tää on mun lanseeraama käsite, mutta ei tietenkään ihan oma keksintö, vaikka hyvin monia vuosia on ollut mulla valmennuksessa käytössä. tuolla juhan sivulla on mun artikkeli asiaan osittain liittyen.
käytännössä teet viimesinä lämppinä ennen pidempiä työsarjojas 1-3 toiston pituisia sarjoja isommalla raudalla. ne ei oo yleensä lähelläkään ko. alueen toistomaksimeja, mutta herättelevät kroppaa erinomaisesti varsinaiseen perusvoimaosaan. eli jos sun maksimi on 200kg ja tarkoitus olisi tehdä työsarjat 4*6*150kg, lämppä etenisi siten, että lopussa ottaisit esim 2*140, 1*160, 2*1*175 ja sitten ne 4*6*150kg.
lämpän tarkoitushan on sekä lämmittää kroppaa että valmistaa sitä raskaampaan työhön. jokainen sarja valmistaa seuraavaan. hermoston herättely on isossa osassa tehokasta voimaharjoittelua. näiden käyttö peruskaudella on erittäin hedelmällistä ja pitää vireen yllä huomattavan hyvin. on paljon helpompaa mennä tekemään tuloksia välikisoihin ja valmistautua kisoihin muutenkin melko lyhyellä aikavälillä, jos se kroppa osaa käsitellä niitä submax- rautoja jo tehokkaasti. samalla tehdään koko ajan parempaa reserviä perusvoimaa varten. isompi maksimi --> isommat perusvoima- (ja kestovoima-) raudat.