Hjelp!

Mave tuntuu menevän aina vaan alaselälle, vaikka miten koitan jaloilla nostaa. Maven jälkeen on alaselkä pumpissa ja saatanan loppu, ja taas takareidet ihan iskussa. Mitä tehdä toisin? Tänään tein 3x6x100kg, olis tullu enemmänkin varmaan mutta alaselkä väsyi kesken.

Aivan alusta liikkeelle.

Morjens!
Mulla on käynyt tasaisin väliajoin mielessä, että nyt, nyt aloitan koko vartalo treenin. Se loppuu siihen kun tulen töistä kotiin, ja jatkan kotona töitä tietokoneella jonku tunnin.
Jos olisin vain vaimoni kans kahdestaan, eiköhän sitten tulisi helpommin lähdettyä, mutta kun on vielä 1.5v lapsi sekä 1kk vauva jalkoissa, niin vapaa tunnit päivässä on todella vähänä. Mun kroppa on niin vetämätön päivän jälkeen, joka melko varmasti johtuu siittä, että teen raskasta työtä joka sisältää myös tunneittain staattista työtä, eli selkä on aina todella jumissa. Se vielä, että olen aina jossain hevon jeerassa, eikä ole kunnollista syömis mahdollisuutta, joten syön käytännössä leipää, jos sitäkään. Aamulla herään 5-6 pintaan ja tulen kotiin 17-18 ja istun vielä koneella keskimäärin tunnin joskus kaksi. Miten mää saan mahtumaan tähän päivään tasaisin väliajoin syöntejä? Vettä juon sen maksimissaan yhden lasin päivässä ja monta pannua kahvia päälle. (ei hyvä! vaan kun ei osaa juoda!:) )
Jos olisi joku helppo ruoka mitä syödä autossa josta saisi paljon energiaa ja proteinia, jaksaisin varmasti paremmin sekä lihakset kasvaisi. Mutta sitten se salilla käynti. Olen joskus 15-kesäisenä käynyt siellä ja eihän siellä tietenkään muuta tehny kun penkkiä, ja se ei kauaa kestänyt. Eli mulla ei ole mitään käryä mitä siellä pitää tehdä, monestiko ja kauanko. Olisiko jo syytä kääntyä ammattilaisen puoleen (personal trainer)? Tällä hetkellä pituus on 175 ja paino huitelee tasaisesti 78-81kg kohdalla. Se on jännä tuo paino, kun se ei muutu vaikka vetäisin viikon töissä pizzaa ja kotona sipsejä, karkkia, limukkaa, ja suklaata. paino ei nouse eikä laske kun on viikon ollut kentällä töissä. Kädet on niin kuin linnun jalat, ei todellakaan hyvännäköiset. Pelasin junnuna jääkiekkoa, joten reidet ja pohkeet oli hyvässä kunnossa. no, ei ole enää.
syön oikeastaan yhden kerran päivässä lämpimän ruoan ja silloinkin yleensä kaksi lautasellista. Voisin oikeastaan syödä koko ajan jos vaan alkaisin syömään, Eli nirsoilusta ei ole kysymys. En vain "muista" syödä, kun on koko ajan niin "kiire". En tiedä kaipaisinko ensin psykiatria ja sen jälkeen treineriä. :)
Mutta joo, asiallisia kommentteja kiitos!

Kymysyksiä!
1.) Kuinka alaselkää venytetään? Esim perus eteentaivutus tuntuu mulla vaan reisissä. :wtf:
2.) Onko normaalia/asiaankuuluvaa, että pakkotoistoja ja pudotussarjoja sisältäneen treenin jälkeen varsinkin toinen käsi tuntuu hetkellisesti "veltolta"/ täysin voimattomalta? Vai pitääkö pelätä että siellä meni joku hermo rikki tms? :D Nyt tilanne on jo korjaantunut, enää tuntuu normaalin väsyneeltä.

Kymysyksiä!
1.) Kuinka alaselkää venytetään? Esim perus eteentaivutus tuntuu mulla vaan reisissä. :wtf:
2.) Onko normaalia/asiaankuuluvaa, että pakkotoistoja ja pudotussarjoja sisältäneen treenin jälkeen varsinkin toinen käsi tuntuu hetkellisesti "veltolta"/ täysin voimattomalta? Vai pitääkö pelätä että siellä meni joku hermo rikki tms? :D Nyt tilanne on jo korjaantunut, enää tuntuu normaalin väsyneeltä.

1. Miksi haluaisit venyttää alaselkää? Jos se on jumissa, on hierominen todennäköisesti paljon parempi ratkaisu. Jos nyt kuitenkin jostain syystä on pakko venyttää sitä, kokeile istua lattialla jalat ristissä (kenties toinen jalka toisen päällä) ja taivuta vähän eteen ja sivulle, ehkä pienen kierron kanssa. Sieltä todennäköisesti löytyy joku kulma, joka hieman venyttää.

2. Kai se on vaan jotain väsymistä, mutta toisenpuolisuus kuulostaa vähän kummalliselta. Hermot siellä ei kuitenkaan rikki ole, jos se on äkkiä palannut normaaliksi. Joku hermopinne (esim. niskan liika jännittäminen treenatessa) sen sijaan voi olla ihan mahdollinen.

Joppa, kiitos. :) Joo teen kanssa putkirullausta, mutta aattelin että joku venytysliikekin olisi kiva. Tuo kuvaamasi tosin pikaisen kokeilun perusteella tuntuu lähinnä kankuissa. :D Toka oli ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta tosiaan voi olla että mulla on olkapäiden huudeilla jotain jumeja. Ainakin dipeissä etuolkapäät tuntu kiristävän, ja enemmän just toi oikea puoli..

Joppa, kiitos. :) Joo teen kanssa putkirullausta, mutta aattelin että joku venytysliikekin olisi kiva. Tuo kuvaamasi tosin pikaisen kokeilun perusteella tuntuu lähinnä kankuissa. :D

Alaselän hieromiseen paras on ehdottomasti toinen ihminen. Foam roller tai vastaava ei oo mun mielestä erityisen hyvä alaselälle; erilaiset pallot (erityisesti kaksi yhteen teipattua kaukalopalloa) toimivat paremmin. Pyri tossa venytyksessä pitämään lantio suht paikallaan ja taivuttamaan sekä kiertämään lähinnä selkää, koska selkäähän haluat venyttää. Mutta kuten jo mainitsin, aika harvoin varsinainen venyttely on tarpeen, sillä venyttelyllä pyritään lähinnä lisäämään lihaksen pituutta tai liikkuvuutta alueella venytettävällä alueella. Harvemmin alaselässä on kuitenkaan tarvetta suuremmalle pyöristymiselle (laajemmalle fleksioliikkuvuudelle). Hieronnalla paikat saa elastisemmaksi ja avoimen – mukavan ja notkean – tuntuisiksi. Toki myös hieman pidemmiksi ja liikkuvammiksi.

Oisko kellään suositekka jotain hyvää perusvuota ensimmäiseksi vyöksi?

Mulla ollut yli neljä vuotta käytössä Schiekin voimanostovyö ja pelittää edelleen täydellisesti, maksoi kanssa jotain 60e luokkaa sillon. Ainoa mikä välillä siinä vituttaa on toi perussolki, pikasoljellinen vyö olisi kätevämpi ja harkinnassa hommata sellainen.

Kymysyksiä!

L-sit variaatioineen.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Mulla ollut yli neljä vuotta käytössä Schiekin voimanostovyö ja pelittää edelleen täydellisesti, maksoi kanssa jotain 60e luokkaa sillon. Ainoa mikä välillä siinä vituttaa on toi perussolki, pikasoljellinen vyö olisi kätevämpi ja harkinnassa hommata sellainen.

Mulla on wrangen tricolori/bw pikasoljella, maksoikohan 40e prismassa? Alkuun toki helvetin jäykkä(sentin paksunen nahkavyö), mutta hetken käytön jälkeen ihan bueno.

Milläs liikkeillä saan leveyttä olkapäihin? Kaikki mitkä pitäisi toimia menee vaan takaolkapäille ja träpseille. Teen nyt pystypunnerrusta, vipareita eteen, sivuille ja pysty soutua.

Eli olkapään sivut ja etuosat tarvii huomiota enemmän.

Milläs liikkeillä saan leveyttä olkapäihin? Kaikki mitkä pitäisi toimia menee vaan takaolkapäille ja träpseille. Teen nyt pystypunnerrusta, vipareita eteen, sivuille ja pysty soutua.

Eli olkapään sivut ja etuosat tarvii huomiota enemmän.

Vipunostot eteen menee kyllä etuolkapäälle jos sitä tekee teknisesti oikein.

No aika yksinkertanen liike mut näköjää oon sit onnistunu tekee vääri koska oon ollu sii uskossa et se on taka olka liike ku menee niille nii paljo

Kokeileppas nostella kättä alhaalta ylös kun se on suorana edessä. Tunnustele toisella kädellä etuolkapään lihaksistoa ja huomaat kyllä missä jotain liikettä tapahtuu. Voit vertailun vuoksi kokeilla heilutella sitä kättä taaksepäin ja tutkia missä silloin liike tuntuu :-)

penkki/rinta kasvuun

pitäis saada rintalihakset kasvuun. oon 5kk treenannut niin että maanantaina rinnalle: penkki 5*5 (5-6vk välein vaihdan 3*10), vinopenkki, taljaa, levitystä ja torstaina rinnalle apuliikkeita levitystä ja ristikkäistaljaa.
nyt ajattein et rupeisin tekee maanantaina noi rintaliiikkeet ja perjantaina tekisin penkin 3*10 ja ristikkäistaljaa.
miltä kuulostaa?

Noin vuoden lueskelusta päätin nyt tännekkin rekisteröityä :dance:
Ja tässä itse kysymys.. Keväällä ajattelin vetää kevyen "dieetin" pienempään rasvaprosenttiin.. Mietin kuitenkin että riittääkö pelkkä aerobisen lisääminen ja herkkujen jättäminen pois? En haluaisi kuitenkaan kunnon dieettiä aloittaa kun ikää löytyy vasta 14v.. Pelaan koripalloa 5 krt viikossa ja salilla on tullut käytyä vuosi... yleiskunto mielestäni hyvä (coopper 3150m ja lihaksia löytyy) mittoja noin 182cm ja noin 184kg.. Eli onko pienestä kiristelystä haittaa ja miten se kannattaisi suorittaa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom