AMK - opiskelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zeikki
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt rukoilemaan suurelta Ronsterilta apuja että pääsisi jyväskylään jonottamalla..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aloittaako kukaan Pakkotoistolainen syksyllä Lahden ammattikorkeakoulun matkailun laitoksella? Olisi hienoa tutustua samanhenkisiin ihmisiin myös koulussa sekä saada mahdollinen treenikaveri. :)

Itse olen jonottamassa tamkkiin, toivottavasti joku linja tärppäis vielä. Soittelin hakutoimistoon ja kyselin olenko edennyt hakujonossa. Mutta sanoivat, että pitää vielä odottaa, kuulemma niin paljon vielä kirjeitä tulematta sinne, etteivät tiedä miten moni hyväksyy opiskelupaikkansa. Toivotaan että TOSI moni unohtaisi palauttaa sen lapun, niin olis itelläkin jotain mahkuja päästä :P

On se taas jännä nähdä millasen porukkaan ny joutuu tokana vuotena. Ekana vuotena oli niin hyvä sakki, että vähän harmittaa sen hajoaminen - no saipa siitä edes pari kaveria mukaan toiselle vuodelle. Koulu itsessään varmaan kiinnostaa enemmän, kun saa opiskella enemmän sitä mikä kiinnostaa :) Mutta silti liian lyhyt kesä!

kysyysin yhtä kysymystä eli siis opiskelen sähköasentajaksi amiksessa ja pystynkö sitten hakea tradenomiksi amk:hon? eli siis vaihtaa alaa

kysyysin yhtä kysymystä eli siis opiskelen sähköasentajaksi amiksessa ja pystynkö sitten hakea tradenomiksi amk:hon? eli siis vaihtaa alaa

Koska kyseessä vaihto korkeamman asteen koulutukseen, sinun täytyy olla suorittanut pääasiassa jompi kumpi eli lukio tai ammattikoulu loppuun. Et pysty kesken ammattikoulun hakemaan ammattikorkeakouluun, ellei sinulla ole sitten joku muu haussa vaadittava tutkinto jo suoritettuna.

Suosittelisin käymään ton sähkärin loppuun ja sitten vasta hakemaan, koska ei tossa tilanteessa oikein muu auta, mikäli amk:n haluat.

Koska kyseessä vaihto korkeamman asteen koulutukseen, sinun täytyy olla suorittanut pääasiassa jompi kumpi eli lukio tai ammattikoulu loppuun. Et pysty kesken ammattikoulun hakemaan ammattikorkeakouluun, ellei sinulla ole sitten joku muu haussa vaadittava tutkinto jo suoritettuna.

Suosittelisin käymään ton sähkärin loppuun ja sitten vasta hakemaan, koska ei tossa tilanteessa oikein muu auta, mikäli amk:n haluat.

joo mutta siis pystyn hakea tradenomiksi kun olen suorittanut sähköasentajan koulutuksen?

Kohta on taas haun aika ja ajattelin itse hakea tamk talotekniikan puolelle. Mutta siinä on vaan yksi ongelma eli ne pääsykokeet mä oon niin paska matikassa että onko jotakin kirjaa mitä kannattais lukee että sais hyvät pisteet..???? viime vuonna en päässy sinne sain vain vaivaiset 27 pistettä ja 52 oli alin pistemäärä millä olisi voinu päästä.

Kohta on taas haun aika ja ajattelin itse hakea tamk talotekniikan puolelle. Mutta siinä on vaan yksi ongelma eli ne pääsykokeet mä oon niin paska matikassa että onko jotakin kirjaa mitä kannattais lukee että sais hyvät pisteet..???? viime vuonna en päässy sinne sain vain vaivaiset 27 pistettä ja 52 oli alin pistemäärä millä olisi voinu päästä.

Itse kanssa matikassa aivan paska...Pisteitä sain viime vuonna 39...Itseänikin kiinnostaisi toi matikka, mistä apua siihen :D

Tiedätte siis mitä niissä suurin piirtein kysytään kun olette jo käyny koittamassa. Ja näkeehän noita vanhoja kokeita varmaan netistäkin vielä. Eli teillä on hajua mitä kannattaa "opiskella" noita varten. Perus matematiikkaa, vähän päättelykykyä ja yläasteen "fysiikan ja kemian alkeet". Kirjojahan tommosia aiheita varten löytyy vaikka mistä. Luulis jo suurinpirtein jonkun lukion pitkän matematiikan parin ekan kurssin kirjojen sisältävän tarvittavat jutut.

nooo onneks mä sain matikan yläasteen kirjan ja yhden lukion kirjan lainaa veljeltä niin jos tunnin pari päivässä opiskelis. kuitenkin aikaa on vielä aika paljon niihin pääsykokeisiin

nooo onneks mä sain matikan yläasteen kirjan ja yhden lukion kirjan lainaa veljeltä niin jos tunnin pari päivässä opiskelis. kuitenkin aikaa on vielä aika paljon niihin pääsykokeisiin

Siis ne matikan kysymyksethän on pilkälti vain sitä varten että niistä päätellään sun ongelmanratkasu kykyä. Eli jos normaalit kertolaskut sujuu ja vähän osaa päätä käyttää niin ei pitäisi jäädä ykskään tehtävä nollille. Mitään hienoja kaavoja yms ei tartte opetella eikä mitään vaativaan. Mutta esimerkkejä mitä kannattaa harjotella on ihan normaali lausekkeiden sievennys, oli sielä sitten numeroita tai kirjaimia, toinen asia on kaikki ajanmittaamiseen liittyvä ja kolmas ja tärkein on geometria eli ihan normaalit pythagorat yms ja kaikki koordinaatistoon liittyvä. Ja tietenkin jos ei matikka ole vahvin puoli ja sen lisäksi ei ole yhtään työkokemusta niin aika turha on edes hakea. Meillä on työnkohto puolella 45:stä 2 jotka ei oo olleet töissä.

pakko se on yrittää hakea kun ei töitä saa.. nyt on hyvää aikaa opiskella.. muutenkin se on vähän epäreiluu kun amitsussa ei opeteta oikeestaa matikkaa ollenkaa ja sit lukiossa sitä opiskellaa aika paljon. mene sinne sit amitsun matikalla tekee niitä tehtäviä nii ei oo kyllä mitää saumaa päästä.

pakko se on yrittää hakea kun ei töitä saa.. nyt on hyvää aikaa opiskella.. muutenkin se on vähän epäreiluu kun amitsussa ei opeteta oikeestaa matikkaa ollenkaa ja sit lukiossa sitä opiskellaa aika paljon. mene sinne sit amitsun matikalla tekee niitä tehtäviä nii ei oo kyllä mitää saumaa päästä.

Ihan ylä-aste matikkaahan se on. Ja meilläkin taitaa ne fiksuimmat tyypit tulla amiksen puolelta. Sitä en tosin tiedä että mistä ne on tietonsa keränneet :D on ne luokat vajaimmatkin kyllä losin amiksesta.

harvemmin amiksesta tulee fiksuja matikan saralla :D noo pitää mennä maanantaina ettii jotakin sellaista kirjaa missä olis noita yhtälöitä ja miten ne ratkaistaa ne on niinkun mulla ne vaikeimmat ja sit toinen on sieventäminen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom