Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ja milloinhan on sopiva aika pitää pitempi 3-4vrk lepo? esim. 3 vai 4 vai minkä välien vai ihan tuntemuksien mukaan?Mitä mieltä tälläisestä kolmijakoisesta ohjelmasta joka toteutetaan kaksi kertaa viikossa. 1.5vuotta peruskuntoilua treenaanneelle yli 40 vuotiaalle miehelle?
Hän on tehnyt nyt ohjelmaa 2 viikkoa
Ma:
-Takakyykky 5x10x80kg
-Maastaveto 5x5 100kg
-Pohjenosto seisten 5x15 65kg
-25min kuntopyörää
Ti:
-Leuanveto myötäotteella 3x5
-Leuanveto vastaotteella 3x5
-Kulmasoutu 5x10 50kg
-Hauiskääntö seisten5x10 50kg
-Vatsarutistus 3x10
-Kyynärpäät polviin vatsaliike 3x20
-25min kuntopyörää
Ke:
-Pystypunnerrus 5x7 50kg
-Penkkipunnerrus 5x10 50kg
-Dippi 5x4
-Vinopenkki 5x10 45kg
-25min kuntopyörää
Ma:
-Takakyykky 5x10x80kg
-Maastaveto 5x5 100kg
-Pohjenosto seisten 5x15 65kg
-25min kuntopyörää
Ti:
-Leuanveto myötäotteella 3x5
-Leuanveto vastaotteella 3x5
-Kulmasoutu 5x10 50kg
-Hauiskääntö seisten5x10 50kg
-Vatsarutistus 3x10
-Kyynärpäät polviin vatsaliike 3x20
-25min kuntopyörää
Ke:
-Pystypunnerrus 5x7 50kg
-Penkkipunnerrus 5x10 50kg
-Dippi 5x4
-Vinopenkki 5x10 45kg
-25min kuntopyörää
Su: Lepopäivä
Tekisin viparit ehkä taakse jos vain yhdet mahtuu. Tai lisäisin takaviparit tohon listaan viidenneksi.Mitkä neljä liikettä olkapää/ojentajatreeniin? Olisiko: pystypunnerrus, vipunosto sivulle, dippi ja kapea penkki hyvä vai tuleeko liikaa rasitusta ojentajille? Pitäisikö vuorotella kapeaa penkkiä ja dippiä ja ottaa joku kolmas olkaliike tuohon mukaan?
Ihan riippuu siitä mitä haet. Itse tykkään supersarjoittaa selkää punnertavien liikkeiden kanssa.Onko tehokkaampaa tehdä leukoja esim. 3x6 sarjat putkeen 2-3min lepovälillä vaiko leukasarja eri liikkeiden välillä ja silloin 10kpl per kerta kun jaksaa pidempiä sarjoja?
Jos tavoitteena saada leukatuloksia ylöspäin?Ihan riippuu siitä mitä haet. Itse tykkään supersarjoittaa selkää punnertavien liikkeiden kanssa.
Voi hyvin vetää vaikka joka treenissä muiden liikkeiden välissä. Älä vaan vedä tappiin asti jos treenailet usein.Jos tavoitteena saada leukatuloksia ylöspäin?
Lyhyt vastaus: 5x7 tulee enemmän kokonaisvolyymia ja volyymi on yleensä hyvästä kehityksen kannalta. Lisäksi saat isompaa rautaa seitsemään toistoon kuin kymmeneen toistoon jos tekisit molemmat yhtä tiukkana.Voiko jok uselittää aloittelijalle mitä eroa on sillä jos kyykkää kaksi kertaa viikossa 5x7 tai kaksi kertaa viikossa 3x10 pitemmässä juoksussa?
Nii, voisihan sitä tännekkin laittaa kuvat. Tähän palstalle ja oma postaus kuntokuvilla? Kannattaako tälläiseen arviointiin laittaa posetettuna ilman pumppia vai miten on järkevin? Paskalla valotuksella ja ilman pumppia nyt saa helposti äijän kuin äijän näyttämään kuvassa huonolta, mutta ymmärsit varmaan mitä haen takaa.Tietysti pakkotoiston forumille arvioitavaksi. Sitten saat joko kuikelo tai massamonsterileiman ja voit käydä näyttään sitä työkavereillesi.
BTW Se on aina helpompi kasvattaa massaa kuin laihduttaa, eli ei haitanne ollenkaa jos on kireässä kunnossa valmiiksi.
Kyllä tämmönen aihe on mielestäni yleiselläkin tasolla tosi kiinnostava. Juurikin tämä oman peilikuvan vääristymän muodostaminen vuosien saatossa, se ei ole varmastikaan ole täällä päin edes kovin harvinainen ilmiö. Voi tulla sokeaksi omalle peilikuvalle ja kehitykselle. Vaatii todella rohkeutta laittaa kuvia tänne, varmasti tulee monenlaisia vastauksia kuin myös mielipiteitä silmää miellyttävästä kunnosta on monia. Mutta tällä pohjustuksellasi uskoisin, että saat asiallisia vastauksia. Sitä en osaa sanoa, onko juuri tämä ketju oikea paikka kuville. Aihe kiinnostaa siitäkin syystä, että olen itsekin ollut kutakuinkin ns. rantakunnossa viimeiset 20 vuotta ja suurin syy tähän lienee genetiikkani, en mä tällaista kohti mitenkään erityisesti pyrkinyt ole ja toki painoa on tullut kuitenkin kymmenisen kiloa lisää sieltä alkuvuosista, hyvin maltillisilla bulkkijaksoilla.Ei nyt mikään aloittelija enää olla, mutta valitettavasti syönyt liian vähän vuosien saatossa kun halunnut pysyä "kireänä" ja tämän myöntäminen tapahtunut vasta nyt. En tiedä missä kysyä seuraavaa niin kysyn täällä.
Kenelle voisin lähettää kuvat fysiikastani arvioitavaksi? Alan pelkäämään, että olen kehittänyt oman peilikuvan vääristymän itselleni enkä osaa arvioida enää itse, että missä mennään.
Mielestäni fysiikkani näyttää ihan kivalta, mutta työkaverit taas kutsuvat kuikeloksi. Ois kiva saada asiantuntijalta suorat sanat.