Akne, finnit ja niiden hoito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
Joulukuun puolivälissä sain 3kk kuurin oricyclin antibioottia akneen. Lekuri varotteli sillon että ei kannata hirveesti ryypätä koska toi antibiootti rasittaa kanssa maksaa jne. Nyt en oo muuten juonu tän kuurin aikana ku uutenavuotena, mutta homman nimi ois semmonen että helmikuun puolivälissä ois penkkarit ja abiristeily joista jo tulee se 2-3 päivää joissa "joutuu" juomaan + edellisenä viikonloppuna olisi yhen bändin keikka, joten silloin saattaa joutua myös kupittamaan. Mitä pakkislaiset mieltä? Pystyykö nuo huoletta juomaan vai täytyisikö joku päivä jättää pois välistä? Miten ootte muut oricyclinin käyttäjät juoneet kuurin aikana vai ootteko ollu kokonaan juomatta?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ryyppäsin isotretonin kuurilla aika paljon, oikeestaan todella paljon. EI mitään vaikutusta ollu maksa arvoihin tai yhtään mihkään.

Joulukuun puolivälissä sain 3kk kuurin oricyclin antibioottia akneen. Lekuri varotteli sillon että ei kannata hirveesti ryypätä koska toi antibiootti rasittaa kanssa maksaa jne. Nyt en oo muuten juonu tän kuurin aikana ku uutenavuotena, mutta homman nimi ois semmonen että helmikuun puolivälissä ois penkkarit ja abiristeily joista jo tulee se 2-3 päivää joissa "joutuu" juomaan + edellisenä viikonloppuna olisi yhen bändin keikka, joten silloin saattaa joutua myös kupittamaan. Mitä pakkislaiset mieltä? Pystyykö nuo huoletta juomaan vai täytyisikö joku päivä jättää pois välistä? Miten ootte muut oricyclinin käyttäjät juoneet kuurin aikana vai ootteko ollu kokonaan juomatta?

Suosittelen, että rajoitat juomisen sixpäkkiin per ilta kuurin ajaksi ja et sitten muutoin ryybiskele noiden "pakollisten" juhlapäivien ulkopuolella ollenkaan.
Se on todella yksilöllistä miten erilaiset mömmöt vaikuttavat maksaan, joten ei kannata suotta heittää arpaa kuinka omalla kohdalla kävisi. Ystäväni joutui keskeyttämään kuurin maksansa takia vaikkei edes juonut ja oli ihan perusterve hemmo.
Minä join noin kerran kuussa kuurin aikana päihtymykseen asti, mutta en saanut mitään sivuoireita.

Finnien kanssa on kamppailtu koko nuoruus jostain 13 ikävuoden tienoilta tähän päivään (17v). Keväällä sain jotain geeliä käyttöön, jota käytin sen 2kk ja se helpotti kyllä paljon kasvojen finneihin, mut kesän myötä finnit taas palas ja selässä pahenivat. Hakeuduin uudestaan koululääkärille joka antoi taas samaa geeliä jota oon nyt levittänyt myös selkään ja on kyllä auttanut mut jos näyttää siltä että alkavat taas palaamaan käytön loputtua niin täytyy hakea antibiootti. Sitä maksantappokuuria en ota missään tapauksessa, kun ei nämä mun finnit oo niin pahoja että sitä myrkkyä alkaisin käyttää. Kaveri kävi kaikki lääkkeet läpi ja vasta se myrkky tepsi jättäen hirveät arvet, mutta sivuvaikutukset oli niin pahoja ja kuuri niin pitkä että sanoo hieman katuneensa vaikka finnit lähtikin.

Kannattaa varmaan hoidattaa se akne kuntoon ennenku naama ja selkä on niin arpeutunu, ettei se palaudu enää ikinä normaaliksi. Antibiootit ei auta akneen vaikka niitä määrätäänkin ja jos on oikeesti ongelma niin kannattaa se roakuuri ottaa vaikka saattaakin paikat kuivua. Ei se lääke mitään arpeuta vaan ne finnit.

Itse söin n.6kk isotretinoin actavista. Ekan kuukauden vuoropäivin 1 ja 2, sitte nostettiin sillee, että joka päivä 2 ja viimeset 4kk söin vuoropäivin 2 ja 3. Kesän alussa alotin kuurin ja kesällä nautittiin joka viikonloppu alkoholia reilunpuoleisesti. Itellä ei maksa-arvot pahemmin huonontuneet ( 31.05 ALAT 25, 20.06 ALAT 29 ja 12.09 ALAT 28), joten aika yksilöllistä. Kyllä mä ainakin abiristeilyllä ottaisin kunnolla. Kai sulla on kuitenkin verikokeita, niin lopettaa sitten vaikka kokonaan alkoholin käytön jos ei muuten pysy maksa-arvot hyvissä lukemissa. En siis suosittele käyttämään alkoholia, vaikka itsellä se ei tuottanutkaan ongelmia. :D

Mulla on tällä hetkellä Isotretinoin kuuri. Tänään kävin postista hakemassa Crazea, jonka selosteessa lukee, ettei saa käyttää, jos on jokin reseptilääke. Onko kellään kokemusta tuosta yhdistelmästä? Aknesta olen kuitenkin kärsinyt jo niin kauan, että haluan sen loppuvan.

^---- Crazea en oo ottanut mutta lukuisia muita boostereita lääkkeen aikana eikä mitään propleemaa.

En ole kyllä käynyt verikokeissa mutta hengissä ainakin ollaan.

Mulla on tällä hetkellä Isotretinoin kuuri. Tänään kävin postista hakemassa Crazea, jonka selosteessa lukee, ettei saa käyttää, jos on jokin reseptilääke. Onko kellään kokemusta tuosta yhdistelmästä? Aknesta olen kuitenkin kärsinyt jo niin kauan, että haluan sen loppuvan.

Kreatiinia...Melko monella juuri tuo aine puhkaisee sen aknen ja minua ihotautilääkärikin varoitteli tuosta myrkystä.

Kreatiinia...Melko monella juuri tuo aine puhkaisee sen aknen ja minua ihotautilääkärikin varoitteli tuosta myrkystä.

Luulisi, ettei tuo kreatiini vaikuttaisi kuuriin. Ainoa, mistä lääkäri mainitsi oli alkoholi ja a-vitamiinin syöminen purkista. Kuurihan on a-vitamiinijohdannainen eikä Crazessa sitä a-vitamiinia ole, joten ainakaan se ei voi olla syynä siihen, miksi sitä ei saisi samaan aikaan syödä. Olisiko siinä sitten joku sellainen vaikutus, että se voi jotenkin kumota kuurin vaikutuksen?

Luulisi, ettei tuo kreatiini vaikuttaisi kuuriin. Ainoa, mistä lääkäri mainitsi oli alkoholi ja a-vitamiinin syöminen purkista. Kuurihan on a-vitamiinijohdannainen eikä Crazessa sitä a-vitamiinia ole, joten ainakaan se ei voi olla syynä siihen, miksi sitä ei saisi samaan aikaan syödä. Olisiko siinä sitten joku sellainen vaikutus, että se voi jotenkin kumota kuurin vaikutuksen?

Kreatiini aiheuttaa aknea, eikä kumoa kuurin vaikutusta.

Krea aiheuttaa joillekkin finnejä, mut onko ne finnit automaattisesti aknea? ;)

No ei...

Jos kreatiini toimii joillakin sen aknen laukaisijana niin se ei automaattisesti tarkoita sitä että jokainen krean vetäjä sen automaattisesti saisi. Jos joku jolla on akneen taipumusta haluaa ihonsa uhalla vetää noita mömmöjä niin se ei ole minun ongelmani, ainakin on varoitettu.

6kk kuuri takana roaa ja todellakin autto! ei näpyn näppyä naamassa, pari ikävää arpee jäi rintaan mutta eivät kai nuo haittaa... Kun lopetti niin iho kuivu viikon ajan mutta nyt ollaan jo normaaleissa. Suosittelen!

No ei...

Jos kreatiini toimii joillakin sen aknen laukaisijana niin se ei automaattisesti tarkoita sitä että jokainen krean vetäjä sen automaattisesti saisi. Jos joku jolla on akneen taipumusta haluaa ihonsa uhalla vetää noita mömmöjä niin se ei ole minun ongelmani, ainakin on varoitettu.

Kreatiini tuli vasta myöhemmin kuvioihin. Aknesta olen siis kärsinyt paljon ennen kreatiinin käyttöä. Tuota Crazea en kuitenkaan uskalla käyttää, ellei jollain ole kokemuksia tuosta yhdistelmästä.

Sain reseptilääkkeenä peräpuikkoja. Käytin buusteria enkä kuollut. Mullakin actavis kuuri ja käytin tänään crazea. En usko että on mitään merkitystä, mutta tee niinku parhaaks näät :)

Mulla kohta kunnan lääkärillä aika. Mitä kannattaa sepustaa sielä, että sais mahdollisimman hyvät lääkkeet? Antibiootti ei oikein kiinosta, koska kuulemma vain väliaikainen apu?

Sain reseptilääkkeenä peräpuikkoja. Käytin buusteria enkä kuollut. Mullakin actavis kuuri ja käytin tänään crazea. En usko että on mitään merkitystä, mutta tee niinku parhaaks näät :)

Ainoa mikä tässä arveluttaa on se, että miten tuo Craze vaikuttaa Actavikseen. Päänsärky ym ym. ei ole mitään väliä, kunhan siis kuurin teho vain pysyisi samana ja akne lähtisi. Kerran Crazea jo käytin, mutta sinä aikana ei tietty voi vielä sanoa, miten kuuriin vaikutti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom