3️⃣ -JAKOINEN OHJELMA

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sasu
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 3-JAKOINEN TREENIOHJELMA – TASAPAINOA JA TEHOKKUUTTA 🔥

Meta description: Koko kropan kehitykseen suunniteltu treenijako, joka jakaa lihasryhmät kolmeen tehokkaaseen harjoituskertaan viikossa.

Onko kukaan muuten tehnyt 3-jakoista neljänä tai viitenä (rupee oleen kyllä jo aika hc koska tulee väkisin kaikki päivät putkeen) päivänä viikossa?

Kyllä minä ainakin olen tehny 3-jakosta 4, 5 ja jopa joskus kuutenakin:eek: päivänä viikossa! Tässä noin 5kk:n aikana sain aikaan ihan hyvää kehitystäkin sillä. Mikä pakko se on tehdä noilla monijakoisilla orjallisesti esim. juuri sen seittemän päivän kierrolla. Eiköhän se riipu juurikin jokaisen omista haluista ja muista tekemisistä, kuinka monena päivänä viikossa sitä lihasta on järkevää treenata. Vissiin täälläkin sanottu 1000 kertaa.:)

Tosin myönnettäköön että viime viikkoina itselläni väh. 5 kertaa viikkoon alko potkiin vastaan, ja siirryin 2-jakoiseen ohjelmaan, jonka tältä palstalta apinoin pienin muutoksin itselleni.

Eka viesti!!!!:hyper:

Sanokaa mitä sanotte, mut minä (huom. minä) oon sitä mieltä että huono genetiikkan on tyhmin tekosyy ikinä valittaa kehittymättömyyttään. Ja mitä NGV:hen tulee. Niin sun pitäs oikeesti vaan treenata ja syödä, niin kasvasit. Et sää tolla treenitaustalla voi ruveta neuvomaan toisia, taikka kumoilemaan muita treeni metodeja/jakoja. Ei mun nelijakonen ainakaa mikään hilanvitkutus ohjelma ole. Itse (huom ITSE) oon ainakin sitä mieltä ja tuun aina olemaankin et neli/kolmi jakoinen on jaoista ylivoimaisesti paras. Muttei se sitä tarkota et mää rupeisin manaamaan muitten ohjelmia vaan sen takia ettei ne toimi mulla. Tärkeintä on vaan kokemuksen kartuttua etsiä se itselle oikea juttu, eikä suoraan tyrmätä muitten ohjelmia.

Treenaan 3-jakoisella tyylillä 2-on, 1-off eli... 1, 2, lepo, 3, 1, lepo, 2, 3, lepo jne.
Juu, voisihan tuon laittaa testiin vielä joskus.

:offtopic: :D Nyt muuten alkaa paljastuun miks jengi ei oikei ota NGV:n juttuja tosissaan. Aika jäätävää. Salee suurin trolli ever. Mut eihä siinä, ei miehessä vikaa, hyvän harrastuksen kuitenki valinnu ;) .

Eiköhän tuo hermoston ylirasittuminen ole sekin kovin yksilöllistä ja riippuu varmasti myös treenitaustoista. Itse vedän melkolailla viimeiseen asti sarjan kuin sarjan, mutta palautuminen toimii hyvin näin 2-jakoisellakin. Tilanne varmaan muuttuu, kunhan treenipainot nousevat ja tekniikka sekä hermotus paranevat. Tällä hetkellä en näe mitään järkeä noudattaa suoraan jotain oletusohjetta, vaan tehdä kroppaa kuunnellen.

Muillekkin aloittelijoilla tekisi varmaan hyvää ottaa ensin mikä tahansa mukavalta tuntuva (järkevä) treeniohjelma, ja kuunnella omaa kroppaansa. Sitä valtavaa nippelitietoa voi sitten käyttää mahdollisten ongelmien selittämiseen ja korjaamiseen eikä vain painaa robottina nettiohjeiden mukaan ja syyttää geenejä jos tulosta ei synny.

Mulle toi 4-jakoinen on tehonnut parhaiten ja kyllä olen treenannut 3,2 ja 1-jakoisilla. Eli kai se sitten on henkilökohtaista mikä toimii kenelläkin parhaiten.

Sanonpa minäkin jotain. Kyllä sillä 4-5 -jakosella kehittyy ihan joka jamppa, ei pelkästään JWO ja Toni Kari. Paremmin sillä kehittyy kuin, että miettii noita jakoja päivästä toiseen ja ramppaa niitä ohjelmia koko ajan. Kannattaa pysytella siinä yhdessä ohjelmassa esim. vaikka vuosi ja sanoa sitten kehittyikö vaiko ei.

Kannattaa olla tyytyväinen jos sitä kehitystä ylipäänsä tapahtuu eikä murehtia, että tapahtuisiko sitä kehitystä vielä paremmin jollain toisella ohjelmalla.

Kertokaas, onko likaa mennä salille 6-7 kertaa viikossa kun 3-jakosella ohjelmalla treenailen?

Yleisesti ottaen tuota pidetään "melko" kovana treenimääränä. Jos ei aikaisempaa treenitaustaa ole, niin varmaan kannattaa harjoitella aluksi kolmesti viikossa. Jos olet kokeneempi ja tiedät kroppasi rajat niin kokeile rauhassa...

Yleisesti ottaen tuota pidetään "melko" kovana treenimääränä. Jos ei aikaisempaa treenitaustaa ole, niin varmaan kannattaa harjoitella aluksi kolmesti viikossa. Jos olet kokeneempi ja tiedät kroppasi rajat niin kokeile rauhassa...
Olen tuosta kyllä eri mieltä, aloittelijalle nimenomaan kun ei kuitenkaan saa kovin kovaa tehoa itsestää irti vielä samalla lailla kuin kokeneemmat, on kolmijakoisella 3 kertaa viikossa turhan vähän, että ihan huoletta voi käydä 4 kertaa viikossa. 6-7 on kuitenkin varmaan liikaa ainakin useimmille.

Sanonpa minäkin jotain. Kyllä sillä 4-5 -jakosella kehittyy ihan joka jamppa, ei pelkästään JWO ja Toni Kari. Paremmin sillä kehittyy kuin, että miettii noita jakoja päivästä toiseen ja ramppaa niitä ohjelmia koko ajan. Kannattaa pysytella siinä yhdessä ohjelmassa esim. vaikka vuosi ja sanoa sitten kehittyikö vaiko ei.

Kannattaa olla tyytyväinen jos sitä kehitystä ylipäänsä tapahtuu eikä murehtia, että tapahtuisiko sitä kehitystä vielä paremmin jollain toisella ohjelmalla.
Totta. Täytyy muistaa, että vain harva treenaa yksi- tai kaksijakoisella ohjelmalla, ja silti on paljon hulkkiakin kovempia natuja, vaikka hän vannoo henkeen ja vereen omien ohjelmiensa nimeen.

Totta. Täytyy muistaa, että vain harva treenaa yksi- tai kaksijakoisella ohjelmalla, ja silti on paljon hulkkiakin kovempia natuja, vaikka hän vannoo henkeen ja vereen omien ohjelmiensa nimeen.

Näinpä juuri. Valtaosa kuitenkin loppujen lopuksi treenaa joko 3 tai 4 jakoisilla ohjelmilla. Toki Hulkille näyttää toimivan nuo lyhyempi jakoiset oikein hienosti.

Toisaalta, jos valtaosa treenaisi 1-2 jakoisilla ohjelmilla, myös valtaosa hyvin kehittyneistä kuuluisi harvajakoisten kannattajiin, varmaan riippuu vähän siitä mikä sattuu olemaan muodissa, kun millä vaan ohjelmalla voi kehittyä. Tietellistä näyttöä on kuitenkin paljon tiheän frekvenssin tehokkuudesta kai.

kahlaajalintu

Ei voi olla enää hiljaa. VITTU TE OOTTE SEKASIN NOIDEN JAKOJENNE KANSSA!!!!!

Ennen ku meette julistamaan mitään ainoota oikeeta ja ehdotonta tapaa treenata,niin kokeilkaa nyt hyvät ihmiset se käytännönkin tasolla mikä sopii juuri teille.Käytäntö ja teoria kun eivät ihan ihan aina kohtaa.

juuri näin. sen takia itekki tässä aiemmin hieman avauduin, mutta ei tällä palstalla ole enään kuin 1 tai 2jakoinen se oikea tapa reena. sillä painetaan vaikkei mitään tapahtuistaan. no ei, vaan oikeesti kannattaa kokeilla kaikenlaisia ohjelmia ja vielä useampaan kertaankin vuosien varrella, sitten ehkä tehdä se analyysi, että mikä toimii mitenkin voiman, lihasmassan tai molempien hankinnassa. omalla kropalla ne parhaat tavat etsitään eikä tosiaan paineta siteet silmillä menemään niin kuin muut sanovat.oman järjen käyttö on sallittua jopa suotavaa.

Raskaat liikkeet, raskaat painot ja positiivinen failure... aina!!

- Max Hardcore -
Olisiko sinulla jotain tuloksia sitten esittää tästä kehityksestäsi, jonka olet tällä metodilla saavuttavut? Se, että se vain tuntuu parhaalta ja tuntuu toimivan, ei vielä aivan hirveästi ainakaan minua vakuuta.

Mä treenaan 2-jakosella 3x/vko (suluissa sarjamäärät):
1. Rinta(4), ojentaja(3), etureidet(6), olkapäät(4).
2. Selkä(6), hauis(3), takareidet(6), pohkeet(4).

Tässä miettiny useaan otteeseen, että tuleeko rasitusta liian vähän jos käy vaan sen 3 kertaa viikossa, eli kroppa tulee treenattua 1½ kertaa läpi viikossa...?

3 kertaa viikossa siksi kätevä, koska käy ma-ke-pe salilla ja vkloppu sitten mukava pitää lepoa. Mielellään ei sitä 4. käyntikertaa lisäisi joten sarjoja olisi lisättävä jos haluaa lisää rasitusta? Venyy treenit vaan pitkiksi kun nyt jo menee n. 1h.

Joo toi hulkin ihannointi alkaa menee aika friikkitasolle jo...maalaat NGV ittes vielä vihreeks, niin sen jälkeen lataamoon mars.

On jo välillä ollut jutut sitä luokkaa, että ei siinä paljon vihreitä maaleja tarvi:rolleyes:
Rauhoittuisi nyt jumalauta.

Kyllä sillä 4-5 -jakosella kehittyy ihan joka jamppa, ei pelkästään JWO ja Toni Kari.
Pieleen menee, sillä esim. itse en saanut 4-jakoisilla ohjelmilla paskaakaan kehitystä kun niillä treenasin. Aloittelijavaiheiden jälkeen ainoat treeniohjelmat, joilla olen saanut kehitystä selvästi aikaan, ovat olleet 2-jakoisia.

Back
Ylös Bottom