Päivittelenpäs tänne omaakin tilannetta näin muutama kuukausi pillereitten lopettamisen jälkeen. Eli joskus tammikuun alkupuolella söin viimeisen pillerin ja tyytyväinen olen olotilaani ollut. Ekat luomumenkat tuli 6-7 viikon päästä lopettamisesta ja sen jälkeen ovat tulleet kohtalaisen normaalisti 4-5 viikon välein. Pillereitten aikana menkat kesti 4-5 päivää, nyt 2-3 päivää ja ovat senkin ajan niukemmat kuin pillereitten aikaan. Eli selkee parannus pilleriaikaan.
Pillereitten lopetus yhdistettynä vehnän poisjättämiseen tiputti painoa yhteensä viitisen kiloa kuin itsestään. Ylipainoa ei ollut, mutta reisistä ja vyötäröltä lähti sellainen ylimääräinen kerros. Samalla kylläkin myös rinnat pieneni aika paljon. Ensijärkystys oli aika suuri kun kerran suihkussa huomasin, että rintani ovat kadonneet. Tai ei tietenkään kokonaan kadonneet
mutta muuttuneet täysin, tuntuivat ja näyttivät ihan erilaiselta, eli eivät enää olleetkaan samat rinnat, joita olin kymmenisen vuotta omikseni luullut. Tuosta ensijärkytyksestä selvittyäni olen kuitenkin tyytyväinen tähän pienempään kuppikokoon, koska samalla poistuivat myös pari viikkoa kuukaudessa kestävä rintojen turvotus ja särky, jolloin ei pystynyt nukkumaankaan ilman jotain tiukkaa rintoja tukevaa toppia tms. Juoksemisesta puhumattakaan, ei riittäneet pahimpina kuukausina mitkään kokeilemani urheiluliivit.
Iho sen sijaan ei ole kovinkaan paljon muuttunut suuntaan eikä toiseen. Atooppisesta ihosta kärsivänä toivoin oikeastaan vähän, että diane novan lopettamisen jälkeen iho ei olisi enää ihan niin kuiva, mutta ei vaikuttanut mitenkään. Ainoastaan yksittäisiä pieniä näppylöitä on ollut muutaman kerran kun pillereitten aikana niitä ei ollut oikein koskaan.
Hiukset alkoivat rasvoittua vielä huomattavasti entistä nopeammin lopetuksen jälkeen, tosin samalla hiukset alkoivat tuntua myös jotenkin pehmeämmiltä. Joten tässäkin on puolensa. Mielialassa on vaikeahko itse huomata muutoksia, mutta sen verran olen huomannut että en itke ihan niin helposti kuin pillereitten kanssa.
Eli siis, todella tyytyväinen olen nykytilanteeseen enkä ihan helpolla palaa pilleriaikaan. Ellei sitten tässä vielä jotain uutta ilmene, kun lopetuksesta ei kuitenkaan ole vielä puoltakaan vuotta.