Alkoholi ja lihakset...

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja skarkka
  • Aloitettu Aloitettu
Kuten mainitsin, niin alkoholi pistää myös hermoston sekaisin.
Ns. krapulan oireethan tulee siitä, että hermosto on saatu pois tolaltaan ja se on tottonut siihen eli viinaan tekemään myrkytykseen, tämä humalalta tuntuva tila tulee hermostolle oikeaksi tilaksi, mutta kun veren alkoholipitoisuus alkaa laskemaan, niin hermosto on taas muutoksen edessä. Nämä hermostojen muutostilanteet aiheuttavat, humaltuessa raikuvan ilon ja humalan hävitessä karjuvan norjan huudon.
Pienellä aamumyssyllä tilanne neutralisoidaan hetkeksi ja hermosto tuntee olonsa taas normaaliksi, kunnes veren alkoholipitoisuus alkaa taas laskemaan.

Asiaa puhut, mutta alkolholilla on fyysistä suorituskykyä buustaava vaikutus vaikket oliskikaan holisti. Esimerkkinä käytän sitä, että kosmonauteilla on nykyään uudellee sallittu pieni vodkaryyppy ennen avaruuskävelyä, koska se palauttaa voimat. Tässä tapauksessa ei pitäisi olla kyseessä alkoholi riippuvuudesta! Tai no tiedäthän ryssät!

Ja sitten viimeikseiksi Blahblahblah saarna: "Aamumyssyllä(wtf karsea sana)" voidaan neutronisoida normaali olokunto jos se suoritetaan oikeaoppisesti.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuten mainitsin, niin alkoholi pistää myös hermoston sekaisin.
Ns. krapulan oireethan tulee siitä, että hermosto on saatu pois tolaltaan ja se on tottonut siihen eli viinaan tekemään myrkytykseen, tämä humalalta tuntuva tila tulee hermostolle oikeaksi tilaksi, mutta kun veren alkoholipitoisuus alkaa laskemaan, niin hermosto on taas muutoksen edessä. Nämä hermostojen muutostilanteet aiheuttavat, humaltuessa raikuvan ilon ja humalan hävitessä karjuvan norjan huudon.
Pienellä aamumyssyllä tilanne neutralisoidaan hetkeksi ja hermosto tuntee olonsa taas normaaliksi, kunnes veren alkoholipitoisuus alkaa taas laskemaan.

Ja kunnolla humalassa vietetty aika on ainakin mulla se joka ratkaiseen krapulan määrän. Jos otaa ns. nopeet nousut ja laskut, eli ottaa tukevan määrän alkoholia suht nopeesti, saavuttaa hyvän humalan ja sitten ei ota enää mitään, joten laskukin tapahtuu nopeasti, ei tule juuri mitään krapulaa. Mutta jos on siinä kännikunnossa tyyliin iltapäivästä aamutunneille asti, on kunnon jysäri taattu. Tässä kohtaa toimii järkevästi otettu krapulaolut erittäin parantavasti. Varmasti nimittäin on hermostolle isompi shokki se nopea laskuhumala kuin loivempi lasku parin kaljan avulla.

Mutta noin muuten treenaamisen ja kehittymisen kannalta ne kännäämiset on syytä jättää väliin. Se muutama keppana saunan jälkeen ei muutakuin rentouttaa ja treenikin kulkee seuraavana päivänä mukavasti. Tämä tälleen harrastelijan näkövinkkelistä.
 
Jos treenaa paljon jalkoja (puntilla, juosten, miten vaan), niin mulla ainakin alkoholi toimii vain unilääkkeenä. Se kun rentouttaa jalat jo yhden oluttörppösen jälkeen sen verta hyvin, että ilta on yleensä sitten siinä. Vekkuli tunne kun ne yhtäkkiä valahtaa veltoiksi, ei tee mieli tehä yhtään mittään. Jos anniskelupaikasta saa ruokaa, niin kupu täyteen ja kotia tuutimaan..
 
Onkos sillä mitään haittaa treenin ja kasvun kannalta jos ottaa joskus treenin jälkeen 1-2 olutta (tai samana päivänä)? Ei taida vielä sellainen määrä pilata proteiinisynteesiä..? kännejä en oikeastaan koskaan vedä mutta kalja tai kaksi maistuu yleensä treenipäivinä.
 
Onkos sillä mitään haittaa treenin ja kasvun kannalta jos ottaa joskus treenin jälkeen 1-2 olutta (tai samana päivänä)? Ei taida vielä sellainen määrä pilata proteiinisynteesiä..? kännejä en oikeastaan koskaan vedä mutta kalja tai kaksi maistuu yleensä treenipäivinä.

no ei 1-2 kaljaa haittaa mitään. rentouttaapahan lihaksia :D
 
mitenkä kirkas viina. esim. tapio viina 39%. ja loput pullosta on vettä. onko alkoholissa paljon kaloreita?
 
Seuraa tietoisku.

III Olut 4,5% sisältää,
  • 0,3 grammaa proteiinia
  • 3 grammaa hiilihydraatteja
  • 37 kcal

Väkevät viinit 16% sisältää,
  • 0,4 grammaa proteiinia
  • 5 grammaa hiilihydraatteja
  • 133 kcal

Viinat 32% sisältää,
  • 0 grammaa proteiinia
  • 1 gramma hiilihydraatteja
  • 228 kcal

Liköörit 25% sisältää,
  • 0 grammaa proteiinia
  • 35 grammaa hiilihydraatteja
  • 310 kcal

Kaikki arvot on sisältö 100 grammaa kohden, voi vaihdella tuotekohtaisesti.
Ei näillä arvoilla juuri massaa kasvateta, vaikka likööriä vois kyllä käyttää palkkarina suuren hiilihydraattipitoisuuden johteesta, verrattaessa muihin ryhmiin. :rolleyes:
 
Sen verran lisäisin että kyllä siiderit ja lonkerot sisältävät perhanasti kaloreita. Siis keskiverto kaveri kun vetää kunnon kännit niin siinä tulee siideristäkin varmaan 3000kcal.
 
Osaakos kukaan sanoa, että miten tämmöselle 90kg 22v sällille vaikkapa 6 pack vaikuttaa palautumiseen konkreettisesti? Kolme kaljaa voi ottaa nyt kolmen onnistuneen rankan treeni päivän jälkeen. 6packista ei kuiteskaan lärvejä vedetä, niin osaako joku sanoa, onko jo kuudesta kaljasta haittaa palautumisen suhteen?
 
Osaakos kukaan sanoa, että miten tämmöselle 90kg 22v sällille vaikkapa 6 pack vaikuttaa palautumiseen konkreettisesti? Kolme kaljaa voi ottaa nyt kolmen onnistuneen rankan treeni päivän jälkeen. 6packista ei kuiteskaan lärvejä vedetä, niin osaako joku sanoa, onko jo kuudesta kaljasta haittaa palautumisen suhteen?

Totta_kai on haittaa. Ei se ainakaan sitä palautumista edistä.
 
Yllättävän vähän ainakin viikonloppu ryyppääminen vaikuttaa lihaksiin, siis oman näkemäni perusteella...

Lihaksisimmat kaverit ketkä minä tunnen vetävät joka viikonloppu pään täyteen.
 
Osaakos kukaan sanoa, että miten tämmöselle 90kg 22v sällille vaikkapa 6 pack vaikuttaa palautumiseen konkreettisesti? Kolme kaljaa voi ottaa nyt kolmen onnistuneen rankan treeni päivän jälkeen. 6packista ei kuiteskaan lärvejä vedetä, niin osaako joku sanoa, onko jo kuudesta kaljasta haittaa palautumisen suhteen?

Tuskin siitä mitään haittaa on..Ellet sit ol menossa kehiskilpailuihin seuraavana päivänä.;)Itelle ainaka vaikuta mitään jos viikonloppuna ottas kupposta vähän enempiki. Tainnu sujuu treenit vaan paremmin.
 
1.9.2008 saakka joka viikko reeniä ja joka viikonloppu kuppia, yleensä kakspäivää putkee säästelemättä. Miettiny hiljaa mielessä et missä jamassa olis jos ei olis kuppia ottanu, ja mimmonen olisi ollut tuloksien nousu tosin kyllä tulosta silti on tullut mutta silti!

Reenaamisella meinaan puntin veivaamista millon voimamielessä ja milloin massamielessä kestävyys puoli ikinä ollu kunnossa =D
 
Tuskin siitä mitään haittaa on..Ellet sit ol menossa kehiskilpailuihin seuraavana päivänä.;)Itelle ainaka vaikuta mitään jos viikonloppuna ottas kupposta vähän enempiki. Tainnu sujuu treenit vaan paremmin.

Kippis sille:kippis1: Oon ite huomannu saman. Kait se treeni sujuis huonommin, jos ei välillä irrottelis, vaan sen sijasta stressais syömisiään jne.:thumbs:
 
Kippis sille:kippis1: Oon ite huomannu saman. Kait se treeni sujuis huonommin, jos ei välillä irrottelis, vaan sen sijasta stressais syömisiään jne.:thumbs:
Tuntuu, että porukalla on todella heikko henkinen kantti, jos pitää vetää perseet olalle usein. Ja sitten vielä perustellaan, että treeni kulkisi muuten huonommin, jos ei sitä kuppia ottaisi. En mä sano, että olisin väärin välillä ottaa kuppia, mutta totta helvetissä se on kehityksestä pois, jos tykkää usein juoda. Itse en kun aloitin salin niin en kehittynyt paljoa mitään ekaan 5 kuukauteen, kun joka viikonloppua vähintää mäykkä kaljaa meni. Heti kun lopettelin kupittelun niin kehitys näkyi silmissä/peilissä, kun vielä on tälläinen kynä, niin muutokset huomasi nopeasti. Naurettavaa väittää, että se on jotain potentiaalista kehitystä, jos kuppia tykkää rutkasti ja usein ottaa, vaikka perustelisi ''pitää mun pään kasas, ettei ihan tuu burnout''. En mä ketään absolutismiin käännytä, koska en itsekään ole.

En ole varmasti eka, joka tilittää asiasta.
 
Tuntuu, että porukalla on todella heikko henkinen kantti, jos pitää vetää perseet olalle usein. Ja sitten vielä perustellaan, että treeni kulkisi muuten huonommin, jos ei sitä kuppia ottaisi. En mä sano, että olisin väärin välillä ottaa kuppia, mutta totta helvetissä se on kehityksestä pois, jos tykkää usein juoda. Itse en kun aloitin salin niin en kehittynyt paljoa mitään ekaan 5 kuukauteen, kun joka viikonloppua vähintää mäykkä kaljaa meni. Heti kun lopettelin kupittelun niin kehitys näkyi silmissä/peilissä, kun vielä on tälläinen kynä, niin muutokset huomasi nopeasti. Naurettavaa väittää, että se on jotain potentiaalista kehitystä, jos kuppia tykkää rutkasti ja usein ottaa, vaikka perustelisi ''pitää mun pään kasas, ettei ihan tuu burnout''. En mä ketään absolutismiin käännytä, koska en itsekään ole.

En ole varmasti eka, joka tilittää asiasta.

Oon 22 ja mulla on kyllä aikaa puntata. Tiedän kyllä mitä tarkotat, mutta mulla on muutaki tekemistä tän ikäsenä ku pelkkä puntti, vaikka sen aika tosissani otan. Get my point?

Edit: Viimeks tulokset nous reilusti ku olin juonnu ja pitäny sit yhden välipäivän. En väitä, että se ois juomisen ansiota. Mutta kyllä elämässä pitää olla muutaki sisältöä ku salilla ravaaminen.
 
Oon 22 ja mulla on kyllä aikaa puntata. Tiedän kyllä mitä tarkotat, mutta mulla on muutaki tekemistä tän ikäsenä ku pelkkä puntti, vaikka sen aika tosissani otan. Get my point?

Edit: Viimeks tulokset nous reilusti ku olin juonnu ja pitäny sit yhden välipäivän. En väitä, että se ois juomisen ansiota. Mutta kyllä elämässä pitää olla muutaki sisältöä ku salilla ravaaminen.
Yleensä ne tulokset nousee sen takia, että juodessa sitä tankkaa järjettämön määrän energian koneeseen. Krapulapäivän jälkeen kun on vaikkapa treenit niin luistaahan se kun on energiaa tankattu koneeseen enemmän kuin normaalisti. Samalla lailla se luistaa, kun jos mätät saman verran kaloreita tavallisena päivänä koneeseen kuin mitä alkoholista saat/saisit. Yleensä juominkipäivänä tulee syötyä hyvin ja jopa liiankin hyvin. Juomingeista äkkiseltään laskien saattaa tulla pelkästä tvelvistä kuitenkin jotain alle 2000 kcal (saati että juo enemmän) ja muista yhdestä kebustakin taitaa saada tonnin pintaan enrgiaa. Vedäppä normipäivään verrattuna esim. sama kolme tonnia plussalle ja sitten käyt salilla. Villi veikkaus on, että hyvinhän se treeni luistaa.

Eltonno tuossa joku viesti aikasemmin sanoikin hyvin, että ei se ainakaan palautumista edistä millään lailla (Tarkoitan vaikutuksia kehossa, en ota sitä pään "rentoutusta" tai "virkistävää vaikutusta" huomioon). Se ei silti tarkoita etteikö muuta elämää saisi olla, tai ei saisi juoda. Tämä kun on valintojan maailma.;)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom