Al-Qaida video

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Elcaco
  • Aloitettu Aloitettu
Jos olisit syntynyt palestiinalaiseksi tai kurdiksi tai joksikin muuksi rättipääksi niin miltä soffalta vilkuttaisit ja kenelle ja mitä?

Mutta mä en ole syntynyt rättipääksi.

Pitääkö mun pyytää anteeksi mun suomalaista syntyperää? Mielummin olen ylpeä siitä, että kuulun siihen fiksumpaan ihmisjoukkoon. Sanoit itsekin, että kyllä Suomessakin nujakoitiin verisesti aikoinaan. Tuo on totta, mutta mistä johtuu, että esim. Suomessa tuollainen nujakointi on loppunut. Miksi? Koska se ei kannata. Koko muu maailma on moneen otteeseen lähestynyt lähi-itää ja kertonut tästä viisaudesta "Nujakointi ei kannata." Onko nyt se sitten sitä fiksumpaa porukkaa, joka valistusyrityksistä huolimatta elää viha sisällään ja tappaa toisia. Mielestäni ei. Mikä on se syy mikseivät he tätä tajua? Olemmehan mekin sen joskus tajunneet.

Jokainen, joka on toisen kurkussa, koska toinen tai henkilö itse on serbi, kurdi, muslimi, kristitty, ateisti, hutu, tutsi tai muuten vaan hassun värinen on mielestäni tyhmä. Me ollaan kaikki kuitenkin ihmisiä. En haluaisi ajatella, että joku on niin tyhmä, ettei tuota tajua. Vielä vähemmän haluan ajatella, että tuo tyhmyys johtuisi henkilön syntyperästä, koska se sotii juuri tuota rodullista tasa-arvoa vastaan, johon uskon.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
protsku sanoi:
Irakiin pitää saada aikaan toimiva siviilihallinto ja työpaikat ja terveydenhoito ja muu infrastruktuuri sen sijaan että sinne lähetetään koko ajan lisää sotajoukkoja sotimaan.

D'oh! Tää pitäis varmaan kertoa amerikan presidentille?
Tätä on ilmeisesti jopa yritetty, mutta kuka sinne uskaltaa enää mennä vedenpuhdistamoa tai sähkölaitosta pystyttämään.

Mitä enemmän sinne viedään aseita niin sitä enemmän se lietsoo uusia konflikteja.

Suo siellä, vetelä täällä.

N.O.Kummonen sanoi:

Pitääkö mun pyytää anteeksi mun suomalaista syntyperää? Mielummin olen ylpeä siitä, että kuulun siihen fiksumpaan ihmisjoukkoon. Sanoit itsekin, että kyllä Suomessakin nujakoitiin verisesti aikoinaan. Tuo on totta, mutta mistä johtuu, että esim. Suomessa tuollainen nujakointi on loppunut. Miksi? Koska se ei kannata. Koko muu maailma on moneen otteeseen lähestynyt lähi-itää ja kertonut tästä viisaudesta "Nujakointi ei kannata." Onko nyt se sitten sitä fiksumpaa porukkaa, joka valistusyrityksistä huolimatta elää viha sisällään ja tappaa toisia. Mielestäni ei. Mikä on se syy mikseivät he tätä tajua? Olemmehan mekin sen joskus tajunneet.

Minä en asiasta paljon paskaakaan tiedä, mutta taitaa olla näiden rättipäiden tappamisen ja muun paskan takana taas tämä kaikkien rakastama uskonto. Onahan sen takia sodittu länsimaissakin vuosia vuosia sitten vallan perkeleesti ja sama meno näyttää lähi-idässä jatkuvan.

Timba79 sanoi:
Minä en asiasta paljon paskaakaan tiedä, mutta taitaa olla näiden rättipäiden tappamisen ja muun paskan takana taas tämä kaikkien rakastama uskonto. Onahan sen takia sodittu länsimaissakin vuosia vuosia sitten vallan perkeleesti ja sama meno näyttää lähi-idässä jatkuvan.

Uskonnolla ei mielestäni ole asian kanssa mitään tekemistä. Al-Qaida sun muut "uskonnolliset äärijärjestöt" käyttävät uskontoa keppihevosenaan (kamelinaan) omien etujensa tavoitteluun. Samalla lailla kuin jenkit keksivät tekosyitä sotaan Irakia vastaan. Alimmilla organisaatiotasoilla varmaankin vielä ollaan uskon asialla kun joku Al-Qaidan tai muun järjestön iso-guru aivopesee ihmisiä liittymään porukkaansa. Samaa valtaa Osama kumppaineen tällä touhullaan hakee. Juuri vähän aikaa sitten tuli dokumentti jossa toimittaja soluttaitui järjestöön ja kuvasi salaa näitä aivopesutilaisuuksia. Rauhallisemmat Koraanin tulkitsijat ovatkin sanoneet että järjestöt poimivat lauseen sieltä ja toisen tuolta omien etujensa mukaisesti. Ja vanhaa sanonta miljoonasta kärpäsestä tuntuu purevan melkoisen hyvin rättipäihin...

Eikö sinne Irakkiin vois lähettää muutama sata miljardia euroa että ne sais asiat kuntoon. Tehtäis vaikka yksi päivä töitä Irakin rauhan hyväksi :piis:

N.O.Kummonen sanoi:

Jokainen, joka on toisen kurkussa, koska toinen tai henkilö itse on serbi, kurdi, muslimi, kristitty, ateisti, hutu, tutsi tai muuten vaan hassun värinen on mielestäni tyhmä. Me ollaan kaikki kuitenkin ihmisiä. En haluaisi ajatella, että joku on niin tyhmä, ettei tuota tajua. Vielä vähemmän haluan ajatella, että tuo tyhmyys johtuisi henkilön syntyperästä, koska se sotii juuri tuota rodullista tasa-arvoa vastaan, johon uskon.
Minkä takia näillä fiksuimmilla kansoilla on armeijoita, jos ne kerta on tajunneet, ettei sotiminen kannata? Elikkä, jokainen pitää omaa kansaa muita parempana. Sanoisitko, että "nujakointi ei kannata" jos ryssä hyökkäis. Pointtina yritän pitää, että ei tässä mitään olla tajuttu, vaan valmiita täälä ollaan sotaan joka paikassa.

protsku sanoi:
Irakiin pitää saada aikaan toimiva siviilihallinto ja työpaikat ja terveydenhoito ja muu infrastruktuuri sen sijaan että sinne lähetetään koko ajan lisää sotajoukkoja sotimaan. Mitä enemmän sinne viedään aseita niin sitä enemmän se lietsoo uusia konflikteja.

Voi vittu mikä syväanalyysi :lol2:

Katsos protsku kulta, kun siellä Irakissa ei kaikki mene ihan niin kuin pitäisi :eek:

jarze sanoi:
Minkä takia näillä fiksuimmilla kansoilla on armeijoita, jos ne kerta on tajunneet, ettei sotiminen kannata? Elikkä, jokainen pitää omaa kansaa muita parempana. Sanoisitko, että "nujakointi ei kannata" jos ryssä hyökkäis. Pointtina yritän pitää, että ei tässä mitään olla tajuttu, vaan valmiita täälä ollaan sotaan joka paikassa.
Fiksummilla kansoilla pitää olla armeijoita, koska kaikki muut maat eivät välttämättä ole yhtä fiksuja ja pitäydy sotimisesta. Siihen en ota kantaa ketkä lasketaan "fiksuiksi kansoiksi".

vanha sanonta: "Si vis pacem, para bellum"... Jos haluat rauhaa, varustaudu sotaan.

"There is one thing stronger than all the armies in the world, and that is an idea whose time has come." -Victor Hugo-

Tube sanoi:
Uskonnolla ei mielestäni ole asian kanssa mitään tekemistä. Al-Qaida sun muut "uskonnolliset äärijärjestöt" käyttävät uskontoa keppihevosenaan (kamelinaan) omien etujensa tavoitteluun.
Uskonnolla on PALJONKIN asian kanssa tekemistä mikäli se on motiivina mihinkään. Jokaisessa kulttuurissa uskontoa käytetään juuri oman edun/mielenrauhan tavoitteluun. (vai mihin sitten?)

Aika laimeaa sanoa ettei esim. tosi Islamilla ole tekemistä terrorismin kanssa. Uskonto on sitä mitä sen kannattajat. Vähän sama kuin sanotaan että tosi kommunismilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa että kommunistisilla valtioilla menee nyt päin helvettiä.

Proteos sanoi:
Fiksummilla kansoilla pitää olla armeijoita, koska kaikki muut maat eivät välttämättä ole yhtä fiksuja ja pitäydy sotimisesta. Siihen en ota kantaa ketkä lasketaan "fiksuiksi kansoiksi".

vanha sanonta: "Si vis pacem, para bellum"... Jos haluat rauhaa, varustaudu sotaan.

"There is one thing stronger than all the armies in the world, and that is an idea whose time has come." -Victor Hugo-
Niinpä, näin mä ittekkin ajattelin. Onko tässä sitten loppujen lopuksi viisastuttu sotimisesta? Näyttääkö siltä, että ei tarvitse enään tulevaisuudessa sotia, kun ollaan tajuttu, ettei kannata?

Muuten jos en väärin muista, niin kaksi demokratiaa ei ole koskaan olleet sodassa keskenään. Hallintosysteemilläkin on siis merkitystä.

Länsimaissa ei nykytilanteessa voisi mitenkään syntyä uskonnollista sotaa. Syy yksinkertaisesti se, ettei ketään kiinnosta uskonto. Ollaan tarpeeksi "sivistyneitä" ja maallistuneita.

Sanotaan mitä sanotaan mutta kyllähän arabit ajattelevat asioista eritavalla kuin me länsimaalaiset. Lähes joka arabivaltiossa on öljyä jolla pitäisi kansan asiat pitäisi saada edes jonkinlaiseen balanssiin. Demokratia ei sovi arabikulttuuriin..montako demokraattista arabivaltiota on olemassa? Egypti, Turkki lievin varauksin...siihen taisi lista loppuakkin?? Norja on öljyvaltio mutta kansa ei ole retuperällä..miksi? Johtuisiko eurooppalaisten erilaisesta organisointikyvystä ja ajattelutavasta?

Näitä asioitahan täällä ei saisi sanoa ääneen koska kaikki T.Halosen humanistiset hengenheimolaiset nousevat barrikadeille ja huutavat ilmaan taikasanan RASISTI! Se on tehokas taikasana, sillä lopetetaan kaikki keskustelu ihmisten erilaisuudesta...erilaisuuden myöntäminenkin on suvaitsevaisuutta..liiika paapominen ja hyysääminen menee jo rasismin puolelle imelyydessään.

Kuten jo aikaisemminkin kirjoitin niin jenkkien tulisi välittömästi poistua Irakista...hoitakoon paikalliset omat asiansa siellä omalla tyylillään, se oikeus heille annettakoon.

Näin joku aika sitten erään dokumentin, jossa kerrottiin irakilaisten mentaliteetistä yms.
Heidän kulttuuriinsa kuuluu tärkeänä asiana kosto (tottakai kaikennäköistä muutakin, mutta tätä nyt tässä kommentoin). Väkivaltaisuudet alueella eivät voi loppua ennen kuin jompikumpi osapuoli antaa kostamisessa periksi.

Esimerkkinä tästä oli jonkun muslimisuuntauksen edustaja, joka kertoi isoisänsä kunnian tulleen loukatuksi useita kymmeniä vuosia sitten, ja kaveri oli vieläkin aivan vihan vimmoissa ja kostamassa, vaikka ei ollut itse silloin varmaan vielä edes syntynyt. Tästä luonnollisesti seuraa se, että mikäli tyyppi kostaa, hän voi myöskin odottaa vastakostoa jne..

Tällaista mentaliteettiä ei euroopassa esiinny läheskään näin vahvana. Täällä annetaan poliisien hoitaa tällaiset jutut (poikkeuksena pienet tappelut yms. ja järjestäytynyt rikollisuus). Asiat yksinkertaisesti unohdetaan ja painetaan villaisella paaaljon helpommin kuin Lähi-idässä.

north73 sanoi:
Kuten jo aikaisemminkin kirjoitin niin jenkkien tulisi välittömästi poistua Irakista...hoitakoon paikalliset omat asiansa siellä omalla tyylillään, se oikeus heille annettakoon.

Tätähän kaikki sivistyneet länsimaat kannattavat, Suomi mukaan lukien. Jos rättipäät rakentavat öljyrahoilla lisää moskeijoita niin se heille sallittakoon. Varmaan he rakentavat siinä sivussa pari koulua ja sairaalaa. Kaikki hyvin.

protsku sanoi:
Tätähän kaikki sivistyneet länsimaat kannattavat, Suomi mukaan lukien.
Tämä ei ole totta. Jenkkien lähteminen nyt synnyttäisi sisällissodan ja sitten ei kukaan saa Irakissa öljyä hyvään tarkoitukseen vuosikymmeniin. Kukaan ei myöskään hoitaisi jälleenrakennusta. Tilanne menee luultavasti vielä huonommaksi kuin Saddamin aikana.

Useimmat maat kannattavat Irakin rauhanturvaamisen YK:n vallan alla jossa usan joukkojen tueksi tulisi kansainvälisiä joukkoja.

protsku sanoi:
Bush julisti sodan päättyneeksi yli vuosi sitten. No mites kävi? Nythän siellä vasta soditaankin ja jenkkien miestappiot ovat olleet kaikista suurimmat viimeisen 3 kuukauden aikana. Kun on presidentinvaalit tulossa niin ei Bush voi enää vetäytyä sieltä. Pitää saada äänet.

EDIT: Ja jos Georg W Bush valitaan toiselle kaudelle niin Irakissa soditaan vielä täydet 4 vuotta. Kerry lopettaisi sodan alle kuukaudessa.

Vitun vitut. Koita ajatella asian toista puolta. Nyt siellä kuolee lähinnä vapaaehtoisia amerikkalaisia sotilaita ja irakilaisia, muuten siellä kuolisi rutkasti enemmän irakilaisia täysin syyttä.

Kuvottaa tämä suomalaisten amerikanvastaisuus. Täälläkin jos joku yrittää puolustella jenkkejä niin heti kommentoidaan että "höhöö mikä provo". Saisitte uuskommunistipellet painua jonnekin kauas länsimaisen sivistyksen ulottumattomiin! :curs:

protsku sanoi:
Ja jos Georg W Bush valitaan toiselle kaudelle niin Irakissa soditaan vielä täydet 4 vuotta. Kerry lopettaisi sodan alle kuukaudessa.

Voipi olla että Kerry kuolee vielä jossain "terroristi-iskussa". Enpä ihmettelisi jos olisi ensimmäinen presidenttiehdokas joka joutuu salamurhan uhriksi...

Muuten en jaksa kommentoida kuin että "Niin makaa, ku petaa". :rolleyes:

Raejuusto sanoi:
Kuvottaa tämä suomalaisten amerikanvastaisuus.

Osaatko luetella ne maat jotka kannattavat Bushin hallinnon toimia Irakissa? Espanja oli yksi harvoista liittolaisista ja kun liki 2,000 ihmistä kuoli tai loukkaantui vakavasti Madridissa niin hallitus vaihtui ja joukkojen vetäminen alkoi välittömästi.

Jos on Irakin sodan vastainen niin ei se silti tarkoita amerikanvastaisuutta. Minusta 99% asioista on Yhdysvalloissa oikein hyvin mutta sitten tämä sotiminen ja sapelinkalistelu, siinä homma kusee. USA on mm. hoitanut työllisyyden erinomaisesti vuosikymmenestä toiseen ja huomattava joukko maailman eturivin tiedemiehistä ja politiikan asiantuntijoista elää Yhdysvalloissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom