Minä olen saanut nämä ihanat iho ongelmat kanssa yli 20 ikävuoden jälkeen. Sitä ennen naama oli silee ku vauvan pylly. nytten tänä syksynä ja talvena iho on ollut pahempi kuin ikinä! Söin antibioottikuurinkin joka kesti yli kuukauden, mutta en tiedä oliko siitä apua. Nykyään käytän ainoastaan apteekista ostettua puhdistusgeeliä ja rasvaa, koska pidän kaupan omia liian vahvoina. Ruokavaliotakin yrittää seurailla ja tuntuu, että mikään ei tähän auta kun koko alaleuka puhkeaa täyteen kukkaan. En edes juuri ikinä meikkaa nykyään, koska yritän ärsyttää ihoa mahdollisimman vähän.
Pitäisi varata aika ihotautilääkärille ja katsella jos sillä olisi jotain sanottavaa tähän kauheaan ihoon, joka laskee kyllä huomattavasti itseluottamusta. Mulla ei onneksi ole mitään väliä joistakin sikiön epämuodotumista, kun en lapsia ole hankkimassa.
Minua niin epäilyttää kaikki nuo siane nova pillerit ja muut varsinkin jos ne määrätään pelkkään aknen hoitoon. tunkea nytten jotain tuollaista hormoonia vapaaehtoisesti kehoonsa ja ihmisten kertoman mukaan iho saattaa pahentua järkyttävästi jos lopetat niiden käytön. itse en kyllä alkaisi syömään mitään ehkäisypillereitä ikinä.
Joskus on kyllä täydellinen epätoivo tuon ihon kanssa, mutta toivottavasti jostain saisi apua!
Nyt on pakko kommentoida kirjoitustasi.
Siis hetkinen etkö jo käynyt ihotautilääkärillä jos söit jo antibioottikuurin? Ihmettelen myös tota runsaan kuukauden kuuria koska akneen tarkoitetut kuurit kestävät useamman kuukauden.
Minulla oli teininä suht paha akne ja menin ihotautilääkärille ja sain 3 kk antibioottikuurin (ei niitä kaikkein vahvimpia), apteekin (reseptillä olevia) puhdistustuotteita+rasvoja ja Diane Nova ehkäisypillerit. Iho parani kuurin jälkeen normaaliksi ja harmittaa etten käynyt aikaisemmin lääkärillä, olisi säästynyt monelta harmilta.
Väität ettet aijo tunkea hormoneja itseesi mutta kuitenkin olet valmis tunkemaan niin vahvoja aineita itseesi, että sikiövauriot ovat mahdollisia?? Sinulla taitaa mennä sekaisin ehkäisypillerit ja karjan kasvatukseen tarkoitetut hormonit jotka ovat ihan eri luokkaa. Ihmiselle tarkoitetut ehkäisypillerit ovat turvallisia ja ne itse asiassa tasoittavat naisen omaa hormonituotantoa.
Diane Novasta sanotaan näin:
Vaikutustapa
Lääkkeen sisältämä syproteroni vastustaa androgeenien eli miessukuhormonien vaikutuksia. Näitä hormoneja erittyy naisillakin, joskus siinä määrin, että talirauhaset alkavat kiihdyttää toimintaansa ja ihokarvoitus alkaa lisääntyä. Lääke toimii samalla myös ehkäisytablettina estämällä munasolun irtoamista.
Eli tämän takia ks aine ovat laitettu ehkäisytablettien muotoon (muutoin menisi kuukautiskierrot sekaisin) eikä pelkästään ihon hoitoon kuten väitit. Koitahan tutkia lisää netistä ennen kuin tuomitset
.
Aknehan johtuu hormonituotannon "epäjärjestyksestä". Sitä paitsi suurempaa tuhoa teet kropallesi alkoholilla, tupakalla ja säännöllisellä coca colan juomisella (en nyt väitä että näin teet mutta näin esimerkkinä vs ehkäisypillerit).
Meikit eivät ärsytä ihoa vaan suojaavat ihoa ilmansaasteilta yms joten suosittelen sinua käyttämään meikkivoidetta tms. Toki herkälle iholle tarkoitettua kosmetiikkaa, kysy myyjältä apua. Itselläni on alkanut kehittyä couperosa iho (mikä johtuu perimästä) ja kosmetologini kehoitti suojaamaan ehdottomasti ihoani meikillä, rasvoilla.. mitä olenkin tehnyt jo vuosikausia. Ulkoiset ärsykkeet pahentavat couperosa ihoa kuten suuret lämpötilavaihtelut.
Vaikka kuinka peset ja kosteutat ihoa voiteilla niin epäilempä ettei ongelmasi häviä, suosittelen että otat sen Diane Nova ehkäisypillerin käyttöön + aknen antibiottikuurin. Itse olen syönyt DN jo yli kymmenen vuotta eikä ole finnejä ilmaantunut, kuukautiset ovat säännölliset ja niukat. Ainut sivuvaikutus on ollut se, että taukojen aikana iskee paha migreeni mutta mielummin kärsin pahasta päänsärystä kerran pari kertaa kuukaudessa kuin huonosta ihosta ja kovista kuukaustiskivuista+epäsäännöllisistä menkoista. Toivottavasti lääkäri suostuu kirjoittamaan lisää Diane Novaa kun olen sterilisaatiossa käynyt meinaan en tahdo iho-ongelmien palautuvan mutta tällä iällä se tuskin on mahdollista enää kun alkaa kropan oma hormonituotanto jo tasaantuneen. Pitää testata.
Lopuksi vielä sanoisin sen että jokainen on yksilö ja joillekkin ei sovi mikään hormonaalinen ehkäisy, minulle sopi heti eka merkki... migreenistä huolimatta.