LampChicken, kyllä ne on vaan jotain hikoilunäppyjäkäy kosmetologilla poistattamassa, ja toivotaan jospa sulla palautuis omat menkat nopeammin kuin mulla...
Jeps, niin ne taitaa varmaan olla.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
LampChicken, kyllä ne on vaan jotain hikoilunäppyjäkäy kosmetologilla poistattamassa, ja toivotaan jospa sulla palautuis omat menkat nopeammin kuin mulla...
Lopetin pillerit noin viikko sitten, joita olen syönyt jo moooonta vuotta putkeen. Halusin vain kokeilla miltä tuntuisi olla ihan omilla hormoneilla.Oon myös ollut tosi herkästi itkuinen, et katsotaan jos mieliala tasoittuisi. En ole lukenut aikaisempia viestejä, niin onko muilla pillerit lopettaneilla tullut mitään iho-ongelmia? Pelkään jos naama alkaa kukkia taas...Kortsujen kanssa pitää nyt sit pelata, ei kiva mut en tod. rupea mitään kierukkaakaan laittamaan, niin paljon kuullut siitä huonoja puolia.
Tuli mieleen, että juttelinpa tässä taannoin lääketieteellistä alaa opiskelevan sukulaiseni kanssa, ja tulivat myös e-pillerit puheeksi. Hän mainitsi, että vaikuttaisi siltä, että on hyvin yksilöllistä, onko matalahormoninen valmiste sittenkään paras kaikille. Etenkin kuin monilla hommaa tuppaa menemään niin, että synteettinen sukuhormoni lamauttaa oman hormonituotannon kokonaan, ja tällöin matalahormoninen valmiste saattaa yksinkertaisesti vain olla riittämätön. Tultiin kaikkiaan yhdessä siihen tulokseen, että mikäli nyt yleensä päätyy käyttämään ehkäisyvalmisteita, ei kannata automaattisesti valita matalahormonisinta, vaan kokeilla erilaisia vaihtoehtoja. (Tai näin useimmat varmaan tekevätkin, mutta vain näin näkökulmaksi, ettei sokeasti vain yritetä kitkuttaa sillä kaikkein vähähormonisimmalla, jos se ei itselle sovi.)
Miss Piggy, paljonko tuolla ehkäisyrenkaalla on hintaa/kk? Itse olen nyt popsinut reilut puolitoista vuotta Cilest-yhdistelmäpillereitä, joihin olen kyllä ollut kautta linjan tyytyväinen - niukemmat säännölliset kuukautiset, ei (juurikaan) kipuja, ei painonnousua, ei mielialamuutoksia... Aikaisemmin ehdin syödä Marvelonia jotain kahdeksisen vuotta (muutama pieni tauko välillä), ja ne kyllä toimivat - vähän liiankin hyvin (lue: halut vähenivät ja meinasivat lopulta häipyä kokonaan :( ) Lapsia ei itsellänikään ole tarkoitus ainakaan muutamaan vuoteen hankkia, ja tuosta kondomin&vaahdon kanssa "sähläämisestä" on vähän negatiivia kokemuksia, joten kiinnostaisi kyllä tietää lisää tuosta rengasvaihtoehdostakin...
Rele, tuo Gillyn kysymys on kirjoitettu seitsemän vuotta sitten..
Tästä lähtien luen ensin päiväykset ja vastailen sen jälkeen:D