400m aikasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Force
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Piti ihan mielenkiinnosta käydä eilen testaamassa ja aika painui pikkasen yli maagisen sadan sekunnin rajan. Viimeiset 150 metriä oli yhtä tuskaa; jalat painoin tonnin kappale ja keuhkot huusi hoosiannaa. Juhani Tammista lainatakseni taitaa mennä se viimeinenkin Minardi ohi.

Eikun treenaamaan.

nevalainen sanoi:
Ei kait tämäkin aihe mene jo varustesodaksi??? :D

Kyllä mä ainakin rykäsen ton 400 m alle 40:een sekuntiin penkkipaita päällä

:hyper:

darkflame sanoi:
Kiekonheittoa ei ainakaan kannata yrittää. Olen harjoitellut aina kesäsin mökillä kiekonheittoa, (naisten kiekolla) ja piru vie se oli alussa vaikea oppia tekniikka. Nykyään alkaa pommitus yli 50 rajalla... kohta pitäisi käydy hankkimassa se miesten kiekko ja yrittää sitä.

Koolla on väliä, ei niinkään kropalla, pikkasen lihaksia siellä sun täällä, mut ei bodari-style. Pitkät käsivarret ja isot kädet ovat välttämättömät että kiekko pysyy kädessä ja että käsivarsi pysyy suorana kun pyörähdetään. Nopeus ratkaisee tässäkin lajissa sillä kun pyörähtää niin saa nopeutta heittoon joka vie heiton pidemmälle, täysin järkevää fyysikan lakia lukeneille... Kaikki lähtee siitä, että heitto lähtee kropasta eikä kädestä.

Monet kaverit, jotka ovat käyny mökilläni, ovat yrittäneet ja luulevat heittävänsä jopa paremmin kuin mä vain sen takia että heillä on isommat hauikset. Ainakin mä saan aina hyvät naurut kun kundit jäävät alle puolet mun tuloksesta.

Tää oli kyl nyt vähän off-topic mutta tässäpä vähän tietoa kiekonheitosta... jos jollain on lisättävää, niin olkaapa hyvä!
Jalat pitää olla hyvässä kunnossa kiekonheitossa niinkuin keihäänheitossakin,pitkät raajat on eduks niinkuin sanoitkii,sillä pitkillä käsillä saa pidemmän vedon,painostakin on hyötyä,jotta on massaa siellä heiton takana,ettei käy niin että kiekko pyörittää miestä ;) .Kummassakin lajissa tekniikka on miltei tärkein,sopiva voima yhdistettynä äärimmäiseen nopeuteen ja loistavaan tekniikkaan,siitä se tulos tulee.

Pertti 123 sanoi:
No nyt tulee pitkästä aikaa postaus joka liittyy tredin alkuperäiseen aiheeseen...

Nyt 400m ennätykseni on alle 49,50 sekuntia!!!!!!!

:rock: :hyper: :kippis1: :haart:

Kun on ennätys tota luokkaa ni olikkos Pertti123 mukana Kalevan kisojen 400 metrin alkuerissä.
Ei näy ainakaan kovin huima tulostaso olevan

4pv sitten juoksin ton 400m harjavallan hakan vuorolla, pyysin tuttua ottamaan aikaa. 1min13sek oli aika ja tuntu et kuolen siihen paikkaan. 300m jälkeen pisti aivan helvetisti ja tuntu ettei saa happea, rautainen kunto nykyään. ei voi muuta sanoa. nyt alkaa juoksutreenit sitten kerran viikossa :)

Kaveriporukalla ollaan kokeiltu naisten 7-ottelua joka kesä. Lajeina siis 100m aidat, 200m, pituus, korkeus, kuula, keihäs ja 800m. Pistetaulukot saa seuroilta tai jonkun liiton toimistolta lainaksi. Viime kesänä mukana kaksi tosibodariakin ja varsinkin nuo lyhemmät juoksumatkat oli pojilla hallussa. Mukavaa oli. Suosittelen.

tänään 400m:1m23sek.
korkeutta:160cm
pituutta:4m55cm
kuulaa:12.30
keihästä:n.50m
paino oli 113kg . :hyper:

Jälleen parani enkka!!!

En kyllä tiedä, että viitsinkö enää päivittää näitä tietoja tänne (eteenkään numeroiden muodossa)

Pertti 123 sanoi:
Jälleen parani enkka!!!

En kyllä tiedä, että viitsinkö enää päivittää näitä tietoja tänne (eteenkään numeroiden muodossa)

:offtopic: Onnea uudesta enkasta! Ois tosi mielenkiintosta tietää kuinka valmistauduit pari viimestä viikkoa ennen huimaa ennätysparannusta?

Pertti 123 sanoi:
Jälleen parani enkka!!!

Grattis - sähän olit mitaleilla !!!

ares sanoi:
:offtopic: Onnea uudesta enkasta! Ois tosi mielenkiintosta tietää kuinka valmistauduit pari viimestä viikkoa ennen huimaa ennätysparannusta?

Joo - jos ehdit laita tietoa tuosta harjoittelusta - 2.5 sek parannus per vuosi ja 48.18 alkaa olla jo hyvää kansallista tasoa

muzzi, kiitos kun kerrot meikäläisestä sellasia tietoja, joilla mun henkilöllisyyden saa selville sekunnissa... :curs:

No joo, en jaksa suuttua sen enempää...

Aijuu...

Kehityksen salaisuus lyhyesti:

-talvella treenailtiin hyvin ja sopivan paljon
-keskityttiin oikeisiin asioihin, eli voimaan ja nopeuteen, kestävyyden kustannuksella (mulla on luonnostaan hyvä nopeuskestävyys)
-valvottiin ja ylläpidettiin hyvää juoksutekniikka koko kevät
-kun kesä sitten tuli, vähennettiin reenailua kovalla kädellä, eli kesä mentiin talvella hankitulla kuntopohjalla
-herkistyminen on mahdollista vain, jos on tarpeeksi lepoa ja jos harjoittelu tarpeeksi kevyttä
-kunto herkistyi kesän mittaan uskomattoman hyvin
-nopeusominaisuudet kehittyivät kesän aikana, herkistymisen myötä
-samalla juoksutekniikka parani hieman
-kunnon ajoitus oli loistava ajatellen kesän tärkeimpiä kisoja

Jees kolmatta viestiä peräkkäin...

Harjoittelu pari viikkoa ennen hurjaa parannusta oli sitä, ettei harjoiteltu.

Olin ennätys kunnossa jo viikkoa ennen tota parannusta, jolloin myös kisasin, mutta eri lajissa.

Eli viikkoa ennen tuota 400m ennätystä oli myös kisat (ei siitä sen enempää, kiitos). Sillä viikolla oli ennen kisaa kaksi juoksuharjoitusta ja yksi lajivoima harjoitus.

Viime viikolla (ennen enkkaa) oli yksi harjoitus, sekin todella kevyt, lähinnä verryttely.

Mites sulla noi voimatasot esim. millaisia sarjoja kyykkäilet ? Ja tiedätkö mitä ne on 45 sek tasoisilla juoksijoilla ?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom