200 kg penkistä 100 % natuna!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
liian pientä volyymiä ei kannata pohjaksi tehdä. kyseessä tässä ei oo mikä vaan ärsykkeen vaihteleminen, vaan edellisille treeneille rakentaminen. muutenhan paras ärsykevaihtelu olis pitää taukoa treeneistä kuukausi ja sitten alkaa hakkaan kolmee treenii viikossa. juu kyl tulee vaihteluu juu.

eli pohjaa tekevä jakso pitäs olla volyymiin totuttava ja silläkin puolella kehittävä, että ukko/ akka olis kunnossa siltä puolelta, kun toi venäläinen alkaa. eli nyt treenataan, että jaksetaan mokoma läpi. muuten siinä käy sillai, että väsähdetään alkuunsa ja ei palauduta kunnolla. sillon ei saada kunnolla hyötyjä sitten siitä venäläisestäkään. toistoalue sitten kannattaa olla eri nyt alkuun ja sen takia se vois liikkua siellä perusbodailussa eli 8-12 toistoa per sarja.
Toisaalta venäläinen alkaa aivan naurettavan pienellä volyymillä ja intensiteetillä, eli siinä on itsessään tuota sisäänajoa mukana. Sekin kuulostaa oudolta että ensin totuttaudutaan työmäärään mitä ei sitten tulekaan pariin kolmeen viikkoon kunnolla.

Eipä siinä , kyllä toi pari sarjaa viikossa on liian vähän ja jos tuolta pohjalta haluaa lähteä niin mä tekisin kyllä 2 tuon tapaista treeniä viikossa, niin totuttautuu edes siihen frekvenssiin jotenkuten.

Oleellista mielestäni tässä oli se, että kaveri on juuri ajanut ohjelman läpi, nostanut tulostaan 150 -> 160kg, joten eiköhän pohjat ole kunnossa. Vuodenvaihteeseen on alle 2kk, siinä ajassa ei kyllä pitäisi pohja romahtaa kunhan treenataan. Itse olen parhaat nostanut parhaan penkkitulokseni Sheikolla. Pääsin myöhemmin samoihin tuloksiin Wendlerin 531 jossa volyymi on täysin mitätön verrattuna Sheikoon. Wendleriä noudattaessani tein vain kolme sarjaa penkkiä viikossa ja niistäkin vain yksi oli kova.

Minä en näe tuota Maslaevia minään varsinaisena piikkausohjelmana. Loppu on aivan liian kova, harva ottaa 2x2x100% kuuden viikon takaisesta maksimista maanantaina ja 1x105% perjantaina. Nopeustreenitkin ovat liian kovia loppupäässä. Tästä esim Jto on ohjelmaa kritisoinut enkä halua kuulostaa papukaijalta ja mielipiteeni perustuukin empiirisiin havaintoihin. Omasta mielestäni frekvenssiäkin voisi karsia kolmesta treenistä kahteen ohjelman loppupäässä. Kuitenkin toi ohjelma toimii monella alkuperäismuodossaan, myös minulla joskus aikoinaan, siksi sitä alunperin suosittelinkin.

Pienenä offtopicina en aina ymmärrä puhetta tuon "pohjan" tekemisen tärkeydestä. Tottakai se tärkeää mutta treenisysteemejä on miljoonia ja varsin erilaisilla tavoilla ollaan saavutettu se korkein huippu. Jos nyt ollaan treenattu vaikka vuosikymmen ja pyritty jonkinlaiseen nousujohteisuuteen ja vanhojen ennätysten rikkomiseen niin kai siellä nyt se pohja on kehittynyt samalla. Tulee mieleen ihmiset jotka eivät uskalla pitää kevyitä viikkoja tai aloittelevat threadejä siitä miten selviytyä viikon lomamatkasta ilman salia. Tämä ei ollut kenellekään henkilökohtaisesti suunnattu. Tiedän kyllä, että monella kommentoijalla on huomattavasti minua laajempi ymmärrys sekä treenaamisesta että valmentamisesta.

Mukavahan näistä on jutella ja "vääntää". Näkemyksiä on monia, toteutus tapoja miljoonia, joten eihän näistä kukaan nyt loukkaannu :) Hyvä vaan että saadaan asiallista keskustelua ja mukava näitä on ulkopuolistenkin lukea.

Omia näkemyksiä ja esimerkkejä "pohjan luomisesta":

Miulla oli pitkään veto tosi huono. 240kg @ 84-85kg. Aloin sille ja kyykylle jauhaa volyymia kunnolla.

Veto:
Perusvoimakausi 1: 2*4*185 -> 8*5*185
"Maksimivoimakausi" 1: Tässä pyrin vakauttamaan tuota vanhaa vedon maksimia, koska paino oli tippunut sarjaa alempaan, eli 73 kiloon. Vanha veto maksimi pysyi oikein hyvin.
(Tässä välissä bodausta)
Perusvoimakausi 2: 1*210, 1*220, 1*230, 4*3*200 -> 1*220, 1*235, 1*225, 10*200 / 6*6*200
Maksimivoimakausi 2: 1*260 @ 71-73kg

Maksimi: 1*240kg @ 84-85kg -> 1*260kg @ 71-73kg

Eli kuten näkyy kehitystä tuli ihan ok. Olisiko maksivoimakausi ollut noin onnistunut, jos olisin tehnyt 2-3 sarjaa tosi kovaa kerran viikkoon? Ei varmasti. Miulla ainakaan. Noille maksimivoimakausille on vaan niin paljon kivempi siirtyä kun on luonut sitä pohjaa :) Mitä kovempi pohja, sitä kovempi maksimi. Näin se vaan tuppaa menemään :)

Eräs miun valmennettava alotti miun kaa tekee reeniä, niin hänen leukatulos oli 3*op. Noh treeniä on jauhettu, ja sitä tylsää pohjatreeniä tehty, niin nykyisin menee mm yhteen treeniin suht iisi 12*4*op :) Sanomattakin on selvää että varmaan tuo max tuloskin on ihan ok noussut jos vanhalla maksimitoistomäärällä pystyisi tekemään yhteen treeniin noin 20 sarjaa.

Eräs sm-kultamitallisti voimanostossa, oli treenannut koko saliuransa hd-systeemillä, 4-jakoinen ohjelma, paljon erikoistekniikoita jne jne, koska bodaus on enempi lähellä hänen sydäntään. Hän aloitti treenaamaan 2-jakoisella ohjelmalla, jättäen sarjoihin varaa, eli voisi sanoa että hän aloitti enempi "voimailemaan". Kumminkin hänellä oli edelleen paljon bodaus elementtejä treeneissään ja progressio oli todella lineaarinen, eli ei todellakaan mikään "jto:n 3*4 -> 6*6"-systeemi, mutta mitäs kaverille kävikään? Noh kehitystä tuli, suomen ennätys vedossa ja salienkat uusille lukemille. Hän itsekkin sanoi että kyllä se näköjään auttaa kun alkaa enempi tekemään sitä ns "tylsää" voimanostotreeniä. Kaverilla kun ennen oli esim penkissä tullut kovia toistoja 2-3 / viikko + pakkotoistot, niin yhtä äkkiä kun jauhaa progressiota 2*5->5*5, niin pohjaa alkaa varmasti tulla ja siitä se maksimi lähtee taas nousuun :)

Oli kyllä joo tosi naurettava. Mitä sä teit ettet masentunut ihan täysin ja pystyit elään itsesi kanssa?

Ihan ok se meni, mutta kun haluan kehittyä, niin kyllähän se harmitti että se jäi junnaamaan noin huonoon tulokseen. Vieläkin tuo veto on suht huono, mutta paranemaan päin.

Suhteutan omia tuloksiani siis Sm-kisa tuloksiin. Niitä kun katselee niin eihän esim tuo miun 260 kilon veto alle 74kg painolla ole vielä oikein mitään. Noh pari kymppiä lisää, niin alkaa jo siellä karkeloissa pärjäämään, ehkä :)

"life is pain. get used to it!" :)

tää "pohja" tarkottaa pääasiassa aina uutta porrasta seuraavaa varten. eli kaikki treeni ikäänkuin johtaa aina johonkin ja tehdään jotain varten. se ei tarkoita ikuista perusvoimatreeniä siis.

venäläisessä se viikkovolyymi on kuitenkin aika kova, jos ois tottunut tekeen vaikka 2 treeniä à 4x10. tossa tulis 6x2, 6x2, 6x3 jo ekalla viikolla ja kaikissa kova teho. se tossa on se merkittävin seikka. eli että sitä irtiottoa haetaan useemmin myös.

mä en ite pidä tota kovin ideaalina, niinku monta kertaa oon sanonu. toi on selkeesti suunniteltu loppusoinnullisena runoutena. 2345654321. ei semmonen vaadi kovin suurta luovuutta, mutta ei näissä kyllä monimutkaisista asioista kyse olekaan. tota vaan vois parantaa suht paljon ja siihen loppuunki oon useita parannuksia laitellu.

"life is pain. get used to it!" :)

tää "pohja" tarkottaa pääasiassa aina uutta porrasta seuraavaa varten. eli kaikki treeni ikäänkuin johtaa aina johonkin ja tehdään jotain varten. se ei tarkoita ikuista perusvoimatreeniä siis.

venäläisessä se viikkovolyymi on kuitenkin aika kova, jos ois tottunut tekeen vaikka 2 treeniä à 4x10. tossa tulis 6x2, 6x2, 6x3 jo ekalla viikolla ja kaikissa kova teho. se tossa on se merkittävin seikka. eli että sitä irtiottoa haetaan useemmin myös.

mä en ite pidä tota kovin ideaalina, niinku monta kertaa oon sanonu. toi on selkeesti suunniteltu loppusoinnullisena runoutena. 2345654321. ei semmonen vaadi kovin suurta luovuutta, mutta ei näissä kyllä monimutkaisista asioista kyse olekaan. tota vaan vois parantaa suht paljon ja siihen loppuunki oon useita parannuksia laitellu.

Prosenttiohjelmat nyt on mitä on, mutta ei toi sellaiseksi ihan umpipaska ole. Onhan tolla moni saanut ihan ok tuloksia. Jos noita tommosia pitäisi tehdä niin smolovin base cycle(normi/junnu/modattu vika treeni pois) ja siihen kevennys + piikkaus on luultavasti parempaa shokkihoitoa. Sheiko on vielä huomattavasti parempi, mutta olen vähän skeptinen miten se toimii pelkkään penkkiin vs. kokonaisena voimanosto-ohjelmana.

Prosenttiohjelmat nyt on mitä on, mutta ei toi sellaiseksi ihan umpipaska ole. Onhan tolla moni saanut ihan ok tuloksia. Jos noita tommosia pitäisi tehdä niin smolovin base cycle(normi/junnu/modattu vika treeni pois) ja siihen kevennys + piikkaus on luultavasti parempaa shokkihoitoa. Sheiko on vielä huomattavasti parempi, mutta olen vähän skeptinen miten se toimii pelkkään penkkiin vs. kokonaisena voimanosto-ohjelmana.
Tosta Smolovista olis vähän sanomista. Istun tällä hetkellä salin pukkarissa ja vituttaa niin saatanasti. Oon tehnyt nyt kyykyssä Smolovia ja olen base mesocyclen kolmannen viikon viimeisessä treenissä josta sain tehtyä kymmenestä sarjasta kaksi. Syynä ei ole voimien puute, koska voimaa on tullut hyvin ja vaikka korotin 10 + 5 kg niin rauta liikkui edelleen ja olisin tämänkin treenin saanut sen puolesta läpi. Mutta kun tää ottaa niin vitun koville että koko kroppa pistää vastaan. Mä oon venytellyt, huoltanut, rullaillut, tärisyttänyt lihaksia, mutta koko selkä ylhäältä alas asti on ihan romuna. Ala- / keskiselässä en tiedä onko lihakset ihan vitun kipeät vai onko kylkiluut ottanut vyöstä osumaa, mutta siellä on melkein kosketusarka alue molemmin puolin. Kuitenkin se varsinainen syy miksi jouduin nyt lopettamaan kesken on ihan älytön hermosärky molemmissa käsissä. Tuntuu koko käsivarressa olkapäästä ranteeseen ja fiilis on sellainen kuin olisi käsi poikki. Viimeisestä viidestä treenistä tätä on ollut neljässä ja aina vasemmassa kädessä, mutta nyt se tuli oikeaankin ja totesin että kyllä tää oli tässä. Menee aina ohi tunnin sisällä kun pääsee salilta pois mutta tulee takaisin kun kyykkää taas ja kun lämmittelyissä pääsee reiluun sataan kiloon.

Ei tästä vaan palaudu, ei sitten millään ja pohjia on ihan turha syyttää. Tein alle JTO:n kyykky kolme kertaa viikossa -ohjelman. Otan nyt ohjelman mukaisesti ensi viikon rauhassa ja sen jälkeen kaksi switchingiä missä nostan ehkä kerran viikossa isompia rautoja niin saa nähdä lähteekö vaivat. Sen jälkeen onkin kyykkyä "vain" kolme kertaa viikossa ja sen pitäisi ehkä varmaan mahdollisesti onnistua.

juu ei paska tietenkään. eihän se muuten ois ympäriinsä pyöriny. lähinnä kommentoin miten se on rakentunut. se runomitta vaan ei kovasti ota huomioon muuttujia.

powerhousu: eiköhän sulla vaan oo liikaa tekemistä takana.

Tosta Smolovista olis vähän sanomista. Istun tällä hetkellä salin pukkarissa ja vituttaa niin saatanasti. Oon tehnyt nyt kyykyssä Smolovia ja olen base mesocyclen kolmannen viikon viimeisessä treenissä josta sain tehtyä kymmenestä sarjasta kaksi. Syynä ei ole voimien puute, koska voimaa on tullut hyvin ja vaikka korotin 10 + 5 kg niin rauta liikkui edelleen ja olisin tämänkin treenin saanut sen puolesta läpi. Mutta kun tää ottaa niin vitun koville että koko kroppa pistää vastaan. Mä oon venytellyt, huoltanut, rullaillut, tärisyttänyt lihaksia, mutta koko selkä ylhäältä alas asti on ihan romuna. Ala- / keskiselässä en tiedä onko lihakset ihan vitun kipeät vai onko kylkiluut ottanut vyöstä osumaa, mutta siellä on melkein kosketusarka alue molemmin puolin. Kuitenkin se varsinainen syy miksi jouduin nyt lopettamaan kesken on ihan älytön hermosärky molemmissa käsissä. Tuntuu koko käsivarressa olkapäästä ranteeseen ja fiilis on sellainen kuin olisi käsi poikki. Viimeisestä viidestä treenistä tätä on ollut neljässä ja aina vasemmassa kädessä, mutta nyt se tuli oikeaankin ja totesin että kyllä tää oli tässä. Menee aina ohi tunnin sisällä kun pääsee salilta pois mutta tulee takaisin kun kyykkää taas ja kun lämmittelyissä pääsee reiluun sataan kiloon.

Ei tästä vaan palaudu, ei sitten millään ja pohjia on ihan turha syyttää. Tein alle JTO:n kyykky kolme kertaa viikossa -ohjelman. Otan nyt ohjelman mukaisesti ensi viikon rauhassa ja sen jälkeen kaksi switchingiä missä nostan ehkä kerran viikossa isompia rautoja niin saa nähdä lähteekö vaivat. Sen jälkeen onkin kyykkyä "vain" kolme kertaa viikossa ja sen pitäisi ehkä varmaan mahdollisesti onnistua.

Jos ei itsellekään smolovit sovi kyykkyyn oikeilla prosenteilla. Etukyykyssä joskus kokeilin enkä saanut läpi. Penkkiin taas oli junnusmolov aika hyvä. Siinäkin toki tuli tota hermosärkyä ja olkapäät alkoi kääntyä näkyvästi eteenpäin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oleellista mielestäni tässä oli se, että kaveri on juuri ajanut ohjelman läpi, nostanut tulostaan 150 -> 160kg, joten eiköhän pohjat ole kunnossa. Vuodenvaihteeseen on alle 2kk, siinä ajassa ei kyllä pitäisi pohja romahtaa kunhan treenataan..

Jees, kyllä ajattelin ihan sen 3-4 treeniä viikossa pitää tuohon saakka.

Kokeilen nyt ihan kunnolla vetää toistoja alle. Lauantaina tein 110x10x3 normiotteella ja sitten 90x10x3 20 cm leveellä. Tänään normiotteella 10x10x100. Mitähän keksis keskiviikolle?

Minä en näe tuota Maslaevia minään varsinaisena piikkausohjelmana. Loppu on aivan liian kova, harva ottaa 2x2x100% kuuden viikon takaisesta maksimista maanantaina ja 1x105% perjantaina. Nopeustreenitkin ovat liian kovia loppupäässä. Tästä esim Jto on ohjelmaa kritisoinut enkä halua kuulostaa papukaijalta ja mielipiteeni perustuukin empiirisiin havaintoihin. Omasta mielestäni frekvenssiäkin voisi karsia kolmesta treenistä kahteen ohjelman loppupäässä. Kuitenkin toi ohjelma toimii monella alkuperäismuodossaan, myös minulla joskus aikoinaan, siksi sitä alunperin suosittelinkin.
Viimesen 4-5kk aikana tehny nyt kaks kertaa ton 6vko venäläisen ja kummallakin kerralla meni "läpi".Välissä oli siis 1kk lepo yläkropalle lukuunottammatta hauis ja mave treenejä. Kummallakin kerralla ohjelma failas 2x2x100% päivänä ja taisin pitää pari extra päivää palautusta ennen 1x1x105%, mutta se onnistui saman viikon 2x2 failuresta huolimatta.

Nyt rupee olkapäät oleen taas sen verran kipeet(ja tulokset laskee), että ajattelin tehdä muutaman kuukauden penkkiä hieman kevyemmillä painoilla(~80%) ja pudottaa treenikerrat 1-2krt/vko. Mietityttää, että millaista treeniä tässä nyt tekisi tuota seuraavaa penkin voimakautta silmällä pitäen. Pirusti selkää, ojentajia, olkapäitä tai ehkä bodailla rintaan lihaa? Pitkän ajan tavoite natu 200kg (tai ainakin niin lähelle kuin itselle on mahdollista). Penkki ykkönen 157,5kg.

Ihan hirveä ohjelma. Kiva toi hyppy 60% -> 95%, esim 200kg penkkaajalle kevyt 120kg -> 190kg, tossa voi olla hermosto vielä vähän unessa kun tota 190 kiloa aletaan nostamaan.

ei toi oo ryssä vaan ns. saksalainen pyramidi. tietenkin tohon tehdään lämpät alle ja nousut esim 1x85% asti. toihan ei ole ohjelma, vaan yhden treenin sisältö.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom