Aamupuuron aineksesi

Tämänaamuinen puuro:
- 1,5 dl luomulaatuista neljän viljaa
- vettä 3 dl
-> mikroon
- 2 rkl hampunsiemeniä
- 1 rkl maca-jauhetta
- 1 rkl Piimaa-C-jauhetta
- soijamaitoa
- puolukoita

+ EPA-/DHA-kapselit (V-Pure) ja Mivitotal

Viimeksi muokattu:
miltäs nuo hampunsiemet maistuu? Ja onko niillä joku terveysvaikutus tms. ? :)

Ettei ihan offtopiciksi menis ni tän hetken lemppari puuro on spelttimanna maitoon keitettynä, suolaripauksen ja margissilmän kanssa. Oheen sitte kasa kinkkuleikettä, tms.

Voihan, spelttimanna! <3 Ihan ässäpuuro! Marjojen ja soija-/kauramaidon kanssa olen nauttinut!

Hampunsiemenet sisältävät kaikki välttämättömät aminohapot. Omega 3:n ja 6:n suhde on hyvä. Hampunsiemenet maistuvat pähkinäiselle. Nom, nom! <3

Aivan huippuhyvää laittaa pikkuisen appelsiinimehua puuron sekaan ja vähän mehukeittoo namskis ;p Jäähdyttää puuroo myös mukavasti nii ehtii vetästä sen puuron naamaan ennen töihin lähtöä "tapana kun on jättää asiat viimetinkaan":)

Tein eilen illalla (täksi aamuksi) ekaa kertaa tattaripuuroa. Puuro ei ole kovin houkuttelevan näköistä, mutta ihan mielettömän hyvää! :)

Omenainen tattaripuuro (2 annosta)

-80g (reilu 1dl) tattarisuurimoita
-1 omena
-0,5l vettä
-meri-/vuorisuolaa

Huuhtele tattarisuurimot kylmässä ja kuumassa vedessä. Raasta omena. Laita kaikki ainekset (pieneen) uunivuokaan ja sekoita. Puuro valmistuu 175 asteisessa uunissa n.1 ½ - 2 tunnin aikana. Itse tykkäsin! :)

45g Nalle Kuntokaura -hiutaleita
5g Luomu vehnälesettä
5g Luomu pellavansiemeniä/ 6g Liinus -pellavarouhetta
100g 0,3/2% raejuustoa

Mittaa kasariin 4dl vettä, heitä kuivat aineet kattilaan ja väännä levy kutoselle. Kun alkaa porista, laita levy kiinni, sekoittele ja odottele ~3min. Kaadetaan seos raejuuston päälle (vaaleanpunaiseen :hyper:) tupperkuppiin, sekoitetaan ja nautitaan multivita-tabletin ja veden kera.

Joka helkutin aamu on saatava kyseinen setti, muuten itkettää :rolleyes:

Tämän aamuinen puuroni:

60g kauraleseitä
2dl marjoja (vähän jäisiä, nam!)
1rkl auringonkukansiemeniä (olen ihan rakastunut näihin)
Maitoa vielä loraus herkun päälle.

Kyllä maistui :) Olen nyt taas alkanut tällä viikolla aamiaiseksi puuroa syömään, koko kevään meni pääasiassa leipää kun puuro alkoi jotenkin tökkimään. Nyt se on taas taivaallista!

Mun aamupuuro on yleensä tällainen:

-kaurahiutaleita
-pellavarouhetta
-kookosöljyä
-kuivattuja luumuja pilkottuna
-soijamaitoa päälle

Tosi hyvää!

Mun aamupuuro on yleensä tällainen:

-kaurahiutaleita
-pellavarouhetta
-kookosöljyä
-kuivattuja luumuja pilkottuna
-soijamaitoa päälle

Tosi hyvää!

Kaurahiutale-kookosöljy-soijamaito -yhdistelmä on kyllä aivan taivaallinen keksintö eivätkä kuivahedelmät komboa pahenna. :kuola: Suosittelen kokeilemaan vielä tattarihiutaleita tuohon. Itselläni hiutaleet ovat suhteessa kaura 1 dl + tattari 0,5 dl.

2dl kaurahiutaleita
0,5l vettä

monimutkaista :D siihen päälle sitten hörpitään vitamiinit ja parit kananmunat tai jotain muuta.

Mulla aamupuuro saa ikävästi verensokerit heittelemään, mutta syön sitä, koska se on hyvää ja halpaa. Enkä keksisi siihen tilalle mitään muutakaan. Mun aamupuuroon tulee:

1 dl Nalle kuntokauraa

Mikrosta tulleeseen valmiiseen puuroon lisään vähän kuivattua inkivääriä, kanelia tms. ja hitusen rypsiöljyä, oliiviöljyä tai kookosöljyä. Sekoitan koko höskän sekaisin. Sitten annan sen jäähtyä huoneenlämmössä ihan puolikin tuntia (haluan, että siihen päälle tulee kunnon kuori). Vähän maitoa sekaan ja ääntä kohti.

Ja kylkiäisenä aamuisin maistuvat saksanpähkinät, raejuusto ja omena, mutta niitä en puuron sekaan sotke...

Tänä aamuna kokeilin puurosettiä, johon tuli 1dl kaura-ruislese-hiutaleita, 2dl vettä ->mikroon. Sit suolaa, 150 g raejuustoa, soseutettu banaani ja ½tl kanelia. Naaaaaaaaaaam! Ois menny useempikin satsi :hyper: Noo, huomenna uudestaan :kuola:

Olen ollut jossain määrin skeptinen tuota raejuusto+ puuro -kombon hyvyyttä kohtaan, mutta kaikki kehuu täällä niin paljon, että sitä varmaan joutuu sitten kokeilemaan jossain vaiheessa ;)

Mä tykkään niin hirveesti puurosta, että joskus illalla nukkumaan mennessä oikein haaveilen aamupuuron syömisestä ja siitä, että aamulla taas pääsee sitä mättämään :kuola: :nolo: Pitäisköhän mennä katkaisuhoitoon...? :D

Olen ollut jossain määrin skeptinen tuota raejuusto+ puuro -kombon hyvyyttä kohtaan, mutta kaikki kehuu täällä niin paljon, että sitä varmaan joutuu sitten kokeilemaan jossain vaiheessa ;)

Mä tykkään niin hirveesti puurosta, että joskus illalla nukkumaan mennessä oikein haaveilen aamupuuron syömisestä ja siitä, että aamulla taas pääsee sitä mättämään :kuola: :nolo: Pitäisköhän mennä katkaisuhoitoon...? :D
Se on hyvää! Ja täällä on toinen joka haaveilee aina aamupuurosta illalla kuola valuen :kuola:.

^ Täällä vielä yksi, joka syö puuroa myös iltaisin ja siltikin nukahtaa aamupuuron odotukseen :D Mutta onhan tässä ehdottomasti se positiivinen puoli, että pääsee aamuisin vähän tuskattomammin lämpimästä sängystä ylös. On vaan niin kiire puurokattilalle!

Mulla kanssa tällä hetkellä aika iisibiisi:

2dl luomukaurahiutaleita,
5dl vettä
ja suolaa jos muistaa

Sekaan sitten sopivasti raejuustoa ja kaveriksi omena. Luksusta!

Suositut

Back
Ylös Bottom