Alkoholi ja lihakset...

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja skarkka
  • Aloitettu Aloitettu
Tuntuu, että porukalla on todella heikko henkinen kantti, jos pitää vetää perseet olalle usein. Ja sitten vielä perustellaan, että treeni kulkisi muuten huonommin, jos ei sitä kuppia ottaisi. En mä sano, että olisin väärin välillä ottaa kuppia, mutta totta helvetissä se on kehityksestä pois, jos tykkää usein juoda. Itse en kun aloitin salin niin en kehittynyt paljoa mitään ekaan 5 kuukauteen, kun joka viikonloppua vähintää mäykkä kaljaa meni. Heti kun lopettelin kupittelun niin kehitys näkyi silmissä/peilissä, kun vielä on tälläinen kynä, niin muutokset huomasi nopeasti. Naurettavaa väittää, että se on jotain potentiaalista kehitystä, jos kuppia tykkää rutkasti ja usein ottaa, vaikka perustelisi ''pitää mun pään kasas, ettei ihan tuu burnout''. En mä ketään absolutismiin käännytä, koska en itsekään ole.

En ole varmasti eka, joka tilittää asiasta.

Veikkaan kyllä, että syömisetkin tai jokin muu parantui reenistä todella paljon, ei pelkkä kupin ottaminen voi vaikuttaa noin paljoa, varsinkaan jos juo jonkun 12päkin vlopussa. :rolleyes:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Veikkaan kyllä, että syömisetkin tai jokin muu parantui reenistä todella paljon, ei pelkkä kupin ottaminen voi vaikuttaa noin paljoa, varsinkaan jos juo jonkun 12päkin vlopussa. :rolleyes:
Totta kai ruokailukin parani, kun ei tarvinnut olla päivää (tai joskus kahta päivää) krapulassa ja muutenkin vähän heikkona, mutta en mä sanoisi syönneeni huonosti silloin. En mä oikeastaan mitään muutoksia treenissä tehnyt, mutta viikossa sain 3 päivää lisää aikaa kehittyä ja syödä hyvin ja oikein, kun jätin juomatta viikonloppuna.

Ja kyllä 60 kiloinen 15-vuotias oksenteli mäyriksestä. :D
 
Joo ei se alkoholi kehitykseen tuo mitään lisää. Pari päivää siinä menee ainakin treeneistä pois ja elimistön emäs-happo-, hormoni- ja suolatasapainot sekaisin. Sitä en kiistä etteikö ylimääräiset lepo/mässypäivät tee välillä hyvää, mutta ei se sitä viinaa vaadi. Ja toi että pakko päätä lepuuttaa välillä viinalla on paska selitys, jos ei muuten osaa treeneistä ottaa etäisyyttä niin parempi olis opetella. Viinaa voi juoda vaan ihan viinan juomisen ilosta, ei kannata ettiä selityksi/hyväksyttäviä syitä treenauksesta sille.
 
Joo ei se alkoholi kehitykseen tuo mitään lisää. Pari päivää siinä menee ainakin treeneistä pois ja elimistön emäs-happo-, hormoni- ja suolatasapainot sekaisin. Sitä en kiistä etteikö ylimääräiset lepo/mässypäivät tee välillä hyvää, mutta ei se sitä viinaa vaadi. Ja toi että pakko päätä lepuuttaa välillä viinalla on paska selitys, jos ei muuten osaa treeneistä ottaa etäisyyttä niin parempi olis opetella. Viinaa voi juoda vaan ihan viinan juomisen ilosta, ei kannata ettiä selityksi/hyväksyttäviä syitä treenauksesta sille.

Ei mulla oo "selityksiä", totesin vaan, että 22 vuotiaana on muutaki tekemistä ku syömisten ja muiden asiaan kuuluvien asioiden tressaaminen. Jos edes totesit tätä viestiä mulle. Täytyy elämässä olla muutaki sisältöä ku salilla hikoileminen. Mutta ei siinä mitään, jos jollekulle näin ei ole. Mun mielestä elämästä pitää nauttia, eikä nipottaa joka asiasta mikä voi vaikuttaa seuraavaan treeni kertaan. ;) Itse oon huomannu kyllä, että näin nuorena palautuu paljon nopeammin juomisesta ja muutenki taitaa olla geenit kohillaa ku kehityn muita kavereita nopeammin:) Johtuu varmasti siitä, että molemmilta puolilta vanhempia ollu kummatki huippu urheilijoita.
 
Joo en sulle viestiä suoraan osoittanut, lähinnä vaan sitä ku jotkut tekevät siitä 6packistä itselleen jotenkin hyväksyttävämpää jos on käynyt treenaamassa samana päivänä. Ei varmasti oo apua tosta kaljasta verrattuna hyviin kaloreihin. Ja tottakai elämäs saa/pitää olla muutakin kun treenaus, kuten viinan juonti.
 
Joo ei se alkoholi kehitykseen tuo mitään lisää. Pari päivää siinä menee ainakin treeneistä pois ja elimistön emäs-happo-, hormoni- ja suolatasapainot sekaisin. Sitä en kiistä etteikö ylimääräiset lepo/mässypäivät tee välillä hyvää, mutta ei se sitä viinaa vaadi. Ja toi että pakko päätä lepuuttaa välillä viinalla on paska selitys, jos ei muuten osaa treeneistä ottaa etäisyyttä niin parempi olis opetella. Viinaa voi juoda vaan ihan viinan juomisen ilosta, ei kannata ettiä selityksi/hyväksyttäviä syitä treenauksesta sille.

tuohon boldattuun vielä, niin miettikääs jos kuukaudessa on 30 päivää, ja kerran kun vetää nupin sekasin ja siihen "palautumiseen" menee 3 päivää, niin se on jo n. 10% sen kuukauden kehityksestä pois. Huom. n.10% jos juo VAIN kerran kuussa, kahdesti kun juo.... do the math
 
tuohon boldattuun vielä, niin miettikääs jos kuukaudessa on 30 päivää, ja kerran kun vetää nupin sekasin ja siihen "palautumiseen" menee 3 päivää, niin se on jo n. 10% sen kuukauden kehityksestä pois. Huom. n.10% jos juo VAIN kerran kuussa, kahdesti kun juo.... do the math

Ite oon juonnu vaan jonku kymmenen kaljaa ku oon "dokannu". Ei viitti enempää juoda, ihan tarpeeks mulle ku olla iha lärveissä. En oo huomannu, että ois kehitykseen vaikuttanu, tosin tässä iässä palautuu nopeemmin ku kymmenen vuoden päästä. Ja aikaahan tässä on puntata loppuelämä, joten so what vaikka kehittyminen vähän hidastus.
 
Ite oon juonnu vaan jonku kymmenen kaljaa ku oon "dokannu". Ei viitti enempää juoda, ihan tarpeeks mulle ku olla iha lärveissä. En oo huomannu, että ois kehitykseen vaikuttanu, tosin tässä iässä palautuu nopeemmin ku kymmenen vuoden päästä. Ja aikaahan tässä on puntata loppuelämä, joten so what vaikka kehittyminen vähän hidastus.

Jep oha se totta mitä sannoit. Moni kuitenkin haluais kehittyä ihan mieletöntä vauhtia ja saaha tuloksia aikaan mutta haluais samalla juoda säännöllisesti ja siten koittaa hakea jotaki hyväksyntää tjsp. täältä tyyliin "ei se muutama kalja haitta, ei siitä ole mitään haittaa. eihän?"
 
Vähän turhan nuorta porukkaa kertomassa miten alkoholi vaikuttaa treeniin;) Ehkä kannattaa päästä sinne miehen ikään ensin ;)
Ite ollu monesti 2-3kk juomatta ja sit juonu taas melkeen joka viikonloppu ja ei ollu kyllä mitään eroa kehityksen kannalta. Ite en ol bisseä pahemmin juonu, koska jos sitä rupee kiskomaan enempi viikonloppusin, ni reppu kyllä kasvaa aivan varmasti.
 
kokotiili, tarkotan sitä, että miten vaikuttaa mun treeniin, en muiden. :)

Ja eltonno. en hae hyväksyntää, vaan tuon oman näkökantani asiaan.:piis:
 
“Milk is for babies. When you grow up you have to drink beer.” - Ahnuld

Tissikeisarin heitossa tulee huomioida että arska kuuritteli. Ulkoista testosteronia alkoholi ei laske.

Alkoholin juominen vaikuttaa natulla käytännössä yli 5 päivän treeneihin. Koska lihashan kasvaa\palautuu mahdollisesti jopa 5 päivää (ellei enemmänkin) treenin jälkeen niin laskevat testosteronitasot hidastavat myös juomista edeltävien treenipäivien myötä tulevaa kasvua.
 
nonii pittää se nyt vielä kerran omat kaks senttiä tulla heittään tähän :D eli en tarkottanu että sinä hakisit sitä hyväksyntää :D niin, ja tuskin sitä empiiristä tutkimusta hirveästi tarvii että huomaa että alkoholi ja lihasten kasvatus ei oikeen sovi yhteen. se siitä miehen iästä :)
 
Vähän turhan nuorta porukkaa kertomassa miten alkoholi vaikuttaa treeniin;) Ehkä kannattaa päästä sinne miehen ikään ensin ;)
Ite ollu monesti 2-3kk juomatta ja sit juonu taas melkeen joka viikonloppu ja ei ollu kyllä mitään eroa kehityksen kannalta. Ite en ol bisseä pahemmin juonu, koska jos sitä rupee kiskomaan enempi viikonloppusin, ni reppu kyllä kasvaa aivan varmasti.
En mä halua henkilökohtaisuuksiin mennä, mutta jos en oo aivan väärin käsittänyt, niin sulla on vähän eri puurot, kuin monella muulla? Tässä jo tulee melko iso ero. Ja jos mun ikä ei näkyisi avattaren alla, niin mun sanoilla olisi eri paino? Muutenkin aika usein, jos päädyn väittelemään vähän vanhemman kanssa, niin heti saa kuulla ''kasvata munakarvat ja täytä kolmekymmentä skidi, tuu sit kertoo'', näin kärjistetysti.

Jep oha se totta mitä sannoit. Moni kuitenkin haluais kehittyä ihan mieletöntä vauhtia ja saaha tuloksia aikaan mutta haluais samalla juoda säännöllisesti ja siten koittaa hakea jotaki hyväksyntää tjsp. täältä tyyliin "ei se muutama kalja haitta, ei siitä ole mitään haittaa. eihän?"
Just tätä samaa meinasin, mitä eltonno. Saa toki dokaa ja elämästä (pitää) nauttia, mutta hölmöä hakea bodisaitilta hyväksyntää sille ja vielä väittää, että sillä olisi anabolinen vaikutus. :ngv: Ja ei tarvi asua bodiluostarissa, jos ei dokaa joka lauantai ja pitää treenistä.
 
Vaikka tiedän että alkoholi vaikeuttaa kehitystä aika tavalla, niin siltikin ärsyttää aika tavalla kun näissä keskusteluissa sellaiset ihmiset jotka eivät ikinä juo tulevat pätemään, kuinka paljon kovempia bodareita ne on.

Vaikka panostaisin treeniin ja ruokavalioon muuten niin paljon kuin harrastukselle voi antaa, niin heti kun käy ilmi, että tulee alkoholia se väh. 2x kuussa juotua niin jo sitä dissataan sunnuntaipunttaajaksi jolla oikeastaan alkoholin takia vain lihakset pienenee :D

Onhan se nyt selvää ettei alkoholi kaikkea kehitystä tapa. Muutenhan jäbä joka käy kerran viikossa salilla olisi kovemmassa kunnossa kuin jätkä joka käy neljästi, mutta juo viikonloppuisin. Sellaista en ole vielä tavannut.

tämä pointti siis tähän:
Alkoholin juominen vaikuttaa natulla käytännössä yli 5 päivän treeneihin. Koska lihashan kasvaa\palautuu mahdollisesti jopa 5 päivää (ellei enemmänkin) treenin jälkeen niin laskevat testosteronitasot hidastavat myös juomista edeltävien treenipäivien myötä tulevaa kasvua.

Itsekin tiedän, että jos olisin tämän vuoden aikana juonut vähemmän, niin tulokset olisivat ihan eri luokkaa, mutta panostamalla muihin osa-alueisiin kunnolla olen silti kehityksessä edellä, tai ainakin samalla viivalla kuin ne jotka käyvät salilla silloin kun mieli tekee.

pointti siis vaan oli se, että pakkoko se on omaa mieltään nostattaa ja yrittää saada tuntemaan itsensä jotenkin kovemmaksi punttijäbäksi sillä, että väheksytään niitä jotka haluavat viikonloppuisin tehdä sitä, mitä iso osa suomen kansasta tekee :D
 
Enpä tiennyt että alkoholilla on noin pitkäaikainen vaikutus lihaksiin. Tuli eilen vähän hölmöiltyä, voi olo on kun olis juossu maratonin, pulssi on kaikenaikaa varmaan reilussa 130. Eipä tarvi näköjään taas vähään aikaan, tässä jo yksi syy lisää..
 
Vähän turhan nuorta porukkaa kertomassa miten alkoholi vaikuttaa treeniin;) Ehkä kannattaa päästä sinne miehen ikään ensin ;)
Ite ollu monesti 2-3kk juomatta ja sit juonu taas melkeen joka viikonloppu ja ei ollu kyllä mitään eroa kehityksen kannalta. Ite en ol bisseä pahemmin juonu, koska jos sitä rupee kiskomaan enempi viikonloppusin, ni reppu kyllä kasvaa aivan varmasti.

No kerroppa mikä ei muka sit lihota niin paljoo. Esim. grammassa viinaa on 7 kaloria. Ja vertauskuvana grammassa rasvaa on 9 kaloria. Sehän on melkeen sama ku jois öljyä suoraan pullosta. Ja eivät nuo siiderit ja lonkerot sen vähempää kaloreita sisällä mitä bissekään.
 
Tissikeisarin heitossa tulee huomioida että arska kuuritteli. Ulkoista testosteronia alkoholi ei laske.

Alkoholin juominen vaikuttaa natulla käytännössä yli 5 päivän treeneihin. Koska lihashan kasvaa\palautuu mahdollisesti jopa 5 päivää (ellei enemmänkin) treenin jälkeen niin laskevat testosteronitasot hidastavat myös juomista edeltävien treenipäivien myötä tulevaa kasvua.

Sittenhän en oo palaudu ikinä kunnolla jos vaikuttaa 5päivää? :eek:
 
Entä jos on tiistaina käyny salilla, ja käy huomenna eli perjantaina, juo palautusjuoman ja iltasella ottaa vaikkapa 6 olutta että alkaa olemaan pikku kivoissa? Nollaako noin pieni määrä koko viikon treenit vai pitääkö siihen jo juoda "kunnolla" että reenit menis hukkaan? :kippis1:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom