Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

On huomattu, miten paljon kropan niin sanotut välitykset vaikuttavat tässä liikkeessä.

Mulla: pitkät kädet, pitkä selkä ja lyhyet töpöjalat. Emännällä: suhteessa muuhun pituuteen pitkät jalat, lyhyt selkä ja lyhyet kädet. Tästä johtuen mä pystyn tekemään hackia tangolla ihan sujuvasti, olkapäät jäävät aloitusasennossa tangon yläpuolelle, eivätkä kädet täten väkisin vedä tankoa tiukasti pohkeita ja takareisiä vasten. Emännällä taas käy juuri niin, koska jo aloitusasennossa olkapäät ovat todella paljon tangon etupuolella, joten käytännössä on hänelle mahdoton liike.

Eli ei mikään ihme, jos jollekin tää liike tuntuu täysin mahdottomalta.

Itsellä takakyykky on tosi tuskallista, pidän tankoa mielestäni siinä "kupissa", mutta ilmeisesti tekniikka on vieläkin väärä. Siis takakyykkyä tehdessä oikea käteni alkaa puutua ja jos ei ajoissa älyä lopettaa, niin lopputreeni onkin pilalla, kun sillä kädellä ei tämän jälkeen pysty oikein mihinkään. Olenkin tämän takia kokeillut etukyykkyä, mutta tanko painaa ikävästi kurkkua vaikka mitä tekisi. Tosin huomasin etukyykyn olevan paljon tehokkaampi liike jaloille kuin takakyykky. No, jos sen etukyykyn saisi toimimaan niin siitä se taas lähtee :rock:

Olenkin tämän takia kokeillut etukyykkyä, mutta tanko painaa ikävästi kurkkua vaikka mitä tekisi. Tosin huomasin etukyykyn olevan paljon tehokkaampi liike jaloille kuin takakyykky. No, jos sen etukyykyn saisi toimimaan niin siitä se taas lähtee :rock:

Tätä olen ihmetellyt kun niin moni valittaa saavansa tangon kurkkuunsa. Itse teen niin että venyttelen olkapäät eteen tangon pidikkeiksi, enkä pidä tankoa ihan kurkun kohdalla.

en tiiä oon aika amatööri kyykkääjänä mut oon ilmeisesti pitäny aika surkeesti tankoa niskassa tyyliin jonku nikaman päällä ku nytten hyvä että pystyn päätä kääntämään kun koskee :(

jos porukka tekee olympia kyykkyjä (pohjaan asti) hartia levyisellä tai kapeammalla jalka leveydellä pidättekö painonnostokenkiä tai korokkeita jalojen alla

itse pystyn leveämmällä asennolla kyykkääään pohjaan mutta noin kapealla se ei onnistu.

Mulla ei oo koskaan toiminu toi niskassa tangon pitäminen...
Tekee nimittäin ikävää.

Tossa yks päivä tuli jonku vanhempi äijä neuvomaan kyykkytekniikkaa, kun sen mielestä olis pitäny alemmas päästä...

Siinä siis tein low bar otteella ihan pohjaan asti, mikä omassa tapauksessa meinaa, että lonkka menee juuri ja juuri polven tason alapuolelle.

Ei ehtinyt koko threadia lukemaan läpi, mutta olikos kenelläkään muilla kokemuksia olkapäiden kipuilusta kyykkyjen yhteydessä (erityisesti kapealla otteella] ja olisko taikakeinoja niiden vähentämiseen?

Olenkin tämän takia kokeillut etukyykkyä, mutta tanko painaa ikävästi kurkkua vaikka mitä tekisi. Tosin huomasin etukyykyn olevan paljon tehokkaampi liike jaloille kuin takakyykky. No, jos sen etukyykyn saisi toimimaan niin siitä se taas lähtee :rock:

Teen etu kyykyn sillä faarao tyylillä vai miksi sitä sanotaan. Kuitenkin niin kuin Hämäläisen Mikko kuvissa galleriassa... ei paina kurkkuun ja on tukeva..

http://www.pakkotoisto.com/copper/displayimage.php?pid=902&fullsize=1

Itellä joskus vasen olkapää vihlo takakyykyn jälkee.
Suosittelen leveempää otetta ja kiertäjä kalvosimen treenaamista kevyesti.
Mulla ei oo noitten jälkee olkapää ollu yhtää kipee

Mul pistelee oikeesee kylkee, toistaseks en oo vielä välittäny siitä.

Tossa yks päivä tuli jonku vanhempi äijä neuvomaan kyykkytekniikkaa, kun sen mielestä olis pitäny alemmas päästä...

Näihin kannattaa suhtautua varauksella. Luultavasti joku saatta kokea kateutta suuremmista painoista ja huomauttaa välittömästi suorituksen "puhtaudesta".
Itse treenaan oman kroppani ehdoilla. esim pystypunnerrus käsipainoilla, tangolla tai koneella, jos tanko menee alle korvien on rutinaa olkapäissä tiedossa ja tästähän aina joku kullinaama jaksaa valittaa.

Mulla kyykky ongelmat hävisivät toistaiseksi, kun aloin keskittymään kunnolla alasmenoon. Ennen hutiloin ja pidin kiirettä --> polvet tulivat välillä kipeiksi, painot meinasivat kaatua eteen --> paino varpailla...
Nyt nuo huolet takana ja rautaa saa latoa lisää oikein huomattavasti. :D

Näihin kannattaa suhtautua varauksella. Luultavasti joku saatta kokea kateutta suuremmista painoista ja huomauttaa välittömästi suorituksen "puhtaudesta".

Ei ihan vielä oo kyse suuremmista painoista :D

Taitaa se äijä olla noita vanhanajan voimanostajia, repii siihen malliin painoja.

Ja kyllä kannattaa käydä lueskelemassa miksi polvet tuhoutuu kyykätessä. Muistaakseni täälläkin oli siitä threadiä. Siis, jos kyykyn jättää noin 10-15 senttiä liian ylös(siis takakyykyn) polviin kohdistuu painetta/vääntöä, jonka kyllä huomaa isoilla raudoilla, mutta monet laittaa sen normikipuilun piikkiin. Tämä paine tulee, koska käyttää pääasiassa takareisiä liikkeelle lähdössä alhaalta ja tämä liike "vetää" polviniveltä luonnottomasti. Ne neuvot ei ole aina ihan :anssi:, etenkin jos ukko on +50 tietämillä ja vielä kyykkäilee raskaita malmeja. Polvet siis on ainakin kestäneet :thumbs:

Kiinnostaisi tietää kuka muu kuin minä näitä harrastaa kuin minä? Ja jotain tietoa + mielipiteitä tuloksista ko. lajissa.

Itse tein tänään 24x100kg ja omaa painoa oli 91kg.

Että näin...

Viime vuonna tein pari kuukautta kyykkyä 2x20 tyyliin. Jostakin syystä maksimi lähti kovaan nousuun kyseisellä systeemillä treenatessa. Tein parhaillaan 130kg oma painon ollessa 94kg. Varusteena vyö.

No kerro vaikka ihan ensimmäiseksi, onko tullut massaa ja voimaa. :rolleyes:

Kiinnostais kyllä joskus kokeilla tota jossain vaiheessa. Vaikka sitten ihan sen helvetin(taivaan?) läpikäymisen takia.

sama taalla, kiinnostaisi myos tietaa miten pitkia sykleja jaksatte, tamahan jos mennaan lapi-harmaan-kiven tyylilla niin jo aloituspaino on se milla "normaalisti" menee 10-toistoa, siita lahdetaan sitten nousuun... kolme kertaa viikossa...

en ole sellaisenaan koskaan kokeillut mutta esim. kuukauden patkia on ollut off-seasonilla missa menen esim. 5x15 kyykyt lyhyilla palautuksilla, tammonen jo pakkaa jalat niin tukkoon etta on-seasonilla jaa juoksut muuten juoksematta ja pyorailyt silta paivalta pyorailematta...

Mä junttailen välillä huvikseni vähän pidempiä +20 sarjoja jollain reilulla huntilla. Tekee kyllä ihan höpöä reisille. Paino taisi olla aamulla 84kg.
En kyllä ole koskaan kokeillut paljon sillä satasella menisi jos loppuun asti vetäisi. Ykkönen pohjilta vyön kanssa taitaa olla 192kg ja sellanen pyllistyskyykky räteillä ja vyöllä 205kg jota ei kyllä lasketa.

Tästä tuli meleen että vieläkö supernatu hengaa pakkiksella? Kaveri oli kyllä hirveä voimanpesä ja veteli tajuttomia kyykkysarjoja...
Stallion taisi hävitä vitusti roheiinia vai peräti jonkun etelänmatkan vedonlyönnin seurauksena kun ei uskonut tuloksia.

Ei muuten hävinny Stallion ;)

Itse oon tykästyny myös noihin 20 toiston sarjoihin, on tuo selkä hieman paskana niin joutuu tekemään pitempää sarjaa pienemmällä painolla. Ensin teen normaalit sarjat alle ja vasta viimeisenä viimeistelen kintut 20 sarjalla. Kymppi lisää aina viikossa. 20x100, 110, 120 ja 130 on jo tehty..

On siis meikäläisellä vielä hieman matkaa teidän painoihin... Tavoite olis 1,5 x oma paino, eli 135 paitsi jos (tai siis kun :D) paino nousee sataseen, niin sit 150kg.

Muutaman viikon näitä vast oon tosissani tehny, aiemmin silloin tällöin. Paino nousee tasaisen tappavasti. Ennen näiden aloittamista junnannu siinä 90 hujakoilla, nyt kokoajan ylöspäin mennään.

Back
Ylös Bottom