Aamupuuron aineksesi

Oi oi oi, mä rakastan puuroa! Syön sitä usein myös illallakin :) Mutta mulla on melkeinpä aina sama resepti; kaurahiutaleita + vettä + pellavansiemenrouhetta. Joskus lisäksi mustikoita/mansikoita/tms.

Nam!

Täälläkin yksi, joka on viime kuukausina todennut puuron olevan mitä parhainta ruokaa -
oli vuorokaudenaika sitten suurinpiirtein mikä tahansa :D Suosikkiani on ruispuolukkapuuro
äidin tekemänä, mutta katsellessani Olet mitä syöt-ohjelmaa nyt parin jakson verran olen
kiinnittänyt huomiota Gillian McKeithin ylipainoisille tyrkyttämään puuroon, nimittäin
quinoapuuroon. Moniko on kokeillut quinoasta valmistettua puuroa ja millaista on?

Käsittääkseni tuota quinoaa saa ainakin ekokaupoista tilattua eikä ole mitenkään hankalaa
puuroksi valmistaakkaan.

Vähän meni nyt :offtopic: mutta tiedonhalu on liian kova vastustaakseni kiusausta :D

Gillian McKeithin ylipainoisille tyrkyttämään puuroon, nimittäin
quinoapuuroon. Moniko on kokeillut quinoasta valmistettua puuroa ja millaista on?

Mä olen tehnyt quinoapuuroa kokonaisesta quinoasta, en jostain pikahiutaleista kuten siinä ohjelmassa taidettiin tehdä. Tuosta kokosiemenversiosta en ainakaan tykännyt, enkä muutenkaan oikein quinoan mausta, vaikka sitä monet kehuvat. Mutta helpostikos tuon testaat: ei se ostaminen mitään tilaamista vaadi, vaan tuotteita voi ostaa usein valmiissa pakkauksissa noista ekokaupoista ja olenpa joskus nähnyt niitä citymarketissakin.

kyllä, puuroa voittanutta aamiaista ei ole! Oma reseptini;

2dl elovena kaura+kuitu TAI 2,5dl Nalle kaurahiutale+ruislese
5dl vettä
0,5-1tl suolaa
tosta tulee 2 lautasellista, joille molemmille tipautan 1tl hunajaa 8) vaihtoehtoisesti kevyttä vadelmakeittoa.
raejuuston syön erikseen, en puuron seassa ;)

Päivä ei ala ilman puuroa! 7 päivää viikossa ja joka ikinen aamu on hirveä puurohimo. Jos ei oo kahvia, niin aamusta kyllä selvitään hengissä, mutta ilman puuroa ei.
Ja resepti yleensä sama:

1/2 dl kaurahiutaleita
1,5 dl vettä
suolaa
50-100g raejuustoa
jäisiä mansikoita/mustikoita

Jos ei ole marjoja, niin saatan heivata kanelisokeria päälle.

luomukaurapuuroa(veteen tehtynä, enpä mittaile paljonko on, kun isosta kattilasta annostelen;))
marjoja/ omenaa
rasvatonta raejuustoa
kuorittuja auringonkukansiemeniä
kookosöljyä
tällä mennään. plus sitte tietty vettä ja luomupikakahvia;)

Riippuen syönkö aamupalan töissä vai kotona, mutta siis
Elovena hetki 4viljaa pss. / Kuntokaurahiutaleita reilu dl
vettä
suolaa

sekaan heitän
~100g raejuustoa
~ 2rkl auringonkukansiemeniä tai maapähkinöitä

Puuro on mulle jokapäiväinen herkku :haart:

Mäkään en kyllä pääse yhtään käyntiin aamulla ilman puuroa, illallakin nukkumaanmennessä jo ootan että ois aamu ja aamupalan aika :D Mun puuroreseptiin kuuluu:

1 dl ruis- tai neljänviljanhiutaleita
1/2 dl soijarouhetta
kauraleseitä
seesaminsiemeniä
2,5 dl vettä

Mikrossa käyttämisen jälkeen lisään vielä marjoja pakkasesta (punaset viinimarjat on parhaita!) ja pähkinöitä.

Mun puuroni kuulostaa tältä :

40g kaurahiutaleita
30g kauraleseitä
10-15 g vehnäleseitä
30-40g soijarouhetta

Oijoi, kun on sitten namia. Joskus vedetään päivälliselläkin kun on niin hyvää. =) Toisinaan syön myös raejuustoa tai margariinisilmän puuron kanssa ja usein myös kyytipoikana lasi maitoa.

Täytyy myöntää, ettei se puuro kuulu ihan niihin suurimpiin suosikkeihin, mutta hinnaltaan se on erittäin hyvin opiskelijalle sopivaa ruokaa ja nälkä sillä tosiaankin lähtee! Mehukeitolla, marjoilla ja soijarouheella saa jo makuakin kummasti parempaan suuntaan :hyper:

Elovena kaurahiutaleita ohjeen mukaan + vettä, en tykkää suolasta
Ruisleseitä
Sokeriton mehukeitto
Pakastemarjoja
Soijarouhetta

Ja täytyy muistaa kiittää tätä ketjua, että tajusin kokeilla tuota soijarouhetta: se on hyvää, sopii lähes joka ruokaan ja vieläpä edullista! :D

Tällä hetkellä menee:

Elovena kaurahiutaleet+vesi
Vehnäleseitä n. 1 rkl
Pellavansiemenrouhetta 1 rkl
Hamppujauhetta 1 rkl
Raejuustoa 1 dl
Pieni nokare voita

Namnam!! <3

Aamuisin ja reenin jälkeen palkkarin ohessa:

125g pikakaurahiutaleita
3dl maitoo
1dl vettä

lusikalla sekoittaen ja ykkösellä naamaan.

itsellä sama juttu että puuroa tulee syötyä 7 kertaa viikkoon elikkäs joku ikinen aamu.

vanhaa kunnon kaurapuuroa (Rainbow) (mittayksikkönä käytän juomalasia, kukkurallinen tämmöinen) + vettä tottakai

valmiiseen puuroon sitten hiukan mustikkakeittoa (sokeriton) + usein laitan joukkoon myös aamupalaleipien päältä hiukan juustoa joukkoon, nam nam
ainiin ja kaiken kruunava kaneli meinas unohtua.
... ja joskus hiukan raejuustoa sekaan (yleensä syön sen erikseen)

En käytä mittoja, kaadan kattilaan vettä ja kun kiehuu, lisään näppituntumalla elovena kaurahiutaleita =) hyppysellinen suolaa mukaan. Ison satsin yleensä teen, koko lautanen täyttyy ääriään myöten tästä ihanan maukkaasta mössöstä.

Otan syvän lautasen ja laitan ruokalusikallisen hunajaa pohjalle, kaadan puurot päälle, odotan 5 min. jotta hunaja sekottuu hyvin. Tosi hyvää tulee, kun on samalla tosi kevyesti suolainen, ja vähän reippaammin makea =) Muutenkin hunaja on todella hyvää! Sitten marjoja päälle jos pakastimesta löytyy, sekä lisäksi syön voileipää tai maitorahkaa.

Juomaksi lasi rasvatonta maitoa ja lasi valion mustikkakeittoa :kuola: (on muute tuo mustikkasoppa minun mielestäni niin hyvää, että sitä tulee juotua oikeesti tosi paljon!!!)

Yks päivä oli kaurahiutaleet loppu maanantaiaamulla kun heräsin töihin, ni joutu syömään mysliä. Ei oo läheskään niin hyvää!

Tällaiset setit JOKA aamu =)

Pitääkin kokeilla joku kerta laittaa mukaan noita soijarouheita ja leseitä yms.

Noin arvoja. 0,5dl kaurahiutaleita, 0,5dl kauraleseitä, 3rkl raejuustoa. Treenipäivänä saatan valillä hakea vähän lisäpuhtia UFS Whey 2:sta lisäämällä vähän sekaan. Niin ja lämmitän puuron mikrossa veteen. Raejuuston ja protskun lisään vasta valmistumisen jälkeen.

Päivät pitenee, annokset pienenee... kesää kohti:

40 g puhdaskaura puurona
3 valkuaista
5 g kylmäpuristettu kookosöljy
100 g sokeriton Valion keitto / herkutteluun marjoja, lempparina nyt mustaherukka

Joka aamu menee 2dl kaurahiutaleita, 5dl vettä ja valmiin puuron päälle muutama voinokare. Mustikkakeittoa tulee kans lisättyä, taikka sitten maitorahkaa. Vaihtelu virkistää, mutta puurolla se aamu parhaiten lähtee käyntiin! :)

Maitoa
luomuruishiutaleita/neljän viljan hiutaleita
soijarouhetta
nokare voita, ettei pala pohjaan

Sopivassa suhteessa ainekset. Yleensä keitän vajaan kattilallisen kerrallaan.
Puuro menee kurkusta alas ilman lisukkeita. Oikean suolapitoisuuden kanssa erittäin hyvää.

40g ruispuurohiutaleita
sokeritonta mehukeittoa
ripaus pakaste marjoja puuron päälle

lisäksi vielä ehramin maitorahkaa ja 2 ruokalusikallista sinne FunLightia :)

50-60 grammaa luomukaurahiutaleita, 5-15g vehnläleseitä, suolaa, kanelia, raejuustoa, marjoja ja lesitiiniä. Putoilee aika hyvin :)

Suositut

Back
Ylös Bottom