N.O.Kummonen
Banned
Jos olisit syntynyt palestiinalaiseksi tai kurdiksi tai joksikin muuksi rättipääksi niin miltä soffalta vilkuttaisit ja kenelle ja mitä?
Mutta mä en ole syntynyt rättipääksi.
Pitääkö mun pyytää anteeksi mun suomalaista syntyperää? Mielummin olen ylpeä siitä, että kuulun siihen fiksumpaan ihmisjoukkoon. Sanoit itsekin, että kyllä Suomessakin nujakoitiin verisesti aikoinaan. Tuo on totta, mutta mistä johtuu, että esim. Suomessa tuollainen nujakointi on loppunut. Miksi? Koska se ei kannata. Koko muu maailma on moneen otteeseen lähestynyt lähi-itää ja kertonut tästä viisaudesta "Nujakointi ei kannata." Onko nyt se sitten sitä fiksumpaa porukkaa, joka valistusyrityksistä huolimatta elää viha sisällään ja tappaa toisia. Mielestäni ei. Mikä on se syy mikseivät he tätä tajua? Olemmehan mekin sen joskus tajunneet.
Jokainen, joka on toisen kurkussa, koska toinen tai henkilö itse on serbi, kurdi, muslimi, kristitty, ateisti, hutu, tutsi tai muuten vaan hassun värinen on mielestäni tyhmä. Me ollaan kaikki kuitenkin ihmisiä. En haluaisi ajatella, että joku on niin tyhmä, ettei tuota tajua. Vielä vähemmän haluan ajatella, että tuo tyhmyys johtuisi henkilön syntyperästä, koska se sotii juuri tuota rodullista tasa-arvoa vastaan, johon uskon.