Olen lukenut useampia fitnessblogeja ja muita sivustoja erilaisista tavoista treenata. Osa kertoo parhaiden tulosten syntyvän niin, että vuoroviikoin tekee kevyempää treeniä ja vuoroviikoin täysillä. Toiset taas treenaa kuukauden, pari ja sitten nostavat painoja joilla taas treenaavat kuukauden pari. Osa koittaa parantaa tuloksia joka kerralla. Nyt kysyn teiltä, miten treenata saavuttaakseen parhaat tulokset?

Itse olen säännöllisesti 3-4 krt viikossa treenannu nyt salilla toista vuotta ja joutunut nyt jotenkin pisteeseen, ettei kehitystä tule. Tarkoitan siis että palautuminen kestää eikä tulokset näy, ei ulkoisesti eikä kunnon puolelta. Olen nyt itse tehnyt niin, että treenaan kk samoilla painoilla ja nostan painoja kuukausittain hieman ja mietin onko se sittenkään paras vaihtoehto.

Osa kertoo parhaiden tulosten syntyvän niin, että vuoroviikoin tekee kevyempää treeniä ja vuoroviikoin täysillä. Toiset taas treenaa kuukauden, pari ja sitten nostavat painoja joilla taas treenaavat kuukauden pari. Osa koittaa parantaa tuloksia joka kerralla. Nyt kysyn teiltä, miten treenata saavuttaakseen parhaat tulokset?

Jos joku yksi tapa olisi paras ja tuottaisi parhaat tulokset kaikille , niin kai se olisi jo keksitty ja tieto levinnyt niin, että kaikki treenaisivat sillä eikä tällaisiin kysymyksiin olisi aihetta. Noin muutenkin, hyväänkin systeemiin kroppa tottuu jossain välissä niin, että kehitys stoppaa ja silloin on syytä ainakin joksikin aikaa kokeilla jotain vaihtoehtoista lähestymistapaa. Jos nykyinen treenitapasi ei (enää) toimi, niin kokeile sitten jotain muuta, kunnes löytyy juttu joka alkaa taas tuottaa tulosta.

(Tuo painojen lisääminen kerran kuussa nyt ei varmaan ole keskimäärin ainakaan se paras tapa treenata, mutta en jaksa eri treenitapoja tässä analysoida sen kummemmin kun juttua aiheesta löytyy tältäkin foorumilta pilvin pimein).

Nyt kysyn teiltä, miten treenata saavuttaakseen parhaat tulokset?
Parhaasta en tiedä, mutta yksi suosituimpia tapoja tuntuu olevan treenata muutama viikko nousujohteisesti painoja lisäten ja sitten esim. kerran kuussa pitää kevyt viikko (sisältää vai oikeasti lällykevyttä treeniä). Ja sama alusta, mutta tietty isommilla lähtöpainoilla.

Olen lukenut useampia fitnessblogeja ja muita sivustoja erilaisista tavoista treenata. Osa kertoo parhaiden tulosten syntyvän niin, että vuoroviikoin tekee kevyempää treeniä ja vuoroviikoin täysillä. Toiset taas treenaa kuukauden, pari ja sitten nostavat painoja joilla taas treenaavat kuukauden pari. Osa koittaa parantaa tuloksia joka kerralla. Nyt kysyn teiltä, miten treenata saavuttaakseen parhaat tulokset?

Itse olen säännöllisesti 3-4 krt viikossa treenannu nyt salilla toista vuotta ja joutunut nyt jotenkin pisteeseen, ettei kehitystä tule. Tarkoitan siis että palautuminen kestää eikä tulokset näy, ei ulkoisesti eikä kunnon puolelta. Olen nyt itse tehnyt niin, että treenaan kk samoilla painoilla ja nostan painoja kuukausittain hieman ja mietin onko se sittenkään paras vaihtoehto.

Yleisesti voinee sanoa, että sinulle paras tapa reenata on tapa, joka motivoi sinua lähtemään sinne salille / muualle reenaamaan. Oli se sitten 2-jakoinen 4 kertaa viikkoon, tai brutaali voimanostoreeni kolmesti viikkoon. Trial & error, ei sitä voi sulle oikein kukaan muu kertoa.

Onko kyykyn tekemisessä EZ-tangolla jotain haittapuolia? Duunipaikan salilla ei ole kyykkytelinettä ollenkaan, ja kyykkypaikan virkaa täyttävän nurkkauksen tankovalikoima on vähän huono - suora tanko on 30-millinen, ja siihen on vain vähän levypainoja, mutta ez-tanko olisi 50mm, ja siihen romuakin olisi tarpeeksi. Tangossa on keskellä lyhyt suora pätkä, eli sen puolesta sillä pystyisi high bar -tyyppistä kyykkyä tekemään ihan siedettävästi.

Jos tuo on kuolleena syntynyt ajatus, niin penkkipaikalta löytyy sitten 50mm suora tanko, mutta mieluummin ei hoardaisi kahta suorituspaikkaa itselleen.

Jos tuo on kuolleena syntynyt ajatus, niin penkkipaikalta löytyy sitten 50mm suora tanko, mutta mieluummin ei hoardaisi kahta suorituspaikkaa itselleen.

Miks et vaan ota sitä tankoa siihen kyykkytelineelle ja laita se 30mm tanko penkkipaikalle? Toki ez tangolla voit tehdä jos saat sen jotenki hyvin asettumaan..

Terve! Olen aloittanut nyt noin kaksi kuukautta sitten ensimmäistä kertaa kunnolla salilla käymisen ja innostunut kunnolla. Haluaisin esittää muutamia peruskysymyksiä joihin toivon ihan perus vastauksia. Foorumit on niin saaterin isot etten jaksa lukea kaikkia onko tänne mahdollisesti vastattu jo munkin esittämiin kyssäreihin mutta kysympä kuitenkin :) eli kuinka monta päivää tietyn lihasryhmän jota treenaa kannattaa antaa levätä ennen kuin sitä treenaa taas? onko järkevää kreatiinin käytön kanssa noudattaa pakkauksen ohjetta ja aloittaa käyttö ensin viikon tankkauksella eli n.20g päivässä vai kannattaako kreaa käyttää vaikka proteiini juoman seassa 2x5g per päivä ja sillä mennä koko kuukausi, himmata käyttöä kuukaudeksi ja jatkaa taas 2x5g per päivä?

Miks et vaan ota sitä tankoa siihen kyykkytelineelle ja laita se 30mm tanko penkkipaikalle? Toki ez tangolla voit tehdä jos saat sen jotenki hyvin asettumaan..

30mm:n tangolle on tosiaan salilla niin vähän romuja, että sillä ei useimmat penkkaajat tee mitään, hauiskääntöjä jengi sillä enimmäkseen vetää. Mutta huomenna kyykkypäivä, niin kokeillahan ez-tangolla, mitä ranteet ja niska sanoo.

30mm:n tangolle on tosiaan salilla niin vähän romuja, että sillä ei useimmat penkkaajat tee mitään, hauiskääntöjä jengi sillä enimmäkseen vetää. Mutta huomenna kyykkypäivä, niin kokeillahan ez-tangolla, mitä ranteet ja niska sanoo.

Tuossa aiemmin kun kerroit että salilla ei ole kyykkytelinettä, niin miten meinasit puljata sen kyykkypainoilla lastatun ez-barin niskaan?

Pure Creatine 300 g -25%

Puhdaslaatuinen kreatiinimonohydraatti

14,90€
Terve! Olen aloittanut nyt noin kaksi kuukautta sitten ensimmäistä kertaa kunnolla salilla käymisen ja innostunut kunnolla. Haluaisin esittää muutamia peruskysymyksiä joihin toivon ihan perus vastauksia. Foorumit on niin saaterin isot etten jaksa lukea kaikkia onko tänne mahdollisesti vastattu jo munkin esittämiin kyssäreihin mutta kysympä kuitenkin :) eli kuinka monta päivää tietyn lihasryhmän jota treenaa kannattaa antaa levätä ennen kuin sitä treenaa taas? onko järkevää kreatiinin käytön kanssa noudattaa pakkauksen ohjetta ja aloittaa käyttö ensin viikon tankkauksella eli n.20g päivässä vai kannattaako kreaa käyttää vaikka proteiini juoman seassa 2x5g per päivä ja sillä mennä koko kuukausi, himmata käyttöä kuukaudeksi ja jatkaa taas 2x5g per päivä?
Alottelijana voi (ja kannattaa) vetää koko kropan treeni joka toinen-kolmas päivä.

Voisinko treenata 3-jakoisella 6kertaa viikossa eli kaikki treenit kahdesti? Vai kannattaisko treenata vaan se 3 kertaa viikossa?(nyt treenaan siis tuon 3 kertaa viikossa)

Voisinko treenata 3-jakoisella 6kertaa viikossa eli kaikki treenit kahdesti? Vai kannattaisko treenata vaan se 3 kertaa viikossa?(nyt treenaan siis tuon 3 kertaa viikossa)

5-6 kertaa viikossa eli 3on1off tyylillä kyllä. Jos joka viikko pitäisi se kuusi kertaa saada kasaan niin sitten jää lepo todella vähälle jo.

Nyt tarvis kokeneemmilta jeleppiä. Vasempaan pakaralihakseen ei taho millään mennä reeni perille. Oon ottanu peppupäivän ihan omaksi reenikerraksi jollon teen syväkyykkyä, bulgarialaista kyykkyä, potkuja taljassa ja hip thrustia. Kyykysä on jonku verran reisi dominanssia ja vähäsekki pakaratuntumat tuntuu ainuastaan oikiasa pakarasa. Bulgarialainen se veemäisin nimittäin ei saa ollenkaan samallaista poltetta vasempaan puoleen mitä oikiaan. Seuraavana päivänä lihassärkyä tuntuu enemmän oikialla puolella. Miten tämmösen sais korjattua?

Kuten edellinen sanoi, mutta älä suorilta rykäse, vaan esin esim. 1on 1off, 2on 1off ja sitten vasta 3on 1off. Joo viikonpäivät ja muut menee sekasin, mutta koeta selvitä. :D

Kuinka parantaa kyykyssä lähtöä, eli siis sitä kun ollaan pohjassa? Itse olen aika saatanan heikko pohjassa, mutta tietyn pisteen (pakarat about siinä polvinivelen kohdalla) yli kun tullaan niin oli rauta sitten pohjassa kuinka painava tahansa, se suorastaan räjähtää ylös. Onko vastaus vain treenata kyykkyä edelleen progressiivisesti sarjapainoja kasvattaen, vai onko joku god-tier metodi nimenomaan parantaa räjähtävyyttä ala-asennosta lähdettäessä?

Ala-asennon stoppikyykyt / stoppietukyykyt ja anderson kyykyt on hyviä. Sitten yleisesti vahvemmat etureidet auttaa. Riippuen kyykkytreenien tiheydestä voit ottaa vaikka joka toisen treenin keskittyen sinne ala-osaan, ja sitten normikyykkytreenin apuliikkeinä keskityt etureisien voimaan.

No tuo 6 kertaa viikossa on tosiaan aika paljon jos treenaa 3-jakoisella. Mietin että voinko treenata 3-jakoisella treenata 4 tai 5 kertaa viikossa. Eli jos 4 kertaa treenaa niin yksi treeni tulisi 2 kertaa viikossa, muut kerran. Jos 5 kertaa treenaa niin kaksi treeniä tulisi 2 kertaa viikossa. Toki sitten vaihtelisin treenejä että esim jalkapäivä on tällä viikolla kerran, joten ensi viikolla se on kaksi kertaa. Eli voisiko tuolla tavalla treenata 3-jakoisella?

Back
Ylös Bottom