Timba79 sanoi:
Noita vitskuja saa oikeasti mättää aika järkyttävän määrän että tulee joku myrkytys, sekin on joillakin vitamiineilla mahdollinen.

Mutta noissa Wrangen nepeissa ei todellakaan ole mitään kovia pitoisuuksia, joten tuon kaksi voit ihan huoletta ottaa.

ookei:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
tervehdys vaan kaikille....
Olen 1.5vuotta käyny salilla ilman erikoisempia ohjelmia, ja nyt tekis mieli alkaa treenaamaan hieman säännöllisemmin... eli käyn 3 kertaa viikossa salilla, ja perusvoimaa löytyy ihan suhthyvin, ja tarkoitus olisi saada lihaa luitten päälle hieman. ravintoasiat ovat kunnossa.

eli tässä olis alustava ohjelma jolla lähtisin tekemään.... eli kommentoikaa neuvokaa vapaasti te jotka oikeesti tiedätte asiasta.

1. PVÄ: HAUIS/OJENTAJAT/OLKAPÄÄT (maanantai)
-3 X 8-10 HAUISKÄÄNTÖ ALATALJASSA
-2 X 6-8 HAUISKÄÄNTÖ KÄSIPAINOILLA
-3 X 6-8 RANSKALAINEN PUNNERRUS MAATEN TANGOLLA
-2 X 6-10 KICK-BACK
-2 X 8-10 ETUVIPUNOSTO YHDELLÄ KÄSIPAINOLLA
-2 X 8-10 VUOROPYSTYPUNNERRUS
-VATSATREENI RUTISTUS LAITTEESSA

2. PVÄ: JALAT (keskiviikko)
-3 X 8-10 JALKAKYYKKY
-2 X 8-10 POLVEN OJENNUS LAITTEESSA
-2 X 8-10 POLVEN KOUKISTUS LAITTEESSA
-3 X 10-12 POHKEET

3. PVÄ: RINTA/SELKÄ (perjantai)
-3 X 6-8 PENKKI
-3 X 6-8 VINOPENKKI KÄSIPAINOILLA
-3 X 8-10 VIPUNOSTO MAATEN KÄSIPAINOILLA
-3 X 8-10 YLÄTALJAVETO V-KAHVALLA
-2 X 8-10 YLÄTALJAVETO NISKAN TAAKSE
-3 X 8-10 PYSTYSOUTU
+ VATSATREENI RUTISTUSLAITTEESSA

Kiitoksia vastaajille =)

Päällisin puolin ihan ok IMO. Laittaisin ekalle päivälle viparit sivulle, jotta olkapäät saisi leveneen kunnolla. Kaikkee hienosäätöö voi ehdotella, mutta jos tunnet että
tollanen systeemi toimii niin go for it.

Alaselkää en huomannut ohjelmassa? Sitäkin vois muutaman sarjan tehdä esim. alaselkätelineessä vaikka jalkapäivänä niin saa takareidetkin hiukan lisää ärsykettä ohessa.

SJMV jalkapäivään mukaan niin saa takareidetkin riittävästi rasitusta ja tulee tuon Foon mainitsema alaselkäkin trenattua. Ja ykköspäivässä ehdottomasti nuo olkapäät ensimmäiseksi, rasitetuilla ojentajilla ei ole enää kovin tehokasta olapäitä treenailla.

ok.

Sitten tyhmä kysymys... mikä on SJMV?:nolo:

ja alaselkää tulee tehtyä normi selkäliikkeillä, mutta en tuossa maininnut. Minkälaisen aikavälin jälkeen kannatais vaihtaa ohjelmaa hieman erilaiseksi/lisätä toistoja tjv:david:

kiitoksia neuvoista

jaloille voisi ottaa kyykkyä vaikka pari sarjaa lisää. takareisille tosiaan lisäksi tuo suorinjaloin maastaveto (malli tuossa: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=40912 ) pohkeille voisi myös lisätä yhden yhden sarjan ja tehdä treeni vuoroviikoin istuen ja seisten.

selälle ylätaljaa v-kahvalla tai leveällä otteella yksi sarja lisää. ylätalja niskan taakse ja pystysoutu pois. tilalle vaikka vuoroviikoin mavea ja kulmasoutua 3-4 sarjaa.

viparit eteen vaihtaisin vipareihin taakse, ja ojentajille jokin massaliike kuten dippi tai kapeapenkki. ja olkapäätreeni ennen ojentajatreeniä että menee sitten oikeaan osoitteeseen.

ohjelmaa ja toistomäärää kannattaa vaihtaa kun siltä tuntuu tai kehitystä ei enää tule. jospa tästä oli edes jotain apua :thumbs:

Olisko järkeä tehdä ohjelma jossa käytäisiin koko kroppa läpi yhdellä kerralla ja johon tulisi yksi liike/lihas (esim. rinta: penkki, reidet: kyykky yms). Jos kyseisen ohjelman suunnittelu olisi mahdollista/järkevää niin voisiko treenata 2-3 kertaa viikossa vai tuleeko siinä "ylikuntoon"?

hekuli sanoi:
Olisko järkeä tehdä ohjelma jossa käytäisiin koko kroppa läpi yhdellä kerralla ja johon tulisi yksi liike/lihas (esim. rinta: penkki, reidet: kyykky yms). Jos kyseisen ohjelman suunnittelu olisi mahdollista/järkevää niin voisiko treenata 2-3 kertaa viikossa vai tuleeko siinä "ylikuntoon"?

On järkeä ja seuraavan linkin takaa löydät heti ykkösviestistä pari esimerkkiä tuollaisesta ohjelmasta.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32394

Kysymyksiä: Aloitteijan lisäravinto.

Lisäravinnosta.

Tervehdys, olen treenaillut pari vuotta satunnaisesti, mutta nyt syksyn ajan hivenen tiukemmin eli 4 kert/viikko.

Muskelit eivät kuitenkaan kasva ja ilmeisesti vika on ravinnossa.
Olisinkin tiedustellut, kuinka paljon lisäproteiinia tarvitsisin päivässä, että lihasmassa alkaisi kasvaa ?

Faktaa tueksi:
Painoni on nyt n. 90 kg ja pituutta 190 cm. Päivässä ruokailen 2 lämmintä ateriaa, joissa proteiinipitoisuus on kohtalainen. Välipaloja en tuon lisäksi ole syönyt.

Eli mitä vaatisi ? :)

kaikki, vedät päivässä 2 kertaa 30g annoksen proteiinia, heraa salin jälkeen ja vaikka soijaa tai heraa jossain muussa välissä. koitat sillein, että noin 2g per rasvatonta painokiloa kohden syöt proteiinia. itse syön salipäivinä ton 2g ja muina päivinä ehkä 1g-1,5g, muuten menis kaikki rahnut :D

Mikä on yks jakoisen huonot puolet verrattuna 2-jakoiseen ohjelmaan? Tällä Hetkellä teen tuolla arc:in 1-jakoisella, joka on tuolla toisessa ketjussa ja jotenkin on sellainen fiilis treenin jälkeen että kaikkia paukkuja tule käytettyä treenatessa. Kuitenkin itse treenin aikana on tunne, että kaikki toistot tehdään mitä pystytään, mut lihaksia en saa kunnolla poltteeseen. Lueskelin foorumilta, että 1-jakoisessa ei saisi tehdä ihan kaikkea loppuun saakka, vaan pitäisi hieman hillitä, jotta lihakset palautuisivat kunnolla. Minulla ne kun tuntuu olevan palautuneet jo seuraavana päivänä. Saako 2-jakoisella ohjelmalla helpommin lihakset mukaavan "poltteeseen"? Vai onko minulla ravinnon saanti pielessä, että en saa 2-jakoista toimimaan?

Los Novisos sanoi:
Lisäravinnosta.

Tervehdys, olen treenaillut pari vuotta satunnaisesti, mutta nyt syksyn ajan hivenen tiukemmin eli 4 kert/viikko.

Muskelit eivät kuitenkaan kasva ja ilmeisesti vika on ravinnossa.
Olisinkin tiedustellut, kuinka paljon lisäproteiinia tarvitsisin päivässä, että lihasmassa alkaisi kasvaa ?

Faktaa tueksi:
Painoni on nyt n. 90 kg ja pituutta 190 cm. Päivässä ruokailen 2 lämmintä ateriaa, joissa proteiinipitoisuus on kohtalainen. Välipaloja en tuon lisäksi ole syönyt.

Eli mitä vaatisi ? :)

Sun pitäisi saada sellaiset 200 g protua päivässä, mielellään 250 g. Ja tuo on syytä jakaa 5-7 osaan päivässä, tuo 7:s ateria on ihan jees treenipäivänä palkkarin muodossa, muutoin 5-6 ateriaa. Ja jos et tuota määrää saa safkasta täyteen, niin sitten lisäravinteet käyttöön. Pakkiskaupassa on iso määrä hyviä proteiineja tähän väliapatarkoitukseen. Itse sekoitan Protein XL:n ja Hera80:n 1:1 suhteessa keskenään ja otan tätä 2x50 g drinkkinä päivässä. Hinta ei ole paha, mutta maku erittäin hyvä, suosittelen!

miten sais palautusjuoman tai proteiinijuoman sekottuun hyvin...ku mulla tuppaa aina jäämään kauheasti tuommosia könttejä tuonne sekaan..:wall: :)

Yazu sanoi:
miten sais palautusjuoman tai proteiinijuoman sekottuun hyvin...ku mulla tuppaa aina jäämään kauheasti tuommosia könttejä tuonne sekaan..:wall: :)

Sheikkeriin vain ja ravistat niin helvetisti. Anna tuon jälkeen seistä joku minuutti jotta tasoittuu ja muista laittaa sitä nestettä riittävästi.

Toki tähän vaikuttaa myös käytetty jauho, kaikki kun ei sekoitu yhtä hyvin.

Yazu sanoi:

Kotona jos olen surautan aina tehosekoittimella, menee nätimmin kuin sheikkerin ritilällä ikinä !

Empä jaksa lähtä kahlaamaan noita tsiljoonaa penkki-trediä läpi vaan kysäsen tässä ja nyt että mitkä apuliikkeet/penkin variaatiot auttaa rinnalta lähtöön? Tällä hetkelle painot mitkä nousee +8cm rinnasta tulee sitte lentämällä ylös? Teen 2 penkkitreeniä/ vko, toinen raskas, toinen nopeus 60-80% ja molemmat stopeilla. Voiko vika olla olla noissa stopeissa? Toinen treeni puolihellällä runkulla kenties? Loppuuko tisuista jerkku? Perkele.

BullyBoy sanoi:
Empä jaksa lähtä kahlaamaan noita tsiljoonaa penkki-trediä läpi vaan kysäsen tässä ja nyt että mitkä apuliikkeet/penkin variaatiot auttaa rinnalta lähtöön? Tällä hetkelle painot mitkä nousee +8cm rinnasta tulee sitte lentämällä ylös? Teen 2 penkkitreeniä/ vko, toinen raskas, toinen nopeus 60-80% ja molemmat stopeilla. Voiko vika olla olla noissa stopeissa? Toinen treeni puolihellällä runkulla kenties? Loppuuko tisuista jerkku? Perkele.

IMO yks juttu vois olla että tekisit jalat ilmassa tai penkillä. Ylilevee penkki vois kans auttaa, tai sit vaan kapeennat omaa penkkiotettas.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom