4-jakoinen ohjelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lohku
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla hyvin toiminut 4-jakoinen:

1.päivä - kädet
2.päivä -
3.päivä - selkä, olkapäät
4.päivä -
5.päivä - jalat
6.päivä - rinta, vatsa
7.päivä -

Viikon kierrolla, koska muut urheiluharrastukset käytännössä
pakottavat jalkapäivän olemaan joka viikko samana päivänä...

mun ohjelma (ei varmaan paras mahdollinen):

ma: selkä, olkapäät
ti: lätkätreenit
ke: rinta, joskus kyynärvarret
to: lätkätreenit
joka toinen pe: jalat
la: lepo (usein lätkäpeli)
su: nopeuspenkki, ojentaja, hauis

vatsat yleensä ke ja su

palautuminen

elikkäs elikkäs jos treenaa nelijakoisen ohjelman seuraavalla kaavalla niin ehtiikö siinä palautua jos käyttää palautusjuomaa eikä oikein harrasta mitään muuta liikuntaa koskaan paitsi punttista:
Ma. Reeni
Ti. Reeni
Ke. Sohva :D
To. Reeni
Pe. Reeni
La. Sohva kutsuu...
Su. Sohva
Ja eikun uudestaan uudestaan... :p

Reeniohjelmaa en vielä pistä mutta jos siihen joku perus... perus ohjelma :)

Re: palautuminen

Originally posted by Lohku
elikkäs elikkäs jos treenaa nelijakoisen ohjelman seuraavalla kaavalla niin ehtiikö siinä palautua jos käyttää palautusjuomaa eikä oikein harrasta mitään muuta liikuntaa koskaan paitsi punttista
ehtii

Re: Re: palautuminen

Originally posted by beginner
ehtii

Mulla ei taannoin toiminut. Siis tuo treeni, treeni, lepo, treeni, treeni, lepo, lepo -jako. En vaan saanut treenissä itsestäni irti kunnon tehoja jos oli edellisenä päivänä jo ollut kova treeni. Meni liian rankaksi ja homma ei toiminut. Veikkaisin, että aika monella natulla voi tulla tällä jaolla ennen pitkää ongelmia palautumisen kanssa. Ohjelma jossa on treeni joka toinen päivä eli vähintään 8 päivän treenikierto on asia erikseen.

Mutta kokeilemallahan nämä jutut selviää.

Oon suunnitellu, et alotan nyt tässä kuussa tällasen ohjelman :

Ma. Rinta-olkapäät
Ti. Lepo
Ke. Selkä
To. Lepo
Pe. Hauis-ojentaja
La. Lepo
Su. Lepo

sit seuraavan viikon juttu menis näin :

Ma. Jalat
Ti. Lepo
Ke. Rinta-olkapäät
To. Lepo
Pe. Selkä
jne.. kiertäen..

eli mulla on mahollisuus treenata vain ma, ke ja pe, joten toi "kiertävä" ois ainoo 4-jakonen sydeemi mikä vois toimii?? Antakaas kommenttia, kannattasko esim. jalkojen paikkaa vaihtaa tms :(

Originally posted by Mige
eli mulla on mahollisuus treenata vain ma, ke ja pe, joten toi "kiertävä" ois ainoo 4-jakonen sydeemi mikä vois toimii?? Antakaas kommenttia, kannattasko esim. jalkojen paikkaa vaihtaa tms :(
Mulla on sust tossa järjestyksessä tolla jaolla ja muutenkin sama tilanne. Kiertävä on ihan jees. Ei ole sanottu missään että kroppa on treenattava läpi viikossa.

Originally posted by Jortsu
Kiertävä on ihan jees. Ei ole sanottu missään että kroppa on treenattava läpi viikossa.

Aivan. Jos jokaikinen ihminen palautuisi kovasta treenistä 7 päivässä olisi tämä viikon kierron mania jotenkin ymmärrettävissä, mutta kun ihmiset ovat erilaisia kuten myös palautumisajatkin, miksei useampi noudata viikonpäiviin sitomatonta kiertoa? (OK,ok. Käytännön syyt kuten duuni ja koulu.) Jos on pakko treenata juuri tiettyinä viikonpäivinä tuo kiertävä systeemi voi pelastaa koko homman. Itse treenaan nyt 4-jakoisella ohjelmalla 3 treeniä viikossa.

Re: palautuminen

elikkäs elikkäs jos treenaa nelijakoisen ohjelman seuraavalla kaavalla niin ehtiikö siinä palautua jos käyttää palautusjuomaa eikä oikein harrasta mitään muuta liikuntaa koskaan paitsi punttista:
Ma. Reeni
Ti. Reeni
Ke. Sohva :D
To. Reeni
Pe. Reeni
La. Sohva kutsuu...
Su. Sohva
Ja eikun uudestaan uudestaan... :p

Reeniohjelmaa en vielä pistä mutta jos siihen joku perus... perus ohjelma :)

Niin - ehtii tai ei ehdi. Jos kaikki lepo (siis myös uni), ruoka jne kunnossa, niin voi ehtiä. Tai sitten ei. Riippuu täysin, kuinka kovaa treenaat ja kuinka loppuun sarjat viet/kuinka monta sarjaa viet loppuun/teetkö erikoistekniikoita.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
hmm...

empä osaa sanoa tuohon erikoistekniikkaan yhtään mitään, mutta mulla on sellainen periaate, että sarjat / toistot TEHDÄÄN loppuun :evil: (harvemmin käy niin että ei jaksais tai jäisi vaikka 2 viimeistä toistoa tekemättä, taisin reenata liian kevyillä painoilla?)

noh... täytyy nyt katsoa _kun_ taas pääsee salille reenaamaan, että miten reeni sujuu n.parin viikon tauon jälkeen...

Tällaista ei näkynyt, joten kommentteja...

ma: selkä
ti: olkapäät-ojentajat
ke: lepo
to: jalat
pe: rinta-hauis
la: lepo
su: lepo

...ja treenaan niin kovaa kuin pystyn... fiiliksen mukaan erikoistekniikoita, lähinnä pakkotoistoja tai pudotuksia. (Mutta ei peräkkäisinä viikkoina samalle lihasryhmälle.) Kevyitä treenejä tulee suunnilleen joka neljäs viikko.

onko kukaan kokeillut dorian yatesin treenisysteemiä?

rinta, hauis
jalat
lepo
selkä
olkapää, ojentaja
lepo

monta lämmittely-/ylösmenosarjaa, yksi sarja täysillä. toistot 6-10

Trinity

toi sun ohjelmas vaikutti ihan "jeessiltä"... ainakin on reeniä tarpeeks usein ja näyttäs olevan viikon kierto (tiedänköhän mä nyt itekkään mistä mä puhun :p )

Re: Trinity

ainakin on reeniä tarpeeks usein

Saattaa olla vain piikki mun silmässä, mutta toi oikeasti näyttää vähän nurinkuriselta kommentilta: 90 % kaikista ohjelmista sisältää liian paljon treeniä ja melkein aina levon lisääminen parantaa tuloksia. On hankala treenata liian vähän, ylikuntoon taas pääsee turhankin helposti.

Hulkki

mutta kun mä en tee muuta kun istun päivät pitkät tietokoneen ääressä... kyllä mä uskoisin että palaudun...

mutta jos sä saisit päättää mun puolesta mitä tehdä niin mitä tekisit? (ohjelma siis)

aikaa on... _paljon_

Tiedustelisin noita lepopäivien tapahtumia. Tulisiko ravintoa muutta treenipäivästä ja miten? Entä onko venyttely hyväksi sillä sehän nopeuttaa palautumista? Entä miten creatiini ja lisäproteiini tulisi nauttia (annostelut ja ennen vai jälkee treenin)?:confused:

kaikenlaisia jakoja on tullu kokeiltua,nyt tällainen:

ma rinta,hauis
ti selkä,ojentaja,vatsat
ke lepo
to olkapäät,pohkeet
pe jalat,vatsat
la lepo
su lepo

to&pe vaihtaa joskus paikkaa tuntemuksien mukaan.

Re: Hulkki

mutta kun mä en tee muuta kun istun päivät pitkät tietokoneen ääressä... kyllä mä uskoisin että palaudun...

mutta jos sä saisit päättää mun puolesta mitä tehdä niin mitä tekisit? (ohjelma siis)

aikaa on... _paljon_

Jos vain istut tietokoneen vieressä kaiket päivät treenin ohella, niin ei se palautuminen ole paras mahdollinen. "aktiivilepo" on paljon parempi kuin täysin olla tekemättä mitään.

Originally posted by narri
Tiedustelisin noita lepopäivien tapahtumia. Tulisiko ravintoa muutta treenipäivästä ja miten? Entä onko venyttely hyväksi sillä sehän nopeuttaa palautumista? Entä miten creatiini ja lisäproteiini tulisi nauttia (annostelut ja ennen vai jälkee treenin)?:confused:

Joka päivä yhtä paljon ruokaa naamaan.
Treenin jälkeen palautusjuoma (search) johon voit laittaa kreatiinia 10g. Itse otan lisäproteiinin kun menen nukkumaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom