400m aikasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Force
  • Aloitettu Aloitettu
Jaahas, tätyypä käydä illalla yu-kentällä kokeilemassa mihin aikaan 400 metriä kellotan.Oliskohan tuollaiset 65 sekkaa.Viimeksi kokeilin 10 vuotta sitten.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pertti 123 sanoi:
Perkule, sähän olet kovaa juossut. Katotaan sitten, että pääsenkö lähellekkään tota sun aikaa.

Veikkaan että pääset helposti. Mun nelkun aika on nelisen sekkaa sua huonompi, enkä oo erityisen kovaan aerobiseen kuntoon koskaan päässyt.
Tsemppiä kisaan, ei se oo kuitenkaan kun kaksi kierrosta!

ares sanoi:
Veikkaan että pääset helposti. Mun nelkun aika on nelisen sekkaa sua huonompi, enkä oo erityisen kovaan aerobiseen kuntoon koskaan päässyt.
Tsemppiä kisaan, ei se oo kuitenkaan kun kaksi kierrosta!

Mulla on se ongelma, että eteenkin tässä vaiheessa kautta, ei ole minkään näköistä aerobista kuntoa, eli toi menee ihan sillä nopeudella ja nopeuskestvyydellä, mitä on jäljellä (kausikin alkaa olla ehtoo puolella ja niin on kunnonkin laita).

Suurin vaikutus tulokseen on kuitenkin korvien välissä. Ei ole kokemusta, eikä välttämättä kanttiakaan.

Pertti 123 sanoi:
Ylimalkaisesti sanottuna:

-paranna juoksutekniikkaasi, tämä tosin on lähes mahdotonta ilman valmentajaa tai vastaavaa, eteenkin jos lähdetään ihan nollasta

Ennenvanhaan tehtiin ns "koordinaatioita" joiden ansiosta ainakin oma juoksuteknikkani oli suht hyvässä kuosissa - näitä ainakin itse tein paljon yksinkin

muzzi sanoi:
Ennenvanhaan tehtiin ns "koordinaatioita" joiden ansiosta ainakin oma juoksuteknikkani oli suht hyvässä kuosissa - näitä ainakin itse tein paljon yksinkin

Joo, kyllä niitä tehdään nykyäänkin, mutta kuka on neuvomassa. Nekin voi tehdä ihan päin persettä.

Vai alanx mä laittaa tänne jotain "kuinka opit juoksemaan 7 päivässä" videopätkiä :lol2:

Pertti123: tuota minkälaisia tavotteita sulla on ton 400m juoksussa? päästä joskus johonkin arvokisoihin? aikatavoitteita?

mik99 sanoi:
Pertti123: tuota minkälaisia tavotteita sulla on ton 400m juoksussa? päästä joskus johonkin arvokisoihin? aikatavoitteita?

Heti aluksi täytyy todeta, että ei ole täysin varmaa, että onko mun päälaji tulevaisuudessa 400m, 400m aidat vai 800m.

Nyt kuitenkin pitää panostaa nopeuden ja tehojen kautta 400m. Olen nimittäin vielä ihan liian hidas ja kuitenkin jo 19 vuotias.

Tavoitteita on todella vaikea sanoa. Tänä kesänä kehityin niin järjetöntä vauhtia, että tavoitteet on menny ihan uusiksi. En oikeastaan osaa sanoa tavoitteita, mutta jotain ajatuksia on.

Jos nopeusominaisuudet vielä kehittyy hyvin ja jos pystyn terveenä treenaamaan useamman vuoden eteenpäin, niin en keksi mitään syytä, etten voisi juosta 46 alkuisia aikoja. Toki jos elämäntilanne muuttuu ratkaisevasti, tai kiinnostus hiipuu, niin se on asia erikseen.

Kalevan kisoissa olis kiva saada mitalleja, ja Suomi-Ruotsi maaottelussa olis kiva kouluttaa hurreja :evil:

Pertti 123 sanoi:
Olen nimittäin vielä ihan liian hidas ja kuitenkin jo 19 vuotias.

Nopeuskin ehtii kehittymään myöhemminkin. Ainakin itse olin selvästi nopeampi 21v kuin 19v, vaikka en treenannu pikajuoksua.

Panosta vaan nopeusvoimaan, sillä siinä on vissiin kehitettävää. Sitten myös nopeuskin kehittyy.

Ota ilman muuta arvokisat tavoitteeksi, sillä pitäähän jotain tavoitteita olla. Muutakin kuin pärjätä Suomessa.

jarska sanoi:
Nopeuskin ehtii kehittymään myöhemminkin. Ainakin itse olin selvästi nopeampi 21v kuin 19v, vaikka en treenannu pikajuoksua.

Joo, vielä ei ole myöhäistä, mutta pitää takoa, kun rauta on vielä kuumaa...

jarska sanoi:
Panosta vaan nopeusvoimaan, sillä siinä on vissiin kehitettävää. Sitten myös nopeuskin kehittyy.

Nopeusvoimaan onkin jonkun verran panostettu. Eteenkin nyt keväällä ja kesällä, vähemmän tosin puntin muodossa.

Voima yleensä on tärkeä. Kyyky maksimiakin pitää hilata ylöspäin.

kyykky -> rinnalleveto -> vauhditon 5-loikka -> lentävä 20m -> 200m -> 400m :hyper:

jarska sanoi:
Ota ilman muuta arvokisat tavoitteeksi, sillä pitäähän jotain tavoitteita olla. Muutakin kuin pärjätä Suomessa.

Kun oliskin niin yksinkertaista, että sen kuin päättäs että nyt urheillaan homona. Harvalle sopii muuhun elämään niin kova urheiluun panostaminen, eteenkin, kun siitä panostuksesta ei saa rahallista korvausta tarpeeksi.

Jos urheilusta palkaa maksettas, niin en mä mitään muuta tekiskään.

Samaa sanoo monet valmentajat valmentamisesta, mutta tää kun on tällasta harrastelua Suomessa, ja sitten itketään, kun ei tule menestystä...:itku:

Viikonloppuna 800m. Tänään valmistavana koitin juosta 600m sitä kisavauhtia, millä juoksisin tulevana viikonloppuna 800m.

Väliajat: 200m: 26,0, 400m: 54,5, 600m: 1.25,4

Vauhti meni niin kuin oltiin valkun kanssa suunniteltu. Tuntui kyllä vika 100m jo sen verran ikävältä, että jos tolla vauhdinjaolla pitää vielä 200m pidemmälle juosta, niin kyllä aika helvettiä tulee olemaan :evil:

Pertti 123 sanoi:
Vai alanx mä laittaa tänne jotain "kuinka opit juoksemaan 7 päivässä" videopätkiä :lol2:

jes! Tai jos tiedät jonkun linkin josta löytyisi.. Ihan oikeasti, olisi kyllä kiva saada karsittua ainakin karkeimmat virheet veks, jos sellaisia on. Oikein mukavalta tuntuu juoksentelu nyt kun on alkuun päässyt, mutta liekö se mukavuus mikään indikaattori?

beebbeeb sanoi:
jes! Tai jos tiedät jonkun linkin josta löytyisi.. Ihan oikeasti, olisi kyllä kiva saada karsittua ainakin karkeimmat virheet veks, jos sellaisia on. Oikein mukavalta tuntuu juoksentelu nyt kun on alkuun päässyt, mutta liekö se mukavuus mikään indikaattori?

Mulla on kyllä hallussani video, jossa on koordinaatio harjoitteita pikajuoksijoiden tekeminä ja lyhyiden selostusten kera, mutta jos lykkään sen nettiin, niin voi olla että postiluukusta alkaa tippumaan haasteita. Eli en viitti varmaan sitä ruveta laittomasti levittämään, kun se on oikeeta opetusmateriaalia.

Omia opetus videoita en kyllä ala vääntämään.

Mulla ei ole tiedossa linkkejä.

EDIT:
jarska sanoi:
Paljonko tavoite kasilla? 1.55? 400m->600m alkoi hyytyä? Ehkä vähän hitaammin 400m (56s), niin voisi 1.55 mennä. Tsemiä vain nylkkymatkalle. Jos viimeinen kisa/treeni, eikun :urjo:
:rock:

Tavoite on alle 2.00,00. En ole tehnyt kesän aikana yhtään intervallia tai muuta rankkaa veto reeniä, joten kunto ei sen osalta ole kovin hyvä. Ihan nopeuden ja luontaisen nopeuskestävyyden kanssa mennään. Siinä 500m jälkeen rupes metrit tuntumaan pitkiltä. Alun vois tosiaan ottaa vähän rauhallisemmin. Tosin kisassa vauhdin säätely on helvetin vaikeeta, kun keskittyy siihen kisaan ja muut menee omaa vauhtiaan. Kokemusta kun ei ole 800m juokusta.

Pertti 123 sanoi:
Väliajat: 200m: 26,0, 400m: 54,5, 600m: 1.25,4

Paljonko tavoite kasilla? 1.55? 400m->600m alkoi hyytyä? Ehkä vähän hitaammin 400m (56s), niin voisi 1.55 mennä. Tsemiä vain nylkkymatkalle. Jos viimeinen kisa/treeni, eikun :urjo:

:rock:

Äh, jäin alussa "pussiin", ja muut meni hiljaa, joten täytyi samantien unohtaa vauhtijuoksu haaveet.

Eka 400m meni hölköttelyn merkeissä 63 sekkaan, toka kierros meni sitten osin loppukirin ansiosta 58 sekuntiin. Eli aikani oli 2.01. Hölläsin lopussa, kun sijoitus oli selvä, eikä kukaan uhannut tulla ohi. Kun kuulin ekan kiekan väliajan unohdin heti haaveet 2 min alituksesta, mutta jälkeen päin ajatellen sekin olisi ollut mahdollista ekan kierroksen hitaudesta huolimatta.

Jos olis tullut juostua se eka kiekka 56, niin 2 min olis ollut paperia, mutta jossittelu loppukoot tähän.

Ei ole ennen tullut nelosta juostua, mutta tänään viesteissä meni 53s paikkeille.
Ens vuoden tavoite mahdollisimman lähelle 50sekuntia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom