Zone-dieetti

Ikä
41
Olenkohan ainoa nainen tällä foorumilla??...;)...Moikka vaan kaikille!:D... No mut asiaan..

On kenelläkään kokemuksia Zone-dieetistä?? Pitäisi saada rasva% alemmaksi, ja ko. dieetti tuntuu todella kiinnostavalta!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Zone on ihan fiksu systeemi. Urheilijan kannattaa aina muistaa se, että silloin Zonessa on hieman eri systeemit niiden ravintoainemäärien kanssa.

Joku joskus puhui Zonelifessä, kun meinasi henki mennä jossain maratoonissa. Selvisi, ettei ollut saanut tarpeeksi hiilareita.

Oon huomannu, et dieettaaminen on sitä helpompaa mitä vähemmän hiilareita syön! Tota Zonea oon yrittäny kokeilla, mut parin päivän päästä se yleensä kaatuu johonki hiilaripommiin!!
Oon joskus titämättömyyttäni syöny tyyliin vain proteiiniruokaa, en syönyt edes rasvaa yhtään! Se oli sitä raejuusto-jugurtti linjaa ja kanaa, ja kanan lisänä joitain pakastevihanneksia. Ja ne kalorimäärät...oli kyllä tosi alhaalla!...

Tässä pitäisi tuota rasvaa saada kropasta pois. Joulun jälkeen oli ns. mässykausi, ja kiloja tuli lisää semmoset 8 ainakin!..no ehkä muutama kilo lihastakin...

Zonen määrien ja oppien mukaan mulla tulee päivässä hiilareita 100g-110g, ja protskua välintään 77g (77-85), ja rasvaa 33-36g... Ja painoa on tällä hetkellä sellaset 64kg, kun ennen joulua painoin siinä 54,5-55,5kg...Rasva% oli varmaan jotain 16.8-17, nyt jotain 25!....Ei oo oikein tottunut tähän ylimääräiseen, ku on yleensä ollut niin tiukassa kunnossa!...

Eli nyt joitain ohjeita miten saan rasvat tippumaan! Kiitos jo noista aiemmista! Onko Zoneilijat saaneet minkälaisia tuloksia???...Et kannattaisko yrittää jatkaa Zonea?? Tuo Zonen proteiinimäärä on muuten vähimmäismäärä siitä mitä olen joskus aiemmin proteiinia syönyt(silloin ku en juurikaan hiiraleita vetäny), silloin protskua tuli n. 95-115g/päivä...

Proteiini määrät kannattaisi nostaa lähelle 2g/painokilo.

Treenin jälkeiseen ateriaan/palautusjuomaan ei rasvaa mukaan. Ja muutenkaan ei ehkä kannata tässä ateriassa noudatta Zone periaatteita vaan siis paljon proteiinia ja hiilihydraattia.

Muut ateriat vois suunnitella sen proteiinimäärän pohjalta (Zone kirjoissahan oli ne suhteet)

Minun silmääni sattui nuo syömisesi määrät. Kokonaiskalorimääräksi tulee 1000-1100. Sehän ei ole tärkein tekijä, mutta pistää miettimään, että syötkö liian vähän ja siksi painosi pysyy ylhäällä = vararavintoa kertyy kokoajan. Mä ainakin lisäisin rasvan määrää, siis hyvää rasvaa lisää.

edit: Niin reenin jälkeen tietenkin protskua ja hiilareita, muutoin mielestäni lisää rasvaa..

Originally posted by MissFlightatten
Zonen määrien ja oppien mukaan mulla tulee päivässä hiilareita 100g-110g, ja protskua välintään 77g (77-85), ja rasvaa 33-36g... Ja painoa on tällä hetkellä sellaset 64kg,

Pikaisen laskutoimituksen mukaan tuosta tulee yhteensä noin 1040kcal/vrk (proteiini & hiilari 4kcal/g ja rasva 9kcal/g). Se on aivan liian vähän 64-kiloiselle fyysisesti aktiiviselle (oletan, että liikuntaa harrastat) ihmiselle. Kuulostaa melkoiselta nälkäkuurilta, anteeksi vain.

Joku pätevä punttimimmi voisi kertoa vertailun vuoksi MissFlightattenille omasta ruokavaliostaan ja määristään sekä kiristellessään että muuten (taitaapa siitäkin asiaa löytyä searchilla punttimmien ja reeni/ravinto puolelta). Kovin vähäiseltä kuulostaa vähän päälle 1040kcal/vrk edes hoikalle naiselle, aineenvaihdunta menee säästöliekille.

rasvat pois

hei miss...,itse olen ATKINSILLA ollut nyt 3 viikkoa ja paino tippunut 7 kg pääasiassa nesteitä ja rasvaa(tai no,nestettähän ne rasvasolutkin sisältää).tosi timmi olo kunhan mitoittaa treenit tilanteen mukaan,hiilarit olen pitänyt turhankin alhaalla kun tuo paino tippuu noinkin nopeasti mutta rasvaa ja proteiinia vedän koko ajan niin paljon kuin huvittaa...tosin pari päivää aloituksesta näläntunne kyllä häviää olemattomiin ja erityisesti mieltymys turhiin mössöihin(hiilaripommeihin ja makeaan).paljon puhutaan paskaa ATKINSISTA mulla toimii ainakin hyvin tavoite -12 kg jolloin lisään pikkuhiljaa hiilareita ja löydän ylläpitotason.jep,tsemppiä sulle.
ps.telaketju häämöttää jo!

Miten tuo atkins toimii käytännössä?? Paljonko tulee protskua ja rasvaa?? ja hiirareita? Entä kokonais kalorimäärä??

Mulla on ollu täs semmonen kausi menossa, et on tullu syötyä reippaasti yli kulutuksen! Et ei pitäis mitään säästöliekkiä olla...

Oon muuten lukenu aika paljon juttua muutenki kuin Searsin kirjoista, et vähemmillä energiamäärillä elää pidempään, eli käytännössä hidastaa vanhenemisprosessia!!

Mulle ei jotenki sovi sellanen perinteinen lautasmalli ruokavalio.
Kun oon syöny kulutukseni verran ja yli sen, niin se alkoi näkyä myös ihossa!...nousi näppyjä... ja kyllä sitä selkeesti on vähemmillä hiilareilla paljon virkeempi!...
Mulla tuli muuten tuon Zonen mukana hyvät rasvat ruokavalioon ennen joulua!..siitä lähtien on rasvaa tullu paljon enemmän, kuin aiemmin, jolloin puhdasta rasvaa tuli vain jotain 15-18g...

Ai niin... Liikun sen verran, et käyn lenkillä(juoksua ja rivakkaa kävelyä) päivittäin vähintäät 40min. Yleensä sellaset 60- 80min.
Ja tämä varmaan on ihan hyödyllinen tieto, et olen entinen kansainvälisen tason kolmiloikkaaja(nyt tuli vuosi siitä kun jouduin vammakierteen takia lopettamaan), että sitä lihasmassakin on sen verran, et lisää ei kyllä silleen hirveesti tarvis tulla...Tai no yläkroppaan, olkapäihin lähinnä sais tullakkin..Sitä varten mulla on käsipainoja millä tehdä liikkeitä..

miss zone

miss...kolmiloikka,hae googlella vaikka robert.c.atkins tai kirjastosta kyseisen herran kirja painonpudotuksesta.perushommana(jolla lähdin liikkeelle)2 ekaa vikkoa hiilarit max 20 cal/vrk ja proteiinit(vedän kalaa,kanaa,muuta lihaa,katkarapuja,paljon rasvaista juustoa,raejuustoa,kananmunia ym valkuaista niin paljon kun on nälkä ja rasvoista möllerin kalaöljy,OLIIVIÖLJYÄ joka paikkaan sekä monivitamiinit/kiven/hivenaineet ja PALJON C vitskua.en tosiaankaan laske kaloreita koska syödä saa niin paljon kuin haluaa,only hiilarit oppii katsomaan nopeasti kun tietää miten paljon mikäkin HITAITA hiilareita /cal sisältää,paprikaa,raejuustossa on vähän hiilareita,parsaa tomaatti,kurkku.itse en ensimmäisellä viikolla käynyt yhtään lenkillä koska iski samalla flunssa päälle kun dietin aloitin,silti - 4kg.itse olen vielä matalalla hiilarilla vaikka neljäs viikko alkoi juuri ja taidan vetää sillä vähän pidempääkin,tavoite - 12 kg nyt -7kg.
ensimmäinen systeemi joka mulla toimii ettei tarvitse kärsiä nälkää eikä lihat häviä,ennen vetänyt kaikenmailman paastot yms ja ollut yhtä helvettiä!

SCTF, haluaisin kuulla miten pärjäät sen jälkeen, kun dieettisi on ohi. Kerrothan sitten vaikka tässä threadissa.

Kuinka pitkään vielä dieettaat?

dieetti

niin no,atkishan sanoo että tämä ei ole mikään dieetti vaan elämäntapa muunnos jossa jatkossakin lopun elämää oltaisiin erossa ns.huonoista hiilareista(sokerista yms)jotka olisivat syypää moniin sairauksiin,sokeritautiin yms.kaverilla(atkinsilla)on oma klinikka jenkeissä ja kehuu hoitaneensa n.70 000 asiakasta ylipainosta ja monista sairauksista.itse vedän varmaan tuohon -12 kg ja rupean sitten lisäämään hiilareita maltilla kun alkaa oman lajini kilpailukausi energiansaantia on pakko lisätä.sanotaan että rasvat korvaavat hiilarit mutta en usko että ihan kilpailutasolla se riittää,treeneissä joten kuten.:thumbs:

Se, mikä tossa atkinsissa vaivaa mua on se, että aivot toimii sokerilla. Jos ei saa tarpeeksi hiilareita, miten aivot toimii?

Itsellä vain positiivisia kokemuksia. Aloitin zone-dietin tammikuussa noin puolessa välissä ja tähän päivään mennessä kiloja on karistettu n.18kg. Vyötäröä on tullut mittailtua sen verran että tiedän että se on kaventunut 15cm, Käsistä lähtenyt n.1.5cm. Paino tällä hetkellä 121.5kg ja rasvaprosentti n.17-19. Kuvia tarkoitus laittaa kesemmällä...

Originally posted by Hippa
Jos ei saa tarpeeksi hiilareita, miten aivot toimii?

Vaikkapa ketoneilla. Hiilarit ovat ainoa ei välttämätön kolmesta makroravinteesta. Valkuaista ja rasvaa on pakko saada elääkseen ja terveenä pysyäkseen, hiilareita ei.

Originally posted by Iivili
Valkuaista ja rasvaa on pakko saada elääkseen ja terveenä pysyäkseen, hiilareita ei.

Nyt tulee vanhaa muistia mutta eikö ihminen pystykkin tekemään itse myös rasvaa? Ainoa vika siinä on se että se on eläinperäistä ja rasittaa muutenkin turhaan elimistöä.

Nyt minua saa lyödä kovaa, tämä oli todellakin mutua. Korjatkaa ihmeessä jos olin väärässä tai edes muistatte siihen suuntaan niin saadaan korjattua minulta tämä käsitys pois.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom