oon huomannut kun alotti toistamiseen bulkin niin tulee syötyä liian vähän kaloreiden mukaa...joku 2300-2600kcal tulee syötyä riippuen herkuista ;) näihin ei siis ole laskettu palautusjuomaa. painoa ~75kg ja proteiinia tulee napattua sellaset 155g päiväs( ei palkkaria laskettu). olen vähän muuttanut välipaloja ja nyt on jääneet vähän niukemmanpuoleiseksi kun ehramii vetää. olisiko ok jos vaikka lisäisin rypsiöljyä normaalista 3rlk -> 6rlk?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
naruranne sanoi:
ok jos vaikka lisäisin rypsiöljyä normaalista 3rlk -> 6rlk?
No jos ette oo plusalla niin ilman muuta kaloreita koneeseen. Ja rypsärissähän kaloreita ja hyvää rasvaa onkin.

Hypertrofinen treeni?

Olen aivan uusi tällä forumilla, ja ajattelin kysyä heti tällaisesta termistä josta en ole pahemmin löytänyt tietoa googlettamalla, eli Hypertrofinen treeni?

Miten tämä käytännössä toimii/suoritetaan ja onko kokemuksia tulosten kasvusta?

Kokemuksia?

Olen saanut hanskan ympäryksen kasvamaan puolessa vuodessa 36sentistä 41 senttiin ja reiden ympäryksen 58 sentistä 67 senttiin.:rock: Eli about jouluna aloitin massakauden ja nyt aloitan dietin. Eli dietin aikana: onko teillä kutistunut hanskan ja reiden ympärys kuinka paljon? Sen verran vielä, että vatsan ympärys on n. 93 senttiä, jten en nyt vielä kovin paksussa kunnossa ole. :D rasvat 15-20 välissä. tarkoituksen olisi puottaa noin 7-10 kiloa.:evil:

Aloin miettiä vähän ja tulin siihen tulokseen, että painoharjoittelu vois olla pikkusen liikaa 15 vuotiaalle vain 162cm pitkälle ja 65kg pojalle, joten vaihdoin kaikki liikkeet noihin oman painon liikkeisiin. Joita on esim:

-Varvas kyykky (kyykkyä omalla painolla varvastelemalla)
-Etunojapunnerrus (leveällä ja kapealla)
-Vatsalihasliikkeet
-Leuanveto (leveä ja kapea = myötä ja vastaotteella)
-Dippi

Onko ideassa järkeä? Katsokaas eihän olis mukava jos kasvu lopahtas ja muut kasvas pitemmäksi kuin minä! :(

Lisäänpä vielä tuohon mun edelliseen viestiin että onhan se kyllä v...:n tylsää punnertaa tuota etunojaa vain ja kun ei painoja voi käyttää niin vähä suututtaa salilla(salilla pakko käydä, kun eihän sitä halua rahojaan tuhlata kun kerran joskus on salikortin hommannu)! :jahas:

Aloin miettiä vähän ja tulin siihen tulokseen, että painoharjoittelu vois olla pikkusen liikaa 15 vuotiaalle vain 162cm pitkälle ja 65kg pojalle, joten vaihdoin kaikki liikkeet noihin oman painon liikkeisiin. Joita on esim:

-Varvas kyykky (kyykkyä omalla painolla varvastelemalla)
-Etunojapunnerrus (leveällä ja kapealla)
-Vatsalihasliikkeet
-Leuanveto (leveä ja kapea = myötä ja vastaotteella)
-Dippi

Onko ideassa järkeä? Katsokaas eihän olis mukava jos kasvu lopahtas ja muut kasvas pitemmäksi kuin minä! :(
Aika turhaa tuommonen, imo. 8-20 toistoa sarjassa, kyykky korvattuna prässillä/hackilla ja mave pois/kevyesti. Se on loppujen lopuksi niiiin yksilöllistä tuo pituuskasvu, että mitä siinä tapahtuu. Vältät/teet kevyesti nuo selkärankaa pahasti kuormittavat liikkeet. Kun kumminkin salikortti hankittuna, kannattaa ottaa siitä kaikki irti.

Ohjelma

Maanantai: Etukyykky 10x4
Prässi 10x4
Koukistus 10x4
Ojennus 10x4
Pohjekone 10x4
Vatsoja+Selkä

Tiistai: Rinnalleveto10x4
Pystysoutu 10x4
Vinopenkki 10x4
Taljaveto 10x4
Dippi *x4
Vatsoja+Selkä

Torstai: Etukyykky 10x4
Prässi 10x4
Koukistus 10x4
Ojennus 10x4
Pohjekone 10x4
Vatsoja+Selkä

Perjantai: Rinnalleveto10x4
Pystysoutu 10x4
Vinopenkki 10x4
Taljaveto 10x4
Dippi *x4
Vatsoja+Selkä

Lauantai: Aerob.+ Venyttely

Tälläsellä sotasuunnitelmalla ollaan liikkellä

Juu, eli olen aloitellut käymään salilla ja kysyisinkin, että kannattaako palautusjuomaksi juoda näin alkuun gainomax vai olisiko kannattavampaa aloittaa juomaan "kunnon" palautusjuomia ( Heraa ja maltoa sekaisin jne.). Vai pitäisikö näin alkuun juoda mitään erityisempää palautusjuomaa ?

Lisäksi kysyisin, että pitäisikö minun aloittaa käymällä 3/krt vko tehdä jtn perusliikkeitä näin alkuun vai onko väliä jos alan käymään 4/krt vko ja alkaa tekemään tän tredin
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32394 mukaisesti 4-jakoisesti ?

Vissiin aika turhia kysymyksiä, mutta haluan vaan varmistaa, kun en tiedä vielä oikeen mtn:nolo: :nolo:

siis mitä että...

Semmonen juttu vaan että ku sanotaan että tehään 2x6 sarjaa niin tarkottaako se että tehään kaksi kuuden toiston sarjaa yhtenä päivänä?

tai sitte sama juttu 5x5 sarjaa eli viisi viiden toiston sarjaa päivässä...

Minkälaisilla painoja penkissä kannattaa käyttää: kevyitä jotka nousee hyvin vai semmosia että tuntuu jossaki mutta nousee kuitenki suht hyvin vai sitte lähes maksimi painoilla? Haetaan siis lihasta rintaan...ja kai sitä voimaaki siinä sivussa tulee...:)

2x6 tarkoittaa sitä, että tehdään 2 sarjaa joissa molemmissa on 6 toistoa. Penkissä kannattaa käyttä sopivia painoja, sellaisia että ne tavoitellut toistot tulee itse. Joskus toki voi käyttää pientä avitusta.

Juu, eli olen aloitellut käymään salilla ja kysyisinkin, että kannattaako palautusjuomaksi juoda näin alkuun gainomax vai olisiko kannattavampaa aloittaa juomaan "kunnon" palautusjuomia ( Heraa ja maltoa sekaisin jne.). Vai pitäisikö näin alkuun juoda mitään erityisempää palautusjuomaa ?

Lisäksi kysyisin, että pitäisikö minun aloittaa käymällä 3/krt vko tehdä jtn perusliikkeitä näin alkuun vai onko väliä jos alan käymään 4/krt vko ja alkaa tekemään tän tredin
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32394 mukaisesti 4-jakoisesti ?

Vissiin aika turhia kysymyksiä, mutta haluan vaan varmistaa, kun en tiedä vielä oikeen mtn:nolo: :nolo:

älä tuhlaa rahojasi gainomaxiin! sen hinnoissa on ilmaa välissä. tilaat heraa ja maltoa ja ne sotket
hera: http://www.pakkotoisto.com/kauppa/product_info.php?cPath=26&products_id=345
malto: http://www.pakkotoisto.com/kauppa/product_info.php?cPath=29&products_id=317
hintaa tulee jonkun verran, mutta riittää pitkälle.
vielä shaker että saat jauhot sekasin: http://www.pakkotoisto.com/kauppa/product_info.php?products_id=262

sitten jakoisuudesta. en suosittele aloittelijalle neljä jakoista ohjelmaa. voit käydä 4 tai 3 kertaa viikossa salilla, se on melko sama. suosittelisin 2 jakoista ohjelmaa (koko lihaksisto treenataan kahdessa osassa)
esim. 1päivä etureidet,rinta,olkapää,ojentaja
2päivä selkä,takareidet,pohkeet,hauis,forkut
tuosta threadista minkä laitoit on hyvä poimia tuo treenin vaihtelevuus

1. kk 12-15 toistoa per sarja
2. kk 8-12 toistoa per sarja
3. kk 6-8 toistoa per sarja
Ja alusta uudelleen

niin ja vielä perusliikkeet kunniaan. niin ja jos ostat maltoa+heraa, osta kaupasta kaakaojauhetta, että tulee paremman makuista

siitä se lähtee :rock:

luin just ari pehkosen penkkisivuja ja tuli silmien alle semmonen juttu että kaveri suositteli heti salin jälkeen palaria ~60g hiilareita ja vasta puolen tunnin-tunnin päästä ~40g proteiinia ja sen jälkeen normaali proteiinipitoinen ruoka. mainittiin että jos suoraa palarissa vedät hiilareita ja protskua ni protsku menee hukkaan. pitääkö paikkansa?

SpudWebb sanoi:
pitääkö paikkansa?
Sinuna en turhaan tollasia murehtisi, vedät vaan ihan normaalisti sen palkkarin turhia hifistelemättä - se on varmasti paras vaihtoehto.

esko88 sanoi:
Miten voi mitata rasvaprosenttinsa ihan noin kotikonsteilla?(ei oo mitään välineitä siis siihen, jos ees tarvii)
Ostat rasvaprosentin mittaukseen tarkoitetut pihdit, muuten on käytännössä mahdotonta.

Ostat rasvaprosentin mittaukseen tarkoitetut pihdit, muuten on käytännössä mahdotonta.

Mist noit pihtei saa muute ostaa

Sport-Heavylla oli ainakin joskus tuollaiset myynnissä. Klikkaa banneria ja käy selaamassa että löytyykö edelleen. Mulla on yhet ylimääräiset ja voin kalliiseen hintaan niistä luopua. :D

Kalliiseen?????

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom