alkoholin vaikutukset tuloksiin ja kehitykseen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lassi-s
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
MrAmatööri sanoi:
mites semmonen että juo joka pe ja la noin 6-8 lonkeroa

Mustekala ? :D
Joutuu myöntämää että ite on tullu viime aikoina vähän turhan usein pulloon koskettua. (sanajärjestys haha)

Voimatasoni parantuivat reippaasti, kun vähensin alkoholin käyttöä pe-la kännäämiseltä pelkästään yhteen päivään viikonlopussa.
Epäilisin, että lähinnä hermotukseen viina vaikuttaa enemmänkin kuin lihasmassan kasvuun. Kun sarjapainojen kehitys pysähtyy liian alkoholinkäytön takia, loppuu tietenkin myös massan kasvu.

esni sanoi:
Ja sitten sitä viinaa saakin vetää oikein olan takaa, että saisi mitään nollattua, kun lääkäreiden suurkulutuksen raja (naisilla 7 annosta yhdessä illassa!) ei saa aikaan edes hiprakkaa. Että skål på den saken!

Vähän samaa vikaa. Varsinkin, jos on syönyt kunnolla, tuntuu ettei se viina mene päähän millään. no, nykyään se jo menee, kun juon niin harvoin, mutta joskus opiskeluaikoina oli aika tympeää istua baarissa kourassa drinkki numero 11 ja todeta, että taidanpa lähteä kotiin. (krapula totta kai tuli silti.)

Minusta on itse asiassa tullut henkisesti keski-ikäinen; minulle riittää lasillinen tai pari hyvää viskiä tai konjakkia lauantai-iltana saunan jälkeen. Sikäli kun en mene suoraan nukkumaan. :rock:

Kyllä se alkoholi ainakin omalla kohdallani aika paljon vaikuttaa reenaamiseen. Jos juon viikonloppuna niin koko seuraava viikko menee siihen kun väsyttää eikä oikein jaksa reenata. Nyt varsinkin lähiaikoina on krapula alkanu kestämään kahta päivää vaikka olen yhden illan juonut. Ja aina kun on ollut juomatta on seuraavalla viikolla paljon energisempi olo! En tiedä muista, mutta ainakaan minulle tuo alkoholi ei sovi reenaamisen kanssa...

Timba79 sanoi:
Joskus tuli otettua häppää varmaan joka viikonloppu ja se kyllä haittasi kehitystä ja vähän kaikkea muutakin. Nykyisin otetaan reilummin n. kerran kuukaudessa ja ainakin yritetään välttää perskännejä (niistä ei koskaan ole kuin haittaa), mutta mitään treenejä ei siinä kohtaa mietitä yhtään.

Muuten tulee viikonloppuisin ehkä kalja tai pari / vähän punkkua otettua, mutta tyyliin niin, että muutaman tunnin jälkeen voisi autonrattiin lähteä, eli ei humalaan vaan vähän rentouttamaan. Ja olut ja viini vielä maistuukin hyvälle.

Eli mikään absolutisti tuksin tarvii/kannattaa olla, mutta jokaviikonloppuiset kännäyksetkään eivät varmasti ole yhtään järkevä juttu.

Juuri näin, allekirjoitan täysin! :thumbs:

Itellä se vaikuttaa kyllä hyvinkin negatiivisesti. Viikonloppuisin kun tulee otettua ainakin yhtenä päivänä (raskas työ, raskaat huvit ja muita hyviä tekosyitä) ja sitten jos tosissaan kiskoo huikkaa molempina päivinä niin kyllä vielä tiistainakin tuppaa olemaan puhti kateissa.
Nyt olisikin tarkoitus minimoida viikonloppupämppäykset ja käydä silloin siellä salilla myös niin katotaas millanen patti mää oon puolen vuoren päästä! Ristus.

Itsellä tulee nykyisin otettua häppää vähän enempi kun sinkkuna elelee. Se on ihan kivaa itseasiassa. Tämä keho -touhu on kuitenkin minulle harrastus (Tai nojoo, pikemminkin elämäntapa), mutta ei sen vuoksi kaikkea huvittelua kannata väliin jättää. Kohtuus kaikessa, ja perskännejä varoen kun on liikenteessä, niin en näe syytä huolestua. Häppää ottaa noin 2-3 krt kuukaudessa, eli ei paljo siltikään.

Ja joskus nämä kännireissut rentouttaa ja löysentää entuudestaan kireää vannetta pään ympärillä ja terve mieli -> terve kroppa, ja siitä on hyvä punnertaa.

Itse treeniin ei ole vaikuttanut millään tapaa, koska otan kiltisti. Joskus jos sattuu mopo lähteen käsistä, niin salille päin on turha edes katsoa seuraavana kahtena päivänä.

Kaikilla on vähän oma tapansa suhtautua alkoholiin, minä suhtaudun siihen hyvin avoimesti :eek:

Mä en oo huomannu muita vaikutuksia kuin väsymyksen. Krapulaa ei oo juuri koskaan. :kippis1:

Itsellä tulee nykyisin otettua häppää vähän enempi kun sinkkuna elelee
Nojuu, pakko allekirjoittaa toi myös omalta kohdalta... eipä suhteessa ollessa ollut niinkään tarvetta mokomaan sosiaaliseen juomiseen.
Voimatasoni parantuivat reippaasti, kun vähensin alkoholin käyttöä pe-la kännäämiseltä pelkästään yhteen päivään viikonlopussa.
Harvemmin on tullut otettua molempina päivinä, mutta on huikea ero palautumisessa ottaako vain yhden päivän vai pämppääkö kaksi putkeen.
Oli muuten ikävän tuntunen nyt v-loppuna ku tein elämäni selkätreenin Lauantai aamuna. Illala kuulin että kaveri täytti 30-v(oli pitäny salassa) ja illalla hirvee känni päälle. Aamulla ko heräsin tuntu että joku ois yöllä kunnolla hakannu tai jotaki, ko oli selkä niin jumissa ja arkana koko alueelta. No illalla oli vielä työvuoro aika tuskanen ja nyt vasta alkaa kunnolla helpottaan. Oppi ainaki että enne ryypiskelyä ei kovin kovaa treeniä kannate mennä tekemään
Kovan treenin jälkeen pitäisi ryypätessä ehdottomasti syödä riittävästi ja vieläkin tärkeämpää on juoda sitäkin enemmän, siis alkoholitonta nestettä!
Eli laimeita drinkkejä ja lasi vettä tms silloin tällöin väliin. Urheilujuomakaan ei olisi pahasta. Alkoholi on diureettinen aine ja tuo kuvailemasi tila ja hidas palautuminen viittaa vahvasti lihaksen kuivumiseen kun palautuakseen pitäisi mennä päinvastoin.
Haitat ovat kohtuu käytöllä varmasti niin marginaaliset, ettei ne tavallisen wannabe - bodarin kehitykseen juuri vaikuta. Tärkeämpää on pitää sosiaaliset suhteet kunnossa ja nauttia myös elämästä - silloin tällöin.
Ainakin omalla kohdallani tapaan pitää ottamisen kohtuukäytön rajoissa eli rajana pidän sitä, että varsinainen krapula ei iske päälle ja seuraavana päivänä jo puolenpäivän jälkeen alkaa olla tunne, että tekisi mieli lähteä kuntoilemaan. Eli alkuillasta ottaa vähän reippaammin ja loppuillasta "näön vuoksi". Näin toimien en ole huomannut alkoholin nauttimisen haittaavan treenikehitystä, edellyttäen siis riittävää syömistä ja alkoholittoman nesteen määrää. Reilumpi määrää lantraamatonta viinaa tai liian vähän lantrattuja paukkuja saa kuivumisen kautta elimistön palautumisen koville.

j.uhis sanoi:
Kovan treenin jälkeen pitäisi ryypätessä ehdottomasti syödä riittävästi

En tiedä onko mikään hirveä ruoanmättäminen juodessa järkevää, tuppaa nimittäin kertymään dokatessa läskiksi suurin osa ruoista. No protskut varmaan kannattaa ainakin :)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Akkeli sanoi:
Eikai se viina sillain niin kuntoa heikennä, mut jos vedän kunnon perseet niin ei kyl oo toivoakaan mennä salille pariin päivään. Eli tulee helposti joku 3 päivän extra tauko (eli treenitahti hidastuu).

Kaveri vetäs ainaki lauantaina 30 kaljaa ja sunnuntaina 5 pulloa aamulla lieventämää ja nosti siinä sunnuntai päivällä uuden penkkimaksimi- ja sarjaennätyksen :thumbs: Kyllä siinä oli porukka vähä ihmeissää kieltämättä, mutta mahdollista näköjään tällänenki :david:

Taitaa vaan parantaa tuloksia keiton vetäminen. Viimeisen 1.5 kk:n aikana penkkisarjapainot nousseet 10kg, kyykkysarjapainot 30 kg...

Ja sitä keittoo on vedetty n. 1-2 kertaa/vk siten että tulee krapula.

Kannattaa yrittää asettaa treenit siten, että krapula olisi välipäivinä, ei kannata treenailla krapulassa, sydän ei tykkää.

No joo. Sopii vaan miettiä mitenkä tulokset olivatkaan nousseet, jos en ryyppäisi näin paljoa. (Tosin nyt on huippuohjelma ja protskua vedetään huolella).

On aivan selvä, että tupakoinnille ja juomiselle ei ole mitään perusteita kun treenataan ja pyritään kehittymään. Vähempi parempi tässä tapauksessa.

Itsellä kupin kippistely antaa kehitykselle roimasti takapakkia. Silloin tällöin tulee kuitenkin otettua, ei tämä treeni liiakseen saa sosiaalista kanssakäymistä rajoittaa.

NiceTry sanoi:
Kaveri vetäs ainaki lauantaina 30 kaljaa ja sunnuntaina 5 pulloa aamulla lieventämää ja nosti siinä sunnuntai päivällä uuden penkkimaksimi- ja sarjaennätyksen :thumbs: Kyllä siinä oli porukka vähä ihmeissää kieltämättä, mutta mahdollista näköjään tällänenki :david:

Joo, ja treenattu on ainakin kaks viikkoo jo :david:

Itse asiaan: voimatasoissa olen lähinnä huomannut haittaa, mutta muuten ihan ok JOS pystyy ryyppäämään ettei ole treenannut samana päivänä, ja pystyy pitämään pari päivää lepoa tämän jälkeen. Eiköhän se silti ole hyvä pitää juominen vaikka kerran kuukaudessa, eikä kauheita määriä.

Heh.
Itekin käyn salilla ihan vaan kun siitä on tullut tapa. Ei ole mitään hirveitä saavutustavoitteita. (aina tietysti jotain)

Nyt olen tuossa männä viikolla ryypännyt joka päivä tarkemmin laskettuna tulee 13 päivää ilman yhtään selvää päivää, niistä 13:sta 5 perskännit ja muut päivät ollut kuitenkin ihan hyvässä simassa.
Ennen putkea sain sotilaspenkki tyyliin 5 krt 90 aika kepeesti. ja 100:lla kakkosen.
Saas nähdä miten kulkee kun keskiviikkona ajattelin käydä testaan....

mappana sanoi:
Heh.
Itekin käyn salilla ihan vaan kun siitä on tullut tapa. Ei ole mitään hirveitä saavutustavoitteita. (aina tietysti jotain)

Nyt olen tuossa männä viikolla ryypännyt joka päivä tarkemmin laskettuna tulee 13 päivää ilman yhtään selvää päivää, niistä 13:sta 5 perskännit ja muut päivät ollut kuitenkin ihan hyvässä simassa.
Ennen putkea sain sotilaspenkki tyyliin 5 krt 90 aika kepeesti. ja 100:lla kakkosen.
Saas nähdä miten kulkee kun keskiviikkona ajattelin käydä testaan....
13 päivän putki, huhhuh... Ja putki siis jatkuu edelleen? taitaa alkoholismi koputella ovelle jo hiljalleen.

NiceTry sanoi:

Joo, oon kyl kuullu samanlaisia tarinoita. Itse nyt join (eka kerta pariin kuukauteen) viimeviikolla to, pe ja la... Nyt olen 600e köyhempi, 3 kiloa kevyempi, monta aivosolua tyhmempi ja kolmatta päivää krapulassa.

NiceTry sanoi:
jooh itellä jo tos ku perjantain treeniä vetää nii alkaa kans jo kieltä sen verra lipattaa et kaljaa pitää saada mut ei toi mun mielest sillei ny hirveesti vaikuta jos ny pe ja la pämppää sunnuntain siin huilii ja maanantain salille..jooh nii tost 30 pullosta kaljaa olin kans sillo tuol salil ku tää kyseinen hampuusi nosti sen ennätyksensä se oli sillon nostanu just sen 100 kiloo ja nyt sit kaljan voimalla 105 kg ja 2-3 sarjat 100 kglla vaik ennemmi oli just sen 1sen saanu sillä 100kgllä.. :kippis1:

Joo, eihän se keitti varmaan hyvää tee ainakaan.

Mulle on viime kuukausina maistunut keskimäärin joku 2-3 kertaa viikossa. Kunto on pysynyt ihan hyvänä edelleen, mutta luonnollisesti olisin varmasti paremmassa kunnossa ilman juominkeja. Ei kuitenkaan jaksa niin paljoa kiinnostaa, koska ammattilaiseksi en ole ryhtymässä.

Tälläkin kunnolla tunnen olevani hyvässä kunnossa ja saan positiivista palautetta muilta ihmisiltä. Mulla lähtökohta ei varsinaisesti olekaan mikään kännihakuisuus vaan juon sen verran, että hiukan huomaa ottaneensa ja jaksaa skodailla baarissa. Ittekseni kotona juoden kalsarikännit (ilman varsinaista päämäärää) en jaksaisi ikinä aikaa kuluttaa.

mulla on eräs kaveri jolla ei ole maksimi penkissä noussa vuoteen ja itte se syyttää siitä kuningas alkoholia. en tierä sit

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom