Aamupuuron aineksesi

Hälytys, hälytys!

En ole kaupoissa törmännyt muutamaan viikkon Myllynparas 4-viljan hiutaleisiin ollenkaan (paikallisessa s-marketissa siis). Ei kai niitä ole vain poistettu markkinoilta tai jotain :eek: Sanokaa, että ei, muuten tulee kyllä itku :itku:

Pitääkö tästä lähteä k-kauppaa kohta katsastamaan?

Ovat kyllä parhaita hiutaleita mitä tiedän. Olen nyt Nallen hiutaleilla elänyt jonkin aikaan, mutta Myllynparas on paras :kuola:

Ittel yleensä ollu perus kaurapuuro soijalesitiinillä ja päälle raejuustoo. Nyt siirtyny iskemään blenderiin pakastemarjoi, rahkaprkn, kaurahiutaleita ja jääpaloja sekä pellavarouhet. Jotenki menny ny paremmin alas kylmä aamupala, johtuu ehk näist ilmoist...ja toi on niin helppo kun ei tartte kun iskee kaikki samaan astiaan. Ja sit se et kun pitäs yrittää syödä enempi niin menee noit kaurahiutaleit sellasenaan enempi alas kuin puurona.

Mä olen nyt vetänyt yleensä sen 1dl kaurahiutaleita puuroksi(joskus menee 1,5) ja siihen päälle sit kauralesettä,ruusunmarjasosetta(sokeriton)/marjoja, kanelia ja soijamaitoa n.1,5 dl. Silti tuntuu et jää vähn nälkä. Mietin et pitäskö vetää aamupalalla myös jotain prodea enempi? Mulla on käyny parikertaa et sit olen tunnin jälkeen tosta setistä vetämässä jotain papuja suoraan purkista tai kuivattujasoijapapuja sellasenaan..

Mä olen nyt vetänyt yleensä sen 1dl kaurahiutaleita puuroksi(joskus menee 1,5) ja siihen päälle sit kauralesettä,ruusunmarjasosetta(sokeriton)/marjoja, kanelia ja soijamaitoa n.1,5 dl. Silti tuntuu et jää vähn nälkä. Mietin et pitäskö vetää aamupalalla myös jotain prodea enempi? Mulla on käyny parikertaa et sit olen tunnin jälkeen tosta setistä vetämässä jotain papuja suoraan purkista tai kuivattujasoijapapuja sellasenaan..

Eihän sulla ole tossa yhtään rasvaa, ei ihme että on kohta jo nälkä. Mulla ainakin jo pienkin määrä rasvaa saa aikaa paremman kylläisyyden tunteen ja laitankin aamupuuroon Beceliä, jotta voin uskotella itselleni sen olevan voisilmä. Monethan laittaa (kylmäpuristettua) rypsäriä puuroon. Jokaisella aterialla olisi kuitenkin hyvä saada hyviä rasvoja, ei aamupala oo mikään poikkeus.

Ja toisaalta, mun mielestä 1 dl hiutaleita on aika vähän, itse laitan vajaa 2 dl, mutta mä oonkin paksu :D

Ei mulla pelkkä puuro (maitoonkaan keitettynä) pidä nälkää kuin ehkä tunnin, sit kun lisää joukkoon sen 100 g raejuustoa ja lorauksen öljyä, niin selviää jo jotenkuten lounaaseen asti.

Pari ruokalusikallista sokeroimatonta omenasosetta kruunaa tällä hetkellä mun aamupuuron :kuola: Mut ihan tavallinen pikakaurahiutale veteen keitettynä + raejuusto on sekin ihan hyvää. Pitääkin lähtee tästä keitteleen välipalaksi...

Aamupuuro kesakuumalla = Kaurapirtelo

Iltavalmistelu:
50g kaurahiutaleita
1tl pellavansiemenia
1rkl goji marjoja
-mitataan sauvasekoittimelle sopivaan mittamukiin ja lisataan n.3dl kiehuvaa vetta keittimesta. Annetaan 'hautua' yon yli.

..ja aamulla lisataan:
n.2dl soijamaitoa
n.100g jaakaapikylmia hedelmia esim. banaani, mansikka tai ananas
25g PhD Mansikka Whey-proteiinia
- Surautetaan ainekset mittalasissa paksuksi pirteloksi ja nautitaan lusikalla!
Nam :)

Eihän sulla ole tossa yhtään rasvaa, ei ihme että on kohta jo nälkä. Mulla ainakin jo pienkin määrä rasvaa saa aikaa paremman kylläisyyden tunteen ja laitankin aamupuuroon Beceliä, jotta voin uskotella itselleni sen olevan voisilmä. Monethan laittaa (kylmäpuristettua) rypsäriä puuroon. Jokaisella aterialla olisi kuitenkin hyvä saada hyviä rasvoja, ei aamupala oo mikään poikkeus.

Ja toisaalta, mun mielestä 1 dl hiutaleita on aika vähän, itse laitan vajaa 2 dl, mutta mä oonkin paksu :D
Jeps, hyvä huomio! Nyt taidankin lisätä puuroon kurpitsan ja hampunsiemeniä+pellavaöljyä,niin tulee niitä Omegoitakin heti aamusta koneistoon :)

Mä teen aamupuuron yleensä näin:

1,5 dl kaura- tai neljänviljan hiutaleita ja vettä -> mikroon
sekaan 1-2 tl voita tms.
päälle raejuustoa (joku 100-150 g)

Joskus saatan ripotella vähän kanelia sekaan mut viime aikoina on maistunut ihan vaan tollanen yksinkertainen kombo. Se on jännä miten kyllästymisen merkkejä ei näy vaikka melkeen joka aamu syö saman setin. Aina maistuu yhtä hyvältä. :D

Hälytys, hälytys!

En ole kaupoissa törmännyt muutamaan viikkon Myllynparas 4-viljan hiutaleisiin ollenkaan (paikallisessa s-marketissa siis). Ei kai niitä ole vain poistettu markkinoilta tai jotain :eek: Sanokaa, että ei, muuten tulee kyllä itku :itku:

Pitääkö tästä lähteä k-kauppaa kohta katsastamaan?

Ovat kyllä parhaita hiutaleita mitä tiedän. Olen nyt Nallen hiutaleilla elänyt jonkin aikaan, mutta Myllynparas on paras :kuola:

Kyllä täällä kaupoissa ainakin toistaseks ollu noita, tuskin niitä nyt sentään ollaan lopettamassa :eek: Tai muuten pitää keksiä joku varasto niille et pääsee hamstraamaan.... Testasin nimittäin viime kauppareissulla noita nallen hiutaleita, kun oli tarjouksessa, mut nehän on ihme mössöä, en tykkää ollenkaan! Voishan sitä kysyä sielt kaupasta et mikä mättää...

Oijj, tein juuri herkkupuuroa ja kieli melkein putoaa tätä syödessä :kuola:. Onpas vielä terveellistä!

Kookos-omena-kaneli puuro
-Kaurahiutaleita maun mukaan
-Raejuustoa 100-150g
-Kanelia
-Tilkka maitoa
- Omenaa raastettuna
- Teelusikallinen kookosöljyä

Puurohiutaleet kiehumaan veteen liedelle tai suoraan mikroon. Kuuman puuron sekaan tilkka maitoa, iso annos raejuustoa (jäähdyttävät annosta), raastettua omenaa, sekä lopuksi kookosöljyä. Nautitaan kylmän maitolasillisen kanssa!

Oijj, tein juuri herkkupuuroa ja kieli melkein putoaa tätä syödessä :kuola:. Onpas vielä terveellistä!

Kookos-omena-kaneli puuro
-Kaurahiutaleita maun mukaan
-Raejuustoa 100-150g
-Kanelia
-Tilkka maitoa
- Omenaa raastettuna
- Teelusikallinen kookosöljyä

Puurohiutaleet kiehumaan veteen liedelle tai suoraan mikroon. Kuuman puuron sekaan tilkka maitoa, iso annos raejuustoa (jäähdyttävät annosta), raastettua omenaa, sekä lopuksi kookosöljyä. Nautitaan kylmän maitolasillisen kanssa!

Jep, kookosöljy on tosi hyvää puurossa. Tästä vinkistä itse saan kiittää Stashia :)

5dl vettä
1,5dl ruisjauhoja
ripaus suolaa

Vatkaa ruisjauhot kiehuvaan, suolalla maustettuun veteen. Anna hautua n. 40 minuuttia.

Voi maustaa voilla/margariinilla, makeutusaineella tai marjoilla.

:kuola:

Täällä on kaikilla mitä ihmeellisimpiä aamupuuro viritelmiä. Silloin harvoin kun saan puuroa alas resepti on lähes aina sama. 1 osa kaurapuuroa 3 osaa mehukeittoa. Mä en vois kuvitellakaan sotkevani siihen mitään raejuustoa,öljyjä, vast. sekaan.

Mun aamupuuroon tulee:

80 g kaurahiutaleita
100 g raejuustoa
100 g puolukoita

Välillä oon yrittänyt hifistellä sekottamalla tonne jotain pellavansiemenrouhetta, lesitiiniä tai maca-jauhetta, mutta parasta (ja halvinta!) toi on ihan noin. Harmittaa kovasti, kun keksin vasta ihan lähiaikoina, että hetkonen, aamupuuroahan voi syödä muulloinkin kuin aamulla! :thumbs: Nyt menee sama aamupuuro myös välipalana ja ai että on luksusta! :kuola: Miks en tajunnut tätä aikaisemmin? Ja miten ihmeessä sitä ei pienenä suostunut ollenkaan syömään puuroa? Sehän on ihan mieletöntä herkkua!

vaihtee, mutta tällä hetkellä:

40-60g kunto kauraa, ruishiutaleita tai ohrahiutaleita
puolikas banaani, puolikas omena (miehen kans helppo tehdä yhdessä)
välissä ananasta tai goji-marjoja, luumua, taatelia ym. lisäksi tai tilalta...
maitoa 2-2,5dl ja vähän vettä jossa ensin keitän pehmeäksi hedelmät
raejuustoa 100g
joskus rypsäriä hieman

..aamupuuroahan voi syödä muulloinkin kuin aamulla! :thumbs: Nyt menee sama aamupuuro myös välipalana ja ai että on luksusta! :kuola: Miks en tajunnut tätä aikaisemmin? Ja miten ihmeessä sitä ei pienenä suostunut ollenkaan syömään puuroa? Sehän on ihan mieletöntä herkkua!

Samaa mielta, puuro on parasta! Talla hetkella laitan joka-aamuisen puuroni vedenkeittimen voimin, haudutan isoja kaurahiutaleita kulhossa kannen alla, mausteena suolaa, paalle kanelia ja joskus steviaa ja yleensa rypsioljya, nautitaan maidon kanssa, joskus jugurtin. Kunhan paasen taas prodepussukoideni aareen, korvaan puolet ryyneista prodejauholla.

Voisin syoda puuroa aina, joka aterialla. Ainoa syy, miksi en niin tee, on koska voisi jaada vahan ravinne- (ja proteiini-) koyhaksi. Kahteen otteeseen meni puuroa tanaan silti. :kuola:

oon pidemmän aikaa tykännyt tuorepuurosta. syön aina silloin tällöin. jatkossa varmasti enemmän, kunhan saan tehiksen taas kuntoon.

tattarisuurimoita, siemeniä/pähkinöitä, banaania, marjoja/marjajauhetta. luksusta jos tekee ite mantelimaitoa jota kaataa tuorepuuron päälle :)

edit: tattarisuurimoiden liotusaika on 3 -> h. tattarin voi korvata vaiks hirssillä tai kauranjyvillä.

Viimeksi muokattu:
pikakaurahiutalepuuro valmiiksi vedenkeittimen avustuksella + suola +soijaproteiinijauhe

toinen kurmeempi on haudutettu puuro (suola) + puolukat +kevytmaito

Tällä hetkellä kaikessa yksinkertaisuudessaan:
½ dl kauraleseitä
1,5 dl Elovenan kaurahiutaleita
3 dl vettä

Lisänä Valion sokeritonta mehukeittoa!

Sekoita aineet keskenään -> Mikroon :)

Suositut

Back
Ylös Bottom