4-jakoinen ohjelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lohku
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Re: Hulkki

Originally posted by Lohku
mutta jos sä saisit päättää mun puolesta mitä tehdä niin mitä tekisit? (ohjelma siis)

Vähän paha mennä arvioimaan ilman syvempiä taustatietoja, paras neuvoni on lukea PALJON ja sitten pikku hiljaa kokeilun kautta rakentaa itselleen toimiva ohjelma. Jos nyt ehdottomasti mielipiteeni haluat, jalat / työntö / veto -jako ei ole ainakaan oman kokemukseni mukaan koskaan pettänyt. Myös selkä+rinta / jalat / olkapäät+kädet toimii, jos pystyy treenaamaan rinnan ja selän samana päivänä.

No mites käypä olisi tämmöinen jako:
1. Olkapäät, Hauis, Vatsat
Lepå
3.Rinta, Ojentaja, Vatsat
Lepo
5. Selkä, Kyynervarret
Lepo
7. Jalat, Vatsat

Originally posted by Complainer
No mites käypä olisi tämmöinen jako:
1. Olkapäät, Hauis, Vatsat
Lepå
3.Rinta, Ojentaja, Vatsat
Lepo
5. Selkä, Kyynervarret
Lepo
7. Jalat, Vatsat

Olishan toi jees... Tosin mielummin kävisin itse vaan arkisin ja pistäisin viitosen (5) kolmosen (3) tilalle ja ehkä jotain muutakin...

olisko tällänen hyvä?
1.päivä:
Rinta/hauis
2.päivä:
Reidet/pohkeet
3.päivä:
Selkä/ojentajat
4.päivä:
olkapäät

tollanen 8 päivän kierrolla (joka toinen päivä lepoa)

kannattaako tehdä olkapäät omana päivänä niinku tos on?

:confused:

Originally posted by timbe
olisko tällänen hyvä?
1.päivä:
Rinta/hauis
2.päivä:
Reidet/pohkeet
3.päivä:
Selkä/ojentajat
4.päivä:
olkapäät

tollanen 8 päivän kierrolla (joka toinen päivä lepoa)

kannattaako tehdä olkapäät omana päivänä niinku tos on?

:confused:

Jos olkapäät ovat kehittyneet huonommin kuin muut voi ne treenata omana päivänään. Tai no.. miks ei muutenkin? Mut mun mielestä ois järkevämpi treenata olkapäät ja ojentajat, ja sitten toi selkä omana päivänään, koska on olkapäät kuitenkin sen verran pieni lihasryhmä että minun mielestä niitä ei omana päivänään tarvitse treenata.

Re: palautuminen

Originally posted by Lohku
elikkäs elikkäs jos treenaa nelijakoisen ohjelman seuraavalla kaavalla niin ehtiikö siinä palautua jos käyttää palautusjuomaa eikä oikein harrasta mitään muuta liikuntaa koskaan paitsi punttista:
Ma. Reeni
Ti. Reeni
Ke. Sohva :D
To. Reeni
Pe. Reeni
La. Sohva kutsuu...
Su. Sohva
Ja eikun uudestaan uudestaan... :p

Reeniohjelmaa en vielä pistä mutta jos siihen joku perus... perus ohjelma :)

Ite olen treenannut samaan tyyliin jo kauan,ja juuri ja juuri ehtii palautua,elikkä treenaamaan vaan jonsei lihas ole enää arka! Mutta tällä tyylillä kandee pitää kevyempi viikko kerran kuus!

Vähän aihetta sivuava kysymys , voiko jalat ja selän harjoittaa samana päivänä ?

En enää 4-jakosella treenaa mutta suht hyvin toimi ohjelma jossa MA+TI oli treeniä, ja TO+PE oli treeniä. 4 treeniä viikossa.

Jako oli:
Rinta+hauis
Jalat+vatsa
Ojentajat+Olkapäät
Selkä+kyynärvarret

ja aikaisemmin:
Rinta+olkapäät
Selkä
Jalat
Kädet

Tuo aikaisempi toimi kenties parhaiten. Ei se jako niinkään, vaan se mitä ohjelmaasi sisältyy ja _miten_ liikkeet teet.

Heitetäänpäs tähän vielä oma vertailun vuoksi.

1. päivä: Jalat
2. paivä: Lepo
3. päivä: Alaselkä, vatsa kotona mm. voimapyörää (Kiitos nee!)
4. päivä: Lepo
5. päivä: Yläselkä, hauis
6. päivä: Lepo
7. päivä: Rinta, olkapäät, ojentajat
8. päivä: Lepo

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
jees

ma: rinta & olkapäät
ti: lepo
ke: selkä
to: lepo
pe: hauis & ojentaja
la: lepo
su: jalat & vatsa

2-viikkoo kovaa/1-viikko kevyttä/jne..
sit ku vielä osuu kovaviikko iltavuoron kohdalle ja pääsee aamulla aikaisin salille niin Voila!
:kippis1:

mulla on nyt tällänen menossa:

1. MA: selkä, hauis, vatsa
2. lepo
3. KE: jalat
4. lepo
5. PE: rinta, olkapäät, ojentajat

ei oikein viikonloppusin onnistu toi salilla käynti, kun on aika reilusti matkaa salille... töiden jälkeen pääsee aina treenaamaan :)

Originally posted by hOsE 84
mulla on nyt tällänen menossa:

1. MA: selkä, hauis, vatsa
2. lepo
3. KE: jalat
4. lepo
5. PE: rinta, olkapäät, ojentajat

Jos teet jalkapäivänä kyykkyä ja selkäpäivänä maastavetoa kannattaa vaihtaa rinta, olkapäät, ojentajat keskiviikoksi.

Pari viime kuukautta tein seuraavanlaisella;
ma: rinta, olkapäät
ti: jalat, vatsa
ke: lepo
to: hauis, ojentajat
pe: selkä, vatsa
su: lepo

Sitä ennen tuli väännettyä tuolla Dorian Yates-treenijaolla, minkä Yates teki ehkä maailman suosituimmaksi treenijaoksi. Elikkä näin;
ma: rinta, hauis
ti: jalat
ke: lepo
to: olkapäät, ojentajat
pe: selkä
su: lepo

Originally posted by PattiPete
to: hauis, ojentajat
pe: selkä, vatsa

Eikö sulla yhtään haitannu tuo selkäpäivän pitäminen heti habapäivän jälkeen?

Itellä tuntuis, että vähintään 1 päivä pitäis olla välissä, mieluiten kolme. Yleensä olen sitten tehnyt habat selkätreenin perään, jolloin niihin ei tosin ihan niin paljon pysty panostamaan, mutta antaa enemmän säätövaraa viikon muihin treenipäiviin, kun ei ole erillistä käsipäivää...

Originally posted by Tonza
Eikö sulla yhtään haitannu tuo selkäpäivän pitäminen heti habapäivän jälkeen?

Kyllä se haittasi välillä ihan tuntuvastikkin. Tuossa olisi pitänyt lukea ojentajat, hauis, koska ojentajat tein aina ensin ja panostin niihin, hauis oli selvästi toissijaisena. Hauiksille tein yleensä vain 4 tai korkeintaan 5 suoraa sarjaa. Yleensä haba oli valmiina selkäpäivään, mutta ei aina. Huono järjestys tuo selkäpäivä habapäivän jälkeen. Tulipahan sekin opittua kokemuksen kautta.

Ma: Jalat
Ti: Rinta + hauis
Ke: Lepo
To: Selkä
Pe: Olkapää + ojentaja

Ihan ok jako jos ei häiritse 2 peräkkäistä reenipäivää. Siinä on just niille kriittisille rinta-olkapää-ojentaja, se 2 lepoa välissä, samoin kun hauis-selkä. Jalat maanantaina, ettei tarvi jonottaa sinne penkkipaikalle, joka on täynnä.

Muistakaa että kaikki toimii, mikään ei toimi kauaa.

Mors.

Mulla toiminu 4 jakonen ainakin ilman lepopäiviä, pitää lepopäivän ehkä kerran viikkoon jos tuntuu siltä.

Aloittelijoiden osiosta löysin tän ja oon käyttäny ties kuinka kauan:

1. Rinta, hauikset, forkut
2. Jalat
3. Olkapäät, ojentajat
4. Selkä, epäkkäät

Oon ite huomannu et treeni on todella nihkeetä, jos pitää päivän lepoa jokatoinen päivä.
Paikat tottunu vetää tollasta kiertoo ja hyvin toimii, tulokset on sitten eri juttu, tuloksia pitäs tulla ihan millä ohjelmalla tahansa..

2 - 3 jakosta kokeillu jonkun aikaa joskus mut ei sovi mulle.

Suositut

Back
Ylös Bottom