Jos jaksaa nähdä vaivaa niin smoothiet on parempia kuin hyviä jos hedelmät muutenkin menee.
Turkkilaista jugurttia rasvaksi, rahkaa proteiiniksi ja hedelmiä hiilariksi&täytteeksi(marjat,hunaja,siemenet,hiutaleet...)
Sheikkerin kun hankkii ja blenderin tai sauvan ni saa hyviä eväitä jos on säilytysmahdollisuus. Myös raskaasti täytetyt(leikkele&juusto) leivät voi toimia jos ei mikroruoka huvita.

e: Mahoton sanoa kauan, mutta on sulla vielä hyviä kuukausia jäljellä ainakin toiset 3 :)
Täytyy vähän perehtyä tuohon ravintopuoleen tarkemmin ajan kuluessa, kyllähän tuolla keittiössä on noita härveleitä kaapissa kyllä.

Toinen mitä olen miettiny on verensokerit, kun suvussa on diabetesta ja ollut aiemmin vähän sokerit koholla, että mihin ja miten tää on vaikuttanut, kun palkkarissakin on 50g hiilaria. Sekin vastaus kysymykseen tietysti ratkeaa kun soitan työterveyteen.

Menee tietty ravintopuolelle tämäkin jo, mutta oon sillontällöin syönyt enemmänkin ruisleipää kinkun kera töissä kun sosiaalitilat on ja säilytysmahdollisuudet jääkaapin myötä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Täytyy vähän perehtyä tuohon ravintopuoleen tarkemmin ajan kuluessa, kyllähän tuolla keittiössä on noita härveleitä kaapissa kyllä.

Toinen mitä olen miettiny on verensokerit, kun suvussa on diabetesta ja ollut aiemmin vähän sokerit koholla, että mihin ja miten tää on vaikuttanut, kun palkkarissakin on 50g hiilaria. Sekin vastaus kysymykseen tietysti ratkeaa kun soitan työterveyteen.

Menee tietty ravintopuolelle tämäkin jo, mutta oon sillontällöin syönyt enemmänkin ruisleipää kinkun kera töissä kun sosiaalitilat on ja säilytysmahdollisuudet jääkaapin myötä.
Joo nyt on hyvä aika perehtyä ravintopuoleen! Myöhemmi se tulee olemaan erittäin ratkaisevaa itse lajin kannalta, mutta myös terveyden kannalta on hyvä ymmärtää niitä asioita! Ja jos syö jo alussa hyvin niin siinä maksimoi sitä gainssia :)
Itse en osaa sanoa kyllä mitään hiilarin kerta-annoksien koosta ja yhteydestä diabetekseen, mutta tiedän että lowcarb/keto auttaa laskemaan ja pitämään tasaisena sokereita jos olet vielä terve.
 
Löytyykö jostain neuvoja miten tehdään räjähtävä voimatreeni turvallisesti kyykky/penkki? Pari kertaa aiemmin on nytkähtänyt ikävästi kun on yrittänyt tehdä liikkeen työntövaiheen "kaikella voimalla".
 
Löytyykö jostain neuvoja miten tehdään räjähtävä voimatreeni turvallisesti kyykky/penkki? Pari kertaa aiemmin on nytkähtänyt ikävästi kun on yrittänyt tehdä liikkeen työntövaiheen "kaikella voimalla".
Itse lähtisin pienemmillä painoilla riehumaan, kunnes lihakset ovat kehittyneet sen alueen ympäriltä, jota yrität kehittää. Missä kohtaa kehoa tämä nytkähdys tapahtuu?
 
No nämä on yksittäistapauksia. Kyykyssä alaselkä kun yritin nousta ylös räjähtävästi, sitten tulikin jonkin aikaa taukoa liikkeeseen. Nykyisin OK. Penkissä taasen ei varsinaisesti nytkähtänyt, mutta toinen olkapää oli jumissa ja tuntui viikon jatkuvasti pientä leporasitusta. Tavoite välttää pidemmät tauot. Eli löytyykö tuohon jotain tekniikkavinkkejä pitääkö lasku/nosto tehdä jotenki erilailla? Jossain mainittiin että liike pitäis pysäyttää hetkeksi ennen räjähtävää nostovaihetta? Entä pitäisikö liikettä jarruttaa noston loppuvaiheessa? Jotenkin nuo <80% raudat lähtee aika vihasesti ainakin omissa mielikuvissa. :)
 
Kannattanee ensin opetella pienellä kuormalla se nopea räjähtävä liike ja sen hallinta. Sitten itse nopeustreeni 60% kuormalla. Ainahan suoritus pyritään voimatreenissä tekemän räjähtävästi oli kuorma mikä vaan. Yllättävän vaikeaa pitää jopa pelkällä tangolla liikerata hallinnassa nopeustreenissä, jos sitä ei ole harjoitellut ja oppinut.
 
Jos tekee maastavedon kerran parissa viikossa niin tarviiko treenata tehdä takareisiä tai alaselkää erikseen?
No täähän tietysti riippuu sun tavoitteista , sekä siitä mistä muusta sun treeni koostuu. Jos tarkotus bodailla kokonaisvaltaisesti niin kyl tartee muutankin tehdä.
 
Voimaa pitäis saada. lihaksilla ei väliä. Penkki ja kyykky ja joku selkäliike kuuluu vakiona ohjelmaan. Lisäksi vatsat ja pohkeet kerta viikkoon.
 
Nosta jalkapohjat kohti kattoa niin korkealle kun saat.
Siis suoraan käsilläseisontaan? Häh?
Tai siis en nyt ymmärrä miten jalkoja saa enemmän kohti kattoa ilman että seisoo käsillä, suoristamalla jalkoja hieman enemmän, kiipeilemällä tai levitoimalla. Ja jalkojen pitäminen suorempana kuulostaa todella pieneltä viilaukselta josta ei progressiota kovin pitkälle riitä. Mitä sen jälkeen?
 
Viimeksi muokattu:
Eli selvennykseksi etsin siis uutta liikettä tämän tilalle enkä tekniikkaviilausta. Tarkoitus on jatkaa progressiota vatsalihasten treenaamiseen kun jalannostot makuulta eivät enää riitä.
 
Pidät tuon saman asennon. Nostat jalat osoittamaan suoraan ylöspäin ja sitten nostat lantion ilmaan. Kurotat jalkoja kohti kattoa, niin että olet yläselän varassa. Sitten lasket lantion alas ja ojennat jalat vaakaan. Tuo on seuraava vaikeusaste tuosta jalkojen nostosta ja ottaa ylävatsoihin ihan kivasti.
 
Montako sarjaa menee?
En ole kokeillut montako menee. Ohjelmaan kuuluu kolme sarjaa. Ja en tiedä onko sarjojen määrä kovin relevantti mittari muusta kuin kestävyydestä. Tavoitteeni salilla on pääasiassa kasvattaa lihasmassaa eikä kuntoa ja käsittääkseni silloin on parempi siirtyä raskaampaan liikkeeseen kuin lisätä toistomääriä tai sarjoja.
Mutta haluaisin nyt palata tuohon alkuperäiseen kysymykseen jonka esitin eli että mikä olisi se seuraava progressio?
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom