3-jakoinen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mikä olisi järkevin jako 3-jakoisessa jos haluaa tehdä etu ja takareidet eri treeneissä ja treenikertoja on 4-5 viikossa?

Suosittelisin:

Rinta/etureidet
Selkä/takareidet
Olkapäät/kädet

En kuitenkaan vetäisi sitten peräkkäisinä päivinä rinta/etureidet ja olkapäät/kädet, sillä jos ojentajat on rassattu edellisenä päivänä, niin se näkyy kyllä penkissä.

Suosittelisin:

Rinta/etureidet
Selkä/takareidet
Olkapäät/kädet

En kuitenkaan vetäisi sitten peräkkäisinä päivinä rinta/etureidet ja olkapäät/kädet, sillä jos ojentajat on rassattu edellisenä päivänä, niin se näkyy kyllä penkissä.

Kiitos, tämä kuulostaakin ihan järkevältä. Mietin tuossa itse vielä ojentajien ja hauisten erottamista eri päiviin pitemmän palutumisajan toivossa mutta 3-jakoisen rajat taitaa tulla aikalailla vastaan ihan sama miten laittaisi.

En jaksa lukea koko threadia läpi koska olen laiska ja tämä asia on varmaan monesti kerrottu, mutta kysyn silti. Eli mikä olisi hyvä jako 3-jakoiselle ohjelmalle joka tehtäisiin 2 kertaa viikossa läpi, siis 6on1off.

esim.

rinta/selkä
jalat
olkapäät/ojentajat/hauis

tai mikä tahansa hyväksi todettu jako

En jaksa lukea koko threadia läpi koska olen laiska ja tämä asia on varmaan monesti kerrottu, mutta kysyn silti. Eli mikä olisi hyvä jako 3-jakoiselle ohjelmalle joka tehtäisiin 2 kertaa viikossa läpi, siis 6on1off.

IMO ei ole järkeä paukuttaa 3-jakoista 2x putkeen, mikäli edes jonkinnäköistä treenitehoa haluaa säilyttää.

Rinta/Olkapää/Ojentaja
Jalat
Selkä/Hauis

6on1off toimii mainiosti, kunhan pitää huolen siitä että kaloreita tulee riittävästi.

toi 6on1off on natuna jo aika paha.. ei siinä yhdessä päivässä kummoisesti palauduta.. tietenkin jos kaiken muun ajan viettää vaan leväten ja syöden niin sitten ehkä

toi 6on1off on natuna jo aika paha.. ei siinä yhdessä päivässä kummoisesti palauduta.. tietenkin jos kaiken muun ajan viettää vaan leväten ja syöden niin sitten ehkä

Voihan sitä 1-jakoistakin paahtaa vaikka 12 kertaa viikossa jos vaan volyymi, intensiteetti ja kaikki muu on aivan naurettavalla tasolla. Eri asia taas on tämän järkevyys.

Voihan sitä 1-jakoistakin paahtaa vaikka 12 kertaa viikossa jos vaan volyymi, intensiteetti ja kaikki muu on aivan naurettavalla tasolla. Eri asia taas on tämän järkevyys.

no ehkä mä oon vähän yksinkertainen, mut mietin, että kai sitä nyt tajuis ees treenaa kunnolla :D jos meinaa muutenkin haluu treenaa 6x viikko... mutta joo koskaan ei sais odottaa liikoja muilta :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Ei siinä yhdessä päivässä tarvikaan palautua. Tuolla jaolla ei tule yhtään epäsuoraa rasitusta, joten palautumisaikaa on moninkertaisesti tuohon sun "yhteen päivään" verrattuna.

Ei siinä yhdessä päivässä tarvikaan palautua. Tuolla jaolla ei tule yhtään epäsuoraa rasitusta, joten palautumisaikaa on moninkertaisesti tuohon sun "yhteen päivään" verrattuna.

entäs hermosto ja sen rasitus ja palautuminen? kai sulla on kuitenkin isoja liikkeitä ohjelmassa?! kroppaa pitää kattoa myös kokonaisuutena ei pelkästään osiensa summana..

entäs hermosto ja sen rasitus ja palautuminen? kai sulla on kuitenkin isoja liikkeitä ohjelmassa?! kroppaa pitää kattoa myös kokonaisuutena ei pelkästään osiensa summana..

Totta kai. Siinäpä teette mitä huvittaa, mut ite jatkan 6on1offilla niin kauan ku PR:t paukkuu joka treenissä. Aika turhaan mitään ylikuntoa pelkää, kunhan pitää edes jonkulaisen järjen mukana treeneissä.

hyvä antaa palaa vaan :puntti: mä vain aikanaan, noin sun ikäisenä, tutustuin ylikuntoon ja kärsin seuraukset.. ja kyllä mä sillon ite kailotin, että järki oli mukana treeneissä...

Kyllä toi 6on1off toimii ihan natullekkin. Itse vedin tuossa suunnilleen 2kk putkeen tuollaisella järjestelyllä (ja vielä etureidet/rinta, takareidet/selkä, kädet/olkapäät -jaolla). Oli vielä mukana noin 4x joukkuepelejä viikkoon. Kokeilin myös tuplatreenejä, eli oli peräti 8x salikertaakiin viikossa jossain vaiheessa - jotka kyllä toimivat, mutta luovuin ajankäyttösyistä. Jos ikää on alle 25 tai jossain parinkympin kieppeillä ja löytyy kuntopohjaa, en näe ongelmaa miksei voisi toimia. Itsellä toimi ainakin, muisti vaan syödä paljon. Toki mieluummin IMO 3on1off, jos pystyy. Itse tein 6on1off vain siksi, koska niin pystyin ajoittamaan jalkojen rasituksen kiinteästi siten, että ne häiritsivät mahdollisiman vähän joukkuepelejä. Treenit olivat myös kovia (toki ei erikoisempia erikoistekniikoita näin yksin treenaavana) ja palauduin ihan ok tai ainakin riittävästi - tulokset nousi reiluhkoilla plussilla suunnilleen joka treenissä. Eriasia on sitten, oliko tuo paras mahdollinen järjestely ja varsinkin jälkikäteen ajateltuna olisi kannattanut käyttää tuohon 6on1off treenaamiseen selkä/rinta, jalat, kädet/olkapäät -jakoa.
Pointti oli, että jos löytyy kuntopohjaa ja mahdollisesti ikä ei rasita, toimii 6on1off siinä missä muutkin systeemit. Kuuntelee kehoa.

3on1off3on2off kierto tuntuu toimivimmalta jaon ollessa joko rinta/olkapäät/ojentajat, jalat, selkä/hauis tai olkapäät/kädet, jalat, rinta/selkä. 3on1off on jo siinä ja siinä tuntuuko ehtivän palautua. Edellämainittuja jakoja olen lisäksi kierrättänyt hieman lihasryhmien painotuksia vaihdellen. Eli jos on menty vaikkapa rinta/olkapäät/ojentajat, jalat, selkä/hauis -jaolla, on painotusten vaihtelu mennyt pääpiirteittäin näin:

1. treeni: rinta/olkapäät/ojentajat (olkapäät/ojentajat-painotus: esim. pystypunnerrus olkapäille ja kapea penkki ojentajille pääliikkeinä, rinnalle kevyempi volyymitreeni)
2. treeni: jalat (takareisipainotus: SJMAVE pääliikkeenä takareisille, etureisille kevyempi volyymitreeni + pohkeita)
3. selkä/hauis: (selkää "leventävät" liikkeet: leuat, taljat)
lepo
4. reeni: rinta/olkapäät/ojentajat (rintapainotus: penkkiä tangolla tai käsipainoilla pääliikkeenä rinnalle, olkapäille ja ojentajille kevyempi volyymitreeni)
5. treeni: jalat (etureisipainotus: etu- tai takakyykky etureisille pääliikkeenä, takareisille kevyempi volyymitreeni + pohkeita)
6. selkä/hauis: (selkää "paksuntavat" liikkeet: MAVE, kulmasoudut)
lepo
lepo (lihashuoltoa: venyttelyä, putkirullailua)

toi 3on1off3on2off vaikuttaa kyllä kokeilemisen arvoiselta.. kunhan ei työt haittais harrastuksia niin menis heti kokeiluun..

Tuo yksi "ylimääräinen" lepopäivä vaikuttaa auttavan palautumisessa melkoisesti, ja aina parempi kun siihen ymppää vielä ihan ajan kanssa tehtävän lihashuoltosession.

3on1off2on1off tyylillä treenasin aikasemmin ja nyt meen 2on1off toistaiseksi.. mutta tolla painottamisella toi järjestelmä vois olla kyllä kova.. ja just niin että on se huoltopäivä ihan oikeasti =)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom