Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

Alituinen kipua vastaan treenaaminen. Taas on ranne, nilkka ja polvi aivan helkkarin kipeät ja haittaahan se oikeasti tekemistä. Toisaalta sarjapainot ja toistomäärät ovat ihan nykyelämän tapissa, joten sattukoon.

Itellä alkaa kanssa taas näköjää ranne/sormet reistaileen. Melkeen vuoden meni vitun hyvin ilman mitään oireilua, mut on se vaa saatana uskottava, että winter is coming. En tiiä mistä varhais-reuman & rasitusvamman fuusiosta on kyse, mut AINA tulee VAAN kylmällä kelillä. Ehkä tää v-mäinen vaiva on vaan kompensaatiota siitä, että oon säästyny kaikilta oikeesti radikaaleilta vaivoilta, vaikka oon aina tehny kaikkea tyhmää & vaarallista :rolleyes:. Ei käy siis kateeks ketään, jolla jtn ihan arkielämää hidastavia polvi, selkä yms. vammoja, mut kyllä tääki vaan pistää silti vituttaan.

Kunnon mavetreeni piti ottaa tänää pitkästä aikaa, mut eihän siitä tullu hevon helvettiä. Joutu jo jossain 130kg kohalla ottaan remmit käyttöön, ku ei pysyny näpeissä edes sormilukolla, mikä normisti kyllä pitää erittäin hyvin. -.-. Harmillista, koska rauta ois ollu kevyttä. Remmitki on ihan anaalista, tasan kahesti käyttäny pakon edessä eläissäni ja menee enemmä aikaa niitten kunnolla laittamiseen mulla, ku ite nostamiseen(Johtuu tosin omasta sorminäppäryydestä).

Vois pitää taukoa ihan koneella olostaki, ei ainakaan pahaa tekis sekään, vaikkei koko juttua selvittäiskään.
Tai sit muuttaa johki tropiikkiin mis on aina 30+ lämmintä.

Ootko varma ettei ole ylirasituksen merkkejä? Puristusvoiman heikentyminen on aika usein ylirasituksen ensimmäisiä merkkejä :) Kiitä onneas että kerran vuodessa tulee joku pikkukremppa. Itsellä on koko aika joku paikka paskana. Jos ei oo olkapää niin sit jokotai kyynärpää tai polvi :D

Oon, koska mul oli tätä samaa paskaa kauan ennen, ku olin salilla päivääkää viettänyt, enkä sillon harrastanu mitään fyysistä. Ja tää tosiaan tapahtuu aina sillon, ku kelit kylmenee. Eilen illalla huomas heti, ku oli vähän aikaa urheilemassa ulkona jossain +10 semi viileessä kelissä, ni näpit ihan kohmeessa.
Raynaudin oire?

Tänää alko nii kiehuu salilla...
Pohkeita jumppailin ja 2 jätkää oli toisella puolella salia, vaikka mulla oli kuulokkeet päässä ja pt vatasen lista huusi lähes täysillä nii kuulin heidän keskustelun ihan selvästi..
JOOO EI LÄMMITELLÄ OLLENKAA SUORAA 200 SIIHE RÄSSII VAA JOO HÖHÖHÖHÖÖ
Ai että teki mieli huuta SHUT UP I KILL YOU!

Pidät tauon pikkupainojen kolistelusta, menet takaisin kolistelemaan vieläkin pienempiä painoja -> pohkeet niin umpijumissa, ettei voi kävellä kuin päkiöillä, jalat koukussa ja jalkaterä kokoajan kropan etupuolella. Kolmen minuutin venyttely auttaa kahdeksi minuutiksi.

Käy joka saakutin kerta ku tulee taukoa.

Kun ei vaan taas kroppa kestä kasassa. Olispa edes normaalikestoinen kroppa mutta hitot, aina rikkuu ihan olemattomista.:mad:

Jotenkin pystyn samaistumaan.. Tekniikat katsottu kohdalleen ammattilaisen toimesta mutta silti joka treenissä kremppaa joku paikka enemmän tai vähemmän ja eikä ikääkään ole ku hippasen alle 25.. Ei auta muuta ku porskutella eteenpäin siitä huolimatta :)

Täällä sama kuin monella muulla. Salilla mm, vain yksi paikka missä kyykätä, annas olla kun kyykkypäivä. Vaikka salilla ois vaan yksi mun lisäks niin useimmiten se ainokainen menee juurikin siihen kyykkypaikalle jotain hieromaan :mad:

Jotenkin pystyn samaistumaan.. Tekniikat katsottu kohdalleen ammattilaisen toimesta mutta silti joka treenissä kremppaa joku paikka enemmän tai vähemmän ja eikä ikääkään ole ku hippasen alle 25.. Ei auta muuta ku porskutella eteenpäin siitä huolimatta :)
Itellä pamahtanu molemmat rintalihakset ihan harmittoman oloisissa tilanteissa, alaselkä reistailee vaihtelevasti (nyt taas niin pahana että välillä ei voinu oikein edes kävellä, piti aloittaa fysiorumba vaihteeksi) minkä takia keskivartaloa on aina erittäin vaikea treenata, ja polvet kipuilee jos haluis esim. kyykätä (maven taas estää se selkä). Yritä tässä sitten tosissaan treenata ja saada tuloksia/edistystä.

Itellä pamahtanu molemmat rintalihakset ihan harmittoman oloisissa tilanteissa, alaselkä reistailee vaihtelevasti (nyt taas niin pahana että välillä ei voinu oikein edes kävellä, piti aloittaa fysiorumba vaihteeksi) minkä takia keskivartaloa on aina erittäin vaikea treenata, ja polvet kipuilee jos haluis esim. kyykätä (maven taas estää se selkä). Yritä tässä sitten tosissaan treenata ja saada tuloksia/edistystä.

Itsellä taas on olkapäät kipuillu.. Polvi kiukutteli kuukauden verran ettei uskaltanu reenata ollenkaan ja kyykkytulokset -20kg kun dieetillä vielä kaikenlisäks. Sit jos noi on kunnossa niin sit molemmat kyynärpäät kettuilee. Ranteetkin vihotellu useamman vuoden punnerruksissa yms.. Perseestähän tuo on :D

Tokihan loukkaantumisia voi sattua, mutta uskoa siihen, että vaivoja jossain vaiheessa tulee on typerää. Kroppa on aika taitava korjaamaan itseään, ja suunniteltu toimimaan joten jos paikat hajoaa se ei yleensä ole vaan paskaa tuuria vaan omaa syytä. Kipu tappaa aina gainssit aika tehokkaasti, joten kannattaa ehkä etsiä se ongelman syy eikä koittaa aina kiertää sitä tai varsinkaan hyväksyä sitä.

Nuorena tuntui, että paikat kesti mitä vaan ja jos jotain sattuikin, niin äkkiä parani. Iän myötä vaan tuntuu, että vaivoja tulee mitättömistä jutuista ja ne pitkittyy ja jäävät pysyviksi. Koko ajan tuntuu jokin vanha vamma muistuttelevan itsestään ja sitä saa ottaa treenissä huomioon.

Mulla aika lailla samat potutuksen aiheet... Olkapää sökönä mistä johtuen punnerrus- ja vetoliikkeet pannassa eli selän ja rinnan treenaaminen lähes mahdotonta. Ainoa mitä voi treenata on kädet ja jalat. Nyt jumalaton poskiontelotulehdus päällä niin nekin jää treenaamatta. :(

Kohta kaks viikkoa taas jo sali/treenitaukoa. Vasta meni kesä-heinäkuussa yli kuukausi ilman kunnon treeniä, silloin flunssan takia. Noiden rintalihasongelmien takia punnerrusvoima on ihan olematonta, mikä on iso ongelma kilpalajissanikin (kamppailujuttuja). Ja kun mainituista syistä keskivartalon ja jalkojen treenaaminenkin on huono, niin kyllä siellä salilla aina se vitutus aika herkästi menee kun yrittää jotain edes räpistellä.

Varataan monta tankoa tai laitetta samaan aikaan, elikkä penkissä painot , jalkaprässissä painot ja tehdään niitä vuorotellen(ei supereina vaan kunnon palautuksilla), välissä myös satunnaisesti hauiskääntöjä , vipareita ja venyttelyä ja käsien pyörittelyä :)

Itteä on aika-ajoin ketuttanut mm. se että penkin telinettä ja tankoa käytetään ties mihin, kuten räkkinä hauiskäännölle ja tankona, vaikka vapaa tanko olis nurkassa käyttämättömänä. Olen kyllä kysynyt tällöin voisiko henkilö vaihtaa siihen tankoon, ihan asiallisesti, jos näin on ollut ja olis pitänyt päästä penkkaamaan. Ehkäpä nurisen turhasta ja olen itsekäs.

Back
Ylös Bottom