M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Oisko ehdotuksia, miten koneella istumista sais ergonomisemmaks? Kevääl-syksyl tulee urheiltuu yms. harrasteltua sen verran paljo, et koneella ei tuu sit istuttuakaa liikaa.
Talvella taas muutun ihan zombieks, ja harrastelu jää paljo vähemmälle. Useempia tunteja istun lähes joka pv, ja en varmasti esim. missään hyvässä ryhdissä. Eli ehdotuksista poisluetaan vastaukset ''älä oo koneella'', ''istu ryhdikkäämmin'', sun muut itsestäänselvyydet. Aion olla koneella, koska talvi on paskaa kidutusta, ja ulkona on mm. kylmä :(. Eli voiko vaikka ite ''työpistettä'' jotenki muuttaa ergonomisemmaks?

Pahana tapana aina istua kunnon etukenossa/köyryssä, oli se rumpusetin ääressä, tai täs koneella. Ei tee hyvää pidemmän päälle, ja helvetin vaikee tapa opetella pois.

satulatuoleja saa alkaen 50€(en viitsi mainostaa omaa työpaikkaani, mutta googleta lähellä olevia kalustekauppoja)
säätöpöytiä ikeasta parilla sadalla ja sähkökäyttöisiä n.500e ylemmäs mahdollistaa vaikka seisten työskentelyn
itse käytän konttorituolia ja satulatuolia vuorotellen niin välillä edes paketti tiukkana tulee istuttua, kun satulalla on todella epämukava löhötä.

En tajuu välttämät nyt :O? Siis miks tämmönen ois parempi tuoli? Eiks tossa pysty oleen, ku tietyssä asennos tai jtn sit?

Satulatuoli ikään kuin pakottaa istumaan ryhdikkääksi. Se vähentää hartioiden jännitystä ja on tosi selkäystävällinen. Tossa myös lonkka on aika neturaalissa asennossa.
Itellä on välilevynpullistumaa ja välillä selkä on hemmetin kipeä. Tällöin istuminen tavallisella tuolilla on käytännössä mahdotonta, mutta satulatuolilla ei mitään ongelmaa.

Kannattaa sitten ostaa sellanen satulatuoli, missä on välikkö tossa keskellä. On miehelle vähän mukavampi.

aktiivinen-satulatuoli-ergonea-kaksiosainen-pilates-dual-edulliseen-hintaan_m.jpg

Tuo satulatuoli korjaa alaselän asentoa kun joutuu istumaan ryhdikkäämmin ja aktivoimaan keskivartaloa, mutta muun työpisteen ergonomia on tuolin lisäksi oleellista. Olin syksyllä työharjoittelussa pari kuukautta ja istuin joutoajat tuollaisella tuolilla ja luin pöydällä olevaa oppikirjaa eli katsoin alas koko ajan. Voitte kuvitella missä kunnossa niska-hartiaseutu oli sen jälkeen. Eli myös koneen näyttö ja muut asiat vaikuttavat kokonaisergonomiaan.

Okei. Kunpa en ois ikinä saanu omaa konetta. Tähän jää oikeesti koukkuun nykypäivänä, ku niin ''oleellinen'' väline. Nyt se o myöhäst :D.
@Wannabe Athlete Onnea btw, jos sul oli synttärit just!. Voisin vannoa, et ikäs näytti 28, ku luin tän viestin eilen :Dd.

Hehe, kyllä se on ihan joulukuussa. Illalla silmät harittanut vissiin. :ROFLMAO:

Moro! Kirjoittelen esimmäistä kertaa tänne.
Olen 19-vuotias, pian parikymppinen nuori nainen ja olen noin vähän päälle vuoden kärsinyt niska-hartiaseudun vaivoista. Fysiatri osasi sanoa että tämä ei tästä millään muulla parane kuin voimaharjoittelulla. No, nyt on salikortti hommattu ja olisin valmiina kuntouttamaan itseäni.

Ongelma on kuitenkin siinä että olen täysin ummikko salilla. Jotain hajua on mitä siellä pitäisi tehdä mutta ei tarpeeksi (olen yrittänyt googlen avulla vähän sivistää itseäni) Saliohjelman kokoaminen on siis aika mahdotonta. Niska-hartioiden ”kuntoutuksen” lisäksi haluaisin samaan syssyyn treenata jalkoja ja tarakkaa :LOL: Tarkoitukseni ei ole pudottaa painoa, olen erittäin hoikka.

Kaipaisin siis ehdottomasti neuvoja ja vinkkejä :worship:

Moro! Kirjoittelen esimmäistä kertaa tänne.
Olen 19-vuotias, pian parikymppinen nuori nainen ja olen noin vähän päälle vuoden kärsinyt niska-hartiaseudun vaivoista. Fysiatri osasi sanoa että tämä ei tästä millään muulla parane kuin voimaharjoittelulla. No, nyt on salikortti hommattu ja olisin valmiina kuntouttamaan itseäni.

Ongelma on kuitenkin siinä että olen täysin ummikko salilla. Jotain hajua on mitä siellä pitäisi tehdä mutta ei tarpeeksi (olen yrittänyt googlen avulla vähän sivistää itseäni) Saliohjelman kokoaminen on siis aika mahdotonta. Niska-hartioiden ”kuntoutuksen” lisäksi haluaisin samaan syssyyn treenata jalkoja ja tarakkaa :LOL: Tarkoitukseni ei ole pudottaa painoa, olen erittäin hoikka.

Kaipaisin siis ehdottomasti neuvoja ja vinkkejä :worship:

Paljon vetoja selälle leveellä otteella. Kyykkyä prässiä sjmv jne. Onko eteenpäin kääntyneet olat?

Onko penkkipunnerruksessa haittaa, jos tanko nousee vinossa rinnalta ylös? Itse en tuohon mitään huomiota osannut kiinnittää, mutta nytten oli varmistaja, joka huomasi että kun lasken tankoa alas, niin oikea käsi tulee itseenipäin, jolloin alhaalta nostossa tanko tulee vinossa ylös sivuttais suunnassa. Eli molemmat tangon päät nousee yhtä aikaa, mutta vaakasuunnassa ei tule samalla tasolla. Mitään kipuja tai outoa en ole tuntenut ja molemmat rinnat ainakin tuntuman puolesta ottaa osumaa saman verran.

Kokeiltiin sitten ihan tangolla niin sama juttu siinä. Mulla jotenkin nosto kampeaa noston vinoon. Sitten jos koitan nostaa suorassa niin tuntuu todella luonnottomalta ja tuntuu ettei oikea käsi edes laskeudu kunnolla alas. Varmaan joku lihasjumi jossain veikkaisin itse, mutta onko tällä jotain haittavaikutuksia, jos ei kuitenkaan tunnu ollenkaan pahalta nostaa vinossa? Täysin aloittelija en ole, mutten mikään nostajakaan vielä. 100kg oli tangossa ja tein 4x4

Onko penkkipunnerruksessa haittaa, jos tanko nousee vinossa rinnalta ylös?

Itseltä tuli huomattua joskus sama homma ja todennäköisesti johtuu siitä, että lapatuki pettää. Itsellä luistaa isommissa painoissa vasen lapa alta jolloin vasen olkapää nousee edellä. Tämähän siirtää lapaluuta ja samalla olkapäätä väärään asentoon ja rasittaa olkaniveltä ja lihaksia väärällä tavalla. Kyllähän tuolla tavalla riski rikkoa olkapää kasvaa eksponentiaalisesti. Lapaa tukeviin lihaksiin treeniä, trapeziuksen alaosaa, serratus anterioria jne.

Kertokaapa mielipide treeniohjelmasta: ma:rinta ja ojentaja
Ti: selkä ja vatsat
Ke: jalat
To: olkapäät, hauis ja vatsat
Pe:rinta ja ojentaja
La: lepo/jalat ja vatsat (riippuu onko palautunut)
Su: lepo/olkapäät ja hauikset (jos palautunut)
Treenit koostuu moninivelliikkeistä pääosin (pääliike) ja loppua kohti eristävämmät.
Treenien pituus vaihtelee 60-90min.

Kun paljon puhutaan että hiilaritankkaus ennen treenejä antaa hyvän boostin treeniin, niin minkälaista pikaista hiilaripitoista välipalaa suosittelette? Ite vedän aamiaisen klo 08-09 aikoihin, lounaan 12-13 aikoihin ja salille 16-17 aikoihin. Tohon lounaan ja salin väliin pitäisi joku helppo ja nopea välipala saada.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kun paljon puhutaan että hiilaritankkaus ennen treenejä antaa hyvän boostin treeniin, niin minkälaista pikaista hiilaripitoista välipalaa suosittelette? Ite vedän aamiaisen klo 08-09 aikoihin, lounaan 12-13 aikoihin ja salille 16-17 aikoihin. Tohon lounaan ja salin väliin pitäisi joku helppo ja nopea välipala saada.
Hedelmiä

Hitto, mulla hedelmien syönti ei auta mitään. Uskokaa pois, mulla on ehkä joku syömisvamma, koska saan parhaiten energiaa treeniin, jos syön vatsan semi-täyteen, pastaa, riisiä, kanaa, siis ihan lämmintä ruokaa. Väittävät että se ei sula. Voinko olla yksi harvoista joilla se sulaa? Muutenkin koko ajan nälkä :kuola:

Hitto, mulla hedelmien syönti ei auta mitään. Uskokaa pois, mulla on ehkä joku syömisvamma, koska saan parhaiten energiaa treeniin, jos syön vatsan semi-täyteen, pastaa, riisiä, kanaa, siis ihan lämmintä ruokaa. Väittävät että se ei sula. Voinko olla yksi harvoista joilla se sulaa? Muutenkin koko ajan nälkä :kuola:
Tän päivän treenien hiilarit olet vetänyt eilen.

Tän päivän treenien hiilarit olet vetänyt eilen.
Aaa, että mulla olisi edelleen kroppa täynnä niin kuin edellispäivän safkoista? Ei mulla kulje oikein treeni, jos en ennen treeniä syö kunnolla hiilaria. Muutenkin aika raskas 1-jakoinen bodausohjelma käytössä, mikä vie ainakin 1 tuntia 15 minuuttia.

Aaa, että mulla olisi edelleen kroppa täynnä niin kuin edellispäivän safkoista? Ei mulla kulje oikein treeni, jos en ennen treeniä syö kunnolla hiilaria. Muutenkin aika raskas 1-jakoinen bodausohjelma käytössä, mikä vie ainakin 1 tuntia 15 minuuttia.
Ne treenissä käytettävät lihaksien glykogeenivarastot on täytetty jo edellisenä päivänä. Se ottaa vähän aikaa, että ne täyttyy. Jos sä vedät jotain pastaa just ennen treeniä, niin ei siitä ehdi imeytymään verenkiertoon edes pientä osaa ennen ku koko treeni on ohi.

Juuri ennen treeniä otetut hiilarit nostavat insuliinitasoa, joka puolestaan yhdessä lisääntyneen hiilihydraattien tarjonnan kanssa vähentää lihasproteiinien purkamista harjoituksen aikana. Jos treenin aikana käytetään aminohappointraa, lisää insuliini myös niiden kulkeutumista lihassoluihin. Pelkkää hiilaria parempi vaihtoehto olisikin ottaa sekä hiilareita (esim. malto) että protskuja (hera) ennen treeniä ja välittömästi treenin jälkeen. Nestemäisenä imeytyvät nopeammin eikä välttämättä aiheuta tukosaa oloa treenin ajaksi.

Jos ajatellaan kolmijakoista treeniä, joka menis systeemillä työntävät, vetävät ja jalat.
Niin, mitä liikkeitä voisitte suositella tuommoisella jaolla olevalle systeemillä.

Esim. työntävissä olisi penkki, vinopenkki, pystypunnerrus, ojentajaliikkeet.
vetävissä sitten mave, ylätalja, alatalja, kulmasoutu ja hauiskääntö.

Ja jaloissa sitten tietty, kyykky, etureisikone, takareisikone.

Ja aina kolme päivää putkeen ja sitten tauko.
Itselleni ei oikein tule mieleen mitään ohjelmantapaistakaan, jossa ei tietyt lihakset ylikuormittuisi ja tiettyjä ei saisi tehtyä tarpeeksi.

Täällähän guruja on, niin onko kellään ehdotelmaa, minkälaisella kompositiolla voisi lähteä asiaa viemään eteenpäin.

Please, i need some help!

Itsellä tällä hetkellä pääasiassa seuraavat:
Vinopenkki, tasapenkki kp/koneessa, flyesit taljassa tai peck deck, viparit kp ja taljassa, ojentajat taljassa "pään yli" ja "push down"
Alatalja, leuanveto, kp soutu, pullover taljassa, hauikset, takaolat
Kyykky, hack kyykky, askelkyykkykävely, takareidet koneessa, pohkeet hackissa, voimapyörä

Ekat liikkeet pysyy, ja ainoastaan niissä seuraan painoja, loput liikkeet saattaa vaihtua jos esim suorituspaikka on varattuna tai huvittaa tehdä joku muu pumppausliike vaihteeksi. Ja mulla se ero että treeniä tulee vaan max neljästi viikossa, joten melkein joka treenin välissä on lepo.

Ne treenissä käytettävät lihaksien glykogeenivarastot on täytetty jo edellisenä päivänä. Se ottaa vähän aikaa, että ne täyttyy. Jos sä vedät jotain pastaa just ennen treeniä, niin ei siitä ehdi imeytymään verenkiertoon edes pientä osaa ennen ku koko treeni on ohi.
Ok, aika paljon syön kyllä hiilareita kokoajan, välissä vähän scheisseakin :X3: masu täynnä on vaan hieno treenata, nälkä on mun pahin vihollinen!

Jos ajatellaan kolmijakoista treeniä, joka menis systeemillä työntävät, vetävät ja jalat.
Niin, mitä liikkeitä voisitte suositella tuommoisella jaolla olevalle systeemillä.

Esim. työntävissä olisi penkki, vinopenkki, pystypunnerrus, ojentajaliikkeet.
vetävissä sitten mave, ylätalja, alatalja, kulmasoutu ja hauiskääntö.

Ja jaloissa sitten tietty, kyykky, etureisikone, takareisikone.

Ja aina kolme päivää putkeen ja sitten tauko.
Itselleni ei oikein tule mieleen mitään ohjelmantapaistakaan, jossa ei tietyt lihakset ylikuormittuisi ja tiettyjä ei saisi tehtyä tarpeeksi.

Täällähän guruja on, niin onko kellään ehdotelmaa, minkälaisella kompositiolla voisi lähteä asiaa viemään eteenpäin.

Please, i need some help!
Vatsalihaksethan sulta jää tossa ellei nyt kyykyssä ja mavessa aktivoitumista lasketa! Senhän voit lisätä vaikka työntäviin

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom