Juuri noin. Ja vaikka se vähän huvittavalta saattaa kuulostaa, niin itse olen huomannut että semmoinen tietynlainen äänteleminen ja öristeleminen, "aina voi tehdä yhden toiston lisää"- asenteella on ollut hyväksi. Eli 110% fokusoiminen siihen kyykkyyn tai hauiskääntöön tai mitä oletkaan tekemään. Itse "jouduin" pari vuotta sitten vaihtamaan salia, semmoiselle jossa yleensä on marttakerhoja lukuun ottamatta aika hiirenhiljaista (vaikka porukkaa siellä kyllä on), ja alussa tolla ihan oikeasti oli negatiivinen vaikutus omaan treeniin kun ei ollut sitä tiettyä ilmapiiriä.
Treenin kestosta sen verran, että itse olen ainakin käsittänyt että ne testotasot lähtee laskemaan siinä 75 tai viimeistään 90 minuutin kohdalla.
Nyt meni kyllä omalta osaltani pahemman kerran off-topiciksi. On-topiccia sen verran, että itse vedän 3-jakoista, ~5 kertaa/ viikko eli joka treeni keskimäärin 1,67 kertaa viikossa. Kuten muutkin ovat maininneet, tuntuu 5-jakoinen menevän liian paljon siihen että keskitytään pieniin lihaksiin. Mutta yksilöitähän me loppujen lopuksi ollaan...
Musta taas tuntuu, että esim. 3-jakosessa treeniä tulee tietylle lihasryhmälle liian vähän.. Esim. 5-jakosessa teen rinnalle 16 sarjaa, joista pari vikaa failureen. 3-jakosessa tuskin näin suuri määrä olis mitenkään mahollista, eikä lihasta näin ollen saa niin paljon "tuhottua".
Tiiän, että tääkin lienee totuttelukysymys. Kuukauden kun 3-jakosta tekee, niin osaa tehdä siten, että se rinta saa sitä hittiä ihan riittämiin.