Deleted member 89867
Vai onko tää sellainen paikka vaikka laittais minkälaisen ohjelman tahansa niin jollakin on sanomista?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Yksijakoinen taitaa olla kuitenkin että siinä treenataan kokokroppa kerralla? Itsellä kuitenkin olisi vetävät ja työntävät päivät mikä luokitellaan 2-jakoiseksi?Yksijakoiselta siinä mielessä että on vähän kaikkea joka päivä. Jos tarvitset jalkoja johonkin muuhunkin urheiluun niin en välttämättä kikkailisi mitään erikoistekniikoita ja pysyisin ihan vaan kyykkyvariaatioissa. Joudut itse kokeilemaan että missä menee palautumisen raja.
Ja siis tässä minulla tulisi se 4-treeniä viikkoon. 2xvetävät ja 2xtyöntävätKoukistus on ihan jees apuliike takareisille. Mutta peruspilari on sjmv. Iso liike voittaa aina eristävän. Tämähän on tutkittu enmg kokein bodauksen näkökulmasta. Takareiskoja aktivoi selkeästi eniten sjmv. Koukistus antaa kyllä hyvän supistuksen, mutta ei ole yksinään tehokas jos ohjelmasta puuttuvat kyykyt ja mavet. Tämän ketjun ohjelmassa oli ongelmana kun isoja liikkeitä ja sarjoja oli todella vähän jaloille. Yhteensä 4 sarjaa viikossa ( etu ja takareidet). Hauistakin oli yhtä paljon. Sillä kommentoin ettei ongelma ratkea lisäämällä reisikoukistusta ja ojennusta. Ehdottomasti ne lisäsarjat isoihin liikkeisiin.
Samaa mieltä. Mä teen 4 sarjaa, kahdella liikkeellä etureisiä ja 2 sarjaa takareisiä. Mun filosofia on, että mielummin treenaa vähän liian vähän, kuin liikaa. Hyvin tullut kehitystä. Mutta aloittelijoiden on hyvä, tehdä useampi sarja. Kokenut saa vaikka yhdellä sarjalla perille. Kokeilin joskus, Dorian Yates tyylillä treenata, niin tulokset vain tippui koko ajan. Mä treenaan kaksijakoisella. Kuuluisi käydä 6x vko, mut ei oo kyennyt, väsymyksen takia.Huomasin keskustelun ja pakko tulla sanomaan. Mulla on geenit ihan ok pohkeisiin, enkä treenaa niitä tällä hetkellä. Jalkatreenissä mulle tulee sarjoja 4 plus lämmittely. (Toisessa treenissä toki yksi sarja ojennuksia rajuilla pudotuksilla, joten voi laskea 6 sarjaa)
Teen jalat kerran viikossa, niinkuin yläkerran. Sarjapainot nousevat joka treenissä, tai toistot. Jos ei, niin sitten liike vaihtoon, ja se vedetään päätyyn asti jälleen. Arvatkaa onko tässä kehitytty hurjasti silti?
@toivjo on ehkä aloittelija, mut mun mielestä tää tapa on parempi, kuin 4x15 neljällä liikkeellä. Aika monta sarjaa jo paskavolyymia siinä.
Progressio sarjapainoissa on toki se ehdottomuus, eikä siitä tingitä koskaan.
Tietysti koska kaikkien ohjelmat näyttää erilaiselta mutta kommentit pitää lukea enemmänkin pohdintana eri näkökulmista kuin kritiikkinä.Vai onko tää sellainen paikka vaikka laittais minkälaisen ohjelman tahansa niin jollakin on sanomista?
Se nyt on sivuseikka mutta voi sen ajatella noinkin.Yksijakoinen taitaa olla kuitenkin että siinä treenataan kokokroppa kerralla? Itsellä kuitenkin olisi vetävät ja työntävät päivät mikä luokitellaan 2-jakoiseksi?
Joo tottakai otan kaikki neuvot vastaan ja tuo oma kysymyksenioli vähän vitsillä heitetty.Tietysti koska kaikkien ohjelmat näyttää erilaiselta mutta kommentit pitää lukea enemmänkin pohdintana eri näkökulmista kuin kritiikkinä.
Se nyt on sivuseikka mutta voi sen ajatella noinkin.
Tänne voisi ohjelmoida robotin, joka vastaa jokaiseen kysymykseen "enemmän jalkoja" "vähemmän hauista" "vähemmän eristäviä" "treenaa voimanostoliikettä x"Vai onko tää sellainen paikka vaikka laittais minkälaisen ohjelman tahansa niin jollakin on sanomista?
Näin juuri. Aloittelija oppii liikkeen paremmin kun sarjoja on useita. Heillä suoritusvarmuus vaihtelee vielä paljon. Kokenut voi selvitä yhdellä kun teho on paljon kovempi.Mutta aloittelijoiden on hyvä, tehdä useampi sarja. Kokenut saa vaikka yhdellä sarjalla perille
Johtuuko sulla väsymys liian kovasta kuormituksesta? Mulle ei ainakaan sovi yli 3 kertaa viikossa ton kaltainen treeni. Hermosto ottaa niin vitusti osumaa raskaissa sarjoissa, alkaa polvet kipuilee, olkapää on kipeänä ja muuta kun liikaa treenaa.Samaa mieltä. Mä teen 4 sarjaa, kahdella liikkeellä etureisiä ja 2 sarjaa takareisiä. Mun filosofia on, että mielummin treenaa vähän liian vähän, kuin liikaa. Hyvin tullut kehitystä. Mutta aloittelijoiden on hyvä, tehdä useampi sarja. Kokenut saa vaikka yhdellä sarjalla perille. Kokeilin joskus, Dorian Yates tyylillä treenata, niin tulokset vain tippui koko ajan. Mä treenaan kaksijakoisella. Kuuluisi käydä 6x vko, mut ei oo kyennyt, väsymyksen takia.
Mä en oikein tiedä, mistä väsymys johtuu?! En ole useampaan kuukauteen, jaksanut treenata kuin silloin tällöin. Yksi syy voi olla horkut?! Olen pitkään mennyt isolla annostuksella, mutta nyt on jäänyt anaboliset pois ja testoakin olen vähentänyt. Ehkä myös työ ja koiran pentu?! Mä treenaan aina 80-90% teholla, eli jätän aina 1-2 toistoa tekemättä joka sarjassa. Täl hetkellä tuntuu, että ehkä väsymys hellittää ja pääsisin salille edes, 4krt vko. Se jo riittäisi, mutta haluaisin 3 treeniä lihasryhmälle. En treenaa täysiä, niin ei sen pitäisi olla liikaa. Teen 1-2 liikettä lihasryhmää kohti ja 2 sarjaa per liike.Johtuuko sulla väsymys liian kovasta kuormituksesta? Mulle ei ainakaan sovi yli 3 kertaa viikossa ton kaltainen treeni. Hermosto ottaa niin vitusti osumaa raskaissa sarjoissa, alkaa polvet kipuilee, olkapää on kipeänä ja muuta kun liikaa treenaa.
Aloittelijoille olis tärkeintä nostaa kuormia, tekniikka pysyis samana. Sarjoilla ja toistoilla ei ole niin iso merkitys, kunhan jättää ykköset väliin.
Kyllähän 6 x vko on kova määrä punttia viikossa. Varmasti alkaa tökkimään jossaik vaiheessa. Horkkumäärän tiputtaminen vaikuttaa myös. Joillain voi tulla isokin nyykähdys alaspäin. Itse vähentäisin reeniä jos tiputtaisin merkittävästi horkka määrää. Palautuminen ei enää ole yhtä nopeaa silloin. Tietenkin myös työ stressi vaikuttaa horkkasi tai ei. Stressi syö pahasti tuloskuntoa. Ottaa paljon horkan tehostakin pois.Mä en oikein tiedä, mistä väsymys johtuu?! En ole useampaan kuukauteen, jaksanut treenata kuin silloin tällöin. Yksi syy voi olla horkut?! Olen pitkään mennyt isolla annostuksella, mutta nyt on jäänyt anaboliset pois ja testoakin olen vähentänyt. Ehkä myös työ ja koiran pentu?! Mä treenaan aina 80-90% teholla, eli jätän aina 1-2 toistoa tekemättä joka sarjassa. Täl hetkellä tuntuu, että ehkä väsymys hellittää ja pääsisin salille edes, 4krt vko. Se jo riittäisi, mutta haluaisin 3 treeniä lihasryhmälle. En treenaa täysiä, niin ei sen pitäisi olla liikaa. Teen 1-2 liikettä lihasryhmää kohti ja 2 sarjaa per liike.
Ei ole väliä. Aloita mistä kohtaan tahansa. Pääasia, että teet.Elaston ohjelma vapailla painoilla, niin onko jokin merkitys tehdä ekana päivänä työntävät? Vai onko mitään väliä kummalla aloittaa?
Ei sitten mitään merkitystä. Ei kroppa tunnista viikonpäiviä ja onko päivä A vai B "ekana"Elaston ohjelma vapailla painoilla, niin onko jokin merkitys tehdä ekana päivänä työntävät? Vai onko mitään väliä kummalla aloittaa?
Painonnosto setissä vähentäisin reilusti liikkeitä. Ovat niin teknisiä etten näe parhaana pommittaa kaikkia variaatioita yhteen treeniin. Mielummin opettelisin muutaman asian kunnolla. Mitä olen salilla painonnostajia seurannut, perus treeni on esimerkiksi työntö, vauhtipunnerrus ja takakyykky. 3 x 3 yhtä variaatiota on aika vähän jos haluaa oppia. Tämä vain oma näkemys.Lisäksi olen kasannut painonnosto-ohjelman, jos siitä saisi irtiotettua hyötyä, kuten yksi mainitsi että bodarinkin kannattaa harjoitella yllämainittua. Koordinaatiota, liikehallintaa, hengitystekniikoita yms yms. Kevyttä jumppaa harjoittelumielessä. Siksi 3x3
Liikkeet:
3x3
Treeni 1
Takakyykky
Etukyykky
Valakyykky
Pystypunnerrus
Vauhtipunnerrus
Tasatyöntö
Työntö Saksiin
Treeni 2
Maastaveto
Sumomaastaveto Epäkkäät
Voimapunnerrus
Käsipainotempaus
Tempaus
Rinnalleveto
Kahvakuula Olkapäille
En näe mitään hyötyä käyttää aikaa ja palautumiskapasiteettia painonnostoliikkeisiin bodarina, voimailuunkin korkeintaan etukyykky. Sen verran vaikeita ne on hallita että ei maksa vaivaa.Lisäksi olen kasannut painonnosto-ohjelman, jos siitä saisi irtiotettua hyötyä, kuten yksi mainitsi että bodarinkin kannattaa harjoitella yllämainittua. Koordinaatiota, liikehallintaa, hengitystekniikoita yms yms. Kevyttä jumppaa harjoittelumielessä. Siksi 3x3
65%:lla 3x6 on todella kevyt, ekat treenit on varmaan suhteellisen turhia voiman kannalta. Oon ite käyttänyt paljon 6x6 systeemiä jossa tehdään samalla painolla monta treeniä kunnes tulee kaikki 36 toistoa täyteen ja sitten lisää painoa ja sama uudestaan, ei tarvii prosenttejakaan laskea. Ns. Miken 2x6 taisi olla sama periaate ja sille on oma lankakin jossain.Aloitetaa sarjapainot 65% Rep1:stä
Kun sarjatulokset nousee 95% Rep1:stä, lasketaan 65% uudestaan ja jatketaan.
Ei sitten mitään merkitystä. Ei kroppa tunnista viikonpäiviä ja onko päivä A vai B "ekana"