200 kg penkistä 100 % natuna!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo, ei varmasti ole olemassa yhtä ainoaa oikeaa tapaa tehdä tuota. Ja noissa useamman sarjan raskaissa seteissä sarjat paranee lähes aina pidemmälle mentäessä.
Samat asiat räjähtävyyden ja useiden nousevien sarjojen suhteen pätee kuitenkin noissa molemmissa tavoissa lähestyä työsarjoja.
Mulla on aika lailla sama juttu että vaatii 2-3 kovaa sarjaa kunnes alkaa kroppa (ja pää) heräilemään. Sen takia joskus vaikea arvioida kuntoa päivän treenissä kun esim. 140kg:n lämmittely vitonen saattaa olla raskaampi kuin 5x160.

Nyt oon tehnyt vähän enemmän semi raskaita lämmittely sarjoja ennen ekaa varsinaista työsarjaa, ja tuntunut ihan hyvältä.

Mulla on aika lailla sama juttu että vaatii 2-3 kovaa sarjaa kunnes alkaa kroppa (ja pää) heräilemään. Sen takia joskus vaikea arvioida kuntoa päivän treenissä kun esim. 140kg:n lämmittely vitonen saattaa olla raskaampi kuin 5x160.

Nyt oon tehnyt vähän enemmän semi raskaita lämmittely sarjoja ennen ekaa varsinaista työsarjaa, ja tuntunut ihan hyvältä.

Noissa vaan pitää huolen että ei väsytä itseään ennen työsarjoja. Mitä enemmän noita raskaita nousuja tulee niin sitten sarjat lyhkäsempiä, 1-3 toistoa riittää varmasti.

Noissa vaan pitää huolen että ei väsytä itseään ennen työsarjoja. Mitä enemmän noita raskaita nousuja tulee niin sitten sarjat lyhkäsempiä, 1-3 toistoa riittää varmasti.
Joo se on totta, en tekisi hirveästi niitä jos tekisin vaikkapa 4-6 työsarjaa. Mutta kun teen 2-3 varsinaista työsarjaa niin toimii ihan hyvin.

Tämä toimisi todennäköisesti vielä paremmin jos ottaisit sen ylirautaykkösen ennen työsarjoja kun hermosto on freesimillään. Se tuppaa oppimaan paremmin silloin kuin väsyneenä.
Taisin kirjoittaa vähän sekavasti. Eli siis se ylirautaykkönen on niinkuin viimeinen lämmittelysarja. Sen jälkeen pieni painojen vähennys ja työsarjojen kimppuun.

Onko muuten tossa venäläisessä tarkoitus ottaa tuo ihan kirjaimellisesti, eli tehdä tänä kuutena viikkona noina päivinä vain ja ainoastaan tuo penkki? Pitäisikö myös jättää alaspäin tulevat jäähdyttelyt väliin ja lopettaa suoraan noihin ohjelmasarjoihin?

Onko muuten tossa venäläisessä tarkoitus ottaa tuo ihan kirjaimellisesti, eli tehdä tänä kuutena viikkona noina päivinä vain ja ainoastaan tuo penkki? Pitäisikö myös jättää alaspäin tulevat jäähdyttelyt väliin ja lopettaa suoraan noihin ohjelmasarjoihin?

Kyllähän siihen kylkeen voi tehdä muulle kropalle ihan omanlaista treeniään. Kaikki muut punnerrusliikkeet ja etuolkapäiden/ojentajien hapottelut kannattanee jättää pois. Ei siihen mitään jäähyttelyjä tarvi perään tehdä.

Itse viimeksi kyseisen ohjelman tein samaan aikaan pystärille ja penkille 9 viikossa. Penkin lisäksi tein aina kevyen käsipainopenkin (2-3 toistoa varaa)
MA: kova penkki/kevyt pystäri
TO: kova pystäri
PE:kevyt penkki
Samalla voi kyllä huoletta treenata muut lihakset, jättää sen edeltävän viikonlopun vaan tyhjäksi jos maanantaina ottaa kovan penkin.

Jos 6 viikossa teet, niin ehdottomasti pois apuliikkeet. Kuuden viikon ohjelmana tuo on muutenki aivan liian tiukka.

Pystäri nousi 110kg-120kg jos oikein muistan, mutta penkistä ei mitään hajua. Helvetin yksinkertainen, mutta toimiva. Ei tuollaista 10kg/~10% hyppyä voi odottaa jokaiselta kerralta todellakaan, mutta hyvin tuo ohjelma tuo aikaisemman työn hedelmät näkyviin.

Viimeksi muokattu:
lämpät riippuu myös siitä millasta se työsarjailu tulee olemaan. ylirautoja suosittelen lähes varauksetta ja ne toimii kyllä. niiden määrä on sit se muuttuja. on täysin yksilöllistä, miten se kenenkin kroppa herää. joku 200 kyykkääjä pääsee huippusarjoihin hyvällä teholla puolessa tunnissa ja toinen vaatii yli tunnin. tekipäs tossa eräskin 260 maastavetäjätuttu 5*5*190 reenin lämppineen 20 minuutissa.

jos kuitenkin on tekemässä vaikka kestovoimasarjoja ne ei useinkaan riitä avaan sitä anaerobista systeemiä, vaan sille tarvitaan omaa lämppää. jos tavoitteena ois vaikkapas 3*20*70kg, lämpät vois mennä ylirautojen jne suhteen (1max= 140): 1*90, 1*100, 1*120, 12*80. vipasta sarjasta riittävä palautus sitten. yleensä 5min riittää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kauankos noiden sarjojen välissä ootte tossa kuuden viikon ohjelmassa pitäny taukoa? Siis jos vaikka on tarkotus työsarjana tehdä se 6x5x120 niin näiden välissä tarkotan?

Tämä nyt taas on kovin yksilöllistä. Tiedän montakin kaveria jotka eivät pystyisi tekemään 3x20x50%.

Toi särähti kyllä niin paljon korviin, että tuollaisella 140 maksimilla pitäisi tehdä jotain ihmeellisiä herättelyjä 70 kilolla pumppailuun. Sitä tässä hain. 120 kilon maksimilla olen tehnyt 9x10x80kg ja viimeisessä sarjassa vielä 15x80kg. Ja lämmittelyt oli 10x40,50,60,70kg.

Jep, ohitetaan parinkymmenen vuoden valmennuskokemus mutulla. Jos kisaajat ottais neuvot täältä, ni Artturi ois kiree ja Freddi ois ottanu jo +300kg kisoissa.

tekipäs tossa eräskin 260 maastavetäjätuttu 5*5*190 reenin lämppineen 20 minuutissa..

Mulla nyt meni 20 min lämmittelyineen tossa penkissä, jossa se ohjelman mukainen sarja oli 6x5x120. Teenkö mä tässä nyt jotenkin hätäsesti tätä? Ei tuo kyllä vaikeelta tuntunut. Vasta vikan sarjan vikoissa toistoissa alko kädet tärisee.

Sorry kun kyselen tyhmiä, mutta kun tää on mun elämässä eka kerta kun toteutan jotain "virallista" ohjelmaa. Aina ennen menny vaan fiiliksen mukaan ja muiden tekemisiä kurkkimalla.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
kaseiini: se oli vaan esimerkki, ei mikään peruste mihinkään. toisaalta, jos sä teit 38*48% tai helposti 15*67% se kertoo vaan sun suhteessa hyvästä kestovoimatasosta ja harjoittelutaustasta suhteessa ykköseen. toisaalta myös huonosta hermostopotentiaalin käytöstä. tiedän tyyppejä, jotka on tehneet yli 20*80% penkissä ja 42*80% kyykyssä (!!!!), joten tässä on hyvin turha lähteä paukuttelemaan yksilökokemuksilla ja lytätä asioita.

kuten sanoin, mun teksti oli lähinnä esimerkki ylirautaherättelyjen ja pidemmän sarjan käytöstä ennen kestovoimasarjoja. se tarvitaanko ylirautaherättelyjä on sekin yksilöllistä, mutta tässä on kyse myös pidemmän aikavälin kehityksestä, jolloin tietty määrä maksimirautoja ja isompaa rautaa kestosarjoissa palvelee sitten sen varsinaisen kestovoimaharjoittelun reserviä. se miten sitten rakentaisin treenit kullekin, esim. sulle, liittyen ko. ominaisuuden kehittämiseen on täysin eri asia.

jjrl: hätäily on yksilöllinen käsite. yksilöllinen on sana mitä eniten täällä viljelen ja koitan saada jengin päähän. mä oon tehny voimavalmennusta yli 25v hyvin laajalla kattauksella lajeja ja ihmistyyppejä. jatkuvasti silti tulee vastaan erilaisia tapoja kehittyä tai joutua tasanteisiinkin.

joku herää PALJON helpommin ku toinen. just erään asiakkaan kanssa todettiin, että tarvii huomattavan määrän suht koviakin sarjoja alle, että kroppa toimii parhaiten. treeni sitten on toteutetaan sillai, että se jaksaa niitä sarjoja hakata, eikä tehot tipu.

esimerkinomaisesti noin 160kg:n ykköseen kahella eri tyypillä:
A: 15min keppijumppa, 3*20*tanko, 2*10*50, 2*8*70, 6*90, 4*110, 3*130, 2*135, 1*140, 1*145, 1*150, 1*155, 160 mikä oli paras tulos hänellä ikinä. pidennetty lämppä ja herättelyvaihe kun on lisätty, tulokset on saanu uutta puhtia.
B: 10*tanko, 10*60, 6*90, 3*120, 1*140, 1*155, 1*165.

oho ja uppista. täysin eri meno ja silti kummallekin se ideaali. toisella menee ykköseen puoli tuntia ja toisella puolitoista. nettifoorumien suurin heikkous valmennuksellisesti on se vetoomus pelkästään omiin tai muutamiin kokemuksiin tietyistä treeni- jne jutuista. ainakin ne pitäs sitten ilmaista hyvin yleisesti tai ainakin tää pitäs vastaanottajan tiedostaa. tää on myös seikka, minkä takia kuukausia eteenpäin suunnitellut %-ohjelmat ei voi koskaan toimia kaikille niin hyvin kuin päiväkohtaisiin parametreihin pohjautuvat selkeemmin yksilölliset ja aidommat ohjelmat.

Viimeksi muokattu:
Tavoite lähenee! 190kg tänään ja nyt tuntuu voimanpaska tarttuvan. En tiedä mitä nyt teen oikein ,mutta en muuta mitään kun kerrainkin toimii. Näköjään vähemmän on joskus enemmän.

Suositut

Back
Ylös Bottom