Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
MESSU100: ilmainen M-Nutrition Protein Bar (Crispy Caramel)! Yli 100 € tilauksiin
MESSU150: Ilmainen MWEBSTORE.FI Shaker! Yli 150 € tilauksiin
Vetelin mavessa viimisen sarjan 7x150 kg ja tuli ihan sika hyvä fiilis. Siinä sitten fiilareissani jatkoin treenailua, kunnes salilla tuli yks itteeni semisti vanhempi jamppa ja siinä ohimenne katoin, kun tää kaveri latas ite kanssa tuon 150kg siihen tankoon.
Päätin sitten kattoa, että miten tällä jampalla tuo mave sujuu.. Teki mieli lähteä himaan, kun tää jätkä alko tekemään vittu TEMPAUSTA.

Miksi? Kehitysvammaisuuden yleisenä kriteerinä pidetään äo-tulosta alle 70. Idiootti ja infantiilikin ovat alun perin lääketieteellisiä diagnooseja, jotka ovat perustuneet äo-testin erittäin alhaisiin pisteisiin.
En tainnut käyttää sanaa idiootti? Alunperin ehkä käytetty tätä lääketieteessa joo, mutta ei enään. Nämä tapauksessa kuvaillut "vammaiset" eivät nyt varmaankaan muutenkaan alita tuota äo 70:n pisterajaa. Ovat ehkä muutoin vaan kovaäänisiä, ajattelemattomia. Kansanomaisesti sitten vaikka "hölmöjä".

Vetelin mavessa viimisen sarjan 7x150 kg ja tuli ihan sika hyvä fiilis. Siinä sitten fiilareissani jatkoin treenailua, kunnes salilla tuli yks itteeni semisti vanhempi jamppa ja siinä ohimenne katoin, kun tää kaveri latas ite kanssa tuon 150kg siihen tankoon.
Päätin sitten kattoa, että miten tällä jampalla tuo mave sujuu.. Teki mieli lähteä himaan, kun tää jätkä alko tekemään vittu TEMPAUSTA.
Kovat painot siihen nähden, mitä lukemia ovat tempauksen Suomen ennätykset Miesten Suomen ennätykset - Painonnostoliitto.

itelle taas tuli ekana mielee sellanen epäkohta tossa, että lähtikö se tosiaan kylmiltään repimään 150kg:lla tempausta ilman lämmittelyjä.

3 kpl Supermass Nutrition GOOD MORNING

Loistava viherjauhe

-50%
Pyysin tänään yhtä salituttua (en siis tunne, mitä nyt salilla moikataan) varmistamaan penkin kaks viimestä sarjaa. Ensimmäinen varmistus meni hyvin, tosin aika "varman päälle" otti senkin, kädet kokoajan melko lähellä tankoa. Viimesessä sarjassa viimenen toisto meinasi hyytyä keskiväliin niin eiköhän tämä ota heti tangosta kiinni ja ala nostamaan. Tiuskasin siinä aika vihaisesti, että ota helvettiin ne kädet siitä tangosta ja avustetun noston jälkeen turhautuneisuuteni saattoi näkeä kasvoilta. Spottaaja oli siis ennen sarjan alkua jo lähdössä ja sarjan jälkeen lähti aika nopsaan pois eikä morjestanut enää.

Pieniä asioita mutta näin jälkikäteen aateltuna jäi harmittamaan tuo tunteiden purkaminen, pyydän herralta anteeksi ensi kerralla kun näemme. :itku: Tässä siis potuttaa kun viimenen sarja ei tullut kokonaan omin avuin spottaajan takia ja tuo äksähdykseni. Opinpahan sen, että pitää tästä lähtien aina vieraammille sanoa selkeät ohjeet spottaamiseen ettei mene vituiks sen takia.

Tuo on kyllä hieman häiritsevää kun pyytää salin moikkaustuttuja varmistamaan ja kaikilla on hieman oma tyylinsä tuohon hommaan. Pitäisi tietty muistaa itse tehdä selväksi aina mitä haluaa. Viikko takaperin kun itse pyysin varmistajaa niin kaverilla oli penkissä koko kutosen ajan kädet kiinni tangossa niin jäi vähän epävarma olo, että tuliko se kutonen nyt omilla ylös vai ei.

Tarkoista ohjeista tuli mieleen, kaveri pyysi spottaamaan eilen ja sanoi että 8 yrittää ja viimeinen saattaa hetkeks hyytyä puoleenväliin, mutta tulee ehkä, hän kyl sanoo jos ei tuu ni voi keventää pakkotoistoksi. Oli mun mielestä ohjeet asianmukaiset ja niinhän siinä nostossa kävi että puolesvälis viimeistä näytti pahalta, mutta nousi omin avuin. Eipä tullu laitettua omia tassuja lähellekään tankoa.

Nykyisellä salilla onneksi ei mikään potuta, oma olkapää vaan harmistuttaa.

Niimpä ja sinällään hänen tyylinsä oli ihan jees, kun oli täysillä mukana niin pysty ihan huoletta punnertamaan mutta ensi kerralla jos sellaista tulee täytyy kyllä sanoa, ettei koske siihen tankoon muutakun sillon jos se alkaa selvästi laskemaan takas alaspäin :) Itekki kyllä tuppaan sanomaan jos ei meinaa tulla, että ei ei tuu mutta tänään sitä vaaraa ei ollut.

Juuri nyt v*tuttaa se, että omat nilkka/rannepainot ovat ilmeisesti taas päässeet puhkeamaan. Okei, joiltain Tokmannin muutaman euron painoilta ei nyt voikaan mitään kovin pitkää ikää odottaa, mutta että vasta pari kuukautta sitten ostamieni ~30 euron painojenkin piti sitten tänään ruveta jostain pikku rakosesta vuotamaan. No onpahan sentään jäljellä vielä kummastakin parista ne yhdet painot, että niillä sitten mennään kun ei uuttakaan paria jaksaisi taas lähteä ostamaan. Mut on se vaan niin vaikea tehdä noistakin edes vähän kestävämpiä, prkl! :jahas:

Pyysin tänään yhtä salituttua (en siis tunne, mitä nyt salilla moikataan) varmistamaan penkin kaks viimestä sarjaa. Ensimmäinen varmistus meni hyvin, tosin aika "varman päälle" otti senkin, kädet kokoajan melko lähellä tankoa. Viimesessä sarjassa viimenen toisto meinasi hyytyä keskiväliin niin eiköhän tämä ota heti tangosta kiinni ja ala nostamaan. Tiuskasin siinä aika vihaisesti, että ota helvettiin ne kädet siitä tangosta ja avustetun noston jälkeen turhautuneisuuteni saattoi näkeä kasvoilta. Spottaaja oli siis ennen sarjan alkua jo lähdössä ja sarjan jälkeen lähti aika nopsaan pois eikä morjestanut enää.

Pieniä asioita mutta näin jälkikäteen aateltuna jäi harmittamaan tuo tunteiden purkaminen, pyydän herralta anteeksi ensi kerralla kun näemme. :itku: Tässä siis potuttaa kun viimenen sarja ei tullut kokonaan omin avuin spottaajan takia ja tuo äksähdykseni. Opinpahan sen, että pitää tästä lähtien aina vieraammille sanoa selkeät ohjeet spottaamiseen ettei mene vituiks sen takia.

Hieno mies :) Apua pyydetään eikä osata selittää mitä halutaan niin aletaan tiuskimaan ja kilahtelemaan :face:

Sit asiaan toi spottailu on harvinaisen vittumaista hommaa tuntemattomille, oon meinaan itse kokenut niinkin hauskan tilanteen että spotattavan voimat loppu aivan seinään ja sit oltiin aika kusessa kun tyypin 140kg penkistä tulikin yhtä-äkkiä mun 140kg hauiskääntö :fuckyeah:

Kaikista paras ohjeistus mitä itse saanut on sellainen missä tyyppi kertoi että yrittää sarjaennätystä 6 toistoa, sanoi 5 tulevan varmasti ja 6 tulee pienellä avulla (termi tais olla kämmenselällä auttaen) jos nosto pysähtyy selvästi.

Tuo on kyllä hieman häiritsevää kun pyytää salin moikkaustuttuja varmistamaan ja kaikilla on hieman oma tyylinsä tuohon hommaan. Pitäisi tietty muistaa itse tehdä selväksi aina mitä haluaa. Viikko takaperin kun itse pyysin varmistajaa niin kaverilla oli penkissä koko kutosen ajan kädet kiinni tangossa niin jäi vähän epävarma olo, että tuliko se kutonen nyt omilla ylös vai ei.

Ei :)

Silloin harvoin kun itse pyydän varmistusta niin ohjeistus "tuntemattomalle" on kutakuinkin sellainen, että "mä tapan sut jos edes ajattelet koskevasi siihen tankoon ennen kuin sanon, että auta tai muuta vastaavaa" :evil:

Toi spottaaminen on kyllä taitolaji ja ihan varmasti tulee sanomista jos ei ole tuttuja puolin ja toisin.

Minä en edelleenkään osaa esim lukea edes tyttöystäväni penkkaamista niin hyvin että tietäisin milloin täytyy puuttua hommaan, vaan yksinkertaisesti on sovittu etten tee elettäkään ennenkuin se "auta!" jotenkin pihisee ilmoille.

Ei se nyt sinne heti kuole, vaikka tanko tulisi alaskin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom