3-jakoinen, introducing Max Hardcore

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Lihas kasvaa ja se on ainoa mikä mua kiinnostaa tässä hommassa, proteiinisynteesit kekkosen hanuriin.
Iske vaan oma proteiini synteesisi hanuriis eikä sun lihakset kasva yhtään. :D

Lopeta nyt oikeesti toi turhanpäiväinen hifailu, sä olet vielä niin alkutaipaleella koko touhussa. Sun jutuista saa sen kuvan, että olisit treenannut vähintään 10 vuotta ja koittanut kaikki mahdolliset treenimenetelmät, mutta totuus kun on hieman toinen.
Aih sun mielestäsi treenaamisen ajatteleminen on hiffistelyä? Noh itse asiassa mä oon itse saanut tällä 3-jakoisella 2 on 1 off menetelmällä aikaseks enemmän voimaa ja ehkä massaakin noin 4 kuukaudessa mitä olin saanut aikaan 1,5 vuodessa kämäsillä hilavitkutin 4-5-jakoisilla ohjelmilla. Olisi hauska tietää mikä se sun hiffistely on, mulla on niin huonot geenit, että eivät normaalit gaypumppaus treeniohjelmat meikäläistä auta, toki jos rakentaisin äärimmäisen fiksusti 4-5-jakoisen niin ehkä sitten, mutta en enää kyllä palaa tähän vanhaan myytiin, että treenataan kroppa kerran viikossa.

JOS ajatelaan kunnolla niin voiko huono geeninen naturaali aloittelija treenata samanlaisilla ohjelmilla mitä jotkut roinari PRO kehonrakentajat treenaavat? Toki 4-5-jakoisilla kasvaa, jos on genetiikka tyyliin JWO tai Toni Kari, mutta kaikkia ei ole yläkerran herra siunannut niin hyvillä geeneillä. Se mitä tarkoitin, että jokaisen pitää löytää se juttu jolla itse kasvaa ja tässä genetiikka määrittelee aika paljon. Ne jotka eksyivät vessa jonoon kun geenejä jaettiin niin niiden täytyy vaan treenata 1-3-jakoisilla kroppa kaksi kertaa tai mennä pimeälle puolelle.

Unohda hyvä poika nyt noi proteiinisynteesit, HC:t ja failuret sun muut. Syö ruokaa ja käy siellä salilla pumppaamassa. Jätä tää netissä vauhkoaminen vähemmälle ja käytä sekin aika vaikka koulunkäyntiin, myöhemmällä iällä se ei takuulla kaduta.
Vai että HC jutut? En mää mikään HC oo enkä halua olla. Paljon mielummin treenaan kovaa ja fiksusti kuin vaan pelkästään HC:sesti. Ja kyllähän noita läksyjä kerkee lukemaan tässä pakkiksen ohellakin. :D

Ennen ku meette julistamaan mitään ainoota oikeeta ja ehdotonta tapaa treenata,niin kokeilkaa nyt hyvät ihmiset se käytännönkin tasolla mikä sopii juuri teille.Käytäntö ja teoria kun eivät ihan ihan aina kohtaa.
Jeps geneenithän sen määrää millä saa parhaimman tuloksen ja toki se, että käyttäkö ”isojen poikien kreatiinia”. :D

Itse käyn treenaamassa vaparia ja lukkopainia puntin ohella ja niitten kanssa ainakin tuntuu toi 2-jakoinen toimivan oikein hyvin. Aikasemmin tein 3-jakoisella jossa oli aina puntin jälkeisenä päivänä paikat ihan jumissa jolloin ei muista treeneistä tullu mitään.

Iske vaan oma proteiini synteesisi hanuriis eikä sun lihakset kasva yhtään. :D

Aih sun mielestäsi treenaamisen ajatteleminen on hiffistelyä? Noh itse asiassa mä oon itse saanut tällä 3-jakoisella 2 on 1 off menetelmällä aikaseks enemmän voimaa ja ehkä massaakin noin 4 kuukaudessa mitä olin saanut aikaan 1,5 vuodessa kämäsillä hilavitkutin 4-5-jakoisilla ohjelmilla. Olisi hauska tietää mikä se sun hiffistely on, mulla on niin huonot geenit, että eivät normaalit gaypumppaus treeniohjelmat meikäläistä auta, toki jos rakentaisin äärimmäisen fiksusti 4-5-jakoisen niin ehkä sitten, mutta en enää kyllä palaa tähän vanhaan myytiin, että treenataan kroppa kerran viikossa.

JOS ajatelaan kunnolla niin voiko huono geeninen naturaali aloittelija treenata samanlaisilla ohjelmilla mitä jotkut roinari PRO kehonrakentajat treenaavat? Toki 4-5-jakoisilla kasvaa, jos on genetiikka tyyliin JWO tai Toni Kari, mutta kaikkia ei ole yläkerran herra siunannut niin hyvillä geeneillä. Se mitä tarkoitin, että jokaisen pitää löytää se juttu jolla itse kasvaa ja tässä genetiikka määrittelee aika paljon. Ne jotka eksyivät vessa jonoon kun geenejä jaettiin niin niiden täytyy vaan treenata 1-3-jakoisilla kroppa kaksi kertaa tai mennä pimeälle puolelle.

Vai että HC jutut? En mää mikään HC oo enkä halua olla. Paljon mielummin treenaan kovaa ja fiksusti kuin vaan pelkästään HC:sesti. Ja kyllähän noita läksyjä kerkee lukemaan tässä pakkiksen ohellakin. :D

Jeps geneenithän sen määrää millä saa parhaimman tuloksen ja toki se, että käyttäkö ”isojen poikien kreatiinia”. :D
No mistähän v*%¤%sta sä nyt tiedät millaset geenit sulla on?? Kato sitä passia ja etsi siitä se syntymäpäivä. Sitte treenailet vielä jonkun aikaa ja pohdit asiaa uusiksi jälleen kerran.

Puhut sitä paitsi asioita niin ristiin että voisit miettiä nuo uudestaan läpi, etkä vaan toistelisi idolisi/idoleitesi lausahduksia....

Siis tarkennusta...

Treenaan 3-jakoisella tyylillä 2-on, 1-off eli... 1, 2, lepo, 3, 1, lepo, 2, 3, lepo jne. Olen aikanaan myös kokeillut 1,2,3,lepo,lepo TAI 1,2,3,lepo JA JOPA 1,2,3,1,2,3,lepo. Tuo 2-on, 1-off on se, joka tuntuu parhaalta ja jaksaa treenata tarpeeksi kovaa, mutta silti palautuu. Tuota viimeksi mainittua kuutena päivänä viikossa treenaamista kroppa kesti muutaman viikon ja sitten oltiinkin jo pahasti ylikunnon puolella... mutta se olikin joskus treeniuran alussa, kun oli vielä enemmän intoa kuin järkeä.

Itselläni viikon kokonaissarjamäärä pysyy aina enemmän tai vähemmän samana treenasin sitten millä jaolla tahansa.

Olen täysin samaa mieltä siitä, että paras treenijako on se, joka toimii parhaiten juuri treenajalle itselleen. Ja parasta on se, että treenijakoaan voi vaihdella... ja sillä tavalla saada erilaista kasvuärsykettä lihaksilleen ja löytää omalle kropalleen parhaan tavan treenata.

Ja tuosta aina täysiä treenaamisesta... niinhän sitä nykyään kovasti saarnataan, että hermosto vaan rasittuu ja lihaskasvulle riittää vähempikin. Omalla kohdallani olen huomannut, että liha ei vaan lisäänny ellen vie jokaista työsarjaa positiiviseen failureen asti (lämppärit siis erikseen)... eli jos 3-jakoisessa teen esim. 9 sarjaa rinnalle niin niistä jokainen on tehty niin loppuun, että jos otan jollakin painolla yhdeksän toistoa niin se tarkoittaa, että en kymmenettä enää omin voimin saisi. Tehokeinoja sarjan koventamiseksi (kuten pakkotoistot tai supersarjat) en perustreenissä käytä.

Raskaat liikkeet, raskaat painot ja positiivinen failure... aina!!

- Max Hardcore -

Kahlis mulla on niin huonot geenit, että ne tietää vaikkei ei ole treeni vuosia sitä 30 vuotta. :D

oikeest Ngv,vastaapa mulle mistä johtuu,että,joka asia mitä hulkilla on on myös sulla.Jos hulkilla on huonot geenit,niin sulla on myös.Hulkilla on yläkroppa jälessä,sulla myös.Hulkki ei juo koskaan,sä et myöskään(tämä on ihan hyvä juttu).Mutta eikö ittelles tuu semmosta oloo et sulla on melkee samat ongelmat ja aatteet ku Hulkilla.Johtuuko siitä,että sulla tosiaan on,vai siitä,että haluat olla kuin Hulkii.Jopa geeneissä.
Tämä ei siis minään provoiluna vaan ihan uteliaana kysymyksenä:)

Onko kukaan muuten tehnyt 3-jakoista neljänä tai viitenä (rupee oleen kyllä jo aika hc koska tulee väkisin kaikki päivät putkeen) päivänä viikossa?

Kyllä minä ainakin olen tehny 3-jakosta 4, 5 ja jopa joskus kuutenakin:eek: päivänä viikossa! Tässä noin 5kk:n aikana sain aikaan ihan hyvää kehitystäkin sillä. Mikä pakko se on tehdä noilla monijakoisilla orjallisesti esim. juuri sen seittemän päivän kierrolla. Eiköhän se riipu juurikin jokaisen omista haluista ja muista tekemisistä, kuinka monena päivänä viikossa sitä lihasta on järkevää treenata. Vissiin täälläkin sanottu 1000 kertaa.:)

Tosin myönnettäköön että viime viikkoina itselläni väh. 5 kertaa viikkoon alko potkiin vastaan, ja siirryin 2-jakoiseen ohjelmaan, jonka tältä palstalta apinoin pienin muutoksin itselleni.

Eka viesti!!!!:hyper:

Sanokaa mitä sanotte, mut minä (huom. minä) oon sitä mieltä että huono genetiikkan on tyhmin tekosyy ikinä valittaa kehittymättömyyttään. Ja mitä NGV:hen tulee. Niin sun pitäs oikeesti vaan treenata ja syödä, niin kasvasit. Et sää tolla treenitaustalla voi ruveta neuvomaan toisia, taikka kumoilemaan muita treeni metodeja/jakoja. Ei mun nelijakonen ainakaa mikään hilanvitkutus ohjelma ole. Itse (huom ITSE) oon ainakin sitä mieltä ja tuun aina olemaankin et neli/kolmi jakoinen on jaoista ylivoimaisesti paras. Muttei se sitä tarkota et mää rupeisin manaamaan muitten ohjelmia vaan sen takia ettei ne toimi mulla. Tärkeintä on vaan kokemuksen kartuttua etsiä se itselle oikea juttu, eikä suoraan tyrmätä muitten ohjelmia.

Treenaan 3-jakoisella tyylillä 2-on, 1-off eli... 1, 2, lepo, 3, 1, lepo, 2, 3, lepo jne.
Juu, voisihan tuon laittaa testiin vielä joskus.

:offtopic: :D Nyt muuten alkaa paljastuun miks jengi ei oikei ota NGV:n juttuja tosissaan. Aika jäätävää. Salee suurin trolli ever. Mut eihä siinä, ei miehessä vikaa, hyvän harrastuksen kuitenki valinnu ;) .

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Eiköhän tuo hermoston ylirasittuminen ole sekin kovin yksilöllistä ja riippuu varmasti myös treenitaustoista. Itse vedän melkolailla viimeiseen asti sarjan kuin sarjan, mutta palautuminen toimii hyvin näin 2-jakoisellakin. Tilanne varmaan muuttuu, kunhan treenipainot nousevat ja tekniikka sekä hermotus paranevat. Tällä hetkellä en näe mitään järkeä noudattaa suoraan jotain oletusohjetta, vaan tehdä kroppaa kuunnellen.

Muillekkin aloittelijoilla tekisi varmaan hyvää ottaa ensin mikä tahansa mukavalta tuntuva (järkevä) treeniohjelma, ja kuunnella omaa kroppaansa. Sitä valtavaa nippelitietoa voi sitten käyttää mahdollisten ongelmien selittämiseen ja korjaamiseen eikä vain painaa robottina nettiohjeiden mukaan ja syyttää geenejä jos tulosta ei synny.

Mulle toi 4-jakoinen on tehonnut parhaiten ja kyllä olen treenannut 3,2 ja 1-jakoisilla. Eli kai se sitten on henkilökohtaista mikä toimii kenelläkin parhaiten.

Sanonpa minäkin jotain. Kyllä sillä 4-5 -jakosella kehittyy ihan joka jamppa, ei pelkästään JWO ja Toni Kari. Paremmin sillä kehittyy kuin, että miettii noita jakoja päivästä toiseen ja ramppaa niitä ohjelmia koko ajan. Kannattaa pysytella siinä yhdessä ohjelmassa esim. vaikka vuosi ja sanoa sitten kehittyikö vaiko ei.

Kannattaa olla tyytyväinen jos sitä kehitystä ylipäänsä tapahtuu eikä murehtia, että tapahtuisiko sitä kehitystä vielä paremmin jollain toisella ohjelmalla.

Kertokaas, onko likaa mennä salille 6-7 kertaa viikossa kun 3-jakosella ohjelmalla treenailen?

Yleisesti ottaen tuota pidetään "melko" kovana treenimääränä. Jos ei aikaisempaa treenitaustaa ole, niin varmaan kannattaa harjoitella aluksi kolmesti viikossa. Jos olet kokeneempi ja tiedät kroppasi rajat niin kokeile rauhassa...

Yleisesti ottaen tuota pidetään "melko" kovana treenimääränä. Jos ei aikaisempaa treenitaustaa ole, niin varmaan kannattaa harjoitella aluksi kolmesti viikossa. Jos olet kokeneempi ja tiedät kroppasi rajat niin kokeile rauhassa...
Olen tuosta kyllä eri mieltä, aloittelijalle nimenomaan kun ei kuitenkaan saa kovin kovaa tehoa itsestää irti vielä samalla lailla kuin kokeneemmat, on kolmijakoisella 3 kertaa viikossa turhan vähän, että ihan huoletta voi käydä 4 kertaa viikossa. 6-7 on kuitenkin varmaan liikaa ainakin useimmille.

Sanonpa minäkin jotain. Kyllä sillä 4-5 -jakosella kehittyy ihan joka jamppa, ei pelkästään JWO ja Toni Kari. Paremmin sillä kehittyy kuin, että miettii noita jakoja päivästä toiseen ja ramppaa niitä ohjelmia koko ajan. Kannattaa pysytella siinä yhdessä ohjelmassa esim. vaikka vuosi ja sanoa sitten kehittyikö vaiko ei.

Kannattaa olla tyytyväinen jos sitä kehitystä ylipäänsä tapahtuu eikä murehtia, että tapahtuisiko sitä kehitystä vielä paremmin jollain toisella ohjelmalla.
Totta. Täytyy muistaa, että vain harva treenaa yksi- tai kaksijakoisella ohjelmalla, ja silti on paljon hulkkiakin kovempia natuja, vaikka hän vannoo henkeen ja vereen omien ohjelmiensa nimeen.

Totta. Täytyy muistaa, että vain harva treenaa yksi- tai kaksijakoisella ohjelmalla, ja silti on paljon hulkkiakin kovempia natuja, vaikka hän vannoo henkeen ja vereen omien ohjelmiensa nimeen.

Näinpä juuri. Valtaosa kuitenkin loppujen lopuksi treenaa joko 3 tai 4 jakoisilla ohjelmilla. Toki Hulkille näyttää toimivan nuo lyhyempi jakoiset oikein hienosti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom