Al-Qaida video

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Elcaco
  • Aloitettu Aloitettu
Toi kuvan suttuisuus kyllä hämää. Aika halvoilla laitteilla saa nykyään parempaa kuvaa, kuin mitä tuon pätkän laatu oli. Jos tarkoitus on shokeerata, niin alle 300 euron digikameroilla saa jo niin hyvää jälkeä, ettei tarvitse arvailla mitä videossa tapahtuu.

Olen edelleenkin sitä mieltä, että salaliittoteoriat kusevat niin pahasti omille nilkoilleen, että voisi olla taktisesti fiksua lavastaa video niin tökerösti, että tavallinen agenttileffoja ja nettiä vahtaava pellekin alkaa epäillä salaliittoa. Montako paljastunutta salaliittoa tulee mieleen? 911, Roswell, JFK jne. Kaikki jutut joista esitetään salaliittoteorioita jäävät tavallaan auki. Todisteita ei ikinä päästä esittämään oikeudessa, vaan niistä vouhotetaan netissä.

Toinen seikka on todisteiden laatu. Tämän videon yhteydessä esitetyt todisteet kuten myös 911-iskun teoriat kuulostavat järkeenkäyviltä. Toisaalta tavallinen ihminen ei osaa niitä kommentoida ja tulkita vaan on helposti samaa mieltä kuin artikkeli jonka viimeiseksi luki aiheesta. Ainakaan minä en pysty sanomaan absoluuttista juuta taikka jaata esitetyistä todisteista. Todisteet on kuitenkin helppo kuitata olan kohautuksella, kun joku huutaa vieressä salaliittoteoriaa.

Vittumainen juttu tässä tapauksessa, kun ei tiedä kummalle kannalle kallistua eli kumpia todisteita uskoisin. Tämä juttu taitaa taas jäädä elämään ja vaivaamaan. :wall:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Henkilökohtaisesti en suosittele kenenkään herkkänahkaisen katsovan kyseistä pätkää. Itse erehdyin kalsarikänni-illan päätteeksi kaverin kanssa katsomaan. Olen aina luullut että kestän nähdä kyllä ihan mitä vaan, mutta näin ei ilmeisesti ollutkaan.

Lyhyesti: katsottiin pätkä, kärvistelin minuutin, juoksin vessaan, ja…….. :urjo:

Tosin en tiedä kuinka paljon vaikutusta sillä oli että olin jo hyvässä laskuhumalassa ja olo oli sen mukainen.
Vaikutusta varmaan oli myös sillä ennakkotiedolla että pätkä olisi aito. Vai onko? Todella noloa jos kyseessä onkin feikki. :nolo:

ronnie21 sanoi:
No vittu lue lehtiä tai selaile internettiä niin saat niitä kaipaamasia todisteita.

:lol2:

Vähän pätkisin tekstiä, mutta noihin lähteisiin ei välttämättä kannata kauheasti aina luottaa.

Nyt se salaliitto on fakta, onhan iltalehti siitä uutisoinut. :david:

:offtopic:
Uutisissa kerrottiin että Bushilla on suunnitelma vallanvaihdon järjestämiseksi Irakissa mutta samassa amerikkalaisille suunnatussa puheessa hän ennustaa tilanteen olevan alkuvaiheessa kaaosmainen ja väkivaltainen. Ilmeisesti tämä tarkoittaa selkokielelle käännettynä sitä että annetaan rättipäiden sotia keskenään pari kuukautta ja kutsutaan sitten YK hätiin?

:arvi:

Hmmmmm

Epäilyttävät yksityiskohdat

Useat eri seikat järkyttävällä mestausvideolla ovat herättäneet kysymyksiä sen aitoudesta ja kuvauspaikasta.

*Berg on puettu samanlaiseen oranssiin vangin pukuun, kuin amerikkalaisten ottamat vangit. Hän istuu myös samanlaisella valkoisella muovituolilla, kuin mitä Abu Ghraibin vankilasta otetuissa kuvissa on nähty.

*Kuvassa näkyvän huoneen seinät ovat väriltään ja rakenteeltaan samanlaiset, kuin Abu Ghraibin vankilassa.

*Amerikkalaiset ovat sanoneet al-Qaidaan kuuluvan Abu Musab al-Zarqawin surmanneen Bergin omakätisesti. Videolla esiintyvä tappaja näyttää kuitenkin seisovan ja liikkuvan omilla jaloillaan, kun taas al-Zarqawin tiedetään olevan jalkapuoli.

*Videon yhdessä kohdassa kuvan toisessa laidassa näkyy reilun sekunnin ajan vahingossa tuntematon valkoihoinen henkilö, jolla on päässään amerikkalaisten sotilaiden käyttämä lippalakki.

*Asiantuntijoiden mukaan videon äänet ovat todennäköisesti jälkikäteen äänitettyjä. Videon kuva on myös katkonainen ja epätarkka.

*Berg ei rimpuile veitsen lähestyessä hänen kaulaansa, eikä videolla nähdä lainkaan verta.

Eli iltalehden saamien tietojen mukaan amerikkalaiset itse on lavastaneet koko homman. Herää vaan kysymys että kuinka paljon WTC-iskujen yksityiskohtia on jälkikäteen peitelty ja muutettu.....

protsku sanoi:
Eli iltalehden saamien tietojen mukaan amerikkalaiset itse on lavastaneet koko homman. Herää vaan kysymys että kuinka paljon WTC-iskujen yksityiskohtia on jälkikäteen peitelty ja muutettu.....

Lue nyt tämä oma tekstisi uudestaan. Naurattaako? Kyllä pitäisi.

Iltalehden saamien tietojen... :D Joku toimittaja on näköjään lukenut pakkiksen palstaa.

D.Yates sanoi:
Lue nyt tämä oma tekstisi uudestaan. Naurattaako? Kyllä pitäisi.

Iltalehden saamien tietojen... :D Joku toimittaja on näköjään lukenut pakkiksen palstaa.

Dorian Yates, jos maltat lukea iltalehden artikkelin kokonaan huomaat että tämä salaliittoteoria on raportoitu johtavissa kansainvälisissä julkaisuissa ennen iltalehteä. Seuraan itse aktiivisesti mm. BBC World ja CNN -sivustoja eikä mikään viittaa siihen että iltalehden saamat tiedot olisivat trollausta.

protsku sanoi:
Dorian Yates, jos maltat lukea iltalehden artikkelin kokonaan huomaat että tämä salaliittoteoria on raportoitu johtavissa kansainvälisissä julkaisuissa ennen iltalehteä. Seuraan itse aktiivisesti mm. BBC World ja CNN -sivustoja eikä mikään viittaa siihen että iltalehden saamat tiedot olisivat trollausta.

Niin, Al-Jazeerassa. The Timesissa on ilmeisesti ollut iltalehden mukaan jotain näistä epäilyistä vaikka en timesonlinesta ainakaan löytänyt mitään mainintaa koko jutusta.

Suositut

Back
Ylös Bottom