Akne, finnit ja niiden hoito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
Minkälainen aloitustilanne teillä on ollut ennen roa kuuria ? Itseä huolettaa, koska naama nyt finnitön arpia on paljon. Että onko jollain muilla ollut samaa tilannetta, että rinnassa ja selässä ollut patteja muttei naamassa ja onko kuurin aloittamisen jälkeen naamaan ilmennyt ? Itse käytin basironia 2,5kk ennen kuuria ja sain kaikki finnit naamasta pois, selkään ei tehonnut. Suunnittelin jatkavani basironia ja roaccutania yhdessä n.1kk ajan ja pikkuhiljaa vähentää basironia tämän jälkeen.
Ärsyttävä tilanne, meinaan että jos rupeaa taas ihonalaisia paukamia tulemaan naamaa niin tiedä sitten kestääkö henkinen kantti. Vai jätänkö ko. kuurin kesken. : S

edit. ja vielä kyselen onko toinen kuuri ollut ensimmäistä helpompi ?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
voiko salilla käyminen aiheuttaa aknea ? meinaan et jos salitreeni kiihdyttää jotain hormoonitasoi tai jotain ni lisääkö se aknee.

Kaikki on yksilöllistä. En usko, mutta voi olla hyvä pestä ainakin naama hyvin salilla hikoilun jälkeen.

Kaikki on yksilöllistä. En usko, mutta voi olla hyvä pestä ainakin naama hyvin salilla hikoilun jälkeen.

niin kun mul ei vielä viime kesänä oikeestaan paljoon finnejä, mut sit alotin salil käymisen ni nyt on jo aikast paljon tullu finnei, mut se saattaa olla kans ku jotkut sanoo et kesäsin ei olis niin paljoo aknee ku talvel.

nojoo näin mä kans aattelin. eikai auta muutako pitää vaa taukoo salist :/

Niin no... Itteä ei haittais muutamat näpyt naamassa salilla käyntiä, mutta tietenkin kaikilla on omat asiat tärkeysjärjestyksessä. Kyllähän se on aika yleistä, että kesällä on iho paremmassa kunnossa. Aurinko tekee ihmeitä iholle..

Niin no... Itteä ei haittais muutamat näpyt naamassa salilla käyntiä, mutta tietenkin kaikilla on omat asiat tärkeysjärjestyksessä. Kyllähän se on aika yleistä, että kesällä on iho paremmassa kunnossa. Aurinko tekee ihmeitä iholle..

No mul ei niit iha muutama oo vaa aika paljo. Kyl mä kans mieluummin kävisin salil, mut täytyy sitä naamaa kehdata näyttää tuol ihmisten ilmoil.

No mul ei niit iha muutama oo vaa aika paljo. Kyl mä kans mieluummin kävisin salil, mut täytyy sitä naamaa kehdata näyttää tuol ihmisten ilmoil.

Ei siinä mitään, oothan sä muutenkin aika ajoissa... yleensä se sali "huuma" alkaa siitä lukion ekalla/amiksessa :D

Ihoakatemia, Hesassa. Valohoito. Ihan mielettömän hyvä teho. ekalla kerralla ko hoito oli karmea kokemus: ei tuntunut miltään, mutta tuntui, että valo tunkee silmäluomien läpi aivoihin. Kaiken muun olin kokeillut, tuo oikeasti tehosi. Ostin valohoitolaitteen (hinta noin 350-400€) myös kotiin, ihan mopo verrattuna Ihoakatemian laitteeseen, mutta tällä saa hoidon tehoa jatkettua hoitolahoitojen välissä. Perustuu siihen, että tietty valo tuhoaa iholta aknea aiheuttavaa bakteeria.

Myös B-vitamiineja ja L-Karnitiinia 2-4 krt päivässä vaikuttaa ihoa puhdistavasti.

Nimimerkillä kaiken kokeillut noin 15 vuoden aikana.

Kaipaisin hieman neuvoja aknen suhteen :/

Tässä ihoni pahimmat "epäkohdat"

qnDddY

WNXdWU

Eli mitä minun pitäisi tehdä? Mikä olisi sopivin lääkeaine minulle? Roaccutan on varmaan liian stydiä tohon, mutta entä antibiootit? Diettaan rasvoja pois kesää kohti tällähetkellä ja tottakai yritän säästää mahdollisimman paljon lihasmassaa mutta luin täältä jostain että jotkut aknen hoitoon käytettävät antibioottilääkkeet (tetrasykliini?) ovat antianabolisia ja estävät proteiinisynteesiä! En mä vittu sellasta voi työntää itteeni, varsinkaan miinuskaloreilla. Vai voinko? Ja onko noi aknen hoitoon käytettävät antibiootit vaikutuksiltaan suoraan verrannollisia vaikka angiinaan annettaviin antibiootteihin? Sairastin nimittäin jokunen vuosi sitten juurikin angiinaa ja mulle määrättiin antibioottikuuri se veti mut tosi heikkoon kuntoon.

Mikä avuksi? :confused:

Edit: Kuvat ei toimi, tässä linkit:

http://aijaa.com/qnDddY

http://aijaa.com/WNXdWU

Ite käytin dieetillä tetrasykliiniä. Vaikea sanoa mite vaikutti bodaushommii, mutta paino ainaki tippui :D Akneen se ei tosin ole auttanut vielä.

Kauanko olet käyttänyt sitä? Ja onko/oliko tilanteesi pahempi kuin mitä minulla noissa kuvissa?

6 viikkoa käyttäny. Tilanne oli vähän erilainen eli pienemmällä alueella, mutta ehkä jopa vähä ärtsympää aknea. Ton kanssa on vähä säätöä ku se pitää ajottaa syömisten välii ja pitää ottaa 2krt/päivä. Tää ei tosin kuivata ihoa, joka on tälleen atoopikolle iha tervetullut ominaisuus.

Miksi porukka niin pelkää isotretinoiinia? Olen kokeillut tetrasykliinit ja useita eri voiteita eikä niistä ole ollut mitään iloa. Viimein kun tajusin varata ajan ihotautilääkäriltä(isotretinoiinia ei saa normilääkäri kirjottaa) ja sain kunnon kuurin niin johan lähti akne! Pientä nivel- ja selkäkipuilua tuli ja tietysti ihon kuivumista, joka tietysti hoitui rasvaamisella. Joutui myös jatkuvasti ravata verikokeissa kun naisena pitää todistaa etten vaan ole raskaana kun kyseinen lääke aiheuttaa epämuodostumia sikiölle. Kuitenkin nuo oli hyvin pieniä haittoja siihen verrattuna mitä sain! Yhtäkään näppyä ei enää ole sen jälkeen tullut! :)

p.s Kannattaa todellakin hoitaa vaiva äkkiä ennen kuin ehtii tehdä pahaa jälkeä. :( Itselläkin jonkin verran ikäviä arpia nimittäin

Eli mitä minun pitäisi tehdä? Mikä olisi sopivin lääkeaine minulle? Roaccutan on varmaan liian stydiä tohon, mutta entä antibiootit? Diettaan rasvoja pois kesää kohti tällähetkellä ja tottakai yritän säästää mahdollisimman paljon lihasmassaa mutta luin täältä jostain että jotkut aknen hoitoon käytettävät antibioottilääkkeet (tetrasykliini?) ovat antianabolisia ja estävät proteiinisynteesiä! En mä vittu sellasta voi työntää itteeni, varsinkaan miinuskaloreilla. Vai voinko? Ja onko noi aknen hoitoon käytettävät antibiootit vaikutuksiltaan suoraan verrannollisia vaikka angiinaan annettaviin antibiootteihin? Sairastin nimittäin jokunen vuosi sitten juurikin angiinaa ja mulle määrättiin antibioottikuuri se veti mut tosi heikkoon kuntoon.

Palaan vielä tähän sen verran, että vaikea on tavallisena pulliaisena saada tietoa näistä lääkkeistä. Tänää hain uuden satsin tetrasykliiniä, ja kysyin samalla farmaseutilta tuosta vaikutuksesta proteiinisynteesiin. Minulle taisi käydä tämä guru Mähösen mainitsema tuplapaska elikkä farmaseutti oli varmaan ostanut paperinsa. Silmät palloina selitti "Nii siis öö mm joo no täällä sanotaa ettei saa käyttää maitotuotteiden kanssa nii oisko se se sitte?" Jooh, nii se varmaan on. Eräs farmaseuttiopiskelija kuitenkin sanoi, että lääkkeellä on vaikutus bakteerien proteiinisynteesiin, mutta hän ei tiennyt onko sillä mitään käytännön vaikutusta mm. lihaskasvuun.

Sais tunkia hanuriin tollaset farmaseutit, jotka ei edes tiedä miksi maitotuotteet vie tehon ko. lääkkeeltä.

Tässä ihoni pahimmat "epäkohdat"

Mikä avuksi? :confused:

Edit: Kuvat ei toimi, tässä linkit:

http://aijaa.com/qnDddY

http://aijaa.com/WNXdWU

Suosittelen menemään ihotautilääkärille ja ottamaan sen roaccutanin. Antibiooteilla ei ole pitkäaikaisvaikutusta ja sua vituttaa kahta kauheemmin ku oot 6kk vetäny niitä ja ei auttanu. Syöt 6-8kk roaccutania ni auttaa 100% lähes jokasella.
Kuvien perusteella toi ei kauheen lievältä näyttäny. Ja vinkkinä sulle vaikka vituttaa ni älä nypi finnejä saat lisää tulehdusta aikaan jonka seurauksena niitä tulee lisää.
Ainut kevyempi tuote mitä voin ite suositella on basiron, mutta se ei poista ongelmaa vaan pitää aknea poissa käytön aikana, ja on vittumainen levitellä joka päivä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom