Aamupuuron aineksesi

Mulla on niinkin yksinkerainen, kun elovena valmispuuropussi, n 10g fibrexiä ja teelusikallinen rypsäriä. Reilu desi kuumaa vettä päälle ja sekaisin.. Ei ehdi alkaa väsäämään mitään sen kummempaa, mutta tyksin tuosta. Kanelia laitan usein myös.

Ruishiutaleita + kauraleseitä + vettä! Valmiin puuron sekaan vielä soijalesitiinia. Herkkua. :haart:

pakko laittaa omat puurot kun vihdoin oppinu syömään niitä!

1. banaani-kaurapuuro
1dl maitoa ja 1dl vettä
1dl kaurahiutaleita
0,5dl vehnäleseitä
banaani mössönä sekaan
1rkl pellavansiemenrouhetta
(+mansikkakiisseli ja raejuusto)

2. omena-kaneli mannaspelttipuuro
2,5dl vettä
1 omena soseena
50g kauramannasuurimoita
kanelia
(vispataan vispipuuroksi ja lisäksi munanvalkuainen, ihanan kuohkeaa!)
pinnalle makeutusjauhetta ja kanelia

3. kauramarjapuuro
2dl vettä
150g puna/mustaherukkaa ym
1dl kaurahiutaleita
10g vehnäleseitä

4. vispipuuro
2,5dl vettä
150g punaherukkaa
50g mannasuurimoita
vispataan kuohkeaksi ja lisätään munan valkuainen taas jos todella kuohkeaa haluaa :)

5. suklaapuuro
50g kauramannasuurimoita
2,5 dl maitoa
1 rkl tummaa kaakaojauhetta
makeutusnestettä
tämänkin voi vaahdottaa...

6. omena-kaurapuuro
1dl kaurahiutaleita
1dl vehnäleseitä
1,5dl maitoa
1dl vettä
omena kuutioina
kanelia ja makeutusjauhetta pinnalle

... näitä on miljoona!

- kaurahiutale
- raejuusto/maitorahka
- muutama rkl pirkan rukiista pähkinäjogurttia
- sokeritonta suklaasiirappia

Ja tuollainen joka aamu enkä koskaan kyllästy <3

mä oon niin tylsä kun lukee näitä teidän puuroja :D

Mä syön vaan 50g eloveena kaurahiutaletta veteen, 200g raejuustoa (josta osa puuron seassa), pinalle vaan makeutus ainetta ja sekaan hiukan rasvatonta maitoa.

Välillä laitan puuron sekaan banaanin tai mansikoita, ai että on hyvää!
Täällä on kokeilemisen arvoisia reseptejä, tuo mun on niin tylsä ja mauton :)

mä oon niin tylsä kun lukee näitä teidän puuroja :D

Mä syön vaan 50g eloveena kaurahiutaletta veteen, 200g raejuustoa (josta osa puuron seassa), pinalle vaan makeutus ainetta ja sekaan hiukan rasvatonta maitoa.

Välillä laitan puuron sekaan banaanin tai mansikoita, ai että on hyvää!
Täällä on kokeilemisen arvoisia reseptejä, tuo mun on niin tylsä ja mauton :)

Jos tuo on tylsää, mä olen varmaan sitten ihan überboring puuroineni: kaurahiutaleita, suolaa, raejuustoa ja margariinia. Mieluiten ei mitään makeuteen viittaavaakaan. :D

Yksinkertainen on kaunista eli muutama desi kaurahiutaleita ja n. ruokalusikallinen pellavansiemenrouhetta, päälle vettä--->mikroon ja loraus rypsäriä ja sekoitus... Olispa jo aamu ;)

Tuota sannulin omena-kanelimannapuuroa pitää heti ensi viikolla testata, kuulostaa ihanalle! Oon näihin dieetin aamupuuroihinkin koittanu saada vaihtelua, välillä marjojen tilalta omenaa+kanelia+vaniljasiirappia. Hiutaleet aina riisi tai kaura-ruis ja sekaan raejuusto ja lesitiini ja suolaa.

pirkan valmispuurot on aika jees!halvempia, kun elovenan ja omena-kaneli oli aika mielenkiintoinen tuttavuus. Sekaan raejuustoa, helppoa ja hyvää. Makeutta hermesetaksella.

Pitää kanssa alkaa hifistellä, nää kuulostaa niin herkullisilta viritelmiltä!

Aamupuuro

Kaurahiutaleita ja -leseitä, banaani paloiiksi ja Fastin uutta "toffee-heraa". Ai että on hyvää :dance2:

Mulla on nykyisin liian hyvin vakiintunut kaura-ruishiutaleiden lisäksi raejuusto ja hunaja. Marjoja myös usein sekaan.

Olen monta vuotta syönyt kaurapuuron "normi-settinä", eli veteen tehtynä, ja päälle raejuustoa. Jokunen aika sitten tein kaurapuuron pitkästä aikaa maitoon, ja olipahan pehmeää ja hyvää.

edit. Tarhan tädit muinoin muuten ihmettelivät, että miten meidän perhe oikein syö puuronsa, kun lapsi oli ollut ihan ihmeissään, kun päiväkodissa olivat koittaneet laittaa maitoa ja voisilmää puuron päälle.

Olen monta vuotta syönyt kaurapuuron "normi-settinä", eli veteen tehtynä, ja päälle raejuustoa. Jokunen aika sitten tein kaurapuuron pitkästä aikaa maitoon, ja olipahan pehmeää ja hyvää.

Ah, maitoon keitetty puuro on kyllä älyttömän herkullista harvoin syötynä :haart: Tulee koko puuron syönnistä ihan erilainen elämys :) Oma suosikkini on maitoon keitetty neljän viljan puuro.

Onko kaurapuurossa ravitsemuksellisesti jotain pielessä jos sen keittää puoliksi maitoon ja puoliksi veteen?

Mä keitän kaikki maitopuurot yleensä niin että puolet maitoa ja puolet vettä... En tiedä ravintoarvoista mutta tulee mielestäni liian tuhtia kokonaan maitoon. (No okei, jouluna riisipuuro keitetään kokonaan maitoon :D )

Onko kaurapuurossa ravitsemuksellisesti jotain pielessä jos sen keittää puoliksi maitoon ja puoliksi veteen?
Ei lainkaan. Itelleni tuo vesiversio juurtui varmaan joltain kisadieetiltä, jolloin oli mielekkäämpää ottaa kaikki ne vähäiset kalorit kiinteästä ruuasta.

Mulla on ihan perinteinen aamupuuro "resepti" vettä+kaurahiutaleita+leseitä(ruis,vehnä tai kaura vaihtelen melkein päivittäin) ja muutamaksi minuuttiksi mikroon...namnam ja hyvää tulee :haart:
En tykkä puuron mausta/koostumuksesta keittämisen jälkeen, sen takia mikrossa teen!

Vaikka kyse oliki aamupuuron aineksesta, niin pakko sanoa että välipalapuurossa näkee myös marjoja, hedelmiä ja jugurtteja seassa :) Milloin mitäkin, mutta puuro on :rock:

Mä oon nyt ihan rakastunut puuroon (erityisesti elovenan hetki, omenakaneli) johon kaadan päälle 1,5dl mustikkajogurttia! Nam! :kuola:

Perussetti, eli kaurapuuro veteen mikrossa, päälle raejuustoa ja sokeritonta Valion vadelmakeittoa. Mikään muu keitto ei käy ja raejuusto mieluiten Lidlistä. Ihmeellisintä on, että tota oon vetänyt varmaan 3 vuotta kyllästymättä :D

Suositut

Back
Ylös Bottom