Pari kysymystä kyykystä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Draig0
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Tietenki tuollaisessa tapauksessa, jossa esim. kyykkyliikkeet on poikkeuksellisen heikot, on hyvä selvittää, ettei se johdu esim puutteellisesta pakara-aktivaatiosta tms lantiokontrollista
No jos kisaa voimamieskisoissa, niin ei siellä mikään motorisesti kädetön paljoa heilu.

Tuossa viestissäsi myös ontuu tuo, että vertailukohtana käytät itseäsi.
Ei mä en voi käyttää muita esimerkkinä, mutta sä voit?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Eli tämmöselle luonnostaan heikolle se hyöty treenaamisesta tuntuu olevan pääosin väliaikaista ja ne saavutetut tulokset menettää hyvin tehokkaasti ja aika nopeastikin, jos ei treenaile. Luonnonriskeillä saattaa nousta 70-80% ennätyksistään aika kylmiltään vielä vuosienkin treenaamattomuuden jälkeen. Eli ne saavutetut tuloksetkin säilyy paremmin.
Itse en kyllä allekirjoita tuollaista henkilöstä itsestään johtuvana, geeneistä tms, vaan ehkä enemmän vaikuttaa treenimetodit ja ympäristötekijät.

Itse voisin väittää olevan luontaisesti heikko penkissä. Ekan vuoden noobgainssit vei 60kg:een ja siitä eteenpäin ikinä ei ole vuodessa pystynyt nostamaan tasoa enempää kuin 10kg 15+ treenivuoden aikana, 5kg vuodessa on sellainen perushyvä treenivuosi. Mutta kaikki mitä tulee säilyy myös. 145 on tämän hetken ykkönen stopilla. Omalle ruuminrakenteelle 160 penkki on kovempi kuin 300 veto.
Itsellä myös kyykky, penkki, veto on aina alusta lähtien ollut täysipainoisena mukana. Ei ole mitään näitä että kyykky on heikko mutta ei ole kyllä treenannutkaan sitä täysillä...
50kg lähti penkistä kun oli 12 vuotta pois salilta ja useamman vuoden kestävyysurheilu siellä lopussa tuskin ainakaan auttoi säilyttämään tasoa yhtään. Treenimetodit ja ympäristötekijät itsellä ohjaa siihen ettei tule mitään kuukauden poissaoloja edes salilta, nyt vanhempana vaan ajoittain suunnitelmallinen 2-3vko tauko resetoimaan toleranssia volyymille ja antamaan kropalle lepoa.

Tuossa esimerkiks suomennettuna juttua tutkimuksista, joissa on koehenkilöillä teetetty tiettyä treeniohjelmaa tietty ajanjakso ja mitattu voiman ja lihaksen poikkipinta-alan kehitystä. Huonoimmat noteeraukset voima +0% ja lihaksen poikkipinta-alaa muutama prosentti pois. Kun joku poikkeusyksilö toisessa ääripäässä voimaa +250% ja kokoa 59% lisää. Keskiarvo +54% ja +19%.

Niin ja tuossakin mainittu, että tutkimusten mukaan niitä poikkeuksellisen heikosti vastusharjoitteluun vastaavia on 5% ja huikeasti kehittyviä poikkeuksellisen lahjakkaita 2% ihmisistä. Kyllä niitä siis Suomessakin saleille mahtuu useampi tuhat.

Zone-sarja -42%
Itse en kyllä allekirjoita tuollaista henkilöstä itsestään johtuvana, geeneistä tms, vaan ehkä enemmän vaikuttaa treenimetodit ja ympäristötekijät.

Itse voisin väittää olevan luontaisesti heikko penkissä. Ekan vuoden noobgainssit vei 60kg:een ja siitä eteenpäin ikinä ei ole vuodessa pystynyt nostamaan tasoa enempää kuin 10kg 15+ treenivuoden aikana, 5kg vuodessa on sellainen perushyvä treenivuosi. Mutta kaikki mitä tulee säilyy myös. 145 on tämän hetken ykkönen stopilla. Omalle ruuminrakenteelle 160 penkki on kovempi kuin 300 veto.
Itsellä myös kyykky, penkki, veto on aina alusta lähtien ollut täysipainoisena mukana. Ei ole mitään näitä että kyykky on heikko mutta ei ole kyllä treenannutkaan sitä täysillä...
50kg lähti penkistä kun oli 12 vuotta pois salilta ja useamman vuoden kestävyysurheilu siellä lopussa tuskin ainakaan auttoi säilyttämään tasoa yhtään. Treenimetodit ja ympäristötekijät itsellä ohjaa siihen ettei tule mitään kuukauden poissaoloja edes salilta, nyt vanhempana vaan ajoittain suunnitelmallinen 2-3vko tauko resetoimaan toleranssia volyymille ja antamaan kropalle lepoa.

Mun mielestä ihan turha sulkea genetiikka pois, kun se on tutkitustikin suurin osatekijä tulostasossa. Ainakin kun ääripäihin mennään, eli todella heikkoihin tai erityisen vahvoihin pitkään treenanneihin ihmisiin mennään. Sen jälkeen tulee muut tekijät kuten harjoitusmetodit, ravinto , lihashuolto jne.

Niin ja tuossakin mainittu, että tutkimusten mukaan niitä poikkeuksellisen heikosti vastusharjoitteluun vastaavia on 5% ja huikeasti kehittyviä poikkeuksellisen lahjakkaita 2% ihmisistä.
No eikö tuossa Predatori ole juuri kertonut miten on pessyt sen ja ton ja tuon 300kg kyykkääjän. Itseasiassa Predator on poikkeuksellisen lahjakas kun noin onnettomilla jalkavoimilla voittaa monia.

Mun mielestä ihan turha sulkea genetiikka pois, kun se on tutkitustikin suurin osatekijä tulostasossa. Ainakin kun ääripäihin mennään, eli todella heikkoihin tai erityisen vahvoihin pitkään treenanneihin ihmisiin mennään. Sen jälkeen tulee muut tekijät kuten harjoitusmetodit, ravinto , lihashuolto jne.
Genetiikka ei niin vahvasti ole vaikuttajana yksittäisien lihasryhmien eroihin, vaan globaalisti koko kropassa. Sulla saattaa olla esim joko hitaat lihassolut tai nopeat. Mä en tosissaan usko mitenkään, että geneettisesti jollain on yksi ainoa liike voimantuotolllisesti huono, se selittyy enemmän harjoittelulla ja tekniikoilla sekä sitten välityksillä jotka ovat osaksi geneettisiä, mutta kierrettävissä etenkin kyykyssä.

Tässä yritetään täysin luonnotonta tapausta normalisoida. Verrataan 70 kiloisiin taviksiin. Kyse on aikuisesti aktiivisesti treenaavasta miehestä jolla kemiaa käytössä. Tapaus on hyvin erikoinen ja selittynee pitkälti sillä, että puhutaan eri liikkeestä / sitä ei treenata ollenkaan / sitä treenataan yrittäen, ettei se kehity.

No jos kisaa voimamieskisoissa, niin ei siellä mikään motorisesti kädetön paljoa heilu.

Varmaan ihmetystä aiheuttava tämä aihe monille muillekin tätä lukev, mut

Ei heilu ei. Ja niin tyhmältähän se tuntuu, kun luulisi, että kyykkyvoima monilla kehittyisi tuolle tasolle tosiaan ihan vaikka noita vahvamieslajeja tekemällä. Mutta jos on poikkeuksellisen huonosti kehittyvä yksilö niin voipi olla haastavaa se voiman kehittäminen ihan kyykkäämälläkin. Kuten Predatorin tapaus osoittaa. Keskivertoon ei voi verrata tai hyödytä, jos tämmönen keskivertoa heikompilahjainen löytyy. Yleensä moni lahjattomampi voimailija ei kehtaa avoimesti keskustella tuloksistaan nettifoorumeilla tai ole hirveästi esillä missään. On sitä voimanostossakin kilpatasolla ihan laidasta laitaan porukkaa, junnuissa eri toten. Että kisaamassa ollaan jo 70-80kg penkillä.

On sitä voimanostossakin kilpatasolla ihan laidasta laitaan porukkaa, junnuissa eri toten. Että kisaamassa ollaan jo 70-80kg penkillä.
Me nyt taas verrataan poikkeukselliseen porukkaan kuten juniorit. Kyse ei ole juniorista, vaan kokeneesta harjoittelijasta ja oikeasti, jos mitään fyysisiä rajoitteita ei ole ja aktiivisesti kyykätään samalla kisaten voimamieslajeissa, nousee kyykky itekseen korkeammalle. Mä yritän ymmärtää mikä tää juju tässä on kun tässä ei ole pätkääkään järkeä. Toivottavasti tää nyt ei vain ole typerää trollaamista, koska siltä tää mulle näyttää.

Genetiikka ei niin vahvasti ole vaikuttajana yksittäisien lihasryhmien eroihin, vaan globaalisti koko kropassa. Sulla saattaa olla esim joko hitaat lihassolut tai nopeat. Mä en tosissaan usko mitenkään, että geneettisesti jollain on yksi ainoa liike voimantuotolllisesti huono, se selittyy enemmän harjoittelulla ja tekniikoilla sekä sitten välityksillä jotka ovat osaksi geneettisiä, mutta kierrettävissä etenkin kyykyssä.

Tässä yritetään täysin luonnotonta tapausta normalisoida. Verrataan 70 kiloisiin taviksiin. Kyse on aikuisesti aktiivisesti treenaavasta miehestä jolla kemiaa käytössä. Tapaus on hyvin erikoinen ja selittynee pitkälti sillä, että puhutaan eri liikkeestä / sitä ei treenata ollenkaan / sitä treenataan yrittäen, ettei se kehity.

Tästä samaa mieltä, että kyllä se genetiikka voiman suhteen on aika kokonaisvaltaista ympäri kehon. Kemiakin nollautuu tuosta yhtälöstä, jos on heikko vaste. Sekin voi olla vähän erilaista kuin sinulla aikanaan. Puhuit saaneesi muistaakseni jollain kombolla 20kg penkkiin muutamassa viikossa. Ite oon saanu ton verran kuurittelemalla vuosia. Predatori puhuu kanssa 10-15% hyödystä, joten kovin merkittävä tekijä se ei tuossa ole. Minusta näyttää siltä, että kun seurataan vain niitä kovan tason voimailijoita ja kehonrakentajia, että unohtuu herkästi monelta on se toinenkin ääripää kehityksen suhteen. Kun sellaiset henkilöt eivät ole esillä missään.

Miks tämä olis trollaamista? Oon treenannutkin Predatorin kanssa joskus, ei tosin kyykkyä. Mutta ei mulla ainakaan ole epäilystä miks mies valehtelisi tai trollaisi täällä. Tai voisin kuvitella, että mies on sinne tangon alle jäänytkin. Että on todellisen maksimitason ulosmitannut joskus. Joillain kuntoilijoillahan ei pääkoppa anna periks laittaa romua tankoon niin paljoa, että oikeasti voima loppuu. Mutta voimamiesharrastajalla eri juttu.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Puhuit saaneesi muistaakseni jollain kombolla 20kg penkkiin muutamassa viikossa.
Nyt puhutaan vahvoista androgeenillatauksista ja ihan samalla tapaa se biologia toimii kaikilla. Ei seillä ole kellään immuniteettia tota vastaan. Nyt sä yrität sanoa että joillain ei nukutuslääkkeet toimi geneettisesti, kyllä ne toimii. Tai että joku vetäisi kossupullon eikä olisi laisinkaan humalassa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No oli miten oli, niin huvittaa, että heikompaa urheilijaa/harrastajaa morkataan näin rajusti täällä, jos sellainen esiin tulee niinkuin Predatori. Kyllähän se monilla kysymyksiä herkästi herättää, mutta miksikään trolliksi tätä on turha väittää. Aika kovan palon lajiin / omaan harrastukseen tarvii, että jaksaa kaksi vuosikymmentä treenata laihoin tuloksin. Monihan olis jo viimeistään viiden vuoden jälkeen heittäny hanskat tiskiin ja vaihtanut harrastusta. Tuollaisessa tilanteessa vois olla tietysti fiksua ottaa ulkopuolinen valmentaja(mikäli taloudellisesti mahdollista), jos polkee lähes paikallaan pitkiä aikoja ne voimatasot.

Paljon on voinut vituiks tehdä voimaharjoittelussa varmasti, mutta niin on moni muukin. Ei se keskiverto-Keijon tapauksessa selittäisi tuota matalaa tulosta. Se on kuitenkin fakta, että Predatori urheilee monipuolisesti (myös salilla) useita kertoja viikossa todisetusti.

No oli miten oli, niin huvittaa, että heikompaa urheilijaa/harrastajaa morkataan näin rajusti täällä, jos sellainen esiin tulee niinkuin Predatori. Kyllähän se monilla kysymyksiä herkästi herättää, mutta miksikään trolliksi tätä on turha väittää. Aika kovan palon lajiin / omaan harrastukseen tarvii, että jaksaa kaksi vuosikymmentä treenata laihoin tuloksin. Monihan olis jo viimeistään viiden vuoden jälkeen heittäny hanskat tiskiin ja vaihtanut harrastusta. Tuollaisessa tilanteessa vois olla tietysti fiksua ottaa ulkopuolinen valmentaja(mikäli taloudellisesti mahdollista), jos polkee lähes paikallaan pitkiä aikoja ne voimatasot.

Paljon on voinut vituiks tehdä voimaharjoittelussa varmasti, mutta niin on moni muukin. Ei se keskiverto-Keijon tapauksessa selittäisi tuota matalaa tulosta. Se on kuitenkin fakta, että Predatori urheilee monipuolisesti (myös salilla) useita kertoja viikossa todisetusti.
Kuten sanoin, syön hatullisen paskaa jos ei esim jton valmennuksessa kehity kyykky tosta. Tää haiskahtaa fataalilta ohjelmointivialta. Ehkä predatori vaatii jotain poikkeavaa.
Esim itse en päässyt perus SS 3x5 yhtään mihinkään, joutui tosi pian vaihtamaan hitaaseen progeessioon, esim wendlerin 531. Sitähän predatori sanoi yrittäneen mutta sanoi että kun liian hitaasti etenevä ohjelma. Ehkä pitäisi vaan malttaa

No oli miten oli, niin huvittaa, että heikompaa urheilijaa/harrastajaa morkataan näin rajusti täällä, jos sellainen esiin tulee niinkuin Predatori
Ei tässä Predatoria morkata, vaan koitetaan selvittää mikä tossa voi olla syynä. Täällä morkataan moninverroin enemmän Suomemestareista lähtien porukkaa.

Kuten sanoin, syön hatullisen paskaa jos ei esim jton valmennuksessa kehity kyykky tosta. Tää haiskahtaa fataalilta ohjelmointivialta. Ehkä predatori vaatii jotain poikkeavaa.
Esim itse en päässyt perus SS 3x5 yhtään mihinkään, joutui tosi pian vaihtamaan hitaaseen progeessioon, esim wendlerin 531. Sitähän predatori sanoi yrittäneen mutta sanoi että kun liian hitaasti etenevä ohjelma. Ehkä pitäisi vaan malttaa

Kyllä minäkin uskon, että varmasti kehityspotentiaalia olis. Hyvää kyykkääjä ei varmasti tulis, mut keskinkertaisuuteen olis mahiksia? Ulkopuolisen on aika paljon helpompi nähdä kokonaiskuva treenaamisesta ja ne puutteet/heikkoudet, mitä siinä on. Ja huippuvalmentajilla on toki myös toimivat progressiomallit ja näppituntuma, miten kenenkin yksilön harjoittelua kannattaa ohjata. 20v treenanneella myös kaikki se aika, joka tehdään ilman selkeää suunnitelmaa, on hukattua aikaa jo. Fiilispohjalta tekemällä tuskin saavuttaa enää juuri mitään kehitystä.

No melkein mitään muuta kuin malttia ja asennetta ei voimailuhommissa pidemmän päälle vaadita. Samalla kaavalla vuosia tekemällä ei varmasti uutta kehitystä tule. 2,5kg kk-progressio tarkoittaa jo 30kg vuosikehitystä. Tuon kun vielä puolittaa, niin puhutaan 2,5kg noususta kahdeksan viikon voimaohjelmassa. Siihen jo mahtuu kevennyksetkin mukaan. Sekin vielä tietää 15kg vuosikehitystä. Tuon verran varmaan moni pystyy tekemäänkin, jos tarpeeksi haluaa tai edes 5-10 kg vuodessa, joka on jo erittäin hidasta kehittymistä kuukausitasolla. Epämukavuusalueelle joutuu tietenkin menemään. Yhteen liikkeeseen on vielä todella helppo priorisaatiojakso toteuttaa. Kyykky on kuitenkin perustavanlaatuinen liike alavartalon lihasmassalle ja voimalle, että voimailijan kannattaa huomio siihen keskittää, jos se pahasti laahaa. Ja pitkäaikaisesti. Samahan se on, että jos jalat eivät tuppaa kasvamaan samaan malliin kuin yläkeho, niin vuosia niitä on priorisoitava, että ero kaventuu edes siedettäväksi.

Niin ja tuolla keskinkertaisella kyykkääjällä tarkoitin verrattuna tavallisiin saliharrastajiin, eikä mihinkään kilpavoimailijoihin. Semmonen 140-160kg alkaa olemaan mielestäni keskinkertainen suoritus ykkösrautana perusjampoille, jotka kuitenkin aktiivisesti ja tosissaan treenaa ilman kilpailutavoitteita. Niin ne sarjapainot sitten pyörii siinä 100-130kg luokassa riippuen sarjapituuksista. Alle 120kg on jo sitten aika heikko tulos ja yli 200kg hyvä (harvoin näkee, jos ei voimailusali tai kunnon bodaussali) .

Aika rankkaa mollausta on kyllä esitetty. Jos ei jopa asiatonta.
Ja kyllä kummastelen että täällä huudellaan 160kg kyykyn olevan läpihuutojuttu. No ei vittu todellakaan ole, kovinkaan monelle.
Pakkiksella tuntuu toi suhteellisuuden taju hämärtyvän monilla. Tai sitten tänne ei tavan tallaajan pitäis tulla ollenkaan hengailemaan.
Supermiesten luolaan.

Perkele.

No ei se nyt geenejä kyllä vaadi miltään osin. Alle 115 kyykky voimamiehissä kilpailevalla aikuisella lääkkeitä käyttävällä miehellä tarkoittaa, että se ei joko tee laisinkaan kyykkyä tai sitten tekee sitä niin päin seiniä kun tehdä voi. Edes maailman paskimmilla geeneillä ei vain voi olla mahdollista. Ymärrätttekö te nyt, että 115kg ei paina mitään, ei yhtään mitään. Eri asia on aloittelijat joilla ei ole mitään taustaa, mutta se on 100% fakta, että jos kemiaa on kierrossa ja edes vähän kyykkää, niin se väkisinkin nousee.

Joten mä nyt kysyn sulta vielä kerran, ymmärrätkö mikä liike kyykky on, koska me taidetaan puhua nyt aivan eri liikkeestä. Voitko mun mieleksi laittaa sun kyykystä videon, koska mä kuollakseni haluan nähdä miten vitussa sä olet onnistunut jossain melkolailla mahdottomassa. Mä en ollut ite kyykännyt yli 15 vuoteen ja kun otin sen tangon kerran treeneissä niskaan, niin tein 160x6. Joo, toki olin tehnyt jaloille muuta, mutta että sä onnistut treeneissä jotenkin eliminoimaan täysin kokonaan reisien harjoittelun, niin en voi ymmärtää miten se on mahdollista.

Ja jos sä vielä tosiaankin kyykkääät, niin millä helvetin ohjelmalla olet onnistunut eristämään voimantuoton lisääntymisen pois kokonaan?

Mä nyt vielä varmistan sulle, että sä olet ehkä maailman seitsemäs ihme, toi ei ole normaalia, että turha selittää mistään geeneistä, sä teet jotain todella väärin. Millä ihmeen lihaksella sä saat 9000kg rekan liikkeelle jos et jaloilla? Musta tuntuu, että tässä on siis mielisairaan kokoinen väärinymmärrys, tai sitten sä trollaat ja puhut paskaa. Älä ala väittämään että sä vedät rekan liikenteeseen selällä ja hauksilla.

Ja vielä kerran, toi on TÄYSIN LUONNOTONTA. siksi mä tässä yritän ymmärtää että mistä ihmeestä tässä on kyse.
Mr. Siima tuossa vastasikin. Puhutaan ihan perus high bar kyykystä rawina kisasyvyyteen. Ei ne reidet ole eliminoituneet treenistä. Massaa tullut niihin saman verran kuin oman treeniporukan 200kg kyykkääjille. Enkä ole sanonut ettei kyykky ole noussut. Jos katsotaan mun lähtötasoa, se on noussut paljonkin. Et taida ymmärtää kuinka heikko olin kun alotin treenit 16 vuotiaana. Penkki 28kg, prässiä 70 kilolla, reiden paksuus 41cm, käsi 24cm. Naapurin tyttökin pesi mut tuloksissa. Mietipä omia tuloksiasi saman ikäisenä ja pohdi sitten onko meidän geeneissä paljon eroa. Tuosta rekanvedosta. Ei mitään tekemistä kyykyn kanssa. Täysin eri vetosuunta ja nivelkulma. Se saadaan liikkeelle lantiolla. Ihmisen vahvin lihas. Katso kisavideoita lajista niin ymmärrät. Kovinkaan punttijulli ei saa 9000kg rekkaa liikkeelle ilman lantion käyttöä. Lantion käyttö, välitykset, oikea nivelkulma, nopea askellus. Noilla tulee rekanvedon mestari. Käsillä ei vedetä paskankaan vertaa. Itselle sopii välitykset täydellisesti rekanvetoon. Pesin jo eka kokeilulla yli 5 vuotta lajia tehneet kilpailevat kaverini. Oletin että olisi paskin lajini huonon kyykyn takia, mutta niin vain loksahti oma ja muiden leuka auki että mitä vit..ua.

Aika rankkaa mollausta on kyllä esitetty. Jos ei jopa asiatonta.
Ja kyllä kummastelen että täällä huudellaan 160kg kyykyn olevan läpihuutojuttu. No ei vittu todellakaan ole, kovinkaan monelle.
Pakkiksella tuntuu toi suhteellisuuden taju hämärtyvän monilla. Tai sitten tänne ei tavan tallaajan pitäis tulla ollenkaan hengailemaan.
Supermiesten luolaan.

Perkele.
Tämä. Onhan se nyt selkeä ettei tänne uskalla laittaa videoita ja tuloksiaan kuin vahvat sällit. Miksi heikommat tulisivat esiin, kun joutuu tällaseen lynkkaukseen kuten minä. Voin laittaa Miken mieliksi videoo kyykystäni tänne sitten kun pääsen kyynärsauvoistani eroon. Ei löydy nyt yhtään valmista pätkää. Mike ottaa esimerkiksi ilmeisesti vain kilpailevia treenaajia. Pitäisi muistaa että myös niitä ei kilpailevia tosissaan treenaavia on helevetisti. Jotka eivät koskaan pääse lähellekään 150kg kyykkyä.

Kävin vielä kaikki sivut läpi, enkä löydä posteja missä morkataan, missä ne on vai onko mun nahka vaan liian paksu eikä pysty näkemään niitä?

Ihmettelyn seassa lienee jopa auttamisen halu. Mike varmana videon nähtyään ei sanoisi että paska jätkä! Neuvoisi jos osaisi.
Samoin moni muu, itsekin jtosta mainitsin ja 531

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom