4-jakoinen ohjelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lohku
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tuntuu se missään mutta esimerkiksi viime selkäpäivänä tein sillä viimeisenä 2 x 10, nyt pitää kasvattaa vielä vähän toistomäärää mutta ei sitä ainakaan yli 15 sarjoja viitsi lähteä hinkkaamaan. Eli vielä ok mutta ei varmaan kovin kauaa piisaa. Tekniikkaa uskallan sanoa ihan ryhteväksi ja terveelliseksi.. ei mitään alaselän vauhtivetoja.
Selkä on ollut aina mulla edellä muita lihasryhmiä. Mulla on tällähetkellä maastavetokin kokonaan hyllyllä just sen takia, vaikka onkin huippuliike ja tykkään tehdä.
Ei muuta kun 3x12 siistillä tekniikalla ja vähintään 3 sekunnin eksentrisillä niin saat kyllä laittaa reippaasti vähemmän kuin 100 kiloa.

Mitäs pitäisi tehdä selkäpäivänä tuon alataljan tilalla, viimeksi oli jo kaikki levyt käytössä eikä siinä ole mahdollisuutta laittaa levypainoja lisäksi..?

Kulmasoutu levytangolla, T-tankosoutu tai kulmasoutukone korvaavat tuon alataljan helposti, kaikissa liike on saman suuntainen periaatteessa edestä vedettävä soutu, vaikka kehon asento onkin vedettäessä eri kulmassa.

Tärkeää on vain että selkää rankaistaan eri kulmissa ja vuorotellaan tasaisesti ylhäältä vetojen ja soutujen kesken ja myös otteita vaihdellen.

Ei muuta kun 3x12 siistillä tekniikalla ja vähintään 3 sekunnin eksentrisillä niin saat kyllä laittaa reippaasti vähemmän kuin 100 kiloa.

No näillä vinkeillä mentiin ja kieltämättä pelittää ihan hienosti. Kyllä tässä vielä hetki pärjätään tuolla satasen pakalla.. mutta toivottavasti ei kauaa!

Olen yllättynyt myös penkin ja kapean penkin kehityksestä tällä ohjelmalla. Jossain vaiheessa oli oikein yritystä saada penkkitulosta nousuun, kauheeta junnaamista 2 X 6 meiningillä mutta laihoin tuloksin.
Nyt kyllä paranee kuin huomaamatta.. joskus se on varmaan niinkin että "less is more".

Mitäs mieltä tästä?

SU: RINTA, HAUIS
Penkkipunnerrus käsipainoilla 4 x 8-10
Vipuvarsivinopenkki 4 x 8-10
Vipunostot vinopenkillä 3 x 10-12
Pullover käsipainolla 2 x 12
Hauiskääntö vinopenkillä 3 x 8-10
Hauiskääntö narukahvalla 3 x 8-10
Hauiskääntö koneella 2 x 10-12* (Pudotussarja)

TI: ETUREIDET, TAKAREIDET
Reisiojennus 3 x 10-12
Jalkaprässi 4 x 10-12
Hack- kyykky 4 x 10-12
Reisikoukistus 3 x 8-10
SJMV 4 x 12-15

KE: OLKAPÄÄT, OJENTAJAT
Pystypunnerrus smith- koneella 4 x 8-10
Vipunostot sivulle käsipainoilla 4 x 8-12* (Pudotussarja)
Takaolkapääveto taljassa 2 x 10-12
Dippi koneella 3 x 8-10
Pushdown taljassa 3 x 8-10
Yhdenkäden käsipainopunnerrus 2 x 10-12

PE: SELKÄ, POHKEET
Leuanveto vastaotteella 3 x 8-10
Vipuvarsi ylätalja 4 x 8-12* (Pudotussarja)
Kulmasoutu myötäotteella 4 x 8-10
Yhdenkäden vipuvarsisoutu 3 x 8-12
Selänojennukset lisäpainolla 2 x 12-15
Pohjeprässi 4 x 8-10

Vatsa meni kuralle, kun mietin tämän päivän +10% penkkisarjan viimeisen sarjan painoja. Tai sit se on tää kahvi.....

No mites kävi? Mulla oli kanssa penkkipäivä korotuksineen, ei noussu kuin vitonen viimesellä... kuudes olisi ehkä ollut mahdollinen pienellä kiukulla ja sopivalla varmistajalla. Mutta toisaalta se edellinen paino oli taas tosi kevyt vaikka melko lähellä se oli painoiltaan edellistä kovinta sarjaa. Että kyllä kai se kasi menee aika pian tuolla uudellakin "kovalla" painolla.

No mites kävi? Mulla oli kanssa penkkipäivä korotuksineen, ei noussu kuin vitonen viimesellä... kuudes olisi ehkä ollut mahdollinen pienellä kiukulla ja sopivalla varmistajalla. Mutta toisaalta se edellinen paino oli taas tosi kevyt vaikka melko lähellä se oli painoiltaan edellistä kovinta sarjaa. Että kyllä kai se kasi menee aika pian tuolla uudellakin "kovalla" painolla.

Kutonen oli kyllä sellainen fiftysixty vääntö, että luojan kiitos tekniikka pysyi edes jotenkin kasassa ja se nousi. Oli jopa turhan riskillä otettu ilman varmistajaa.

Muutama kierto menee, että tuon saa kasiksi muutettua.

Sen olen huomannut yllätyksenä, että jostain syystä olkapäät ottavat paljon paremmin hittiä tämän ohjelman tyylillä, vaikka kaikenlaisia ohjelmia olen vuosien varrella tehnyt.

Joo samaa mieltä. Kyllä ne siitä alkaa pyöristyä. Treenin jälkeen on vähän aikaa jopa vähän lihaksikas olo, näkyy jo sen verran tykinkuula-efektiä:)
Otetaan skaba kumpi vääntää eka sen kasin:D

- - - Updated - - -

Mä ainakin otan nyt niin tosissaan tämä "haasteen" että se on joko se kasi tai paskat housuun penkatessa.

Mua alkoi kiinnostamaan tämä levytankosoutu ja salillla on mahikset siihen niin näkeekö joku kokeneempi jotain huonoa tässä .Eli pikkasen muokattu Archeyn selkäpäivä:

Leuanveto 2 x 8-12

yhden käden levytankosoutu 2 x 8-15

levytankosoutu v kahvalla 2 x 8-15

Epäkkäät Smith 3 x 12 etu ja takaote
Epäkkäät käsipainoilla 3x

Mave polvienalta 2 x 8 Remmeillä

Vipunostot taakse kp: 2 x 12-15

Takaolkapääsoutu/veto solmuköydellä (takaolat) 2 x 20-30

Selän venytys tangossa ,loppuvenytys

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo samaa mieltä. Kyllä ne siitä alkaa pyöristyä. Treenin jälkeen on vähän aikaa jopa vähän lihaksikas olo, näkyy jo sen verran tykinkuula-efektiä:)
Otetaan skaba kumpi vääntää eka sen kasin:D

- - - Updated - - -

Mä ainakin otan nyt niin tosissaan tämä "haasteen" että se on joko se kasi tai paskat housuun penkatessa.

Takaan, ettei sen kasin kanssa ole kiirettä. Niin tiukka oli, että kyllä joutuu muutamankin kierron penkkailemaan, ennenkuin seuraava maksimikasi on todellisuutta:D

Pieni kysymys ilmeni tiistain reenin kohdalla, enkä pikaisesti löytänyt vastausta, niin mikäs tuo lattiatalja on? Saattaa olla etten nyt vain osaa yhdistää liikettä omaan nimeensä, mutta ei nopeasti ajateltuna syty lamppu pään päällä...

Tänään oli selkäpäivä.. tuossa ylempänä olikin jo keskustelua alataljasta ja tekniikasta. Katselin hiljattain tuon gymlogin missä hommaa käytiin läpi ja tunnustettava se on että kyllä tuolla sadan kilon nipullakin vielä pitkään pärjää:(. En mä tähänkään asti mitenkään rumasti ole riuhtonut mutta erityisesti tuo loppuveto missä lavat vedetään taakse kiinni on ollut vajaa. Paremmin se kyllä menee perille kun nöyrästi vaan jättää painoa pois ja tekee ilman egoilua korostetun hyvällä tekniikalla.

Aivan, sitähän Mikat ja Miket tuossa videollakin sanoo, että suurinosa sen tekee väärin ja helposti riuhtoo.

Archeyn jalkapäivä: vedättekö tämän n tunnissa läpi ?Archey, onko tarkoitus että pitäisi saada n tunnissa vedettyä läpi ?

Itellä menee tunti vähän yli. Tosin mulla on perspotkujen tilalla julle, koska en oikeen saa mitään tuntumaa potkuilla sekä muutamille vähän eri sarjapituudet. Aikaahan 3/4 osaa menee tossa kun tekee kyykyn ja prässin (aka kaikki kiekkojen laitot lämmittelyineen).

Hyvin on kyllä toiminut ohjelma näin hieman modattuna versiona, kohta kuukausi takana. Ainoa, mihin taidan vielä keksiä jotain ylimäärästä on käsipäivä. Ekat pari treeniä ei olisi jaksanut enää mitään tehdä käsille, mutta viime treenissä tuntui että vielä vois jotain tehdä vaikka ihan kunnolla treenattu ja hiki virtas. Kunnon pumpin noista kyllä aina saa.

Suositut

Back
Ylös Bottom