Zone-dieetti

Mun rasva% on laskettu sellasella laitteella, joka mittaa rasvat kilogrammoina ja prosentteina, veden litroina ja prosentteina, lihasmassan kilogrammoina ja prosentteina...ja jotain muutakin se vielä mittas, mut en muista ihan tarkkaan. No jokatapauksessa sitä mittausmenetelmää käytettiin meillä suunnilleen joka toinen kuukausi silloin kun treenasin kaksi kertaa päivässä kilpaurheilijana. Tosin mittauksista on aikaa, eikä rasva%:ani ole mitattu kilpaurheilu-urani jälkeen! Tosin tuo Zonen laskuri antoi lähestulkoon samat lukemat rasva% kuin ne urheilu-urani aikaiset mittaukset, samoilla kropan arvoilla.

Onkohan sillä sitten mitään merkitystä missä suhteessa proteiinit, hiilarit ja rasvat ovat aterialla?..kunhan kokonaisuutena/päivä nämä ravintoaineet ovat kohdallaan siten, että kutakin tulee tarpeeksi...

Joo, ja kyllä mä ymmärrän nyt, että mun pitää syödä enemmän! Musta tuli melkein "aivopesty" niille Zonen opeille... Voihan niitä Zonen suhteita noudattaa, mut syö vaan enemmän!..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by MissFlightatten

Onkohan sillä sitten mitään merkitystä missä suhteessa proteiinit, hiilarit ja rasvat ovat aterialla?..kunhan kokonaisuutena/päivä nämä ravintoaineet ovat kohdallaan siten, että kutakin tulee tarpeeksi...

Yksi suositus on, että aamulla ja päivällä enemmän hiilaripainotteisesti ja illalla proteiinipainotteisesti.

Tosin Zonen mukaan oikeassa suhteessa syöminen on siitä tärkeää, että jos suhteet ei toimi niin nälkä tulee nopeammin.

Originally posted by MissFlightatten
Onkohan sillä sitten mitään merkitystä missä suhteessa proteiinit, hiilarit ja rasvat ovat aterialla?..kunhan kokonaisuutena/päivä nämä ravintoaineet ovat kohdallaan siten, että kutakin tulee tarpeeksi...Musta tuli melkein "aivopesty" niille Zonen opeille... Voihan niitä Zonen suhteita noudattaa, mut syö vaan enemmän!..

Lue jos et ole lukenut, tämä topikki http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=7215&highlight=keksik%E4%E4mme

Kalori/blokki-määrät nostettu

Eli blokkeja tulee sellaset 18/päivä. Protskua 18*7g=126g, hiilareita 18*9g=162g, rasvaa 18*3g=54g. Kalorivaje on n. -550kcal, mut en jaksa laskea ainakaan vehnäleseitä mukaan... Tuo siis, jos liikunnalla kulutetut kalorit on siinä 300kcal/päivä. Mut eilenkin tuli pyöräiltyä reipasta vauhtia yhteenmenoon 60min. että se varmaan kuluttaa enemmän kuin 300kcal..varmaan n. 400kcalia... Olen muuten nykysellään 67,5kg PAINAVA!!...kiloja tuli parit lisää, kun nostin kalorimääriä...

Kannattaisiko kalorivaje pitää siinä -500kcalia?? Eli aina nostaa määriä, jos liikunnalla tulee vaikka 400kcalia kulutusta. Silloin saisin syödä 19blokkia ainakin...

Kun mulla on tämä joulun jälkeinen elämä syömisen kohdalla mennyt niin ja näin...viikolla tosi tiukalla ja niukalla ruoalla(n. 1100kcal/päivä), ja viikonloppuna sit sorruttu herkutteluun oikein kunnolla, niin oisko ollu tarpeen nostaa kalorit nyt ihan kulutuksen tasolle, ja sit laskea jonkunajan kuluttua vaje sinne -500kcal paikkeille??...Vai rupeanko OIKEASTI laihtumaan nyt kun olen NOSTANUT nuo kalori/blokki-määrät, niin, että vajetta tulee n. -550kcal...
Kun tuli mieleen, että mitenhän mun aineenvaihdunnan on käynyt tässä säheltäessä....

Miss F

Sun kannattaa tehdä joku vahva päätös. Esimerkiksi pysyä aluksi Zone-tyyppisessä ylläpitoruokavaliossa. Pidät siis hieman Zoneen suuntautuvaa ruokavaliota, etkä turhan tarkkaan laske kaikkia grammoja ja blokkeja. Ei keho ole kone, jossa kaikki pienet lipsumiset heti näkyy.

Suuremmat mässäilyt, ainakin minulla, käynnistyy sitä helpommin, mitä tiekemmalla dietillä olen. Tai jos alan makean syönnin, niin siitä ei meinaa tulla loppua. Jos sinulla on sama juttu, niin pidä insuliini kurissa juuri niinkuin Zonessa sanotaan.

Kesä on tullut joten nauti elämästä ja harrasta kaikkea kivaa liikuntaa. Kun saat olosi hyvään tasapainoon, eikä tarvitse turhia murehtia, voit aloittaa kevyen rasvaprosentin pienennyksen. Siten siitä tulee pysyvämpi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom