Okei thanks molemmille! Mutta miksi juuri tämä ohjelma? En siis tarkoita että olisi huono tai vastaavaa mutta kunhan näin tuli mieleen että miksi tämä juuri olisi hyvä :)

Muokkaus on ihan sekaisin ipadissa, joten spämmätään... Joka treeneihin lisäät jokaiseen liikkeeseen painoa tankoon. Mavessa voi laittaa 5 kiloa lisää, muissa liikkeissä 2,5. Punnerruksissa jopa vielä vähemmän jos vaan pienempiä painoja löytyy. Jos et saa uudella painolla 3 x 5 toistoa, niin älä lisää painoa ennen kuin tuo 3 x 5 menee. Jos et ole kolmessa peräkkäisessä treneissä saanut tuota 3 x 5 niin kevennä vaikka kahden viikon takaisiin lukemiin ja aloita siitä taas etenemään.

Okei thanks molemmille! Mutta miksi juuri tämä ohjelma? En siis tarkoita että olisi huono tai vastaavaa mutta kunhan näin tuli mieleen että miksi tämä juuri olisi hyvä :)
No ei ole pakko juuri tuota ohjelmaa, mutta mä sinuna kokeilisin jotain tuontyyppistä, jossa on vähän liikkeitä lyhyillä sarjoilla ja kovilla painoilla.

Ois pari kymysystä

Mikä ero on voimanostolla j painonnostolla? Siis onko painonnostoliikkeet kyykky, pena, mave ja voimanostoliikkeet työntö ja tempaus vai mikä niiden ero on? Vai olenko nyt ihan pihalla :D

Sit toinen elikkä marraskuun alussa tulee n. 2,5kk täyteen elaston 2-jakoista niin kannattaako vielä jatkaa sillä vai voisinko jo vaihtaa ohjelmaa (3-jakoiseen ajattelin ottaa seuraavana käyttöön) Tulokset ei kyllä ole vielä jämähtäny paikalleen mutta en sitte tiiä sanokaahan te viisaammat =)!

Mikä ero on voimanostolla j painonnostolla? Siis onko painonnostoliikkeet kyykky, pena, mave ja voimanostoliikkeet työntö ja tempaus vai mikä niiden ero on? Vai olenko nyt ihan pihalla :D

Sit toinen elikkä marraskuun alussa tulee n. 2,5kk täyteen elaston 2-jakoista niin kannattaako vielä jatkaa sillä vai voisinko jo vaihtaa ohjelmaa (3-jakoiseen ajattelin ottaa seuraavana käyttöön) Tulokset ei kyllä ole vielä jämähtäny paikalleen mutta en sitte tiiä sanokaahan te viisaammat =)!

Voimanosto on kyykky, penkki ja mave. Painonnnosto on tempaus ja työntö.

Ja ohjelman vaihto voisi olla ihan kohdallaan nyt tai lähiaikoina :)

Mikä ero on voimanostolla j painonnostolla? Siis onko painonnostoliikkeet kyykky, pena, mave ja voimanostoliikkeet työntö ja tempaus vai mikä niiden ero on?
Kuten edellinen sanoikin, just päinvastoin. Mutta anyway kummassakin se, joka nostaa suurimman yhteistuloksen em. nostoista, voittaa. Käytännössä painonnosto on huomattavasti teknisempi laji, kun taas voimanosto on enempi "raaka voima" -laji. Voimanostossa on sitten vielä jotain eri alalajeja sen suhteen, mitä välineitä (kompressiovaatteet yms.) saa tai ei saa käyttää. Painonnosto on olympialaji, voimanosto ei.

Pure Creatine 300 g -25%

Puhdaslaatuinen kreatiinimonohydraatti

14,90€

Jos tulee kehitystä, miksi vaihtaa ohjelmaa?

Olen tässä n. reilu 3kk säännöllisesti 2 - 4 kertaa viikossa hinkannut nyt G6:sta ja ajatellut vaihtaa tohon elaston 2-jakoiseen. Muttia lisää se kun pitäis käydä säbäilemässä (1-2krt / viikko) ja mahduttaa vielä 1 - 2 n. 8 - 15km rasvanpolttosykkeillä tapahtuvaa juoksulenkkiä. Olen tuon geekutosen todennut siinä mielessä hyväksi, että tehdään koko kroppa kerralla ja ei vahingossakaan jää jalkapäivä välistä.

Hauiksen sarjapainoja g6:ssa en ole saanut kasvamaan juuri millään, vaikka pala onkin tarttunut kiitettävästi käteen. Kummallista. Olen koittanut pienentää painoja ja pidentää sarjaa, pidentää palautuksen 90sek -> 120sek ja vaikka mitä. Missähän lie vika? Liikkeen koitan tehdä puhtaasti hauiksella ja se on ollut treenin viimeinen liike (pl. vastalihakset). Ärsyttävää, kun muu progressio on ollut kohtuullista tuloksellisesti ja ompa ihan näkyviä muutoksiakin jo havaittavissa etureisissä. Pohkeet teen joka treenin yhteyteen seisten smithissä.

Toisinsanoen, olisiko palstaveljillä/siskoilla jotain hyvää treenirunkoa G6:sen jatkoksi, kun äkkiä tuntuu tuo elaston 2-jakoinen aika aikaa vievältä kaiken muun treenin yhteyteen.

^^ Ota joku muu 1-jakonen. Haba ei ole painoliike, sitä voi hinkata lähes loputtomiin lähes samoilla painoilla, kunhan tuntuma on hyvä. Jos käsivarsi paksunee, kaikki hyvin.

Eka kysymys tänne, treenaan välillä kotona, nyt mulla olis tämmönen esimerkki otos ohjelmastani, jota en osaa lukea, mitä tässä pitää tehdä? Intervallit käsittääkseni on vuorotellen työ/lepo ja tätä toistetaan vaikka tabata tyylillä 20sek/10sek, mutta tätä kaaviota en ymmärrä? Jos nyt alotan tuosta,, teen kolme toistoa ekasta vaikka avustettu leuanveto joka vastaa voimiani, mitä sitten ja millä rytmillä/ajoituksella? Sets on sarjat ja reps on toistot, englantia osaan riittävästi (kirja on englannilla)

Selvennän heti mulla on lievä oppimisvaikeus tekstinkin tulkitseminen joskus vaikeaa, tästä kaaviosta en nyt pääse ollenkaan jyvälle eli pitää vääntää ihan rautalangasta jos joku viitsii. Nuo liikkeet otan liikeluettelosta joka kirjassa on, sieltä valitaan oman kunnon mukaan sopiva.

sets and reps interval
Pulling 10x3 2min
squatting 10x3 2min
perp pushing 10x3 2min
bending 10x3 2min

Eka kysymys tänne, treenaan välillä kotona, nyt mulla olis tämmönen esimerkki otos ohjelmastani, jota en osaa lukea, mitä tässä pitää tehdä? Intervallit käsittääkseni on vuorotellen työ/lepo ja tätä toistetaan vaikka tabata tyylillä 20sek/10sek, mutta tätä kaaviota en ymmärrä? Jos nyt alotan tuosta,, teen kolme toistoa ekasta vaikka avustettu leuanveto joka vastaa voimiani, mitä sitten ja millä rytmillä/ajoituksella? Sets on sarjat ja reps on toistot, englantia osaan riittävästi (kirja on englannilla)

Selvennän heti mulla on lievä oppimisvaikeus tekstinkin tulkitseminen joskus vaikeaa, tästä kaaviosta en nyt pääse ollenkaan jyvälle eli pitää vääntää ihan rautalangasta jos joku viitsii. Nuo liikkeet otan liikeluettelosta joka kirjassa on, sieltä valitaan oman kunnon mukaan sopiva.

sets and reps interval
Pulling 10x3 2min
squatting 10x3 2min
perp pushing 10x3 2min
bending 10x3 2min
10x3, eli teet 10 toistoa ja 3 sarjaa 2 minuutin palautuksilla. Valitset sopivan "painon" jolla jaksat 10 toistoa ja 3 sarjaa.

sets and reps interval
Pulling 10x3 2min
squatting 10x3 2min
perp pushing 10x3 2min
bending 10x3 2min
Mä jostain syystä tulkitsisin tuon niin, että sarja lähtee aina joka 2. minuutti... mutta eipä siinä suurta eroa synny.
Rautalangasta:
Ensimmäinen liike olkoon vaikka se kevennetty leuanveto (oletan että sun kirjassa on tähän tarkemmat ohjeet). Teet ensin 10 toistoa sitä. Katsot kellosta 2min aikaa. Kun 2 min on kulunut, teet toiset 10 toistoa. Taas pidät tauon ja teet kolmannen kerran 10 toistoa. Tämän jälkeen siirryt seuraavaan liikkeeseen, tuossa ilmeisesti kyykkyyn. Teet 10 kyykkyä, pidät 2 min tauon, teet seuraavat 10 kyykkyä jne. jne.

Voiskos olla näin: 10 toistoa, ja lepoa siihen asti että 2min täyttyy, eli aina 2min välein alkaa uusi sarja. Ajallisestikin toimisi, siinä jäisi varmaan vajaa minuutti lepoa. Jos levot on 2min niin on aika pitkät? Nämä on bodyweight harjotuksia, ilman painoja. Eli kotitreeniin sopivia.

Voiskos olla näin: 10 toistoa, ja lepoa siihen asti että 2min täyttyy, eli aina 2min välein alkaa uusi sarja. Ajallisestikin toimisi, siinä jäisi varmaan vajaa minuutti lepoa. Jos levot on 2min niin on aika pitkät? Nämä on bodyweight harjotuksia, ilman painoja. Eli kotitreeniin sopivia.
Joo mä tekisin noin. Sulle jää silti luultavasti yli minuutti taukoa, ja se 2min tauko olisi turhan pitkä. Eli laita sekuntikello pyörimään, ja joka aina lukemilla 2:00, 4:00, 6:00 jne. alkaa uusi sarja ja kolmen sarjan jälkeen aina uusi liike.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom