400m aikasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Force
  • Aloitettu Aloitettu
muzzi sanoi:
Mites sulla noi voimatasot esim. millaisia sarjoja kyykkäilet ? Ja tiedätkö mitä ne on 45 sek tasoisilla juoksijoilla ?

Olen luonnostani aika heikko. Tätä saattaa vielä korostaa vähäinen liikunnallinen taustani. Ruumiin rakenne tietysti on sellainen, ettei siitä voimaa hirmuisesti irtoa. Voimaharjoittelua tulee tehtyä vain peruskuntokausilla.

Kyykyssä teen lähinnä kympin paikkeilla olevia sarjoja, mutta olen maksiminkin kokeillut. Viime keväänä sain syväkyykystä vyön kanssa 120 kg.

Rinnallevedossa ennätys on 2x85kg.

Tosiaan minulla ei ole mitään tietoa siitä, että millasia rautoja maailmalla liikutellaan. Voi olla, ettei kovinkaan monet edes tee noita perinteisiä voimailu liikkeitä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pertti 123 sanoi:
Olen luonnostani aika heikko. Tätä saattaa vielä korostaa vähäinen liikunnallinen taustani. Ruumiin rakenne tietysti on sellainen, ettei siitä voimaa hirmuisesti irtoa. Voimaharjoittelua tulee tehtyä vain peruskuntokausilla.

Kyykyssä teen lähinnä kympin paikkeilla olevia sarjoja, mutta olen maksiminkin kokeillut. Viime keväänä sain syväkyykystä vyön kanssa 120 kg.

Rinnallevedossa ennätys on 2x85kg.

Tosiaan minulla ei ole mitään tietoa siitä, että millasia rautoja maailmalla liikutellaan. Voi olla, ettei kovinkaan monet edes tee noita perinteisiä voimailu liikkeitä.

No tulokset ainakin uskomattoman hyviä, varsinkin tuota taustaa vasten...ei muuta kuin treeniä ja voimaa lisää ja 2005 Helsingin B-rajaa tavoittelemaan...

muzzi sanoi:
No tulokset ainakin uskomattoman hyviä, varsinkin tuota taustaa vasten...ei muuta kuin treeniä ja voimaa lisää ja 2005 Helsingin B-rajaa tavoittelemaan...

No, ei nelkunjuoksijan tartte kovin vahva olla. En usko, että ikäisistäni nelkunjuoksijoista kovinkaan moni olis merkittävästi mua vahvempi.

Kyykky tulos korreloi äärettömän vähän nelkun tulokseen. Nelkulla juoksutekniikka, nopeus ja kestävyys on niin paljon tärkeämpiä (toki nopeus on liitoksissa voimiin).

Pointtina se, että noillakin voimilla voisi juosta varmaan 400m jonnekkin 47 pintaan varmaan allekkin. Eli ei ole mikään voimalaji. Joku kevyt kaveri, joka on nopea ja hankkinut tarpeeksi nopeuskestävyyttä voi juosta koviakin aikoja ilman sen kummempia voimia (ei niin, että mä olisin painava, rasvaprosentti 6,6 eikä lihaksia nimeksikään :D ).

Toki voimatasojani pitää vielä kasvattaa.

PS: en tiedä mikä on 2005 MM-kisojen B-raja, mutta eiköhän se ole helvetisti liian kova mulle :haart:

Pertti 123 sanoi:
No, ei nelkunjuoksijan tartte kovin vahva olla. En usko, että ikäisistäni nelkunjuoksijoista kovinkaan moni olis merkittävästi mua vahvempi.

Kyykky tulos korreloi äärettömän vähän nelkun tulokseen. Nelkulla juoksutekniikka, nopeus ja kestävyys on niin paljon tärkeämpiä (toki nopeus on liitoksissa voimiin).

Pointtina se, että noillakin voimilla voisi juosta varmaan 400m jonnekkin 47 pintaan varmaan allekkin. Eli ei ole mikään voimalaji. Joku kevyt kaveri, joka on nopea ja hankkinut tarpeeksi nopeuskestävyyttä voi juosta koviakin aikoja ilman sen kummempia voimia (ei niin, että mä olisin painava, rasvaprosentti 6,6 eikä lihaksia nimeksikään :D ).

Toki voimatasojani pitää vielä kasvattaa.

PS: en tiedä mikä on 2005 MM-kisojen B-raja, mutta eiköhän se ole helvetisti liian kova mulle :haart:

No jaa...jos huiput juoksee noin 44 tienoille eli noin 11.0 per 100m ---> pitää 100m tuloksen olla kai vähintään luokkaa 10.3-10.4 ja se vaatii kyllä voimaa...ja 11.0 kaverin vaikea päästä 47 parempaan vaikka olisi kuinka hyvä nopeuskestävyys

muzzi sanoi:
No jaa...jos huiput juoksee noin 44 tienoille eli noin 11.0 per 100m ---> pitää 100m tuloksen olla kai vähintään luokkaa 10.3-10.4 ja se vaatii kyllä voimaa...ja 11.0 kaverin vaikea päästä 47 parempaan vaikka olisi kuinka hyvä nopeuskestävyys

Siis tarkoitus ei ollut erityisesti vähätellä voiman tarvetta, vaan painottaa muita tärkeämpiä ominaisuuksia. Monilla palstalaisilla, kun on varmasti hyvin vääristynyt kuva pikajuoksusta.

Niin ja se voima mitä tarvitaan ei (yli tietyn pisteen) välttämättä ole sitä syväkyykky voimaa...

Ota huomioon, että monet 400m juoksijat eivät panosta paljon telinelähtöön ja kiihdytykseen harjoittelussa. 100m saattaa olla hyvinkin heikko nelkkuun verrattuna. Näin eteenkin nopeuskestävyys painoitteiset juoksijat.

Treenissä meni karvan alle 56s.

Ei nelkku ollu niin paha mitä luulin. 200m on minulle paljon pahempi=>menee enemmän hapoille.

jarska sanoi:
Treenissä meni karvan alle 56s.

Ei nelkku ollu niin paha mitä luulin. 200m on minulle paljon pahempi=>menee enemmän hapoille.

Vihje: juokset nelkun aivan väärin = liian hiljaa tai ainakin väärällä vauhdinjaolla ;)

PS: paljoko menee 200m?

Haahaa voi vitun vittu. 5000 metrin juoksussa Hicham El Guerrouj vetäsi viimeset 400 metriä 52 sekunnissa! 4600 metriä kilpajuoksua alla ja vielä lähti semmosta vauhtia, että harvat pysyy mukana edes tuoreeltaan.

Haa, tämähän onkin mielenkiintoista. Ammoisina aikoina eli nuorena (mutta saman painoisena kuin nyt) juoksin 400m 53s. Treenitausta oli innostunutta muttei järkevää punttia, elikkäs liikaa treeniä ja liian vähän ruokaa. Ei minkään sortin aerobista tullut tuolloin tehtyä.
Aika moni kaveri silloin pääsi noihin lukemiin ja jotkut allekin. Ehkä siksi en koskaan ajatellut sen 53s olevan kovinkaan hyvä aika. Mutta nyt kun tämän topicin luki niin alkoi kummasti kutittelemaan mielessä että mihinkähän sitä pystyisi järkevällä harjoittelulla näin vanhempana. Täytyy tsekata noi aiemmin mainitut harjoitteluohjelmat ja ryhtyä toimeen!

beebbeeb sanoi:
Haa, tämähän onkin mielenkiintoista. Ammoisina aikoina eli nuorena (mutta saman painoisena kuin nyt) juoksin 400m 53s. Treenitausta oli innostunutta muttei järkevää punttia, elikkäs liikaa treeniä ja liian vähän ruokaa. Ei minkään sortin aerobista tullut tuolloin tehtyä.
Aika moni kaveri silloin pääsi noihin lukemiin ja jotkut allekin. Ehkä siksi en koskaan ajatellut sen 53s olevan kovinkaan hyvä aika. Mutta nyt kun tämän topicin luki niin alkoi kummasti kutittelemaan mielessä että mihinkähän sitä pystyisi järkevällä harjoittelulla näin vanhempana. Täytyy tsekata noi aiemmin mainitut harjoitteluohjelmat ja ryhtyä toimeen!

53 ilman juoksuharjoittelua on erittäin hyvä tulos. Paljonkos oli silloin ikää, ja paljonkos on nyt? Etkö tehnyt siis minkään laista vetoharjoitteluakaan??? Kai nyt sentään jotain vetoja teit:eek:

Pertti 123 sanoi:
Vihje: juokset nelkun aivan väärin = liian hiljaa tai ainakin väärällä vauhdinjaolla ;)

PS: paljoko menee 200m?

Minun on pakko juosta 400m hiljaa, sillä nopeuskestävyys on olematon. 200m menee noin 23s (pahalla hyytymisellä=kovilla hapoilla), joka on myös liian pitkä matka.

Ja beebbeeb:lle 400m 53s ilman juoksuharjoittelua on todella kova tulos. Olisit käyny treenaamaan, niin olisit päässyt Ateenaan. Jos teit tosissaan ton tuloksen ilman juoksemista tai esim. futista.

No johan nyt.. mä olenkin sittenkin lahjakas edes jossain.. :) No ei vaan.. Juu, aikaa on mennyt, olin silloin muistaakseni 17v, nyt on mittarissa jo lähes 34. Mutta en kyllä tosiaan treenannut mitenkään kummemmin, ainoa ajatus pääkopassa silloin (urheilullisesti..) oli saada lisää massaa kun olin aika hoikka. Ja olen kyllä vieläkin.. kovasti taas yritän lisää saada muotoa figuuriini. Koululiikunta oli silloin ainoa lisä puntin vääntöön, mutta kerran viikossa tapahtuva sekalainen milloin mikäkin liikuntamuoto ei varmaankaan ratkaisevasti ole auttanut?
Oli muuten kovempia tuloksia jätkillä silloin, en muista lukuja mutta mua nopeammin ainakin yksi luokkakaveri silloin juoksi ja joitakin muitakin oli ihan siinä samoissa mun kanssa. Heidän treenitaustastansa en sitten kyllä tiedä mutta kuitenkin.
Sen verran alkoi nyt tosiaan kiinnostamaan että mun täytyy käydä kokeilemassa mikä olisi kylmiltään näin pitkän ajan jälkeen suorituskyky. Täytyy tosin olla varovainen kun mulla on ollut anemiaa joka on todettu raudan imeytymishäiriöstä johtuvaksi. Viimeksi mitattu hemoglobiiniarvo oli 82 eli aika tosi huonoksi oli päässyt. Nyt on rautakuurilla oltu useampi kuukausi ja ilman röökiä yksi kuukausi joten varmasti on paremmat lukemat jo luvassa kun kohtapuoliin käyn taas kokeissa. No vähän offtopiciksi karkasi.. Tänään on puntista lepo eli lähden nyt kokeilemaan pitkästä aikaa tuleeko juoksusta mitään.. Palataan.

jarska sanoi:
Jos teit tosissaan ton tuloksen ilman juoksemista tai esim. futista.

Tai jos hän teki tuon tuloksen 350m radalla :hyper: (niitäkin löytyy)

Helposti sitä rupeaa epäilemään, että onko ajanotto ja matka ollut kohdallaan, mutta jos on, niin kyllä täytyy :worship:

jarska:

Reeniveto on aina reeniveto ja käsiaika on aina käsiaika, mutta kovaa olet silti juossut 200m. Paljonkos on 150m kulkenut (jos oot kokeillut).

Lisätäänpä tänne tämmöinen, että itse juoksin 300m 14-vuotiaana vähän päälle 38 sekuntiin. Se oli sinä kesänä toiseksi nopein aika suomessa(sen ikäisissä).

No nii, 20 minsaa kävin kokeilemassa ja olo tuntuu hyvältä. Ei tarvinnut kaatua sänkyyn haukkomaan henkeä vartiksi kuten viimeksi kun yritin pyöräillä vähän kovempaa... Huonohko kunto mutta tästä pääsee ylöspäin ainakin.
Tuo 350 m.. höh, mä olen aina luullut että kaikki ovaalit urheilukentillä ovat 400 metrisiä. On siis hyvinkin mahdollista että se oli sen 0,35 km. Ja käsisekkarilla tosiaan kaikki mitattiin.
Muuten, jos joku tietää paikan niin voisi valaista radan pituudesta, eli Lahdessa radiomäen kenttä.

beebbeeb sanoi:
Muuten, jos joku tietää paikan niin voisi valaista radan pituudesta, eli Lahdessa radiomäen kenttä.

Nojoo, en mä kovin tosissani ollut. Varmaa 95% Suomen ulkoradoista on 400m. Onko kyseessä lahden stadioni, siinä hyppyrien vieressä???

No oli miten oli, eiköhän se ole 400m, kun A-P Lattu reenailee siellä aitoja.

Täällähän näköjään ihan huippu-urheilijakin keskustelussa mukana. Toivottavasti ei häiriötä aiheudu tuosta jos jollekkin sun henkilöllisyys selvisi. Vois naisten puolesta aikamoista häiriöö tulla jos Markus Pöyhönen olisit, mutta kun sehän ei 400m juokse niin se siitä. :)

Pertti 123 sanoi:
Paljonkos on 150m kulkenut (jos oot kokeillut).

150m en ole testannut täpöllä vauhdilla(paikat oli kesällä rikki), mutta 'lähes täysiä' meni 16,1s(käsiaika). 200m aika on kisoissa juostu. Seuraavaksi kysyt varmaan satasen aikaa, joka on noin 11s(kisoissa juostu). 100m oli myös liian pitkä matka. :hyper: Alkukesän paikat reistaili ja loppukesästä alkoi kulkea, mutta ei enää jaksanut juosta 100m loppuun asti. :itku: Ja pikajuoksutreeniä takana vuosi.

ZweCCo sanoi:
Täällähän näköjään ihan huippu-urheilijakin keskustelussa mukana. Toivottavasti ei häiriötä aiheudu tuosta jos jollekkin sun henkilöllisyys selvisi. Vois naisten puolesta aikamoista häiriöö tulla jos Markus Pöyhönen olisit, mutta kun sehän ei 400m juokse niin se siitä. :)

Toi oli hyvä! :hyper: :worship:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom