M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Mun on todettava että ilman hiilareita aamulla reenaaminen on perseestä. Testannut varmaan 10 kertaa aamupalalla jossa joku kananmuna-rahka-kahvi kombo. Reeni on ihan eri tasolla 100g hiilari 20-30g proteiini aamupalalla.

Mun on todettava että tyhjällä mahalla aamupäivällä treenaaminen on ihan luksusta :rolleyes: Paasto katkeaa intran hiilareihin ja ei hyydy tehot pidemmässäkään treenissä.

Yksilöllisiä tottumiskysymyksiä.

Mun on todettava että ilman hiilareita aamulla reenaaminen on perseestä. Testannut varmaan 10 kertaa aamupalalla jossa joku kananmuna-rahka-kahvi kombo. Reeni on ihan eri tasolla 100g hiilari 20-30g proteiini aamupalalla.
Ei se elimistö sitä kaipaa mutta pää kaipaa.
Itsellä ihan sama juttu että ihan turha lähteä aamulla tyhjällä vatsalla kun ei vaan ole siihen henkisesti valmis.

Ei se elimistö sitä kaipaa mutta pää kaipaa.
Itsellä ihan sama juttu että ihan turha lähteä aamulla tyhjällä vatsalla kun ei vaan ole siihen henkisesti valmis.

Itellä ainakin tulee paha olo, väsyttää ja myös joutuu oikeasti ottamaan rautaa pois tangosta. Olkoot vaikka sitten placeboa, mutta kyllä ihan selkeesti mun keho vaatii hiilaria aamulla ennen treeniä. Mikasan tavoin varmaan kymmenisen kertaa testannut vuosien varrella, enkä testaa enää ikinä. Toki muutenkin välttelen aamutreenejä, mutta vuoroduunarin on "joskus" pakko.

Mutta pakkohan tuo on jostain johtua että toinen kokee tarvittevansa hhta, toinen ei. Mikä tuon selittää? verensokeri matalalla aamusin? Tuskin tuo 100%korvien välistäkää voi johtua?

Ei siihen ole yhtä ainoaa selittävää tekijää, mutta ihminen on adaptoituva olio ja kun vakiintunut tila rikotaan se reagoi aina jotenkin tilanteeseen. Siksi pelkät testailut harvoin johtaa positiiviseen lopputulokseen, muutoksen pitäisi olla pysyvä jotta kroppa voi sopeutua muutokseen. Kyllä korvien välikin vaikuttaa tietty, jos odottaa heikkoa toimintakykyä melko varmasti sitä myös saa.

Itse olen ~4 vuotta elänyt 16/8 IF:lla ja tyhjällä mahalla kroppa toimii mainiosti kun se on jo aika vakiintunut olotila ja siitä pystyy käyttämään tiettyjä ominaisuuksia tehokkaasti hyväksi.

Minä taas aloitan aamun kananmunilla, heralla ja jollain hiilareilla. Sehän selittää paljon, että rauta painaa hitosti tyhjällä mahalla minulla, kun taas paastoon tottuneella ihmisellä keho osaa säännöstellä polttoaineen niillekin tunneille kun sitä ei ole saatavilla.

Minä taas aloitan aamun kananmunilla, heralla ja jollain hiilareilla. Sehän selittää paljon, että rauta painaa hitosti tyhjällä mahalla minulla, kun taas paastoon tottuneella ihmisellä keho osaa säännöstellä polttoaineen niillekin tunneille kun sitä ei ole saatavilla.
Kerrotko lisää tästä miten keho säätelee glykogeenin polttoa ja imeytymistä kellon mukaan?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Ei nää kaikki ole itsestäänselvyyksiä, ainakaan mulle. Oletan että vittuilet etkä oikeasti halua että kerron.
Eikai nyt toiselle saa kettuilla, sehän olisi rumaa?
Vaikka on tullut aika paljon opeteltua viisaammilta monia asioita niin koitan välttää sanomasta mitään kovinkaan tieteellistä kun yleensä ne menee niin monen muuttuvan tekijän vuoksi päin annelia.

Hei ,
Olen 20-vuotias mies. Laihahko.
Elikkäs kyselisin neuvoja millaista treeniä pitäis tehdä , jotta sais lihasmassaa ja lihasvoimaa , jos harrastaa jotain muuta. Eli aloitin vapaaottelun perus kurssin ja minulla on treenit 2x tiistai ja 2x torstai. Ja kiinostun on kova ja treenien määrä varmaan kasvaa kurssin jälkeen. Mutta mimmoista treeniä tässä vaiheessa kannattaisi tehdä salin puolella?

Kiitos jo etukäteen ja toivon asiallisia vastauksia.

Eikö vaparin valmentaja osaa neuvoa? Riippuu tavoitteista, varmaan joku 1 jakonen pari kertaa viikkoon ei mene kauhesti metsään. Peruskehittäviä liikkeitä penkkipunnerrus, pystypunnerrus, alatalja soutuliike, ylätalja tai leuanveto, maastaveto, kyykky syvälle, jalkaprässi, ehkä boxikyykkyjä räjähtävästi, boxihyppyjä jne. Noista esim tekee pari erilaista treeniä 3x6-8 sarjoilla mutta ei ne toistomäärät ole kiveen isketty.

Eikös kannata treenata voimapainoitteisesti, räjähtävää voimaa tms, lenkkeilyä. Kehonrakennus tyylinen treeni tuskin on optimaalinen kamppailulajia harrastavalle, toisaalta minulla ei juurikaan tietoa ole asiasta mutta kunhan kommentoin aihetta, valmentajalta kannattaa kyseistä.

Kiitoksia vastauksista muidenkin mielipiteitä otetaan vielä vastaan. Varmasti voima ja kaardio harjoituksetkin tärkeitäkin , mutta niinkuin alussa sanoin olen laiha en nyt virallisesti alipainoinen , mutta todella hoikka siis ja tarkoitus olisi saada lihasta ja voimaa kehoon :)

Hei ,
Olen 20-vuotias mies. Laihahko.
Elikkäs kyselisin neuvoja millaista treeniä pitäis tehdä , jotta sais lihasmassaa ja lihasvoimaa , jos harrastaa jotain muuta. Eli aloitin vapaaottelun perus kurssin ja minulla on treenit 2x tiistai ja 2x torstai. Ja kiinostun on kova ja treenien määrä varmaan kasvaa kurssin jälkeen. Mutta mimmoista treeniä tässä vaiheessa kannattaisi tehdä salin puolella?

Kiitos jo etukäteen ja toivon asiallisia vastauksia.
Sanosin että harjoittele moninivelliikkeitä alkuun salilla, eli kyykky, penkki, maastaveto, rinnalleveto ja leuanveto. Niillä saa räjähtävyyttä ja perusvoimaa koko kehon lihaksistolle. Treenaa progressiivisesti eli pyri lisäämään painoa joka liikkeeseen viikottain tai vähintään kahden viikon välein ja muista myös levätä.

Joo olen ajatellut , että toi yksi jakoinen olisi varmaan hyvä ja ei tekisi failureen asti. Mikä minua on mietityttänyt jos käyn esim ma , ke ja pe salilla esimerkiksi ja minulla 2x kertaa vapari treenit tiistaisin ja torstaisin eli molempina päivinä kahdet saako lihakset lepoa tarpeeksi? Jos teen 3 päivänä kyykkyjä salilla ja salin "lepopäivinä" käyn vapari treeneissä esim palautuuko jalat jos kyykkää jokaisena salipäivänä ja vielä potkii myua thai treeneissä.

Kiitoksia vastauksista

Onko mitään toimivaa valmista ohjelmaa jossa keskitytään liikkuvuuden parantamiseen, lihashuoltoon, pienillä painoilla tekemiseen itse saliohjelman lisäksi? Luultavasti joku oikeakin nimi tollasella on. Sali kun on 20m päässä niin voisi tehdä moista välipäivinä.

Onko mitään toimivaa valmista ohjelmaa jossa keskitytään liikkuvuuden parantamiseen, lihashuoltoon, pienillä painoilla tekemiseen itse saliohjelman lisäksi? Luultavasti joku oikeakin nimi tollasella on. Sali kun on 20m päässä niin voisi tehdä moista välipäivinä.
Esim. Joe Defrancon Limber 11?

View: https://imgur.com/a/CpLMc

Suositut

Back
Ylös Bottom