2-jakoinen ohjelma

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
^Oon kans huomannut, että on aika rankka tapa treenata. Ja hyvä toki niin, kunhan muistaa pitää oikeesti niitä kevyempiä jaksoja. Millä tavalla te muut olette syklittäneet noita kevyitä jaksoja? Tuntemusten mukaan? Ja sitä mietin vielä, että etu- ja takareidet + pohkeet on mulla usein ihan kipeenä ja tukkosen oloiset, mut sit takapuoli ei oo ollut vielä kipeänä. Teenköhän jotenkin väärin, ettei mikään liike ota kunnolla / oikeaoppisesti takamukseen? En tee syväkyykkyä vaan 90 asteen kulmaan. Ottaako prässi paremmin takamukseen leveämmällä vai kapeammalla asennolla? (semmoinen maattava, yläviistoon)

^Oon kans huomannut, että on aika rankka tapa treenata. Ja hyvä toki niin, kunhan muistaa pitää oikeesti niitä kevyempiä jaksoja. Millä tavalla te muut olette syklittäneet noita kevyitä jaksoja? Tuntemusten mukaan? Ja sitä mietin vielä, että etu- ja takareidet + pohkeet on mulla usein ihan kipeenä ja tukkosen oloiset, mut sit takapuoli ei oo ollut vielä kipeänä. Teenköhän jotenkin väärin, ettei mikään liike ota kunnolla / oikeaoppisesti takamukseen? En tee syväkyykkyä vaan 90 asteen kulmaan. Ottaako prässi paremmin takamukseen leveämmällä vai kapeammalla asennolla? (semmoinen maattava, yläviistoon)

Itse ainakin tunnistan kevennyksen tarpeen siinä vaiheessa kun alkaa nenän limakalvot kuivumaan, yöunet menemään ja olkapäät nykimään. Klassiset ylirasituksen oireet siis. Paukuttelen sen viikon loppuun ja sitten otan pari ylimääräistä lepopäivää ja loppuviikko kevyttä kokokropan pumppailua.

Kyykkyssä se takamuksen rasittuminen ei välttämättä ole niin paljon aina syvyydestä kiinni vaan pitkälti siitä miten lantiota käytetään. Kun laittaa tangon hieman alemmas takaolkapäiden päälle, jalat hieman leveämmälle ja vie lantion kunnolla taakse siten, että sääriluu pysyy 90 asteen kulmassa lattiaan nähden alkaa pakarat ottaa hittiä huolella varsinkin kun muistaa jännittää niitä huolella siinä ylöslähdössä.

Prässissä kun nostaa jalat ylemmäs siinä levyllä ja leveälle niin alkaa hanuri varmasti ottaa hittiä. Hackissa sama homma. Maastaveto jalat leveällä voisi olla myös kokeilemisen arvoinen.

Yksi painava pointti on vielä se, että jaksaminen on pitkälti päänsisäinen juttu ja jos olet raskaassa sarjassa ottanut tavoitteeksi tasan tietyn toistomäärän, niin varmasti siihen päästäessä keskittyminen loppuu ja tuntuu, ettei enempää menisikään, vaikka kaikkensa antaen todellista varaa voi olla se 1-2 toistoa. Siksi itsensä pitäisi pyrkiä jo ennen sarjaa motivoimaan "perkele-yksi-toisto-enemmän-kuin-viimeksi"-mielentilaan eikä ajatella, että "otan sen kympin ja sitten yhden toiston päälle jos jaksan".

Pitkälti samoilla linjoilla, helposti sellaisia hetken jaksoja jaksaa psyykata kovaa. Monta kertaa vain ei sata lasissa jaksakaan pitkässä juoksussa ilman kevennettyjä jaksoja. Omalla kohdalla ainakin kävi juuri niin, yhtäkkiä pää sanoi että ei. Ei ollut mitään motivaatiota runnoa kympin sarjoja kyykyssä, sillä intensiteetillä mitä aiemmin. Muutin sarjat suosiolla kutosiksi, nyt tuntuu taas maistuvan treeni. Oliko tuo sitten jotain hermoston väsymistä, luulisin koska ei yhdessäkään treenissä ollut sellaista etteikö olisi nopeasti palautunut. Tosin kuin joskus ziljoonan jalkaprässisarjan jälkeen, hyvä kun pääsi salilta ulos hoippumaan, jalat oli aivan hyytelöä.

Kiitoksia hyvistä vinkeistä fluid power. Kokeilen noita.

Nyt oon huomannut taas, että alkaa tulee semmosia jänniä rytmihäiriöntyyppisiä tuntemuksia rintaan, niin silloin lähden zumbaan :dance:

Kiitoksia hyvistä vinkeistä fluid power. Kokeilen noita.

Nyt oon huomannut taas, että alkaa tulee semmosia jänniä rytmihäiriöntyyppisiä tuntemuksia rintaan, niin silloin lähden zumbaan :dance:

Noilla kyykkytyyleillä (ainakin mulla) karkaa rasitus todella paljon pois etureisiltä. Tulee mieleen, että pitäisikö kyykky tuolla tekniikalla tehtynä laittaa sinne vetävien päivälle. Tuosta syystä ja haitarin palautumisen vuoksi olen modannut tuota ekan sivun ohjelmaa jaolle yläkroppa sekä jalat+vatsa. Lisäksi reisillä on enempi tavaraa omassa ohjelmassa.

Laita sitten kuvia miten noi uudet liikkeet toimii... ennen ja jälkeen :hyper:

^ Joo ehdottomasti laitetaan lattaperse - latinoperse -kuvat :hyvä:

Etureiskat on ihan riittävän timakassa jamassa täällä, joten ei varmaan haittaa, vaikka rasitus sieltä vähän riityisikin. Kokeilen molempia ja pidän sitten vaikka toisen niin, että tulee takalistolle rasitusta.

^ Joo ehdottomasti laitetaan lattaperse - latinoperse -kuvat :hyvä:

Etureiskat on ihan riittävän timakassa jamassa täällä, joten ei varmaan haittaa, vaikka rasitus sieltä vähän riityisikin. Kokeilen molempia ja pidän sitten vaikka toisen niin, että tulee takalistolle rasitusta.

Mä voin antaa takapuolesta vähän pois jos saan pohkeisiin tilalle...:D Ja jos ei noilla tunnu menevän perille riittävän hyvin niin sitten vaan box-kyykkyä kehiin. :whip:

Treeniohjelmani

Treeniohjelmani
Uusi 2-jakoinen treeniohjelmani:

1.Rinta,olkapäät,ojentajat,etureidet,vatsat (toisto vaihtelevat 12-8)

-penkki 4 X
-peck deck/vinopenkki/peck deck käsipainoilla 3 X
-pystypunnerrus tangolla/viparit sivuille/pystypunnerrus käsipainoilla 4 X
-taljalla ojentajat/ranskalainen punnerrus 3 X
-ojentajat jaloille/kyykky/jalkaprässi 4 X
-jalkojen nostot/vatsa rutistukset suoraan ja vinoon/vatsalihaslaite/vatsat painoilla 6 X

2.Selkä,hauis,takareidet,pohkeet,takaolkapäät (toistot vaihtelevat 12-8)

-ylätalja/leuanveto painoilla 4 X
-Selkälihaslaite(talja tyylinen)/roomalainen penkki 2 X
-Alatalja/Selkä käsipainoilla 3 X
-Hauikset käsipainoilla/hauikset tangolla 4 X
-viparit taakse/takaolkapäät taljalla 4 X
-takareisilaite 4 X
-pohkeet 4 X

Tarkoituksena on siis vaihdella liikkeitä monipuolisesti. Mitä mieltä olette? Erityisen kiinnostunut olen toistomääristä.

Täsä ois oma 2-jakoinen treeniohjelma, ystävän kasaama.

Toistot: Ma-Ti 4-6 To-Pe 8-15

Maanantai 1 rinta, olkapäät, pohkeet, ojentajat, etureidet

Tiistai 2 selkä, takareidet, takaolkapäät, hauikset

Keskiviikko LEPO

Torstai 1 rinta, olkapäät, pohkeet, ojentajat, etureidet

Perjantai 2 selkä, takareidet, takaolkapäät, hauikset

Täsä ois oma 2-jakoinen treeniohjelma, ystävän kasaama.

Toistot: Ma-Ti 4-6 To-Pe 8-15

Maanantai 1 rinta, olkapäät, pohkeet, ojentajat, etureidet

Tiistai 2 selkä, takareidet, takaolkapäät, hauikset

Keskiviikko LEPO

Torstai 1 rinta, olkapäät, pohkeet, ojentajat, etureidet

Perjantai 2 selkä, takareidet, takaolkapäät, hauikset
Tuo nyt ei ole vielä ohjelma, vaan tuossa on pelkkä treenijako ja toistomäärät listattuna. Treeniohjelmassa pitäisi näkyä liikkeet ja sarjamäärätkin. Tosin veikkaanpa, että ne löytyy tämän ketjun ensimmäisestä viestistä, koska tuo jako ja toistomäärät on täsmälleen samat kuin siinä mun tekemässä ohjelmassa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Okei, nyt tulee davidia ja kovaa, mutta menkööt.
Elikkä kuinka monta kertaa viikossa treenit? Ja miten vuorottelu treeneillä (1a, 1b, 2a, 2b)? Ja kuinka kovaa sarjat loppuun?
Kun aika aloitteleva olen ( 1 vuosi takana) niin varmaan voisi koittaa lisätä aina 5 kiloa kevennetyn viikon jälkeen?
Kiitos.

Sitä mietin, että onko yhdentekevää suoritanko 2-jakoisen ohjelmani MA,TI,TO,PE vai MA,KE,PE,SU? Aikatauluni mukaan paras olisi ensiksi mainittu. Onko sillä mitään väliä kummalla viikottaisella rytmillä suoritan palautumisen kannalta?

Millä tavalla olette tehneet tuon takaolkapääsoudun?
Vähän kulmasoudun tapaisesti mutta rinnalle?

Maanantaina aloitan tän ohjelman, toivottavasti on toimiva näin lihasmassan hommaamisen kannalta :)

Millä tavalla olette tehneet tuon takaolkapääsoudun?
Vähän kulmasoudun tapaisesti mutta rinnalle?

Maanantaina aloitan tän ohjelman, toivottavasti on toimiva näin lihasmassan hommaamisen kannalta :)

Ylätaljalla on aika hyvä tehdä. Nojaa taaksepäin niin paljon, että se taljasta tuleva vaijeri on 90 asteen kulmassa siihen kohtaan nähden rinnassa mihin sen kahvan vedät. Kahva vedetään ylärintaan ja kainalon ja torson väliin jää (lähes) 90 asteen kulma. Liike pitäisi tapahtua olkapäissä ilman, että lapoja vedetään pahemmin yhteen, koska tällöin liike alkaa siirtyä trapseille.

Eikö 2a ja b treeneissä toistoalue olisi parempi olla vaikka 6-12 tai 8-12 jos tavoitteena hakea massaa? Eikö 15 mene jo enemmänkin kestävyyden puolelle?

Yritin ihan haku käyttämällä etsiä mutta en löytänyt vastausta. Eli voiko tuota elaston 1. sivulla laatimaa ohjelmaa tehdä 3 kertaa vikkossa vai onko mitään järkeä? Aikaa ei ole kuin kolmeen kertaan viikossa ja haluaisin siirtyä 2 jakoiseen ja tuo ohjelma näyttää silmään pirun hyvältä!

Yritin ihan haku käyttämällä etsiä mutta en löytänyt vastausta. Eli voiko tuota elaston 1. sivulla laatimaa ohjelmaa tehdä 3 kertaa vikkossa vai onko mitään järkeä? Aikaa ei ole kuin kolmeen kertaan viikossa ja haluaisin siirtyä 2 jakoiseen ja tuo ohjelma näyttää silmään pirun hyvältä!

Voi ihan hyvin ja silloin sarjoja voi vetää huoletta aika loppuun astikin. Teet siis treenit aina vuorotellen ohjelman mukaisessa järjestyksessä, jolloin treenit eivät mene tasan viikon kierrolla, mutta pidemmällä ajanjaksolla menevät kuitenkin.

Ylätaljalla on aika hyvä tehdä. Nojaa taaksepäin niin paljon, että se taljasta tuleva vaijeri on 90 asteen kulmassa siihen kohtaan nähden rinnassa mihin sen kahvan vedät. Kahva vedetään ylärintaan ja kainalon ja torson väliin jää (lähes) 90 asteen kulma. Liike pitäisi tapahtua olkapäissä ilman, että lapoja vedetään pahemmin yhteen, koska tällöin liike alkaa siirtyä trapseille.

Itse ajattelin tehdä sen tällä tapaa http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/BBRearDeltRow.html onko toimiva?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom