Aamupuuron aineksesi

2,5 dl nestettä (maitoa yleensä) ja 1 dl kaurahiutaleita = sopiva annos puuroa.
1 rkl pellavansiemenöljyä, valion karviais-boysenmarjamehukeittoa ja raejuustoa.
Näillä mennään :)

Mulla puuroon tulee 1,5-2dl kaurahiutaleet, vettä fiiliksen mukaan, rypsäri noin ruokalusikallinen ja hieman suolaa. Keitän kattilassa miedolla lämmöllä viitisentoista minuuttia. Tulee mukavan pehmeä koostumus.

70g (n.1,5dl) kaurahiutaleita, 20g (n.1dl) vehnäleseitä, 200g mansikoita tai vadelmia, 100g raejuustoa, 10g lesitiiniä. Veteen keitän. Sitä olen mättänyt joka aamu useamman vuoden ajan ja ei kyllästytä yhtään. Aina yhtä namia.

n 1.5dl hiutaleita, vehnäleseitä sopivasti, vettä n 4dl, suolaa reippaasti, mukavan kokoinen "voi"silmä, vähän soijamaitoa ja n 100g raejuustoa. Omm Nomm Nomm herkkua!

Fiiliksestä riippuen 1,5-2dl kaurahiutaleita mikrossa veteen keitettynä (ja suolaa pikkasen), tilkka maitoa, ruokalusikallinen rypsiölyä ja 100g raejuustoa. Herkutellessä vielä jotain marjoja sekaan.

Tällä hetkellä aamupuuroni koostuu noin kolmesta desilitrasta vettä, 50 grammasta kaurahiutaleita, 10 grammasta vehnäleseitä sekä 100 grammasta raejuustoa. Ja hyvää on! :)

1-1,5dl kaurahiutaileita, raejuustoa maun mukaan ja tilkkanen maitoa jäähdyttämään puuroa. Lämmitän aina mikrossa niin valmistuu nopeammin. Sitten sekaan viel rypsäriä ja kanelia. Marjat olisi herkkua, mutta ennen lenkkiä ei viitsi vetää liian 'raskasta' aamupalaa.

On muuten ihanaa tuo raejuusto puurossa :kuola:....

Mä oon varmaan laittanu oman reseptin tänne jo aiemmin, mutta tää on niin hyvää ettei kertaus oo yhtään haitaksi ;) Pilkon ensin omenan puurokuppiin ja laitan sen n. minuutiksi mikroon, sitten 40g (1dl) kaurahiutaleita päälle ja sopivasti vettä sekaan (tykkään että puurosta tulee suht paksua) ja mikroon 3 minuutiksi. Sen jälkeen sekaan 1rkl rypsiöljyä ja ripaus suolaa --> sekoitus ja päälle 100g raejuustoa ja PALJON kanelia. Nam :kuola:

Samalla kaavalla olen jo pitkää syönyt, mutta ei kyllästytä:

1dl Myllynparas 4-viljan leseitä (parhaita ovat kyllä:kuola: Ei ole esim. Nalle yhtä hyvää)
2dl vettä
ripaus suolaan

Satsi mikroon (mikrossa tulee parasta puuroa) ja valmiiseen puuroon vielä n. 1rkl rypsiöljyä, vajaa desi kaura- tai ruisleseitä ja ruokalusikallinen pellavasiemenrouhetta.

:kuola:

Kylläpä alko puuroa tekemään mieli...

Ymmärsinkö oikein, että laitatte tosiaan raejuustoa sinne kuuman puuron sekaan? Ja siis kuumennatte raejuustonkin? Siellä puuron seassa? En kyllä olisi ikinä tullut ajatelleeksi mutta täytyypä kyllä kokeilla.

Angelon resepti kuulostaa mahtavalta! Tosin mulla ei ole mikroa mutta ehkä joskus vähän rauhallisimpin aamuina ehtisi panostaa ja pistää oikein uunin päälle.

Nimenomaan, kannattaa kokeilla.
Samoin valkuaiset vatkattuna kuuman puuron sekaan tuo mukavasti volyymiä, ja protskuakin.

Siis ei, en mä ainakaan kuumenna sitä raejuustoa vaan lykkään sen sinne mikrotetun/keitetyn puuron sekaan vasta. Toki se puuron voimasta vähän lämpenee ja toisaalta se puuro jäähtyy raejuuston ansiosta. Itse en sitä raikkua suosittelisi erikseen lämmittämään, tulee vain sellaista venyvää liisteriä.

Ja kuten sanottua, omat perusreseptit ovat tällä hetkellä:
1. 1,5 dl kaurahiutaleita sopivasti mikrotettuna sopivan jämäkäksi, sekaan reilusti suolaa ja 100g raejuustoa + margariinisilmä päälle (kevytlevi on tässä jostain syystä parasta). Jäähdytetään tovi, jotta puurostaa tulee "lohkeilevaa".
2. 1 dl kaurahiutaleita + 0,5 dl tattarihiutaleita ehkä hivenan löysemmäksi kuin vaihtoehto ykkönen, reilusti suolaa, 1-2 dl soijamaitoa ja teelusikallinen kookosöljyä. Annetaan hetki jäähtyä, juodaan liiat maidot ja sotketaan loput sen puuron sekaan niin, että koostumuksesta tulee ihanan pehmeä. Suola ja makea soijamaito yhdistettynä kookokseen pelaa jotenkin mahdottoman hyvin.

:kuola:

...lykkään sen sinne mikrotetun/keitetyn puuron sekaan vasta.

Siis tarkoitin juuri näin :)

Valkuaiset tykkään kuitenkin vatkata suoraan kiehuvan puuron joukkoon kattilassa, niin ei tarvitse stressata erikseen salmonellasta. Näin ainakin ulkomailla. Hm, tieto lisää tuskaa...

Viime aikoina olen keitellyt näin: maitoa (tai vettä jos maidot on vähissä), kaura-vehnälesehiutaleita, vaaleaa soijarouhetta, pellavansiemenrouhetta ja ripaus suolaa. Mausteeksi sitten yleensä vaan vähän lisää maitoa ja joskus marjoja. Toi ei kyllä enää näytä ihan perinteiseltä kaurapuurolta, mutta uppoaa mulle paljon paremmin, kuin ihan tavispuuro. Raejuustoa pitää joskus kyllä testata ton soijarouheen tilalla.

Pilkon ensin omenan puurokuppiin ja laitan sen n. minuutiksi mikroon, sitten 40g (1dl) kaurahiutaleita päälle ja sopivasti vettä sekaan (tykkään että puurosta tulee suht paksua) ja mikroon 3 minuutiksi. Sen jälkeen sekaan 1rkl rypsiöljyä ja ripaus suolaa --> sekoitus ja päälle 100g raejuustoa ja PALJON kanelia. Nam :kuola:

Tämä kuulostaa erittäin herkulliselta! Täytyykin kokeilla heti huomenna. ;)

1 dl kaurahiutaleita, vettä, loraus rypsiöljyä ja sitten jotain/joitakin seuraavista fiiliksen mukaan: 1 rkl pellavansiemenrouhetta, 0,5 dl marjoja tai raastettua omenaa, kanelia, 1-2 tl hunajaa tai kotihilloa (mitä makua milloinkin) ja jos ei oo mitään noista niin sitte ripaus sokeria ja margariiniköntti niinkuin lapsena söin :)

pikaruokani: puuroa ja aamupalajuustoa. juustoa tai ei, mutta ei ikinä mitään makeaa puuron joukkoon. myös raejuusto ja margariini toimii!

Hamppurouhe, vesi, rypsiöljy, vehnän(tms) idut, kaura ja millon mikäkin pilkottu hedelmä tai vihannes --> Monipuolinen suutuntuma :D

1dl hiutaleita(yleensä 50-50 ruishiutaleita ja 4 viljan), ripaus suolaa, maitoa, pähkinöitä, pellavansiemeniä ja omenahilloa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom