400m aikasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Force
  • Aloitettu Aloitettu
Mistä sitten just sinä tartuit tuohon minun kommenttiin Pertti123? Ihan kun oisit huomannu että sinua tarkotettiin.

Ja mitäs niin hyvää tossa mun kommentissa oli jarska? Olikohan se niin tyhmä? :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ZweCCo sanoi:
Mistä sitten just sinä tartuit tuohon minun kommenttiin Pertti123? Ihan kun oisit huomannu että sinua tarkotettiin.

Ja mitäs niin hyvää tossa mun kommentissa oli jarska? Olikohan se niin tyhmä? :D

No tyhmyydestä en kommentoi, mutta repesin. :thumbs:

Pertti 123 sanoi:
Nojoo, en mä kovin tosissani ollut. Varmaa 95% Suomen ulkoradoista on 400m. Onko kyseessä lahden stadioni, siinä hyppyrien vieressä???

No oli miten oli, eiköhän se ole 400m, kun A-P Lattu reenailee siellä aitoja.

Lahden stadion on siinä hyvinkin lähellä mutta tuo radiomäen kenttä on radiomastojen kupeessa korkealla mäellä. Ainakin kouluaikoina siellä käytiin paljon, en tiedä missä kunnossa paikka nykyään on. Tämän topicin innoittamana käyn kyllä katsomassa ja juoksentelemassa vähäsen. Mitenhän lie, onko nuo kentät yleensä tälläisten tavisten käytettävissä, olettaen että siellä ei ole mitään kummempaa aktiviteettia?

beebbeeb sanoi:
Mitenhän lie, onko nuo kentät yleensä tälläisten tavisten käytettävissä, olettaen että siellä ei ole mitään kummempaa aktiviteettia?

Kyl noille ulkokentille pääsee ihan kuka vaan ja vielä ilmaiseksi :D

...ja Pakkotoiston 400 metrin expertti 123 taisi esiintyä televisiossa viikonloppuna - kunnon hauisposea juoksun jälkeen tyyliin "Mononen" vähän jäi kaipaamaan...ehkä ensi kerralla

muzzi sanoi:
...ja Pakkotoiston 400 metrin expertti 123 taisi esiintyä televisiossa viikonloppuna - kunnon hauisposea juoksun jälkeen tyyliin "Mononen" vähän jäi kaipaamaan...ehkä ensi kerralla

Myytkö mulle haukkarit, jotta voin sitten niitä näytellä :D

Mitenhän tuota 400m aikaa saisi parannettua kun on tämmöinen läskipallero joka ei tiedä juoksusta yhtikäs mitään, ajattelin että jos kerran viikossa vetäisisi 10km lenkin ja 3 kertaa hiit + 3 kertaa sali, taitaa tulla liikaa :(

Pertti tietää parhaiten jos vaan jaksaa neuvoa, mutta sen sanon että 10 kilometrin lenkki ei paljon tuon matkan aikaa paranna

Spidey sanoi:
Pertti tietää parhaiten jos vaan jaksaa neuvoa, mutta sen sanon että 10 kilometrin lenkki ei paljon tuon matkan aikaa paranna
Joo Pertti on expertti ja toivottavasti se jaksaa mulle tehdä hienon juoksutreeniohjelmantapaisenhökötyksen :lol2:

Juha1 sanoi:
Mitenhän tuota 400m aikaa saisi parannettua kun on tämmöinen läskipallero joka ei tiedä juoksusta yhtikäs mitään, ajattelin että jos kerran viikossa vetäisisi 10km lenkin ja 3 kertaa hiit + 3 kertaa sali, taitaa tulla liikaa :(

Ylimalkaisesti sanottuna:

-ruokavalio kuntoo, jotta ylimääräinen paino lähtee pois
-lisää juoksunopeuttasi juosemalla 50-100m vetoja
-paranna juoksutekniikkaasi, tämä tosin on lähes mahdotonta ilman valmentajaa tai vastaavaa, eteenkin jos lähdetään ihan nollasta
-peruskunnon kohottamisella (lenkki) ei ole läheskään samanlaista positiivista vaikutusta, kuin juoksutekniikan ja nopeuden parantamisella
-nopeuskestävyys on tuskin ajankohtaista, joten ei siitä sen enempää

PS: saako kysyä, että miksi juuri nelkun kehittäminen kiinnostaa? Tavikselle, kun siitä ei ole niin erityisesti iloa, kuten esim. peruskunnon kohottamisesta.

Pertti 123 sanoi:
Ylimalkaisesti sanottuna:

-ruokavalio kuntoo, jotta ylimääräinen paino lähtee pois
-lisää juoksunopeuttasi juosemalla 50-100m vetoja
-paranna juoksutekniikkaasi, tämä tosin on lähes mahdotonta ilman valmentajaa tai vastaavaa, eteenkin jos lähdetään ihan nollasta
-peruskunnon kohottamisella (lenkki) ei ole läheskään samanlaista positiivista vaikutusta, kuin juoksutekniikan ja nopeuden parantamisella
-nopeuskestävyys on tuskin ajankohtaista, joten ei siitä sen enempää

PS: saako kysyä, että miksi juuri nelkun kehittäminen kiinnostaa? Tavikselle, kun siitä ei ole niin erityisesti iloa, kuten esim. peruskunnon kohottamisesta.
Huvittaa rökittää eräitä tuttuja joka pirun lajissa :)
Ruokavalio on kunnossa ja fläsää ei ole kovin paljoa enää, vatsat näkyvät jo suhteellisen selvästi ja vielä kiristellään kilo kaksi pois.
Juoksunopeus on nyt junnannut paikallaan jonkin aikaa ja sitä olen nyt parannellut HIITillä.
Juoksutekniikka, no itsepä sen sanoit, vaikea parantaa.
Peruskunto on "Luullakseni" suht hyvä ja haluan juosta tuon 10km ettei ihan heti tule mieleen hypätä kalliolta kun olen metsällä.
Nopeuskestävyys? :)

Olen jo kuitenkin pidemmän aikaa juossut ja hieman aikaa sitten juoksin 10m 2600m eli luulen että 3k menee coopperissa.

:haart:

Kuitenkaan itselläni ei ole juoksuharjoittelusta paljoa hajua ja olen vain juossut menemään mitä matkoja sattuu + hiit :)
eli olisi mukava oppia uutta jotta ehkä joskus vielä siitä saattaisi olla hyötyä

Joskus nuorena...

Tuli juostua 400m aikaan 56s. ilman mitään lajiharjoittelua, ikää about 17v. Satanen meni n.12s. tasan.
En ikuna osannut lähteä telineistä oikein vaikka niitä miten tahansa puljasin :lol2:

:offtopic:

Onko porukat kokeillu 800m? Mitäs aikoja olette juosseet?

Pitäs suunnilleen puolentoista viikon kuluttua kokeilla, että miten se laji sujuu.

Aika hirvee matka on kyseessä, saa nähdä, että riittääkö kantti edes yrittää kunnolla tota helvetillistä lajia.

PS: :urjo::evil::whip:

800m on kyllä aika hirrrrrveä, mutta sisulla sekin menee :hyper:

riittäisiköhän jos hiitin päätteeksi kolme kertaa viikossa vetäisi yhden 400m täysillä ?

Juha1 sanoi:
800m on kyllä aika hirrrrrveä, mutta sisulla sekin menee :hyper:

riittäisiköhän jos hiitin päätteeksi kolme kertaa viikossa vetäisi yhden 400m täysillä ?

En ole ihan perillä siitä, että mitä hiitillä nyt meinaat. Mutta 400m vedolla voit lyhyellä tähtäimellä parantaa 400 tulostasi. Kauaskantoisempi keino on kehittää sitä nopeutta. Juoksemalla 400m opit toki miten jakaa vauhti ym.

Muista, että 400m on kropalle melko rankka laji, jos siinä juoksee ittensä kunnon hapoille.

Pertti 123 sanoi:
En ole ihan perillä siitä, että mitä hiitillä nyt meinaat. Mutta 400m vedolla voit lyhyellä tähtäimellä parantaa 400 tulostasi. Kauaskantoisempi keino on kehittää sitä nopeutta. Juoksemalla 400m opit toki miten jakaa vauhti ym.

Muista, että 400m on kropalle melko rankka laji, jos siinä juoksee ittensä kunnon hapoille.
Hiit on periaattessa intervalleja, 30 sekunttia täysillä 30 sekunttia helpommin jne, aluksi 4 minuuttia toinen treeni neljä minuuttia sitten viisi ja taas toinen viisi ja sitten kuusi jne :D
Jotenkin tykkään pitää hyvän spurtti ja peruskunnon lihaskunnon lisäksi :) ettei ihan portaiden nousu tapa.

Pertti 123 sanoi:
:offtopic:

Onko porukat kokeillu 800m? Mitäs aikoja olette juosseet?

On tullu muutama vuosi tuota harrastettua. 1.57 tais jäädä parhaaksi noteeraukseksi. Nelkun spesialistit juoksee usein ekan kierroksen aivan liian kovaa, koska vauhti tuntuu siinä vaiheessa tosi helpolta nelkkuun verrattuna. Peesaaminen auttaa ainakin henkisesti paljon. Eli alussa vaan jonkun sopivan tasoisen kaverin kyytiin ja pää tyhjäksi. Sitten viimesellä 200 katotaan paljonko happoa kroppaan sopii :)

ares sanoi:
On tullu muutama vuosi tuota harrastettua. 1.57 tais jäädä parhaaksi noteeraukseksi. Nelkun spesialistit juoksee usein ekan kierroksen aivan liian kovaa, koska vauhti tuntuu siinä vaiheessa tosi helpolta nelkkuun verrattuna. Peesaaminen auttaa ainakin henkisesti paljon. Eli alussa vaan jonkun sopivan tasoisen kaverin kyytiin ja pää tyhjäksi. Sitten viimesellä 200 katotaan paljonko happoa kroppaan sopii :)

Perkule, sähän olet kovaa juossut. Katotaan sitten, että pääsenkö lähellekkään tota sun aikaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom