alkoholin vaikutukset tuloksiin ja kehitykseen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lassi-s
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
on selvää että alkoholi tuskin vie kehitystä eteenpäinkään, mutta minkälainen hörpöttely vie jo alaspäin. kuinka usein, ja kuinka paljon voi ottaa, entäs tupakointi kaljoittelun yhteydessä jos ei muuten polta ollenkaan. miten voi ryyppyillan haittavaikutuksia minimoida. :kippis1:

koko vuosi olis tarkoitus mulla olla selvinpäin mutta toisaalta on muutama tapahtuma milloin kuivinsuin oleminen pilaa koko juhlan

Ei sillä ainakaan mulle ole ollut mitään haitallista vaikutusta, jos silloin tällöin nollaa pään ja elimistön kunnolla. Joku kerta tai pari kuukaudessa tuskin kauheesti kehitystä haittaa. Kaveripiirissä kanssa samanlaisia kokemuksia, ja moni niistä nostelee kilpatasolla. Ei ton treenin kanssa kannata mitään munkin elämää viettää. Vituttaa sitten vaan 50-vuotiaana kun mitään ei muuta ole elämässään tehnyt kuin treenannut ja vahtinut kaloreita.

Ite oon niitä haittavaikutuksia yrittänyt minimoida juomalla tarpeeks vettä illan/yön/seuraavan aamun aikana ja myös pyrkinyt syömään ihan normaalisti. Ja jos ei mitään huutavaa tarvetta ole valvoa sinne pikkutunneille asti niin hyvä vaan jos pääsee ajoissa nukkumaan :)

Vuorokauden verran testot alhaalla kaljoittelun(jos ottaa reippaammin) jälkeen. Välipäivä kannattaa pitää ennen- ja jälkeen ryypiskelyn.
Tupakointi pari kertaa vuodessa tuskin vaikuttaa mihinkään:
Ryypiskelyn yhteydessä siitä voi olla jopa hyötyä, koska tupakointi supistaa- ja alkoholi laajentaa verisuonia, lopputulos +-0 :)

eli ensviikonloppuna vois nollata piän :kippis1: jos ei kerran ole mitään haittaa jos muutaman ( max 3-6 kertaa ) ottaa vuodessa.

voihan sitä ajatella että se poistaa stressiä kun harvoin ottaa ja kohtuudella niin voi olla jopa pientä hyötyä kun ei ole pipo kireellä :arvi:

No jotain kehitystä ainakin tullut, vaikka juuri tuo kerta/pari kuussa tulee "nollailtua" :D
Jos siltä tuntuu, niin baanalle vaan, kyllä tuota pääkoppaakin pitää välillä treenata (enkä tällä nyt tarkoita mitään viinapään kehittämistä). :hyper:

Tuota "poltan baarissa" tapaa en kyllä ymmärrä, en sitten millään. Tupakoitsijat ovat fyysisesti riippuvaisia tupakasta, mutta jos ei ole riippuvainen, vaan jaksaa aina odottaa monta viikkoa ennen seuraavan sytyttämistä, niin mitä helvetin järkeä on ylipäätänsä polttaa? :david:

Arsi sanoi:
Tuota "poltan baarissa" tapaa en kyllä ymmärrä, en sitten millään. Tupakoitsijat ovat fyysisesti riippuvaisia tupakasta, mutta jos ei ole riippuvainen, vaan jaksaa aina odottaa monta viikkoa ennen seuraavan sytyttämistä, niin mitä helvetin järkeä on ylipäätänsä polttaa? :david:

No eiköhän tuota tupakkaa polteta samasta syystä kuin oteta sitä viinaakin eli se lisää nautintoa, varsinkin sellaiset ihmiset jotka eivät normaalisti polta saattavat saada humalasta ekstra kicksejä jos vetää muutaman marlboron samalla.

Kyllä se tupakointi on tapa siinä alkoholin nauttimisen yhteydessä, siinä missä alkoholi itsekin.

Arsi sanoi:
Tupakoitsijat ovat fyysisesti riippuvaisia tupakasta, mutta jos ei ole riippuvainen, vaan jaksaa aina odottaa monta viikkoa ennen seuraavan sytyttämistä, niin mitä helvetin järkeä on ylipäätänsä polttaa? :david:
Saman läpän vois heittää alkoholin tai minkä vaan päihteen viihdekäytöstä. Että deket ja nistit ymmärtää, mutta helvettiäkö niitä huvikseen kiskomaan.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
eno sanoi:
Saman läpän vois heittää alkoholin tai minkä vaan päihteen viihdekäytöstä. Että deket ja nistit ymmärtää, mutta helvettiäkö niitä huvikseen kiskomaan.

Sehän on sosiaalinen tapahtuma, näin sitä muutamat kaverit kuvailee.
Ite kyllä tuli poltettua ihan tarpeeks aikoinaan eikä tee mieli juodessakaan vaikka muut polttaa vieressä.

Luin juuri erästä mielenkiintoista medikalisaatiota käsittelevää kirjaa, jossa todettiin muunmuassa, että yletön terveellisiin elämäntapoihin pyrkiminen aiheuttaa niin kovaa stressiä, että se altistaa enemmän sairauksille kuin rento asenne ja "tavanomaiset" elämäntavat.

Väittäisin, että jos hirveästi alkaa pähkäillä, voiko ottaa kerran kuussa häppää, ja miten se vaikuttaa treeneihin, tuo pähkäily haittaa treenejä henkisellä tasolla enemmän kuin satunnainen ryypiskely fyysisellä. Puhumattakaan sosiaalisessa tilanteessa kieltäytymisen aiheuttamasta stressistä...

Peräänkuulutankin SUHTEELLISUUDENTAJUA, mikä tuntuu monilta aina välillä olevan hakusessa. Jos mässäilee, juopottelee tms. kerran kuussa, sillä on todennäköisemmin positiivinen vaikutus treeneihin, kun välillä kunnolla hellittää.

Itse olen joskus huomannut, että pitkään jatkunut flunssakin on saattanut parantua, kun olen ajatellut, että haistakaa kaikki paska ja ottanut nollauskännit. :urjo: Ja treenikin on sen jälkeen kulkenut paremmin. :rolleyes:

FEIKKIEDIT: Nyttemmin olen nähnyt valon enkä enää nollauskännejä ota. Vanhuus ei tule yksin.

No omasta mielestä 1 kerta kuukauteen vaan piristää, mutta tollein joka viikonloppuna tapahtuva "perseet olalle" traditio niin jos ei muuta niin ainakin kerää vähän muuta massaa kehoon kun sitä lihasta :D

Reinhardtilta hyvä postaus ja olen asiasta täsmälleen samaa mieltä.

Joskus tuli otettua häppää varmaan joka viikonloppu ja se kyllä haittasi kehitystä ja vähän kaikkea muutakin. Nykyisin otetaan reilummin n. kerran kuukaudessa ja ainakin yritetään välttää perskännejä (niistä ei koskaan ole kuin haittaa), mutta mitään treenejä ei siinä kohtaa mietitä yhtään.

Muuten tulee viikonloppuisin ehkä kalja tai pari / vähän punkkua otettua, mutta tyyliin niin, että muutaman tunnin jälkeen voisi autonrattiin lähteä, eli ei humalaan vaan vähän rentouttamaan. Ja olut ja viini vielä maistuukin hyvälle.

Eli mikään absolutisti tuksin tarvii/kannattaa olla, mutta jokaviikonloppuiset kännäyksetkään eivät varmasti ole yhtään järkevä juttu.

Eikai se viina sillain niin kuntoa heikennä, mut jos vedän kunnon perseet niin ei kyl oo toivoakaan mennä salille pariin päivään. Eli tulee helposti joku 3 päivän extra tauko (eli treenitahti hidastuu).

Itellä on ollu ny varpajaisia, sun muita kissanristiäisiä ihan putkeen, että on joutunu juomaan ny vähän tiheämpään. Oon huomannu että kyllä lihat kasvaa, vaikka sitä viinaa/kaljaa joutuuki välillä ottaan, mutta voima tasot ei tahdo nousta samaa tahtia. Onko se niin, että hermosto reagoi tuohon viinaan voimakkaammin ko itte lihas?, siltä ainaski itestä tuntuu.

Oli muuten ikävän tuntunen nyt v-loppuna ku tein elämäni selkätreenin Lauantai aamuna. Illala kuulin että kaveri täytti 30-v(oli pitäny salassa) ja illalla hirvee känni päälle. Aamulla ko heräsin tuntu että joku ois yöllä kunnolla hakannu tai jotaki, ko oli selkä niin jumissa ja arkana koko alueelta. No illalla oli vielä työvuoro aika tuskanen ja nyt vasta alkaa kunnolla helpottaan. Oppi ainaki että enne ryypiskelyä ei kovin kovaa treeniä kannate mennä tekemään.

reinhardt sanoi:
Luin juuri erästä mielenkiintoista medikalisaatiota käsittelevää kirjaa, jossa todettiin muunmuassa, että yletön terveellisiin elämäntapoihin pyrkiminen aiheuttaa niin kovaa stressiä, että se altistaa enemmän sairauksille kuin rento asenne ja "tavanomaiset" elämäntavat.

Väittäisin, että jos hirveästi alkaa pähkäillä, voiko ottaa kerran kuussa häppää, ja miten se vaikuttaa treeneihin, tuo pähkäily haittaa treenejä henkisellä tasolla enemmän kuin satunnainen ryypiskely fyysisellä. Puhumattakaan sosiaalisessa tilanteessa kieltäytymisen aiheuttamasta stressistä...

Peräänkuulutankin SUHTEELLISUUDENTAJUA, mikä tuntuu monilta aina välillä olevan hakusessa. Jos mässäilee, juopottelee tms. kerran kuussa, sillä on todennäköisemmin positiivinen vaikutus treeneihin, kun välillä kunnolla hellittää.

Itse olen joskus huomannut, että pitkään jatkunut flunssakin on saattanut parantua, kun olen ajatellut, että haistakaa kaikki paska ja ottanut nollauskännit. :urjo: Ja treenikin on sen jälkeen kulkenut paremmin. :rolleyes:

FEIKKIEDIT: Nyttemmin olen nähnyt valon enkä enää nollauskännejä ota. Vanhuus ei tule yksin.

Päihteet yleensä ovat aineita, joita ihmisen kroppa on tottunut käyttämään ja tästä syystä elimistö luulee tarvitsevansa niitä. Mitään stressireaktioita ei käytön puuttumisesta voi tulla, jos ei ole koskaan ko. päihdettä käyttänyt. Tästä syystä jonkun päihteen käytöllä ei ole teoriassa mitään perusteltua syytä ja sillä on aina huono vaikutus myös kehitykseen.

Käytännössä ei kannata välittää vaikka se pahe vähän treeniä haittaisikin. Haitat ovat kohtuu käytöllä varmasti niin marginaaliset, ettei ne tavallisen wannabe - bodarin kehitykseen juuri vaikuta. Tärkeämpää on pitää sosiaaliset suhteet kunnossa ja nauttia myös elämästä - silloin tällöin.

Perskännejä en enää ota, koska aikanaan sitä on tullu harrastettua ihan liikaakin ja nykyään en saa semmosesta mitään irti. Baariin ku lähen, vedän pohjille muutaman kaljan ja koko illan yhteistulokseni on kaljoissa n. 5-8. Tällä määrällä on helevetin hauskaa ja syömiset sekä nukkumiset pysyy raiteillaan. :) . Melkeen joka viikonloppu tulee otettua kalja tai kaks tai lasi viiniä.

reinhardt sanoi:

Suhteellisuudentajua kyllä löytyy, mutta entä jos siitä ei välitä? Jos lähtisi rehdisti liikkeelle siitä, että ostaisi kaksi pulloa punkkua aloitteluksi, mutta yrittää olla siveä ja ottaa puolikkaan ja ryövää sitten kaikenmaailman sukulaisten ja puolituttujen kätköt ja tuhlaa koko opintorahansa baarissa ja vielä vituttaa sekin, että tuli taas sellanen ylimääräisen päivän verran kaloreita vedettyä ihan tollai vaan tuopista. :urjo:

Ja sitten sitä viinaa saakin vetää oikein olan takaa, että saisi mitään nollattua, kun lääkäreiden suurkulutuksen raja (naisilla 7 annosta yhdessä illassa!) ei saa aikaan edes hiprakkaa. Että skål på den saken!

(Okei. Joo. Rupean siis absolutistiksi. Taas.)

Kunpa se valo joskus loistaisi tännekin päin...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom