Alkoholi ja lihakset...

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja skarkka
  • Aloitettu Aloitettu
Sittenhän en oo palaudu ikinä kunnolla jos vaikuttaa 5päivää? :eek:

riippuu ihan alkoholin määrästä. eikä se kokonaan estä palautumista ja kasvua koko ajalta, mutta vaikuttaa. mutta kuinka moni pystyy lisäämään ilman aineita paljon lihasmassaa vuodessa juoden joka viikonloppu. eikä puhuta mistään treenaamisen aloittamista seuraavista 1-2 vuodesta. Ja samalla pitäisi myös pitää rasvat minimissä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Entä jos on tiistaina käyny salilla, ja käy huomenna eli perjantaina, juo palautusjuoman ja iltasella ottaa vaikkapa 6 olutta että alkaa olemaan pikku kivoissa? Nollaako noin pieni määrä koko viikon treenit vai pitääkö siihen jo juoda "kunnolla" että reenit menis hukkaan? :kippis1:

no ite en laskis 6 olutta ihan kehityksen tappajaksi :) ja tolla noin viidellä päivällä tarkotin treeniä edeltävää kahta päivää ja sitä seuraavaa 2-3 päivää. Ja täysin hukkaan menemistä ei luultavasti moneltakaan päivältä.

Ite vedin ennen 1-3 kertaa viikossa ja kyllä kehitystä tuli jonkun verran, mutta tällä hetkellä kehitys on ollut aivan erilaista kun olen siirtynyt max 3 bisseä\kk linjalle. Ennen vedin ennen baaria 0,7L leijonan ja sit noin 30-50e meni baarissa, eikä sekään nollannut kehitystä (en silloin roinannut). Mutta liian hidasta omaan makuun. Kaikki mulle heti nyt! :dance2:
 
Itellä ainakin kulkee salilla unelmahyvin jos on ottanu edellisenä iltana pari olutta. Viisi alkaa tosin vaikuttamaan selvästi jo seuraavat pari päivää. Tiedostan tosin sen että jokainen olut on pois lihaskasvusta.
 
No kerroppa mikä ei muka sit lihota niin paljoo. Esim. grammassa viinaa on 7 kaloria. Ja vertauskuvana grammassa rasvaa on 9 kaloria. Sehän on melkeen sama ku jois öljyä suoraan pullosta. Ja eivät nuo siiderit ja lonkerot sen vähempää kaloreita sisällä mitä bissekään.
No jos juo saman määrän alkoholia viinana tai oluena, niin kyllähän oluesta tulee enemmän kaloreita, koska siinä on alkoholin lisäksi hiilihydraattia. Eli kirkas viina on bodareitten juomaa. :rock:
 
aika masentavaa teksitä noin mun kannalta :( pittää vissiin rajottaa tota juomista jos halua saaha jotakin aikaan
 
Kyllä mulla täytyy olla hyvä syy, etten lähtisi viikonloppuna kaljalle. Yleensä se jää siihen yhteen baarikeikkaan viikossa, mutta joskus kertoja tulee enemmänkin. Ja tasaista kehitystä on tapahtunut. Kaipa toi alkoholin vaikutus treeniin riippuu ihan tavoitteistakin. Mä kun en ainakaan lähitulevaisuudessa ole tähtäämässä mihinkään kisoihin.
 
Nyt sitä sitten kokeillaan kesään asti että tuleeko parempaa tulosta ilman alkomahoolia! :rock: Tiukkaa voi tehdä mutta ei se pahaksi oo :thumbs:
 
Sanokaapas kävin eilen salilla päivällä, söin kunnon aamupalan - palkkarin reenin jälkeen ja 2 lämmintä & tuhtia annosta ruokaa. Illalla sitten vielä pari rahkaa. Ainoo et menin juomaan sen puolikkaan pullon tequilaakin. Nyt heräsin aamulla, söin normaalisti tuhdin aamupalan jne.. Menikö mun perjantain reenit nyt sitten alkomahoolin takia ihan "hukkaan"? Uudet sarja enkatkin tuli tehtyä, onko ne nyt tän takia sit mennyttä kalua? :D Kun kuitenkin ruokailut on ollut ryyppäämisen takia normit, vaikuttaako toi viina siis vaan palautumiseen? Paikat on vähän kipeemmät kun normisti. Krapulaa ei ole tipantippaa, vois vaikka heti uudestaan salille lähtee.
 
Sanokaapas kävin eilen salilla päivällä, söin kunnon aamupalan - palkkarin reenin jälkeen ja 2 lämmintä & tuhtia annosta ruokaa. Illalla sitten vielä pari rahkaa. Ainoo et menin juomaan sen puolikkaan pullon tequilaakin. Nyt heräsin aamulla, söin normaalisti tuhdin aamupalan jne.. Menikö mun perjantain reenit nyt sitten alkomahoolin takia ihan "hukkaan"? Uudet sarja enkatkin tuli tehtyä, onko ne nyt tän takia sit mennyttä kalua? :D Kun kuitenkin ruokailut on ollut ryyppäämisen takia normit, vaikuttaako toi viina siis vaan palautumiseen? Paikat on vähän kipeemmät kun normisti. Krapulaa ei ole tipantippaa, vois vaikka heti uudestaan salille lähtee.

Se viina vaikuttaa ainakin lihasten kasvuun, alkomahooli ryssii proteiinisynteesin eli lihaskasvun, mutta en tiiä sitten, että kuinka marginaalista se on. Olis ollu ehkä parempi ku oisit juonu vast tänään.
 
Sanokaapas kävin eilen salilla päivällä, söin kunnon aamupalan - palkkarin reenin jälkeen ja 2 lämmintä & tuhtia annosta ruokaa. Illalla sitten vielä pari rahkaa. Ainoo et menin juomaan sen puolikkaan pullon tequilaakin. Nyt heräsin aamulla, söin normaalisti tuhdin aamupalan jne.. Menikö mun perjantain reenit nyt sitten alkomahoolin takia ihan "hukkaan"? Uudet sarja enkatkin tuli tehtyä, onko ne nyt tän takia sit mennyttä kalua? :D Kun kuitenkin ruokailut on ollut ryyppäämisen takia normit, vaikuttaako toi viina siis vaan palautumiseen? Paikat on vähän kipeemmät kun normisti. Krapulaa ei ole tipantippaa, vois vaikka heti uudestaan salille lähtee.
No käy testaamassa nyt, et liikkuuko samat raudat kuin perjantaina - veikkaan että ei.
 
Mun mielestä aika turha karsii kaikista elämän iloista pois jos ei tähtää mihinkään huipulle. Ite en ainakaa stressaa mistää kaloreista jos lähtee juomaan. Pitäähän sitä hauskaakin välillä pitää, ja darrapäivän pitää salilta taukoo nii hyvä tulee. Ainahan se parempi ois olla ilman, mut ite en ainakaa ota tätä harrastusta niin vakavasti:whip:
 
Mun mielestä aika turha karsii kaikista elämän iloista pois jos ei tähtää mihinkään huipulle. Ite en ainakaa stressaa mistää kaloreista jos lähtee juomaan. Pitäähän sitä hauskaakin välillä pitää, ja darrapäivän pitää salilta taukoo nii hyvä tulee. Ainahan se parempi ois olla ilman, mut ite en ainakaa ota tätä harrastusta niin vakavasti:whip:

No tottakai sehän on selvää että nuppi tarvii lepoa myös muistakinasiosta, harva meistä kuitenkaan pelkästään veivaa punttia. Ei se kuitenkaan kehitystä kokonaan estä. Kuitenkin jos ei halua menettää tippaakaan treenin hyötyjä niin sitten ei ota.

Ainakin itse en ota samana iltana kun olen treenannut eli esim. vknloput voi pitää kokonaan lepona ja saa juoda ja syödä miten tykkää. Rautakin nousee paremmin jos välillä vetää kunnon tumut. (Krapulassa ei kuitenkaan kannata treenata.)
 
Jos sitä alkoholia tykkää välillä ottaa niin kannattaako siitä nyt sitten vetää stressiä? Jokainen osaa varmaan asettaa itselleen sellaiset ohjenuorat tähän hommaan sen verran että ei tarvitte jokaista risausta miettiä kehittymisen kannalta ja tavan punttaajan elämään mahtuu muutakin kuin sitä salia. Sitten jos haluaa panostaa täysillä niin jättää sen alkoholin pois tai ainakin vähälle ja that's it. Itteäni ei oo ikinä haitannu vaikka viikonlopun olisin jossain mökillä pämpänny, maanantaina on tehty sellasten jälkeen monesti sarjaenkkoja. Varmaan ilman olis ollu parempi mutta so what, ei mulla mikään kiire ole.
 
Miten on kun eilen vedin melko tukevat treenit ja otin illalla joku 3-4 lonkeroa baarissa. Tuskin tuo vaikuttaa lihaskasvuun niin paljon kun jos vetäisin kunnon tumut? Ruokavalio on kunnossa ja alkoholia tulee juotua melko harvoin. Dokaaminen ei treenien jälkeen muutenkaan maistu mutta eilen oli pakko ottaa.
 
Miten on kun eilen vedin melko tukevat treenit ja otin illalla joku 3-4 lonkeroa baarissa. Tuskin tuo vaikuttaa lihaskasvuun niin paljon kun jos vetäisin kunnon tumut? Ruokavalio on kunnossa ja alkoholia tulee juotua melko harvoin. Dokaaminen ei treenien jälkeen muutenkaan maistu mutta eilen oli pakko ottaa.

Jos juot melko harvoin niinkun sanoit nii elä mieti tollasii et miten se vaikuttaa kehitykseen.. Tekee välillä hyvää:D
 
täälä on sanottu että krapulaseisokki johtuu siitä että testotasot palaa ennalleen sen jälkeen kun on nauttinu alkoholia.
Tänään aamusilla vaan rupesin miettimään tätä aamuseisokin ja testotasojen yhtälöä, osaako joku selittää mistä aamuseisokki johtuu? :hyper:
 

Suositut

Back
Ylös Bottom