Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No ei ole pakko juuri tuota ohjelmaa, mutta mä sinuna kokeilisin jotain tuontyyppistä, jossa on vähän liikkeitä lyhyillä sarjoilla ja kovilla painoilla.Okei thanks molemmille! Mutta miksi juuri tämä ohjelma? En siis tarkoita että olisi huono tai vastaavaa mutta kunhan näin tuli mieleen että miksi tämä juuri olisi hyvä![]()
Mikä ero on voimanostolla j painonnostolla? Siis onko painonnostoliikkeet kyykky, pena, mave ja voimanostoliikkeet työntö ja tempaus vai mikä niiden ero on? Vai olenko nyt ihan pihalla :D
Sit toinen elikkä marraskuun alussa tulee n. 2,5kk täyteen elaston 2-jakoista niin kannattaako vielä jatkaa sillä vai voisinko jo vaihtaa ohjelmaa (3-jakoiseen ajattelin ottaa seuraavana käyttöön) Tulokset ei kyllä ole vielä jämähtäny paikalleen mutta en sitte tiiä sanokaahan te viisaammat =)!
Kuten edellinen sanoikin, just päinvastoin. Mutta anyway kummassakin se, joka nostaa suurimman yhteistuloksen em. nostoista, voittaa. Käytännössä painonnosto on huomattavasti teknisempi laji, kun taas voimanosto on enempi "raaka voima" -laji. Voimanostossa on sitten vielä jotain eri alalajeja sen suhteen, mitä välineitä (kompressiovaatteet yms.) saa tai ei saa käyttää. Painonnosto on olympialaji, voimanosto ei.Mikä ero on voimanostolla j painonnostolla? Siis onko painonnostoliikkeet kyykky, pena, mave ja voimanostoliikkeet työntö ja tempaus vai mikä niiden ero on?
Sit toinen elikkä marraskuun alussa tulee n. 2,5kk täyteen elaston 2-jakoista niin kannattaako vielä jatkaa sillä vai voisinko jo vaihtaa ohjelmaa (3-jakoiseen ajattelin ottaa seuraavana käyttöön) Tulokset ei kyllä ole vielä jämähtäny paikalleen mutta en sitte tiiä sanokaahan te viisaammat =)!
10x3, eli teet 10 toistoa ja 3 sarjaa 2 minuutin palautuksilla. Valitset sopivan "painon" jolla jaksat 10 toistoa ja 3 sarjaa.Eka kysymys tänne, treenaan välillä kotona, nyt mulla olis tämmönen esimerkki otos ohjelmastani, jota en osaa lukea, mitä tässä pitää tehdä? Intervallit käsittääkseni on vuorotellen työ/lepo ja tätä toistetaan vaikka tabata tyylillä 20sek/10sek, mutta tätä kaaviota en ymmärrä? Jos nyt alotan tuosta,, teen kolme toistoa ekasta vaikka avustettu leuanveto joka vastaa voimiani, mitä sitten ja millä rytmillä/ajoituksella? Sets on sarjat ja reps on toistot, englantia osaan riittävästi (kirja on englannilla)
Selvennän heti mulla on lievä oppimisvaikeus tekstinkin tulkitseminen joskus vaikeaa, tästä kaaviosta en nyt pääse ollenkaan jyvälle eli pitää vääntää ihan rautalangasta jos joku viitsii. Nuo liikkeet otan liikeluettelosta joka kirjassa on, sieltä valitaan oman kunnon mukaan sopiva.
sets and reps interval
Pulling 10x3 2min
squatting 10x3 2min
perp pushing 10x3 2min
bending 10x3 2min
Mä jostain syystä tulkitsisin tuon niin, että sarja lähtee aina joka 2. minuutti... mutta eipä siinä suurta eroa synny.sets and reps interval
Pulling 10x3 2min
squatting 10x3 2min
perp pushing 10x3 2min
bending 10x3 2min
Joo mä tekisin noin. Sulle jää silti luultavasti yli minuutti taukoa, ja se 2min tauko olisi turhan pitkä. Eli laita sekuntikello pyörimään, ja joka aina lukemilla 2:00, 4:00, 6:00 jne. alkaa uusi sarja ja kolmen sarjan jälkeen aina uusi liike.Voiskos olla näin: 10 toistoa, ja lepoa siihen asti että 2min täyttyy, eli aina 2min välein alkaa uusi sarja. Ajallisestikin toimisi, siinä jäisi varmaan vajaa minuutti lepoa. Jos levot on 2min niin on aika pitkät? Nämä on bodyweight harjotuksia, ilman painoja. Eli kotitreeniin sopivia.
Dieettiohjeessani lukee "vähärasvaista naudanlihaa" - mitäs se tarkoittaa? Onko 10% rasvapitoisuus ok?