joka päivä ja yks purkki tonnikalaa ei riitä yhtään mihinkään. älä kysy tyhmiä vaan lue näitä tärkeä threadeja läpi ensin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
erkjetter sanoi:
no ei leuanvedot todellakaan ojentajiin ota. selkään ottaa, hauiksiin kanssa tilanteesta riippuen kuinka paljon.

Juu, kai se riippuu ihmisestäkin, koska mulla ainakin toi kapea vastaote ottaa hauiksiin eniten ja jos reenaan selkää niin teenkin aina leveellä myötäotteella.

joka päivä n.2g proteiiniä/rasvaton painokilo.
tästäkin voi jankata 20v, eikä asiasta pääse mihinkään.
mutta tuosta ei ole haittaa.
eli jos painat 70kg ja rasva% on 10 niin, 63x2=126g proteiiniä päivässä.

Kyllä ne ojentajat tekevät työtä leuanvedossa, ne stabiloivat sitä liikerataa. Pääsuorittajiin eivät toki kuulu mutta kyllä nekin rasittuu.

kyssäreitä:
1.Tehdäänkö pohkeet istualtaan, niin että varpaat pienillä korokkeilla (esim. painojen päällä) ja sitten paino polvien päällä?

2.Mä ku teen pohkeet nii laitan varpaat korokkeille, mutta millainen on itse liike onko niin että kantapäät nostetaan LATTIASTA YLI VARPAIDEN KORKEUDEN NIIN YLÖS KUIN PÄÄSTÄÄN JA SITTEN LASKETAAN TAKAISIN LATTIAAN "LEPÄÄMÄÄN" VAI EIKÖ KANTAPÄITÄ LASKETA MAAHAN?

3.Onko tekniikaltaan oikeanlainen kyykky sellainen että selkä "kaatuu" hieman eteenpäin eli saako näin käydä itellä ainakin käy näin tasapainon takia eli ei mennä selkä kohtisuoraan lattiaa kohden vaan hiukan kaatuen eteen kuitenkin selkä suorassa kyse takakyykystä ja pitääkö takakyykyssä perse mennä reilusti taakse (=mahollisimman taakse) että polvet ei menis eteen ja etukyykyssä selkä pitää vissiin pitää mahollisimman kohti suoraan lattiaan nähden että teho tulis etureiskalle?

4.smjv:stä mike sanoo tuolla toisella paikalla että polvet ei tarvii olla mahollisimman suorassa vaan lievässä koukussa taas toisaalla väitetää et ne pitää tikkusuorassa kummin siis teette? onko tikkusuorassa mitää haittaa polville ? miksi mulla ei smjv mee jaloille vaan alaselällä onko huono alaselekä entä kun tavan mave käy jo jalkojenkin päälle teenkö sen oikeen teen sen silleen että oon alus hullussa kyykyssa tanko käteen vedä alus jaloilla kunnes polvet suoristuu sen verran et on maho suoristaa selekä sit ku oon suoristanu kaadan selkäni alas sen verrran et ne o polvie alapuolel sit polvet koukkuuun on kai oikee mitä mä nyt tota ees kirjotin sinne ku ei tarvii no olkoon

edit: mikä muuten on ku vedän 30 leukaa niistä varmaan 20 saisin myötä otteella ja kunnon tekniikalla(painan 70kg), mut sit ku teen ylätaljaa niin teen sitä 40kg:llä ja jotain 3*15 molemmat noilla käy kyllä selkään mut ootahan ku laitan ylä taljaan jonkun 60 saan kyllä varmasti sen 15 mut habat on palanu loppun ja selässä ei tunnu miltään

aatelin kai ruveta tekee leukoja mut pitäs vissiin kymppi olla lisäpainona , mihin te sen lisä painon laitatte reppuun? mihin mä voisin sen laitaa?

a.m sanoi:
kyssäreitä:
1.Tehdäänkö pohkeet istualtaan, niin että varpaat pienillä korokkeilla (esim. painojen päällä) ja sitten paino polvien päällä?

2.Mä ku teen pohkeet nii laitan varpaat korokkeille, mutta millainen on itse liike onko niin että kantapäät nostetaan LATTIASTA YLI VARPAIDEN KORKEUDEN NIIN YLÖS KUIN PÄÄSTÄÄN JA SITTEN LASKETAAN TAKAISIN LATTIAAN "LEPÄÄMÄÄN" VAI EIKÖ KANTAPÄITÄ LASKETA MAAHAN?

3.Onko tekniikaltaan oikeanlainen kyykky sellainen että selkä "kaatuu" hieman eteenpäin eli saako näin käydä itellä ainakin käy näin tasapainon takia eli ei mennä selkä kohtisuoraan lattiaa kohden vaan hiukan kaatuen eteen kuitenkin selkä suorassa kyse takakyykystä ja pitääkö takakyykyssä perse mennä reilusti taakse (=mahollisimman taakse) että polvet ei menis eteen ja etukyykyssä selkä pitää vissiin pitää mahollisimman kohti suoraan lattiaan nähden että teho tulis etureiskalle?

4.smjv:stä mike sanoo tuolla toisella paikalla että polvet ei tarvii olla mahollisimman suorassa vaan lievässä koukussa taas toisaalla väitetää et ne pitää tikkusuorassa kummin siis teette? onko tikkusuorassa mitää haittaa polville ? miksi mulla ei smjv mee jaloille vaan alaselällä onko huono alaselekä entä kun tavan mave käy jo jalkojenkin päälle teenkö sen oikeen teen sen silleen että oon alus hullussa kyykyssa tanko käteen vedä alus jaloilla kunnes polvet suoristuu sen verran et on maho suoristaa selekä sit ku oon suoristanu kaadan selkäni alas sen verrran et ne o polvie alapuolel sit polvet koukkuuun on kai oikee mitä mä nyt tota ees kirjotin sinne ku ei tarvii no olkoon

edit: mikä muuten on ku vedän 30 leukaa niistä varmaan 20 saisin myötä otteella ja kunnon tekniikalla(painan 70kg), mut sit ku teen ylätaljaa niin teen sitä 40kg:llä ja jotain 3*15 molemmat noilla käy kyllä selkään mut ootahan ku laitan ylä taljaan jonkun 60 saan kyllä varmasti sen 15 mut habat on palanu loppun ja selässä ei tunnu miltään

aatelin kai ruveta tekee leukoja mut pitäs vissiin kymppi olla lisäpainona , mihin te sen lisä painon laitatte reppuun? mihin mä voisin sen laitaa?

koitan nyt vastaillan niihin mihin on jotain tietoa...

1)näin juuri se tehdään, mutta kun lasket tangon polvien päälle voi olla hyvä pistää tangon ja polvien väliin joku pieni paino, koska itelläni ainakin tanko painaa sen verran polvia, että tekee kipeää.

2)Itse ainakin nostan niin ylös, kun vaan saan ja sen jälkeen kantapää maahan (muutenkin niin lyhyt liike rata)

3 ja 4 en ala edes koittamaan sanomaan mitään

Mut noista leanvedosta ja taljasta.Oletko tehnyt tota taljaa kauan? meinaan jos se on suht uusi liike niin kyllä se siitä lähtee nousuun.Itellä oli samanlaisia ongelmia, että pienillä painoilla voisi reivata, vaikka koko päivän, mutta sitten kun laitto enemmän rautaa niin tunne lähti aivan haahuilemaan siispä koita keskittyä siihen tekniikkaan!

a.m sanoi:

On. Eli selän pitää olla suorassa, mutta nyrkkisääntönä voisi sanoa, että tanko menee suoraan alaspäin kyykyssä joka tarkoittaa sitä että selkää laitetaan hieman eteenpäin. Polvet ei saisi mennä varpaitten yli.

a.m sanoi:

Teet normaalin maven ihan oikein.
SJMV:ssä pidä polvet hieman koukussa ja laske tanko ainoastaan vähän polven alapuolelle niin että saat kuitenkin hyvän venytyksen. Tuon oikea nimi on romanialainen maastaveto, mutta sitäkin voi sanoa SJMV:ksi :) Kun olet laskenut painon polven alapuolelle ja saanut hyvän venytyksen takareisiin niin pyri nostamaan paino lantiolla, älä selällä. Ton kuuluu ottaa ensisijaisesti takareisiin, mutta alaselkä on pakostikin mukana myös.

Lisäpainot kannattaa laittaa painovyöllä :)

Onko kaksikertaa viikkoisesta pelkästä selkätreeni päivästä hyötyä maksimaaliseen selän kasvatukseen. nou treenit upoteiitaisiin nelijakoisen ohjelman sekaan.. vai onko liika liikaa?

Ylimääräiset pois!! ja heti..

Mites sais kiinteytettyy kroppaa hyvin onko ehdotuksii? Vatsa- ja rintalihakset löytyy mut päällä on ylimäärästä.. Millä lähtis??

TOSI OFFTOPIC!

a.m !!

mitenkään mahdollista ujuttaa ees johonkin kohtaa pilkkuja? veikkaan, että aika moni täällä lukisi paljon mielummin noita viestejäsi, jos niissä olisi edes jotain yritystä välimerkeistä. se on todella epäselvää tekstiä tällä hetkellä.

Moi vaan kaikille! Tämä on mun eka postaus. Forumi näyttää hyvin sekaisalta ja haullakin löytää satoja vastauksia. Mutta itse kysymykseen:

Jos polkee pyörää ja on rasvanpoltto mielessä, niin voiko rasvaa palaa myös esimerkiksi käsivarsista vai keskittyykö tämä rasvanpoltto niiden lihasten ympärille mitä käytetään ? Kiitän vastauksista!

Missä menee pieleen kun kyykyssä tuntuu alaselässä? En tiedä kuuluisiko tuntua etureisissä, mutta saan tuntuman vaan takareisiin, perseeseen ja alaselkään. Vai onko tuo nyt sitten ristiselkä... (?)

Lisäksi mistä saisin sen vanhan kalorilaskurin ladattua? Tuolla kalorilaskuri.fi:ssä kun pitää näemmä maksaa että sitä voi käyttää.

Onko kaksikertaa viikkoisesta pelkästä selkätreeni päivästä hyötyä maksimaaliseen selän kasvatukseen. Tuo treeni upoteiitaisiin nelijakoisen ohjelman sekaan.. vai onko liika liikaa? toisaalta tekeväthän aikamonet penkkiäkin parikertaaa viikkoon vaikka normaali treenijako onkin kunnossa.

raipee sanoi:
Jos polkee pyörää ja on rasvanpoltto mielessä, niin voiko rasvaa palaa myös esimerkiksi käsivarsista vai keskittyykö tämä rasvanpoltto niiden lihasten ympärille mitä käytetään ? Kiitän vastauksista!

Paikallista rasvanpolttoa ei ole, eli rasva palaa tasaisesti kaikkialta vaikka hakkaisit päärynäpalloa. Geenit toki määräävät osittain miten se rasvanpoltto tapahtuu, mutta kyllä se silti kaikkialta palaa.

BoneFish sanoi:
Missä menee pieleen kun kyykyssä tuntuu alaselässä? En tiedä kuuluisiko tuntua etureisissä, mutta saan tuntuman vaan takareisiin, perseeseen ja alaselkään. Vai onko tuo nyt sitten ristiselkä... (?)

Ei missään välttämättä mene missään vikaan. Kyykkyhän on käytännössä etureisi ja pers -liike, joten kyllä sen pakaroissakin pitää tuntua. Selän ojentajalihakset ja vatsalihakset pitävät ylävartaloasi pystyssä kyykyn aikana, joten toki nekin rasittuvat ja sen tuntee selvästi jos ei käytä vyötä. Etköhän sä sen saa etureisiinkin tuntumaan.. Kannattaa toki kokeilla myös etukyykkyä.

BoneFish sanoi:
Lisäksi mistä saisin sen vanhan kalorilaskurin ladattua? Tuolla kalorilaskuri.fi:ssä kun pitää näemmä maksaa että sitä voi käyttää.

Musclenetistä saa jonkinlaisen, mutta muistaakseni se on aika kädestä. Jos käyttää hieman mielikuvitusta, esim. Excel on varmasti oiva väline tai ihan käsikirjanpito.

Joonaz sanoi:
Onko kaksikertaa viikkoisesta pelkästä selkätreeni päivästä hyötyä maksimaaliseen selän kasvatukseen. Tuo treeni upoteiitaisiin nelijakoisen ohjelman sekaan.. vai onko liika liikaa? toisaalta tekeväthän aikamonet penkkiäkin parikertaaa viikkoon vaikka normaali treenijako onkin kunnossa.

Ei se liikaa ole, jos osaat suhteuttaa ja säätää volyymin kohdilleen. Suosittelisin kokeilemaan esim. rekin hommaamista kotiin. Tällöin voisit välipäivinä tehdä kevyitä sarjoja pitkin päivää, jolloin kokonaisrasitus kasvaisi melkoiseksi, vaikka treenaisit normaalisti tämän lisäksi. Nelijakoisessa tämä voi tosin olla vaikeasti toteutettavissa, sillä varsinkin olat, hauikset, forkut ja ojentajat tuppaavat tuollaisessa rasittumaan liiaksi.

Jos selällä on oma päivä, ei kannata ottaa enää toista treeniä. Jos jakosi on erilainen, voit tehdä vaikka selän leveysliikkeet (ylätalja, leuat) ja paksuusliikkeet (mave, soudut) toisena päivänä.

Knaas sanoi:
Tahtoisin tietää, että sitooko kahvi rasvaa, kun jossain on näin väitetty. Eli joudunko luopumaan kahvista dietin ajaksi?
Ei missään nimessä. Kahvi ei sido rasvaa vaan kahvin kofeeini pitää teidät hereillä ja nopeuttaa aineenvaihduntaa näin ollen kroppanne poltaa enemmän kaloreita ja rasvaa tirisee jos olette miinuskaloreilla.

Basher sanoi:
Voisiko joku antaa pienen tietopläjäyksen nopeista ja hitaista lihassoluista?
Kitoos ;)
Kun foorumi ei anna editoida omia viestejä tällä hetkellä niin laitan vielä toisen kysymyksen perään. Onko näin että lihassolujakauma on lähes kokonaan perinnökllistä ettei siihen voi itse kovinkaan paljoa vaikuttaa?

nopeat lihassolut tuottaa paremmin voimaa ja omaavat paremman kasvupotentiaalin mutta väsähtävät nopeasti, ja hitaat päinvastoin.

jälkeenpäin jakaumaan et voi mitenkään vaikuttaa enkä tuosta perinnöllisyydestäkään tiedä että onko isällä ja pojalla vastaavat jakaumat. olkapäissä ja etureisissä muistaakseni on suhteellisesti enemmän näitä hitaita soluja mitä muissa lihasryhmissä joten niille suositellaan hieman pidempää sarjaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom